Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2017, 18:15   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vind dat het ook zo zou moeten. Mensen niet tegen hun hart laten betalen. Wie niet voor kerken, moskeeën en ga zo verder wenst te betalen, hoeft dat van mijn ook niet, maar mag dan voor abortus mee betalen, terwijl wie dat niet verantwoord vindt, dat niet moet.

Daar draait heel de discussie voor mij om. Ik spreek mijn eigen mening uit over abortus en wie ze niet wil delen, moet dat niet, maar ik stoor er me mateloos aan dat we zo weinig inspraak hebben in het systeem.

By the way: ik betaal ook niet graag mee voor de F16's in het Midden-Oosten. Eigenlijk betaal ik gewoon niet graag mee voor moord, maar de staat doet maar op onze kosten.

Ik zou liever hebben dat ze mijn geld daarvoor in onderwijs en dergelijke stoppen.
Advokaat van de duivel: Een ongewenste zwangerschap niet laten evolueren tot een ongewenst kind kost veel minder aan de maatschappij dan wel. En ook daarvoor betaal je (mee).
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:31   #22
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
1) er bestaat zoiets als contraceptie
Zeker, maar dat wil wel eens mislukken of er wordt niet aan gedacht, vooral als het stel plotseling door hevige begeerte wordt bezocht.
En ook kan het voorkomen dat een vrouw wordt verkracht.
Citaat:
2) voor wie echt geen kinderen wil en 100 % zeker is, bestaat er sterilisatie
Dat is bekend.
Citaat:
3) de vrouw vergeet tegenwoordig maar al te vaak wat haar rol in de natuur is en begint hoe langer hoe meer een man als voorbeeld te nemen
Dat is de emancipatie, de vrouw wil geen broedmachine meer zijn en niet alle vrouwen zijn moedertypes.
Citaat:
4) heeft een vrouw die zich kapotwerkt..
Alsof een moeder zich niet uit moet sloven voor haar kinderen.
Citaat:
...aan de top en dan terugkijkt en beseft dat ze het jammer vindt dat ze hiervoor misschien een kind heeft vermoord, nog kwaliteit in het leven
Dat is dan toch de vrije keuze van een vrouw geweest.
Het kan ook andersom dat een vrouw kinderen baart en liever vrij was gebleven.
En ik denk dat dit laatste heel wat meer voor komt, met name ook in de al die ontwikkelingslanden waar de paus de condooms verbiedt.
Citaat:
EEN VROUW KRIJGT KINDEREN! Als ze ooit mannen zwanger krijgen, is het een andere discussie. Zonder kinderen sterven we uit.
Integendeel: er zijn al veel te veel mensen op deze aardbol.
De bevolking verdubbelt elke 50 jaar.
Citaat:
Het is heel deze progressieve bullshit van kindermoord goedpraten, dat er voor zorgt dat we nu onze eigenheid en onze waarden en normen verliezen. Je mag traditionele waarden verwerpelijk vinden, maar als je met het lot van vrouwen inzit, besef dan dat door onze Westerse vrouwen geen kinderen meer te laten krijgen, onze volgende generaties in een Islam staat gaan leven.
Geen kinderen is weer iets anders.
En we moeten de Islam zeker niet na gaan doen door maar aan de lopende band kinderen te fokken en daar kunnen de katholieken ook wat van.
Dat is gewoon pure achterlijkheid uit de Middeleeuwen.
Citaat:
Mensen weten wat goed of slecht is. De Bijbel zal enkel door de Koran vervangen worden. Of vrouwen zo beter af zijn ...
Je kunt beter mijn nieuwe bijbel lezen en laat de vrouwen zelf beslissen wat ze willen: baas in eigen buik.
Citaat:
Al die feministes hebben enkel gevochten om de fakkel terug aan de man te geven, omdat ze geen nageslacht hebben.
nu, dat moeten ze toch zelf weten?
Waarom zouden ze de man niet na mogen doen?
Vroeger mochten de vrouwen niet eens studeren.
Citaat:
In de Moslim landen gelden kinderen nog als een kapitaal. Hier bekijk je ze duidelijk als een last. Als ik maar een goed leven heb en de Aarde kapot maak, doet het er niet toe, want ik laat toch niemand achter.
De Islam is een heel slecht voorbeeld, want daar wordt de vrouw als minderwaardig beschouwd.
Citaat:
En jij noemt een vrouw een broedkip, niet ik. Ik wijs mensen gewoon op hun verantwoordelijkheid.
Onzin, er zijn genoeg mensen op de wereld en kinderen moeten niet uit verantwoordelijkheid geboren worden, maar uit liefde.
Wie geen kinderen wil moet ze beslist niet nemen, dat is pas verantwoordelijkheid, dat een kind recht heeft op liefde en uit liefde geboren wordt.

De kwaliteit van het leven daar gaat het om.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 september 2017 om 18:38.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 18:41   #23
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vroeger baarden ze inderdaad de ene kleine na de andere.
Oud zijnde, herinner ik me nog zeer goed hoe de katholieke kerk het als zwaar zondig bestempelde om de pil te pakken als voorbehoedsmiddel.
Vorig jaar zei de paus dat het niet nodig is als katholiek, om te kweken gelijk konijnen.
Zelfs de paus begint verstand te krijgen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 23:14   #24
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

't is allemaal de schuld van de vrouwen !

Eerst was er Adam.
Hij was hier helemaal alleen, en moest met niemand rekening houden.
Dan is Eva der ook bijgekomen, en later nog een pak anderen ook.

Toen is de miserie pas écht begonnen.
In een maatschappij moet je ergens rekening houden met je geburen. Beetje geven en nemen. Stukje solidariteit.
Ook in een democratie, want een échte democratie, die bestaat immers niet.

Om te besluiten:

Van als Eva der is bijgekomen, was het om zeep.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 15:02   #25
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Highlights:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ook ongewenst kinderloze mensen en mensen met een andere visie, betalen dus mee om ongewenste kinderen te vermoorden.

Mensen die al lang procederen voor een adoptiekindje mogen mee betalen en nog langer wachten, terwijl onze ego maatschappij moeder het zo gemakkelijk maakt hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
Een vrouw die voor abortus kiest moeten we vastbinden, trechtervoeden en dwingen om het kind ter wereld te brengen om het dan aan wensouders te kunnen schenken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat ik daar nog voor mee betaal, vind ik er dus helemaal over, vooral als je bedenkt dat organisaties die zich wel inzetten om kansarme gezinnen te ondersteunen, meestal afhankelijk zijn van vrijwillige giften.
Inderdaad, hoe kunnen we die gezinnen nu beter helpen dan met een paar ongewenste kinderen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Met andere woorden: de overheid vind het interessanter dat we allemaal betalen voor kinderen te vermoorden, dan voor ze op te voeden.
€3 is natuurlijk 'hard to beat'


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ten eerste moet je juist vruchtbaar zijn op het moment dat je verkracht wordt, ten tweede worden de meeste vrouwen verkracht door een man die ze kennen, niet zelden de eigen partner. En de vraag is of die kinderen dan wel ongewenst zijn.
Dit heb ik een paar keer moeten lezen maar ik ben er nog steeds niet uit of:

a) de vrouw in dat geval naar de kliniek gaat om even snel haar gewenst kind te laten aborteren
of
b) de man die met een kinderwens zit toch de mogelijkheid moet hebben om zijn partner te verkrachten als die niet vrijwillig wil meebouwen aan het modelgezin dat hij voor ogen heeft


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dus wil ik betalen voor dat meisje? Hangt van de situatie af. Is het voor de geestelijke toestand van dat meisje het beste, dan is het een medische kwestie en heb ik er geen probleem mee.
Dus zodra een meisje beweert dat ze zich 'niet goed zou voelen' bij het 9 maanden in de buik dragen en daarna 18 jaar opvoeden van het kind van haar verkrachter is hij gerust bereid een centje bij te leggen voor, en ik citeer: "de grootste genocide aller tijden en een daad die ik verwerp uit de grond van mijn hart".


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
3) de vrouw vergeet tegenwoordig maar al te vaak wat haar rol in de natuur is
[...]
En jij noemt een vrouw een broedkip, niet ik. Ik wijs mensen gewoon op hun verantwoordelijkheid.
Ik noem vrouwen geen broedkip. Ik wijs ze gewoon op hun verantwoordelijkheid...

...als broedkip.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 22:57   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zelfs de paus begint verstand te krijgen.
De Kerk heeft dan ook nooit gesteld om "te kweken als de konijnen". Wel om open te staan voor de gave van het leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 02:09   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Kerk heeft dan ook nooit gesteld om "te kweken als de konijnen". Wel om open te staan voor de gave van het leven.
Daar hebt u gelijk in. Dat is niet de exacte bewoording van wat de kerkvaders aanmoedigden.

Ga heen en vermenigvuldig u, gecombineerd met 1 van de 10 geboden, gij zult niet doden. Dat lijkt me de basis van de anti abortus en anti afruk standpunten van de Abrahmistische religies.

Maar als een embryootje al heilig is, waar is dan het begin van wat een "leven" is? Gaan we zo ver als een eicel? Dan is de menstruatie al een moord. of nog beter, een zaadcel, dan is elke jonge man een moordenaar, want een spontane zaadlozing is onvermijdelijk als je de christelijke leer perfect volgt. Of gehuwd en alleen van bil gaan met het punt kindjes te maken, en van een deftig kwakje vervult maar 1 kronkelaartje de taak, 1 van de miljoenen....

En als we dat idee doordrijven. Al ons eten heeft ooit geleefd. Zelfs de meest extreme veganisten eten nog steeds materie die voor de bereiding nog leefde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 12:18   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar hebt u gelijk in. Dat is niet de exacte bewoording van wat de kerkvaders aanmoedigden.

Ga heen en vermenigvuldig u, gecombineerd met 1 van de 10 geboden, gij zult niet doden. Dat lijkt me de basis van de anti abortus en anti afruk standpunten van de Abrahmistische religies.
De Bijbel zelf is duidelijk: een vrucht uit een buitenechtelijke relatie moet geaborteerd worden.

De Katholieke Kerk heeft er echter zijn eigen 180°-draai aan gegeven.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 13:42   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Alle wetgeving die beslissingen nemen over een vrouw haar lichaam is in mijn ogen illegaal.

Sorry, maar lijfeigenschap is al lang geen ding meer. Als jij een tattoo wilt, moet dat kunnen. Als je graag plastische chirurgie wilt, moet dat kunnen. Als je je zwangerschap wilt afbreken, moet dat kunnen. Het is uw lichaam, jij hebt ABSOLUTE vrijheid om te doen en laten wat je ermee wilt.

Het alternatief is lijfeigenschap. Als de katholieken graag terugwillen naar de middeleeuwen, wisten we al langer. Ik pik geen wetgeving die anders oordeelt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 14:57   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De Bijbel zelf is duidelijk: een vrucht uit een buitenechtelijke relatie moet geaborteerd worden.
Moesten de buitenechtelijke relatiehebbers niet gewoon vermoord worden?


Citaat:
De Katholieke Kerk heeft er echter zijn eigen 180°-draai aan gegeven.
De Abrahamistische religies hebben dat wel gemeen, Christelijk, Joods of Moslim, abortus kan gewoon niet. Niet specifiek Katholiek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 16:11   #31
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Abrahamistische religies hebben dat wel gemeen, Christelijk, Joods of Moslim, abortus kan gewoon niet. Niet specifiek Katholiek.
Dit weet ik zo niet. Voor de Islam is het soms toegestaan binnen de 120 dagen na de conceptie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 16:13   #32
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Kerk heeft dan ook nooit gesteld om "te kweken als de konijnen". Wel om open te staan voor de gave van het leven.
Populaties die niet open staan voor de gave van het leven zullen vlug uitsterven. Dit lijkt me een open deur in te trappen.

Alles lijkt er op dat de kerk wel degelijk vindt dat de mens moet kweken als konijnen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 11:06   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een medische en een niet-medische abortus.

Ten eerste zijn dit soort abortus verhalen de kleine minderheid. De grote meerderheid van de abortussen zijn door onvoorzichtigheid. Als een abortus minder kost dan contraceptie, wat ook een feit is, zullen vrouwen dat ook makkelijker toepassen.

Nu: abortus na verkrachting is dus een kleine minderheid. Ten eerste moet je juist vruchtbaar zijn op het moment dat je verkracht wordt, ten tweede worden de meeste vrouwen verkracht door een man die ze kennen, niet zelden de eigen partner. En de vraag is of die kinderen dan wel ongewenst zijn.

De verhalen van meisjes die in het donker door een wildvreemde van hun fiets gesleurd worden, zijn spectaculairder dan een vrouw die door haar eigen partner misbruikt wordt.

Dus wil ik betalen voor dat meisje? Hangt van de situatie af. Is het voor de geestelijke toestand van dat meisje het beste, dan is het een medische kwestie en heb ik er geen probleem mee.

Wil datzelfde meisje met haar vriendje spelen zonder bescherming, dan ben ik tegen, want dan had ze beter moeten weten en mag ze van mij volle pot betalen zonder mijn bijdrage.
Alle abortussen zijn een medische handeling hoor, en geen enkele vrouw denkt" nou,kost minder dan de pil dis laat maar komen die abortus"!
Ik vind dat iedere vrouw die om welke reden dan ook beslist om geen kind te krijgen recht heeft op een veilige abortus die terug betaald wordt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 11:08   #34
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Kerk heeft dan ook nooit gesteld om "te kweken als de konijnen". Wel om open te staan voor de gave van het leven.
Ik denk dat de meeste vrouwen dit ook doen, los van het standpunt van uw kerk. Wat niet betekend dat er situaties zijn waarin een vrouw anders beslist, dat is enkel haar zaak en van niemand anders.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 09:41   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik vrouwen verbieden abortus te kunnen hebben, de grootste dictatoriale vrijheidsbeperking die men kan inbeelden. Iedereen is baas over eigen lichaam. En voor mij is dat een absoluut recht. Abortus verbieden is een stap in de richting van lijfeigenschap: de staat bepaalt wat jij met je lichaam kan doen en laten.
De grote denkfout zit hier natuurlijk in de bewering "baas over eigen lichaam". Het nieuwe leven dat in een moederschoot groeit, behoort immers niet tot het "eigen lichaam". Het is genetisch onderscheiden van het lichaam waarin het huist.

Abortus sterk beperken is dan ook geen vorm van "lijfeigenschap" of "staatsinterventie", maar het aanvaarden van een correcte visie op de lichamelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 09:42   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar als een embryootje al heilig is, waar is dan het begin van wat een "leven" is? Gaan we zo ver als een eicel? Dan is de menstruatie al een moord. of nog beter, een zaadcel, dan is elke jonge man een moordenaar, want een spontane zaadlozing is onvermijdelijk als je de christelijke leer perfect volgt. Of gehuwd en alleen van bil gaan met het punt kindjes te maken, en van een deftig kwakje vervult maar 1 kronkelaartje de taak, 1 van de miljoenen....

En als we dat idee doordrijven. Al ons eten heeft ooit geleefd. Zelfs de meest extreme veganisten eten nog steeds materie die voor de bereiding nog leefde.
Ik hoop dat u de basis van de biologie toch meehebt en het fundamentele verschil weet tussen een bevruchte en onbevruchte eicel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 15:48   #37
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De grote denkfout zit hier natuurlijk in de bewering "baas over eigen lichaam". Het nieuwe leven dat in een moederschoot groeit, behoort immers niet tot het "eigen lichaam". Het is genetisch onderscheiden van het lichaam waarin het huist.

Abortus sterk beperken is dan ook geen vorm van "lijfeigenschap" of "staatsinterventie", maar het aanvaarden van een correcte visie op de lichamelijkheid.
Uiteraard is een emryo een deel van het lichaam van de vrouw, en alleen de vrouw heeft er zeggenschap over. Of het embryo genetisch onderscheiden is maakt geen zak uit. Trouwens, als de zwangere vrouw al geen zeggenschap heeft over haar embryo, wie dan wel? En op grond van welk rechtsprincipe of natuurwet heeft een vreemde zeggenschap over dat embryo en daarmee ook over de zwangere vrouw?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 16:00   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Uiteraard is een emryo een deel van het lichaam van de vrouw, ...
Er schort iets aan uw kennis van het menselijk lichaam. Een embryo is geen deel van het vrouwelijke lichaam, maar nestelt zich wel in het vrouwelijke lichaam. Het embryo is immers geen orgaan van het lichaam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 16:01   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Of het embryo genetisch onderscheiden is maakt geen zak uit.
Natuurlijk wel, maar u kunt niet anders dan het botweg aan de kant te schuiven (wat alleen al blijkt uit uw manier van verwoorden), omdat het niet te ontkennen valt. Het embryo is genetisch onderscheiden en behoort alleen al daardoor niet tot het lichaam van de vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2018, 16:02   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Trouwens, als de zwangere vrouw al geen zeggenschap heeft over haar embryo, wie dan wel? En op grond van welk rechtsprincipe of natuurwet heeft een vreemde zeggenschap over dat embryo en daarmee ook over de zwangere vrouw?
U beseft het niet maar u hebt hiermee uw eigen argumentatie de grond ingeboord.

Het kan inderdaad niet dat iemand anders zeggenschap heeft over het embryo. Niemand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be