Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 22 mei 2005, 17:26   #41
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Zij hebben wel een zo-goed-als-monopolie op de beeldvorming. Dom is pas je daar niets van aan te trekken. De Franstaligen spelen dat veel beter, en die boeken resultaten. Jij zal een beetje met wat zwarte wimpels staan schreeuwen hebben op straat, iedereen zal schouderophalend zeggen "daar is die kortharige fauna weer" et c'est tout.

Egidius
Je ziet dat jij niet vertrouwd bent met de Vlaamse Beweging. Anders zou je weten dat er bij Voorpost en NSV! geen skinheads zitten.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 22 mei 2005, 17:42   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Je ziet dat jij niet vertrouwd bent met de Vlaamse Beweging. Anders zou je weten dat er bij Voorpost en NSV! geen skinheads zitten.
Ik heb nog geen NSV'er zonder klak gezien dus zou ik het niet weten. Nu, toch één. Ik heb al een aantal Voorposters van zéér dichtbij gezien en daar zaten ook niet echt skinheads tussen. Van sommigen scheelt het echter niet veel. Nu, de kleding zegt niets over wat er in het koppeke zit. Ik heb bijvoorbeeld geen rasta's. Kun je dat geloven?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 mei 2005 om 17:45.
solidarnosc is offline  
Oud 22 mei 2005, 17:44   #43
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Beste mensen
Er is op dit forum een thread lopende: petitie splits BHV.
Deze petitie heeft wel een zeer lage drempel, je hoeft er niet eens de deur voor uit.
Tot nu toe zijn er iets meer dan 900 mensen die getekend hebben.
Dat is niet slecht, maar ik had toch wel meer verwacht.
Ik had echt wel een masale afkeuring van huidige politieke stilstand verwacht.
Tenslotte heeft men de vlamingen eerst behoorlijk opgewarmd om vervolgens ijskoud te zeggen "het feest gaat niet door".
Dat het niet door gaat kan ik nog begrijpen. Als men van in den beginne gezegd had we gaan wachten op 2007 had ik dat ok gevonden. Tenslotte op die 2 jaar zal het ook niet komen.
Maar eerst de mensen lekker maken en dan NIETS, neen hierop had ik meer protest verwacht. Mss is het wel zo dat vlamingen het zich in feite niet aantrekken dat ze langs alle kanten bedrogen en gemolken worden.
Als dit zo is dan is daar eigenlijk niet veel te doen dan te wachten tot ze wakker worden zeker.
Met zo een mentaliteit zal een betoging ook niet veel succes hebben vrees ik.
500 of 1000 betogers daar lachen de politici eens om vermoed ik.
satiper is offline  
Oud 22 mei 2005, 17:48   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Beste mensen
Er is op dit forum een thread lopende: petitie splits BHV.
Deze petitie heeft wel een zeer lage drempel, je hoeft er niet eens de deur voor uit.
Tot nu toe zijn er iets meer dan 900 mensen die getekend hebben.
Dat is niet slecht, maar ik had toch wel meer verwacht.
Ik had echt wel een masale afkeuring van huidige politieke stilstand verwacht.
Tenslotte heeft men de vlamingen eerst behoorlijk opgewarmd om vervolgens ijskoud te zeggen "het feest gaat niet door".
Dat het niet door gaat kan ik nog begrijpen. Als men van in den beginne gezegd had we gaan wachten op 2007 had ik dat ok gevonden. Tenslotte op die 2 jaar zal het ook niet komen.
Maar eerst de mensen lekker maken en dan NIETS, neen hierop had ik meer protest verwacht. Mss is het wel zo dat vlamingen het zich in feite niet aantrekken dat ze langs alle kanten bedrogen en gemolken worden.
Als dit zo is dan is daar eigenlijk niet veel te doen dan te wachten tot ze wakker worden zeker.
Met zo een mentaliteit zal een betoging ook niet veel succes hebben vrees ik.
500 of 1000 betogers daar lachen de politici eens om vermoed ik.
Misschien is heel dat "bhv-gedoe" toch niet zo interessant. Try to live with it.8)
Pietje is offline  
Oud 22 mei 2005, 17:55   #45
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Try to live with it.8)
met andere woorden: laten zoals het is, laat de problematiek maar wegrotten, de mensen aldaar mogen wij asociale Vlamingen toch laten vallen.
Ambiorix is offline  
Oud 22 mei 2005, 17:56   #46
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Oh maar ik kan daar mee leven hoor.

Alleen ik vind het niet prettig dat vlamingen zo met zich laten sollen.
Moest het alleen BHV zijn dan zou ik het ook niet zo erg vinden.
Maar het is spijtig genoeg bijna een constante.
Tenslotte ben ik ook een vlaming.
En een mens is liever trots dan beschaamd om zijn volk, en hetgeen nu gebeurd is, en de lauwe reacties erop maken me niet echt trots moet ik erkennen, maar een ramp is het zeker niet. Er zijn idd veel ergere dingen dat klopt.
satiper is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:23   #47
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Trouwens, weet je wat belgicisten zeggen? "Jij zal een beetje met wat leeuwenvlaggen staan schreeuwen hebben op straat, iedereen zal schouderophalend zeggen "daar zijn die flamingantjes weer" et c'est tout." Dus kijk uit wat voor beschuldigingen je uit.
Dat is wat de belgicisten zullen zeggen. Wat vele Vlamingen zullen zeggen had ik eerder al geschreven.
Ik ben niet geïnteresseerd in jullie gevoelens en/of frustraties, alleen in resultaten. Waarom zou ik dus uitkijken?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:24   #48
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Je ziet dat jij niet vertrouwd bent met de Vlaamse Beweging. Anders zou je weten dat er bij Voorpost en NSV! geen skinheads zitten.
Dat is niet wat ik op de beelden van sommige betogingen zie.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:29   #49
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat is niet wat ik op de beelden van sommige betogingen zie.

Egidius
Dus jij ziet op tv wie een Voorposter is en wie niet? Dit is de eerste betoging die Voorpost organiseert sinds jaren.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:42   #50
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Dus jij ziet op tv wie een Voorposter is en wie niet? Dit is de eerste betoging die Voorpost organiseert sinds jaren.
Overal waar Voorpost opduikt, duiken die kerels op. Ook in Halle, vorig jaar, en in Vilvoorde twee jaar geleden, en op die betogingen was ik wél. Het is al 30 jaar zo, maar het wordt steeds onwerkelijker.

Ach, ik ga me er niet meer mee bezighouden. Ik kom gewoon niet meer af.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 mei 2005 om 07:44.
Egidius is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:53   #51
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Overal waar Voorpost opduikt is de hele Vlaamse Beweging er ook. Wie weet zitten ze wel bij TAK. Of hoe onnozel uw redenering is.

Voeg de daad bij het woord en hoe je er inderdaad niet meer mee bezig. Dankzij zo'n losers als gij lachen de franstaligen.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 mei 2005, 08:10   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Ach, ik ga me er niet meer mee bezighouden. Ik kom gewoon niet meer af.
Eigenlijk heb je overschot van gelijk.
En dat zeg ik niet omdat je zou afzien van deelname aan een specifiek flamingantische betoging.

Wat bedoel ik?
Simpel:
Eigenlijk zijn petities, manifesten, open brieven, betogingen, stakingen e.d. allemaal zonder onderscheid vormen van bedelen.
In een democratie bedelt de burger niet.
In een democratie oefent de burger zijn recht souverein uit.
In een democratie heeft de burger de middelen om de politieke klasse zijn wil op te leggen: bindend, zonder smeken.
Zelfs de meest gewelddadige betoging-staking met duizenden deelnemers, betekent niks meer of minder dan je ondergeschikt opstellen aan de machthebbers.
Betogen beperkt zich tot het uiten van machteloosheid, gefrustreerde woede. Erna blijft alles weer bij het oude op een paar vernielde spullen na, waar enkel de onschuldige burger slachtoffer van is, maar nooit de politieker. Die gaat achteraf weer over tot de orde van de dag. In zijn limousine, betaald door de stakers............

Toegepast op B-H-V betekent dit het volgende:
We hebben geen mogelijkheid om de kwestie via referendum bindend op te lossen.
De bedeltocht (i.c. onderhandelingen) is ten einde: de bedelaars werden respectievelijk hun federale en Vlaamse mand ingeschopt.

Maar er is een andere zaak: de wet en de naleving ervan.
Ik ben geen jurist, maar blijkbaar is de huidige toestand om één of andere reden onwettelijk.
Ik spreek me niet uit over de beste oplossing. Ik zie heil in unitarisering van alle kieskringen. De flaminganten vinden het een belachelijk idee dat niet te verwezenlijken is. Zij willen een splitsing. Ik wijs er terzijde op dat ze hun ideetje evenmin tot een goed einde wisten te brengen. Maar dit allemaal terzijde.
Er is sprake van onwettelijkheid en wettelijkheid moet niet via bedelen, onderhandelen regeerakkorden, hernieuwde regeerakkoorden etc. afgedwongen worden. Wettelijkheid moet via de rechtbank afgedwongen worden. Wat is dus mijn 'plan' dat ik onze politici suggereer? Simpel: klaag de overheden aan ongeacht hun niveau en bevoegdheid, die de wet niet toepassen of de toepassing in de weg staan. Leg klacht neer. Stel je burgerlijke partij. Eis via een gerechtelijke procedure de toepassing van de wet.
Wie daar moeilijkheden mee heeft, stelt zich buiten en boven de wet, en is de oorzaak van een crisis die zelfs onze koning niet wenst.

Is dat nu echt zó moeilijk?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 mei 2005, 08:28   #53
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eigenlijk heb je overschot van gelijk.
En dat zeg ik niet omdat je zou afzien van deelname aan een specifiek flamingantische betoging.
Pas op, als de burgemeesters oproepen zal ik toch nog even toegeven aan mijn aangeboren Vlaamse losers-attitude.

Citaat:
Eigenlijk zijn petities, manifesten, open brieven, betogingen, stakingen e.d. allemaal zonder onderscheid vormen van bedelen.
In een democratie bedelt de burger niet.
In een democratie oefent de burger zijn recht souverein uit.
In een democratie heeft de burger de middelen om de politieke klasse zijn wil op te leggen: bindend, zonder smeken.
Zelfs de meest gewelddadige betoging-staking met duizenden deelnemers, betekent niks meer of minder dan je ondergeschikt opstellen aan de machthebbers.
Betogen beperkt zich tot het uiten van machteloosheid, gefrustreerde woede. Erna blijft alles weer bij het oude op een paar vernielde spullen na, waar enkel de onschuldige burger slachtoffer van is, maar nooit de politieker. Die gaat achteraf weer over tot de orde van de dag. In zijn limousine, betaald door de stakers............
[Tot tranen toe geroerd] Ik zou het zelf niet beter kunnen uitdrukken. Met bovenstaande analyse kan ik karakterieel gezien niet anders dan 100 pct instemmen. Het versterkt mijn pleidooi om de attitude van minderheid af te leggen en als Vlaamse meerderheid België over te nemen en te domineren.

Citaat:
Er is sprake van onwettelijkheid en wettelijkheid moet niet via bedelen, onderhandelen regeerakkorden, hernieuwde regeerakkoorden etc. afgedwongen worden. Wettelijkheid moet via de rechtbank afgedwongen worden. Wat is dus mijn 'plan' dat ik onze politici suggereer? Simpel: klaag de overheden aan ongeacht hun niveau en bevoegdheid, die de wet niet toepassen of de toepassing in de weg staan. Leg klacht neer. Stel je burgerlijke partij. Eis via een gerechtelijke procedure de toepassing van de wet.
Het is - mutatis mutandis - die weg die de burgemeesters bewandelen. Lees hun communiqué van afgelopen weekend (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34536), en overigens al hun vorige communiqués, eens goed na. Ze stellen zich op als legalisten, als hoeders van de wet. (Het is IMHO de wijze Leo Peeters die deze houding inspireert). De burgemeesters wijzen er op dat de federale staat een juridisch vacuüm creëert, en zo de volgende federale verkiezingen in het gedrang brengt. Een standpunt dat niet kansloos is als het ooit voor Belgische rechtbanken zou komen.

Citaat:
en is de oorzaak van een crisis die zelfs onze koning niet wenst.
Ai, in cauda toch nog een reden om crisis te schoppen...

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 23 mei 2005 om 08:29.
Egidius is offline  
Oud 23 mei 2005, 09:45   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waar blijft die groote Vlaemsche betooging eigenlijk? Zijn ze nu al vleugellam? Grote mond, maar als het erop aankomt...
________

Te rijk, te vadsig geworden, de Vlamingen.
Te veel last van de goed gerenumereerde en goed geïnstitutionaliseerde roll-over idiosyncrasie.
eno2 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be