Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2024, 19:00   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Bij mijn Lenovo's met ingebouwde batterijen heb ik aan de onderzijde een gaatje van een mm. Als je daar een pennetje insteekt en ingedrukt houdt heeft dat hetzelfde resultaat als vroeger de externe batterij uittrekken.

Geen idee of andere merken hetzelfde doen.

Ik ben blij dat je in Linux tenminste nog controle hebt en dus geen verrassingen tegenkomt bij het updaten.
Neen niet mogelijk met dit model. En ik ben er zeker van want ik heb de Technical Support van Dell aan de lijn gehad. De aanbevolen procedure was: laptop openvijzen en batterij loskoppelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 19:05   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen niet mogelijk met dit model. En ik ben er zeker van want ik heb de Technical Support van Dell aan de lijn gehad. De aanbevolen procedure was: laptop openvijzen en batterij loskoppelen.
Voor de mindere knutselaars volstaat onderdompelen in een lauw-warme bak water met ontstopper gedurende een nachtje ook goed.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 19:19   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor de mindere knutselaars volstaat onderdompelen in een lauw-warme bak water met ontstopper gedurende een nachtje ook goed.
De TS zei eerst: makkie, batterij effe loskoppelen. Ik kijk het even na voor dat model.
Wat later: euh, zo evindent is het toch niet…

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 februari 2024 om 19:20.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 22:39   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De TS zei eerst: makkie, batterij effe loskoppelen. Ik kijk het even na voor dat model.
Wat later: euh, zo evindent is het toch niet…
Wel ge moet al over nen T-5 schroevendraaier beschikken, en ne prying tool of weten aan welke hoek je moet beginnen, en dan dat kabelke lostrekken zonder het naar de bom te doen is ook een uitdaging,

met een pincentje, of een hele fijne schroevendraaier, tik en tis los. en dan het er terug in steken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 23:40   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel ge moet al over nen T-5 schroevendraaier beschikken, en ne prying tool of weten aan welke hoek je moet beginnen, en dan dat kabelke lostrekken zonder het naar de bom te doen is ook een uitdaging,

met een pincentje, of een hele fijne schroevendraaier, tik en tis los. en dan het er terug in steken.
Ja, gelukkig heb ik wat gerief liggen, maar ik vrees toch dat ik één van die mini schroefjes verkloot heb.
En ik heb ook zo’n horlogeset waar zo’n prying tool inzit om de bodemplaat zonder al te veel schade los te wrikken.
En ook een pincettenset om die sealing tape rond de connector en de connector zelf los te wrikken.
Binnenkort zal dat allemaal via AI mogelijk zijn!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 11:00   #46
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In een ultrabook is dat zelden het geval he. Op mijn gamer machines kan ik dat ook, maar dat zijn geen lichte ultrabooks.
Mijn Lenovo X1 Extreme heeft ook 2 SSD's en dat kan je moeilijk een brick noemen.

__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 11:08   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Mijn Lenovo X1 Extreme heeft ook 2 SSD's en dat kan je moeilijk een brick noemen.

Is wel geen ultrabook he. Meer dan 2 kg. Normaal gezien is een ultrabook zo een plat ding dat nog geen 1.5 kg weegt en meestal maar 14 inch heeft.

Daarin zit meestal zelfs geen specifieke grafische kaart.

Uw Lenovo is een "desktop replacement business" laptop, en is dat gewoon maar omdat er geen flitsende leds op zitten, zoniet zou het een gamer laptop zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 11:12   #48
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is wel geen ultrabook he. Meer dan 2 kg. Normaal gezien is een ultrabook zo een plat ding dat nog geen 1.5 kg weegt en meestal maar 14 inch heeft.

Daarin zit meestal zelfs geen specifieke grafische kaart.

Uw Lenovo is een "desktop replacement business" laptop, en is dat gewoon maar omdat er geen flitsende leds op zitten, zoniet zou het een gamer laptop zijn
1.7kg volgens de specs.

Trouwens, mijn vorige was een T460s, ultra-licht maar niet voor herhaling vatbaar. Voor de gewone T-series zijn veel makkelijker onderdelen (zoals keyboards) te vinden als ze ouder zijn dan 5 jaar. En die 300g verschil of zo zal het verschil niet maken.

Ik heb hier nog een T410 (13 of 14 jaar oud) en dat ding bolt nog perfect (Ubuntu) en daar zijn nog altijd onderdelen voor te vinden (keyboards, ...).

Deze X1 is trouwens de eerste waar ik beroep heb moeten doen op de garantie (standaard 3j bij Lenovo).
Mijn scherm begon na 2,5 jaar kuren te krijgen en zag er tegenop omdat ik niet had gekozen voor on-site support. Uiteindelijk heel soepel verlopen.
Mijn SSD's uitgehaald (makkelijk), men heeft de laptop komen ophalen en een week later had ik hem terug. Ik werd constant op de hoogte gehouden (tracking to, repair start, repair end, test, tracking back).
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 22 februari 2024 om 11:30.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be