Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 23 mei 2005, 22:15   #41
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
geef dan maar Bart Dewever !
Die is niet te krijgen. Het VB heeft Bart ooit willen bewegen tot overstappen, het VB had er zelfs een postje als gecoöpteerd senator voor over.
Johanna is offline  
Oud 23 mei 2005, 22:45   #42
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hierbij het citaat (http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GIFF2S3H):

De Gucht herhaalt dat hij bij de Vlaamse regeringsonderhandelingen herhaaldelijk gezegd had dat deze passage voor hem geen resultaatverbintenis inhield. Volgens De Gucht vond ook Leterme dat het een verkeerde strategie was om de belofte in het regeerakkoord in te schrijven. ,,Maar Leterme kon dat niet verhinderen, want zijn N-VA-partner eiste dat ze erin werd opgenomen. En het was dankzij die paar procentjes van de N-VA dat Leterme minister-president kon worden'', aldus de VLD-minister van Buitenlandse Zaken.

Daar gaat het intreurige verhaaltje van de stoute meneer Leterme die Geert onder druk zette...

Egidius
Zoek eens op wie de eerste was om te formuleren dat er zonder B-H-V-splitsing géén regeringsdeelname was. Zoek dat eens op en kom dan terug.

Ik ga mijn tijd niet nog langer investeren in een hoop mensen die doodgraag lezen wat ze willen lezen...
zorroaster is offline  
Oud 23 mei 2005, 22:57   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zoek eens op wie de eerste was om te formuleren dat er zonder B-H-V-splitsing géén regeringsdeelname was. Zoek dat eens op en kom dan terug.

Ik ga mijn tijd niet nog langer investeren in een hoop mensen die doodgraag lezen wat ze willen lezen...


Datum : 08/06/2004Titel : Verhofstadt en Somers hekelen uitspraak Bourgeois Zowel federaal premier Guy Verhofstadt als Vlaams minister-president Bart Somers, beiden VLD, reageerden dinsdag negatief op de aankondiging van N-VA-voorzitter Geert Bourgeois dat hij geen Vlaams regeerakkoord ondertekent zolang de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet geregeld is. Dit gaat regeren maandenlang onmogelijk maken, aldus beide bewindslui in de marge van een persconferentie.

Bourgeois deed zijn verklaring dinsdag in De Morgen. De voorzitter van de kartelpartner van CD&V zegt er zijn handtekening niet onder een nieuw Vlaams regeerakkoord te zetten als de splitsing van B-H-V niet eerst in het federaal parlement is goedgekeurd. De kieskring moet dus gesplitst worden voor de N-VA in een Vlaamse regering stapt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 23-05-2005 at 23:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zoek eens op wie de eerste was om te formuleren dat er zonder B-H-V-splitsing géén regeringsdeelname was. Zoek dat eens op en kom dan terug.

Ik ga mijn tijd niet nog langer investeren in een hoop mensen die doodgraag lezen wat ze willen lezen...


Datum : 08/06/2004Titel : Verhofstadt en Somers hekelen uitspraak Bourgeois Zowel federaal premier Guy Verhofstadt als Vlaams minister-president Bart Somers, beiden VLD, reageerden dinsdag negatief op de aankondiging van N-VA-voorzitter Geert Bourgeois dat hij geen Vlaams regeerakkoord ondertekent zolang de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet geregeld is. Dit gaat regeren maandenlang onmogelijk maken, aldus beide bewindslui in de marge van een persconferentie.

Bourgeois deed zijn verklaring dinsdag in De Morgen. De voorzitter van de kartelpartner van CD&V zegt er zijn handtekening niet onder een nieuw Vlaams regeerakkoord te zetten als de splitsing van B-H-V niet eerst in het federaal parlement is goedgekeurd. De kieskring moet dus gesplitst worden voor de N-VA in een Vlaamse regering stapt.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zoek eens op wie de eerste was om te formuleren dat er zonder B-H-V-splitsing géén regeringsdeelname was. Zoek dat eens op en kom dan terug.

Ik ga mijn tijd niet nog langer investeren in een hoop mensen die doodgraag lezen wat ze willen lezen...


Datum : 08/06/2004Titel : Verhofstadt en Somers hekelen uitspraak BourgeoisZowel federaal premier Guy Verhofstadt als Vlaams minister-president Bart Somers, beiden VLD, reageerden dinsdag negatief op de aankondiging van N-VA-voorzitter Geert Bourgeois dat hij geen Vlaams regeerakkoord ondertekent zolang de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet geregeld is. Dit gaat regeren maandenlang onmogelijk maken, aldus beide bewindslui in de marge van een persconferentie.

Bourgeois deed zijn verklaring dinsdag in De Morgen. De voorzitter van de kartelpartner van CD&V zegt er zijn handtekening niet onder een nieuw Vlaams regeerakkoord te zetten als de splitsing van B-H-V niet eerst in het federaal parlement is goedgekeurd. De kieskring moet dus gesplitst worden voor de N-VA in een Vlaamse regering stapt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 mei 2005 om 22:59.
daiwa is offline  
Oud 24 mei 2005, 06:12   #44
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zoek eens op wie de eerste was om te formuleren dat er zonder B-H-V-splitsing géén regeringsdeelname was. Zoek dat eens op en kom dan terug.
Ik ga mijn tijd niet nog langer investeren in een hoop mensen die doodgraag lezen wat ze willen lezen...
Ik haal een krantencitaat aan waarin De Gucht letterlijk zegt dat de NVA de splitsing tegen de zin van Leterme in het regeerakkoord wilde (wat in mijn ogen een goed punt voor de NVA zou zijn geweest). En jij komt mij zeggen dat ik iets moet opzoeken en dat ik lees wat ik wil lezen? Het staat er, Zorro!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 24 mei 2005, 06:14   #45
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Datum : 08/06/2004Titel : Verhofstadt en Somers hekelen uitspraak Bourgeois Zowel federaal premier Guy Verhofstadt als Vlaams minister-president Bart Somers, beiden VLD, reageerden dinsdag negatief op de aankondiging van N-VA-voorzitter Geert Bourgeois dat hij geen Vlaams regeerakkoord ondertekent zolang de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet geregeld is. Dit gaat regeren maandenlang onmogelijk maken, aldus beide bewindslui in de marge van een persconferentie.

Bourgeois deed zijn verklaring dinsdag in De Morgen. De voorzitter van de kartelpartner van CD&V zegt er zijn handtekening niet onder een nieuw Vlaams regeerakkoord te zetten als de splitsing van B-H-V niet eerst in het federaal parlement is goedgekeurd. De kieskring moet dus gesplitst worden voor de N-VA in een Vlaamse regering stapt.
Awel, Zorro?

Tja... als de partijlijn verandert moet je zelfs het licht van de zon kunnen ontkennen, niet?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 24 mei 2005, 06:30   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zoek eens op wie de eerste was om te formuleren dat er zonder B-H-V-splitsing géén regeringsdeelname was. Zoek dat eens op en kom dan terug.

Ik ga mijn tijd niet nog langer investeren in een hoop mensen die doodgraag lezen wat ze willen lezen...
Zorroaster,
Uw geschiedkundige analyses indertijd waren state of the art, en etaleerde een enorme eruditie.
Uw politieke analyses daarentegen...........

Citaat:
Volgens De Gucht vond ook Leterme dat het een verkeerde strategie was om de belofte in het regeerakkoord in te schrijven. ,,Maar Leterme kon dat niet verhinderen, want zijn N-VA-partner eiste dat ze erin werd opgenomen.

Letereme vond het geen goeie zaak om B-H-V in 't akkoord ôp te nemen, maar N-VA eiste het. Wat achteraf een loze belofte bleek: Bourgeois geeft toe dat hij dit enkel deed om zijn achterban te sussen.
Hoe kun je het citaat anders uitleggen?

In je hoedanigheid van politicus, begrijp ik je gekronkel, maar discrediteer je aub niet als historicus.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be