Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2012, 16:28   #18521
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

zelfs de autochtone Groenstemmer kan het niet meer aan...

Beste Wouter Van Besien,
beste District Borgerhout,

vandaag is een 64-jarige vrouw aangereden en gedood op het zebrapad tussen de Engelselei en de Statielei door een 20-jarige jongeman die aan te hoge snelheid reed.


In mijn tuin, aan het begin van de Florastraat, heb ik de klap gehoord, en de schreeuw.

Ik gebruik regelmatig het zebrapad aan de Engelselei, met mijn twee dochters, twee en vijf jaar oud.

Ik woon drie jaar in de Florastraat. Ik weet exact welk soort rijgedrag verantwoordelijk is voor dit soort ongevallen.

Eigenlijk weet ik en u en wij allemaal welk soort rijgedrag dat is. We weten al jarenlang dat er mensen gestorven zijn, sterven, en zullen sterven in de straten van Borgerhout.

En toch, telkens weer een nauwelijks volgroeide knaap over het voetpad scheurt van de Florastraat, probeer ik niet om te kijken, of geen opmerking te maken, omdat ik het in m'n broek doe voor wat er kan gebeuren mocht ik dat wel doen. Eerst wat geschreeuw, daarna allicht een razende vol testosteron aan m'n voordeur, zoals die ene keer, klaar om de daad bij het woord te voegen.

En ik herken datzelfde gedrag van mij bij de wijkagent, die hen ook ziet scheuren aan zestig door een woonstraat, en stilletjes een notitie maakt van de nummerplaat, en dat later allicht stilletjes plichtsgetrouw in een computersysteem invoert, zonder zich de minste illusie te koesteren dat daar een ernstige sanctie kan uit voortkomen.

En ik herken het ook bij de politie, die stilletjes de andere kant uitkijkt, en de busstrook gebruikt, wanneer er weeral enkele tientallen dubbelparkerende chauffeurs de Turnhoutsebaan herscheppen in een pretparcours.

En ik herken het ook bij het district, dat stilletjes hier en daar een drempel of een slalombloembak aanlegt, goed wetende dat dat later alleen zal dienen als een extra obstakel in het circuit dat Borgerhout Intra Muros heet.

Beste Wouter, ik houd van Borgerhout. Ik plant met plezier een blauweregen tegen m'n gevel om de Florastraat minder grijs te maken. Ik doe een praatje met m'n buren en ik probeer de talrijke voordelen met de talrijke nadelen te verzoenen. Ik stem al jaren met grote overtuiging op Groen!, ik hoop elke dag vurig dat de Ring nog tijdens mijn leven overkapt wordt, ik probeer zo sociaal voelend mogelijk te zijn als mijn wezenlijk misantrope aard het toelaat, en ik ben een devoot aanbidder van de mediterrane culturen, met inbegrip van de Maghrebijnse, en in het bijzonder de Marokkaanse kruidenier op de hoek.

Maar het steekt godverdomme mijn ogen uit dat ik elke dag die klootzakjes mijn straat, mijn buurt en mijn stad moet zien kapotmaken, en een grootmoeder van 64 vermoorden, omdat hun pietje te klein is, hun vader afwezig, hun beleefdheid onbestaande, en hun politie, hun district en hun gerecht een stelletje permissieve losers.

Zodra het kan, ben ik hier weg. Ik zie mijn dochters nog liever opgroeien in een bekrompen gat in de Voorkempen, dan ze te moeten opvoeden met een manu militari ingepeperde angst voor auto's op het voetpad. Culturele rijkdom kun je ook uit boeken halen, maar enig basaal gevoel voor beleefdheid en menslievendheid kun je onmogelijk in de straten van Borgerhout pompen.

Aan je eind komen als je amper vierenzestig bent, in de betongrijze oase van de Turnhoutsepoort, door een oversekst klootzakje in een Ford Mondeo, doodbloedend in zo'n schaamrood tentje van de hulpdiensten. Kan men zich iets droeviger inbeelden?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 16:29   #18522
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En na hoeveel jaar worden die graven en eventuele lichaamsresten verwijderd om plaats te maken voor nieuwe overledenen??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Scroll effkes terug in de postings aub, ik denk dat je je bericht zult wissen. Ik heb je de politiereglement van Beringen ivm begraafplaatsen gepost met een copy-paste van een artikel die de gelijkebehandeling beschrijft. Vindt je zelf het fair dat je schande en oneerlijkheid schreeuwt als ik gedocumenteerd bewijzen aanleg? Ik krijg daar iets van hé.
U hebt inderdaad later dat reglement geplaatst.
Maar op de hierbovenstaande post van Manta hebt u kortweg "NIET" geantwoord, waaruit ik opmaak dat u (of moslims in het algemeen) het recht opeisen om uw doden niet te laten verwijderen. En met onze slappe regering van de laatste jaren zie ik het er nog van komen dat moslims krijgen wat autochtonen verboden is.
Dus mijn vraag : zou u het fair vinden dat de resten van autochtone Belgen na x aantal jaren verwijderd worden terwijl die van moslims blijven?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 21:39   #18523
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zelfs de autochtone Groenstemmer kan het niet meer aan...

Beste Wouter Van Besien,
beste District Borgerhout,

vandaag is een 64-jarige vrouw aangereden en gedood op het zebrapad tussen de Engelselei en de Statielei door een 20-jarige jongeman die aan te hoge snelheid reed.


In mijn tuin, aan het begin van de Florastraat, heb ik de klap gehoord, en de schreeuw.

Ik gebruik regelmatig het zebrapad aan de Engelselei, met mijn twee dochters, twee en vijf jaar oud.

Ik woon drie jaar in de Florastraat. Ik weet exact welk soort rijgedrag verantwoordelijk is voor dit soort ongevallen.

Eigenlijk weet ik en u en wij allemaal welk soort rijgedrag dat is. We weten al jarenlang dat er mensen gestorven zijn, sterven, en zullen sterven in de straten van Borgerhout.

En toch, telkens weer een nauwelijks volgroeide knaap over het voetpad scheurt van de Florastraat, probeer ik niet om te kijken, of geen opmerking te maken, omdat ik het in m'n broek doe voor wat er kan gebeuren mocht ik dat wel doen. Eerst wat geschreeuw, daarna allicht een razende vol testosteron aan m'n voordeur, zoals die ene keer, klaar om de daad bij het woord te voegen.

En ik herken datzelfde gedrag van mij bij de wijkagent, die hen ook ziet scheuren aan zestig door een woonstraat, en stilletjes een notitie maakt van de nummerplaat, en dat later allicht stilletjes plichtsgetrouw in een computersysteem invoert, zonder zich de minste illusie te koesteren dat daar een ernstige sanctie kan uit voortkomen.

En ik herken het ook bij de politie, die stilletjes de andere kant uitkijkt, en de busstrook gebruikt, wanneer er weeral enkele tientallen dubbelparkerende chauffeurs de Turnhoutsebaan herscheppen in een pretparcours.

En ik herken het ook bij het district, dat stilletjes hier en daar een drempel of een slalombloembak aanlegt, goed wetende dat dat later alleen zal dienen als een extra obstakel in het circuit dat Borgerhout Intra Muros heet.

Beste Wouter, ik houd van Borgerhout. Ik plant met plezier een blauweregen tegen m'n gevel om de Florastraat minder grijs te maken. Ik doe een praatje met m'n buren en ik probeer de talrijke voordelen met de talrijke nadelen te verzoenen. Ik stem al jaren met grote overtuiging op Groen!, ik hoop elke dag vurig dat de Ring nog tijdens mijn leven overkapt wordt, ik probeer zo sociaal voelend mogelijk te zijn als mijn wezenlijk misantrope aard het toelaat, en ik ben een devoot aanbidder van de mediterrane culturen, met inbegrip van de Maghrebijnse, en in het bijzonder de Marokkaanse kruidenier op de hoek.

Maar het steekt godverdomme mijn ogen uit dat ik elke dag die klootzakjes mijn straat, mijn buurt en mijn stad moet zien kapotmaken, en een grootmoeder van 64 vermoorden, omdat hun pietje te klein is, hun vader afwezig, hun beleefdheid onbestaande, en hun politie, hun district en hun gerecht een stelletje permissieve losers.

Zodra het kan, ben ik hier weg. Ik zie mijn dochters nog liever opgroeien in een bekrompen gat in de Voorkempen, dan ze te moeten opvoeden met een manu militari ingepeperde angst voor auto's op het voetpad. Culturele rijkdom kun je ook uit boeken halen, maar enig basaal gevoel voor beleefdheid en menslievendheid kun je onmogelijk in de straten van Borgerhout pompen.

Aan je eind komen als je amper vierenzestig bent, in de betongrijze oase van de Turnhoutsepoort, door een oversekst klootzakje in een Ford Mondeo, doodbloedend in zo'n schaamrood tentje van de hulpdiensten. Kan men zich iets droeviger inbeelden?


Vreselijk vreselijk. Als je je nog iets kan herinneren op dat moment, weet je toch wel hoe laat het is ...

Ik ben blij dat je dit aankaart, het is gewoon een zekerheid dat

- de meeste ongevallen gebeuren door onverzekerde wagens

- de meeste auto's van de verrijkers zijn

In Limburg kennen wij die verrijking ook al lang.

Het aantal keren dat familieleden van mij of mensen die me na aan het hart liggen zijn moeten uitwijken, opzij vliegen of gewoonweg geramd geworden of hun leven hebben zien voorbij flitsen door onze verrijkers... Zwijg me ervan.

Vluchtmisdrijf is overigens schering en inslag!!! Maar géén haan die er naar kraait en géén denken aan dat dat het nieuws zal halen, of men ook maar iets zal zeggen over de identiteit van het krapuul daar.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:01   #18524
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben blij dat je dit aankaart, het is gewoon een zekerheid dat

- de meeste ongevallen gebeuren door onverzekerde wagens
Niet overdrijven, 8000 ongevallen per jaar is geen meerderheid van de ongevallen. Ze zijn wel een pest die dringend moet uitgeroeid worden, bedrijfsvoertuigen hebben ook een sticker die je elk jaar moet vervangen, werkt perfect.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 augustus 2012 om 22:07.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:11   #18525
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Wat ik zelf recentelijk meemaak, minder ernstig momenteel nog, maar toch:

- opname in ziekenhuis te Brussel gehad, factuur blijkt 50 euro hoger dan dit normaal kan. Bovendien komen ze aan je bed met bankkaart ... voor een voorschot op de factuur, als je er nog niet tegoei binnenbent, al is het via spoed.
De factuur die me werd opgestuurd heb ik goed nagekeken en betwist, omdat een bepaald medicijn of beter medisch hulpmiddel dat ik vroeg wel bijzonder duur uitviel, zijnde zo'n 10x de winkelprijs. Daardoor had ik dus direct door dat er iets niet klopte.
Men heeft de fout erkend en mij gelijk gegeven, er was iets misgelopen.

Een paar maanden later krijg ik opnieuw een factuur van ditzelfde ziekenhuis in Brussel, van een opname die inmiddels dateert van bijna een jaar geleden moet ik plots nog een bijkomende kost betalen van een kleine 5 euro (niet veel, maar vele kleintjes ...).
Blijkbaar moet ik geloven dat men iets is vergeten aanrekenen en daar plots na een half jaar achterkomt? Dat hun administratie dus zo slecht in orde is, of hun boekhouding vierkant draait, of er elders problemen zijn.

Doch moet ik zeggen dat de zorg in dit ziekenhuis van een extreem hoog niveau is. Alleen is het wel erg storend dat er in de kamers geen tv's zijn. Qua entertainment of mogelijke afleiding heb je dus absoluut niets, tenzij je voorzien bent van laptop en een dvd-collectie ofzo.

Wat blijkt hier aan de hand te zijn?
- Ziekenhuizen krijgen in heel België meer en meer af te rekenen met rekeningen die blijven liggen.
De verrijkers komen binnen, laten zich oplappen en lekker in de watten leggen door onze hoogkwalitatieve en zeer dure gezondheidszorg en verdwijnen vervolgens. Betalen vindt men bijzaak. Een ziekenhuis kan hieraan weinig doen, want medische hulp mag nooit geweigerd worden, in geen enkel geval. Zelfs niet als ze je ziekenhuis bij wijze van spreken afbreken en het personeel uitkafferen.

Iemand moet het gelach daarvoor natuurlijk betalen, anders blijven ziekenhuizen zitten met geweldige gaten in hun begrotingen door de som aan onbetaalde facturen, die ze niet of amper kan vullen.
Ze kan dit gaan terugeisen van de artsen (artsen betalen een deel van hun inkomens terug af aan de ziekenhuizen - wat weinig mensen weten), maar een ziekenhuis moet liefst nog artsen over hebben ... en het is duidelijk dat het om deze maar om multipele redenen voor een arts minder en minder aantrekkelijk wordt om in een ziekenhuis te gaan werken.
Een andere manier is dat de kosten worden opgedreven voor patiënten door allerlei vreemde bedragen aan te gaan rekenen.
Het ding is, omdat ik de prijs van mijn medisch hulpmiddel kende had ik dit direct door.
Als dat niet het geval is, zijnde voor alle medische procedures waarvan 90% van de bevolking toch niets verstaat, laat staan een idee heeft van hun normale kostprijs, sta je natuurlijk voor aap en betaal je gewoon ... Je weet immers niet beter.
Zo wordt medische zorg voor de mensen die het echt nodig hebben en die in de problemen zitten (ziek maakt arm in dit land! De invaliditeitsuitkeringen en ziekte-uitkeringen liggen vaak stukken onder de werkloosheidsuitkeringen en benaderen eerder het leefloon, terwijl deze mensen met deze uitkeringen vaak zware kosten moeten betalen!!) bemoeilijkt.
Zeker voor bv een arme kankerpatiënt die op het einde van de maand amper kan rondkomen, is het feit dat men onmiddellijk cash moet betalen (of met bankcontact, want dat bestaat blijkbaar ook in draagbare vorm), is dat volgens mij enorm afschrikwekkend. Als deze mensen in het rood moeten gaan, al is het maar enkele dagen, om geholpen te worden ...

Dat is dus één "voordeel" van de verrijking. Ziekenhuizen, maar ook sommige ziekenfondsen hebben hun middelen drastisch afgebouwd al blijven de meeste nog steeds dweepen met torenhoge geboortepremies en zijn de medische kosten voor de verzorging van een kind zoals u wel weet in dit land volledig gratis en terugbetaalt door de verplichte ziekteverzekering, voor "kansengroepen".



Voorbeeld II, uit mijn leven gegrepen:

ik ging recent naar het ziekenhuis voor het plannen van een ingreep. Het gaat om het herstel van iets aan de binnenkant en buitenkant, een ingreep die dus ook gevolgen heeft voor hoe ik eruitzie en waar bijgevolg woorden als "plastisch" en "esthetisch" bij te pas komen. Door een stom ongeval (doordat iemand de afgesproken regels niet nakwam) liep ik namelijk een gecompliceerde open neusverbrijzeling op.
Er zijn al ingrepen geweest maar Rome werd ook niet in één dag gebouwd en ik heb helaas de verkeerde man vertrouwd, dat weer rechtzetten was/is (want het is nog niet voorbij dus) een huzarenklus. :-/
Toen er werd gesproken over kosten, had men het dadelijk over de verzekering omdat men het zo sneu voor me vond en ik duidelijk geen aandeel hierin had en dit nooit zelf gewild had, maar het om de gevolgen van een ongeval dat niet veroorzaakt werd door mij waarvan ik slachtoffer werd, gaat die al +10 jaar mijn gezicht dramatisch ontsieren.
Normaal zou de verzekering (mocht ik die hebben) in dit geval wel moeten tussenkomen zeiden ze.
M�*�*r, werd erbij gezegd, al moet het dat zijn, dat zal niet makkelijk worden want: "recent zijn er heel veel misbruiken hiervan geweest"... waar gewone mensen zoals u en ik de dupe van zijn...

Het was me niet echt moeilijk om na drie seconden te beseffen waarover het ging:
een tijdje terug maakte de media inderdaad melding van heel wat Moslima's die in hun thuisland allemaal ongelukkig ten val kwamen, tegen een deur liepen, ... en terugkwamen met het medisch attest waarbij stond dat hun neus tengevolge van een ongeval gebroken was, dus daardoor scheef was gaan staan of een esthetisch minder aangenaam karakter ging vertonen (Moslima's hebben van nature vaak geen holle neus zoals ons, maar eerder een "bolle" neus, vaak met een "knobbel" op, dit is gewoon een etnisch onderscheidend kenmerk, net zoals hun huidskleur bv. Nu, deze knobbel en "knik" in de neus ontstaat dus ook als je hem breekt... Maar kijk eens rond: hoeveel Moslima's hebben vandaag de dag nog hun rabbitsneus? De meeste hebben plots en pardoes, zelfs al zijn ze amper 18, een typische etnisch-westerse neus ... (hol, zonder "knobbel") hoe zou dat toch komen? ...
Op die manier hebben ze massaal fraude gepleegd en de verzekeringen opgelicht, waarvan wij dus - opnieuw - het gelach betalen.

De oude en echte Belgische, zich deftig gedragende en plichtsbewuste mensen die weten wat dit systeem waard is en het daarom nooit zullen proberen uit te melken, zijn dus weeral eens de dupe. Doch als zij al iets zouden moeten krijgen, moeten ze opmerken dat de melk inmiddels al zwaar afgeroomd is en onttrokken van mineralen (zoals men tegenwoordig doet door ze sterk te filteren, met als resultaat dat je ze een pak langer kan bewaren maar ... er blijft wel nauwelijks nog voedingswaarde over ) ... waar ze dan nog eens een heel gevecht voor moeten doen alvorens ze het krijgen.


Bedankt, verrijkers. Het was me weer een waar genoegen.



Dan heb ik het nog niet over het feit dat we nu hier met een massa studenten aan het blokken zijn waarvan de koten allemaal op één gemeenschappelijke ruimte uitgeven. Iedereen is er muisstil, want iedereen beseft dat ieder geluid door de weerkaatsing in die ruimte alle anderen stoort. Vooral omdat het nu tweede zit is en de mensen moeten studeren voor hun examens...
Iédereen zou je denken, maar wat hoor ik hier de laatste dagen bijna om het half uur? De nogal zware stemmen, de niet te verbergen ch klanken, het verschrikkelijk en belachelijk slechte Nederlands, ... van een bende gibberende Moslimtrienen die zich blijkens hun uitspraken heel cool en stoer vinden (en van Limburg zijn) "geef die ssssjlaag joh!!" "allé joh, ek sou da ni lateu gebeure zo!" "maa" en ja ... zelfs Arabische muziek durven ze in alle ernst loeihard opzetten!!!
IK spreek hier over bijna 400 mensen, uitsluitend meisjes, waarvan geen 5% Moslima zal zijn. En tòch slaagt die 5% er weer ongelofelijk hard in om zich te laten opvallen. Niet omdat ze rondkomen voor arme kindjes, niet omdat ze meedoen aan de ramadam en misschien vasten (geen idee of ze dat gedaan hebben, zou me verbazen gezien ze zo te horen energie hadden voor tien mannen), niet omdat ze zo'n lieve, nette dames zijn die je maar wat graag in je buurt wil hebben, ...
Maar omdat ze simpelweg zorgen voor overlast en 395 andere studenten die willen studeren en slagen gijselen door hun te verplichten naar hun oerluide gejengel en hysterie die moet laten uitschijnen dat ze interessante levens hebben. Helaas strookt de inhoud van de gesprekken noch hun houding geenszins met de gedachte dat het hier om jonge intellectuelen gaat die hun strepen zeker met glans zullen behalen ...
Hier zijn ze zich overigens zeer goed bewust van, want iedereen weet dat als je wil praten, je je raam dicht doet omdat anders iedereen moét meeluisteren.

Dit jaar geen Moslima's op mijn gang overigens. Het moet gezegd: een ongelofelijke verrijking!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 22:13   #18526
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht


Vreselijk vreselijk. Als je je nog iets kan herinneren op dat moment, weet je toch wel hoe laat het is ...

Ik ben blij dat je dit aankaart, het is gewoon een zekerheid dat

- de meeste ongevallen gebeuren door onverzekerde wagens

- de meeste auto's van de verrijkers zijn

In Limburg kennen wij die verrijking ook al lang.

Het aantal keren dat familieleden van mij of mensen die me na aan het hart liggen zijn moeten uitwijken, opzij vliegen of gewoonweg geramd geworden of hun leven hebben zien voorbij flitsen door onze verrijkers... Zwijg me ervan.

Vluchtmisdrijf is overigens schering en inslag!!! Maar géén haan die er naar kraait en géén denken aan dat dat het nieuws zal halen, of men ook maar iets zal zeggen over de identiteit van het krapuul daar.
Als burger wil ik graag weten welke mensen die autoverzekering niet betalen. Ze zeggen op het nieuws wel hoeveel maar ze zeggen nooit wie. En in andere berichtgeving kom je hetzelfde tegen. Als leek/toeschouwer stel je je zelf vragen en eigenlijk zou een deftige journalist die vragen moeten 'voorzien' en er antwoorden op moeten kunnen formuleren. Maar dat gebeurt vrij zelden. Het VRT-nieuws en het VTM-nieuws is een kwestie van eindeloze herhaling alsof Vlamingen half seniel zijn. En het uit de weg gaan van zaken waar een burger nu net wel mee bezig is, is schering en inslag alsof het een soort beleid is.

Het nieuws op VRT kan je voor het jaar 2013 nu al voor 85% uitschrijven van dag tot dag. Ik weet niet wie daar redacteur is maar potverdorie, ik denk dat die het zich daar heel gemakkelijk maakt. Oppervlakkigheid troef.

Welk publiek is het nu eigenlijk die zijn autoverzekering niet betaalt?

Blijkbaar is er een fonds voor die onverzekerde chauffeurs wanneer ze betrokken raken in een ongeval. Dat wist ik niet eens. Ze zeggen daar snel iets over maar meer info krijg je niet. Over meer onbenullige dingen kunnen ze dan wel uitbreiden; de ziekte bij wilde kastanjebomen bv. (de meeste mensen herkennen niet eens meer een wilde kastanje, laat staan een tamme).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 00:37   #18527
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Inderdaad, vergeet niet dat ten eerste we niet weten om wie het gaat waardoor we onszelf niet kunnen beschermen of voorbereiden op mogelijke problemen.

Ten tweede krijgt ons land en met name onze inwoners ook een heel slechte naam:
- veel meer diefstallen in België --> Door wie??
- Veel meer geweldplegingen, vaak zware --> Door wie ??
- veel meer uitval in het onderwijs, vele studenten verlaten middelbaar zonder diploma --> Door wie?
(Nood aan onderwijshervorming --> voor wie??
- hoge werkloosheid, bij wie ?? (ja oké, die cijfers zijn bekend, maar dit zijn de enige...)
- x steekt y neer met mes -> wie?...
- meer zwartrijders op openbaar vervoer -> wie?
- meer huishoudelijk geweld -> in welke gezinnen?
- facturen blijven meer en meer onbetaald -> door wie?
- steeds meer en meer mensen kloppen aan bij ocmw -> welke mensen?
- vraag naar sociale woningen groeit --> door wie?? wie vraagt hiernaar?
- Belgische bevolkingsgroei zeer sterk -> door wie?
- spoeddiensten overbevraagd -> door wie? ...


De pers werden overigens regels opgelegd over de rapportering rond allochtonen, om discriminatie en racisme te vermijden mogen etnische minderheden niet bij naam genoemd worden, indien er problemen mee zijn.

Zo heb ik zoals ik hier al zei, toen hier diefstallen bleken gebeurd te zijn in ons gebouw, een allochtoon meisje (niet-Arabisch) horen zeggen "Wie doet nu zoiets??" Zijn Belgen echt zo??? Amai, ongelofelijk. In ons land zouden wij dat nooit doen. Dat kan toch niet. Goh die Belgen.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2012 om 00:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 00:38   #18528
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Zonder die informatie is effectieve beleidsvoering overigens onmogelijk!
Hoe kan je inspelen op een vraag of probleem als je niet eens weet van waar het komt?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 00:44   #18529
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Groentje,

Er worden heel veel dingen niet terugbetaald. Iemand die borstkanker heeft, moet maar zonder borsten rondlopen, want implantaten dienen om mannen mee te verleiden en zijn niet echt nodig, redeneren ze.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 00:57   #18530
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Groentje,

Er worden heel veel dingen niet terugbetaald. Iemand die borstkanker heeft, moet maar zonder borsten rondlopen, want implantaten dienen om mannen mee te verleiden en zijn niet echt nodig, redeneren ze.
Dat is onwaar. Alle reconstructieve operaties worden terugbetaald (ttz er zijn bedragen per prestatie vastgelegd in de nomenclatuur - of de terugbetaling echt volledig is weet ik niet. Maar in de praktijk is een terugbetaling vaak nooit volledig omdat een patiënt vaak ook extra's vraagt/nodig heeft).
Maar best ook dat de patiënt dit moet volle pot moet betalen ... Anders kan die grap je snel van een paar maandlonen afhelpen.


Is overigens laatst nog uitgebreid aan bod gekomen in het nieuws: sommige ziekenhuizen/artsen zouden meerprijzen vragen die niet overeenkomen wat met vastgelegd is volgens het RIZIV, waardoor net deze al zeer kwetsbare patiëntengroep veel meer zou moeten betalen voor een operatie waar ze recht op heeft, tegen die prijs, zonder kwaliteitsverlies.

Er blijft natuurlijk altijd een deel voor de patiënt over, maar als je ziet hoeveel het RIZIV op zich neemt... dat is vaak om achterover te vallen.
Ik heb een tijdje gewerkt bij een verzekeringsmaatschappij en zo de bedragen gezien. :-/


Wat medische kosten betreft vind ik overigens dat men gerust strenger mag zijn bij terugbetalingen hoor, in de zin dat je kan argumenteren dat voor sommige ziektes de patiënt een groot deel eigen verantwoordelijkheid draagt ... bij de ene ziekte is het persoonlijk aandeel / de relatie met levensstijl al duidelijker dan bij de andere.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2012 om 01:00.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 01:01   #18531
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is pertinent onwaar. Alle reconstructieve operaties worden terugbetaald. Maar best ook.

Is overigens laatst nog uitgebreid aan bod gekomen in het nieuws: sommige ziekenhuizen/artsen zouden meerprijzen vragen die niet overeenkomen wat met vastgelegd is volgens het RIZIV, waardoor net deze al zeer kwetsbare patiëntengroep veel meer zou moeten betalen voor een operatie waar ze recht op heeft, tegen die prijs, zonder kwaliteitsverlies.

Er blijft natuurlijk altijd een deel voor de patiënt over, maar als je ziet hoeveel het RIZIV op zich neemt... dat is vaak om achterover te vallen.
Ik heb een tijdje gewerkt bij een verzekeringsmaatschappij en zo de bedragen gezien. :-/
Heb je daar meer informatie over, over terugbetalen van reconstructieve operaties?

En wat is er mis met tussenkomsten door RIZIV?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 01:02   #18532
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat medische kosten betreft vind ik overigens dat men gerust strenger mag zijn bij terugbetalingen hoor, in de zin dat je kan argumenteren dat voor sommige ziektes de patiënt een groot deel eigen verantwoordelijkheid draagt ... bij de ene ziekte is het persoonlijk aandeel / de relatie met levensstijl al duidelijker dan bij de andere.
Dat gaat enkel leiden tot meer wantoestanden, en een klein beetje meer centen voor de rijkjes.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 10:29   #18533
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Eindelijk ook nog eens positief nieuws :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Eerlijk gezegd vind ik die 2 % nog te veel en in het kader van alle problemen die we kennen met integratie en immigratie is dit slechts een druppel of een gloeiende plaat. Maar alle beetjes helpen, hoop ik
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 11:20   #18534
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Eindelijk ook nog eens positief nieuws :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Eerlijk gezegd vind ik die 2 % nog te veel en in het kader van alle problemen die we kennen met integratie en immigratie is dit slechts een druppel of een gloeiende plaat. Maar alle beetjes helpen, hoop ik
Ik vind dat Maggie De Block uitstekend werk levert. Dit staat in schril contrast met de débâcle die onze PS en MR bovenonsgestelden ervan maakten. Voor hen geen probleem: ze versasten toch de meeste azielige zoekers naar Vlaanderen, ze gaan hun eigen achtertuin toch niet bevuilen zeker?

De grootste schande is dan bovendien dat wij deze bewuste onbekwamen geeneens kunnen afstraffen!
Stemmen op VLD om Maggie te behouden heeft geen zin: ik stemde ooit op Van den Broecke omdat hij het sociale systeem en de misbruiken ervan in Wallonië wou aanpakken: resultaat is gekend. Niet dat de SPAPS ervan zal wakker liggen, maar dat was wel de laatste keer dat ze mijn stem gekregen hebben.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 11:36   #18535
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Groentje,

Er worden heel veel dingen niet terugbetaald. Iemand die borstkanker heeft, moet maar zonder borsten rondlopen, want implantaten dienen om mannen mee te verleiden en zijn niet echt nodig, redeneren ze.
Wat een totaal achterlijke opmerking!
Je kunt als kankerpatiente wel een reconstructie krijgen, maar wel met eigen weefsel en natuurlijk liefst niet met implantaten! En natuurlijk betaald de mutualiteit dit, het gebeurd immers om medische redenen!
Je hoeft dus echt niet zonder borsten rond te lopen zoals u beweert!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 12:35   #18536
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een totaal achterlijke opmerking!
Je kunt als kankerpatiente wel een reconstructie krijgen, maar wel met eigen weefsel en natuurlijk liefst niet met implantaten! En natuurlijk betaald de mutualiteit dit, het gebeurd immers om medische redenen!
Je hoeft dus echt niet zonder borsten rond te lopen zoals u beweert!
Het is duidelijk dat Voskhod-1 enkel testosteron in de éne hersencel heeft zitten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 augustus 2012 om 12:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 19:01   #18537
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is duidelijk dat Voskhod-1 enkel testosteron in de éne hersencel heeft zitten.
Het is gewoon de meermaals verbannen Flanelcondoom , wie op onverklaarbare wijze, van de moderatie , toch zijn totaal debiele gang mag gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 19:20   #18538
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Heb je daar meer informatie over, over terugbetalen van reconstructieve operaties?
Zie hier bv http://www.socmut.be/SocMut/Publicat...echirurgie.htm

zeker mbt borstreconstructies is er laatst een storm opgewaaid in de media, dar wordt in dat artikel naar verwezen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...20808_00252074


Citaat:
En wat is er mis met tussenkomsten door RIZIV?
Natuurlijk niet.
Anders zouden nog veel meer zieke mensen straatarm zijn, zoals in de V.S. of Afrika nu bv. veel te vaak gebeurd.

Het ging erover dat jij zei "er worden heel veel dingen niet terugbetaald".

Dat valt in België echt bijzonder goed mee hoor.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 19:23   #18539
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Bedankt voor de link, Groentje. Ik heb mij iets anders laten wijsmaken blijkbaar.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 19:26   #18540
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een totaal achterlijke opmerking!
Je kunt als kankerpatiente wel een reconstructie krijgen, maar wel met eigen weefsel en natuurlijk liefst niet met implantaten! En natuurlijk betaald de mutualiteit dit, het gebeurd immers om medische redenen!
Je hoeft dus echt niet zonder borsten rond te lopen zoals u beweert!
En als dit met implantaten moet?


EDIT: ik krijg net te horen dat implantaten toch niet worden terugbetaald, dit schijnt eerstehands informatie te zijn. Kan iemand bevestigen en/of tegenspreken? (Christelijke mutualiteiten)

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 22 augustus 2012 om 19:28.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be