Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2005, 00:36   #41
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Probeer je ons nu wijs te maken, dat , indien er enkel vlamingen moesten wonen de huur- en/of aankoopprijs van een huis of appartement lager zouden zijn ??? Leg dat eens uit aub.
Pietje, vraag en aanbod ... kapitaalkrachtige Franstaligen komen in de Vlaamse rand wonen ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:37   #42
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
sympathie voor de vlamingen die daar wonen en met die problemen van de arrogante verfransing te maken hebben en dit op vlaams grondgebied is voor mij genoeg om deze splitsing door te voeren.
Ik zelf woon in limburg en ik kan gerust zeggen van "pff dit interesseert mij niet want ik woon daar toch niet"
maar ik heb mijn principes over de belgische politiek en als een politieke partij een belofte maakt en hierdoor verkozen word door het volk is het toch logisch dat men deze belofte waarmaakt want anders is er geen vertrouwen meer en ik vind dit dus meer dan genoeg om dit probleem op te lossen.
ook kunnen we nu beter voor de harde en korte pijn kiezen door eventueel een crisis te krijgen(ben benieuwd of die franstalige wel aan de alamrbel durven trekken als er gestemd word voor bhv.)
dan dat het probleem weer in de frigo verdwijnt en dit probleem niet 1 ,niet 2 maar mischien tientallen keren het land in crisis brengt.
Wat is dan het beste???
ene keer non zeggen en dan misschien een crisis riskeren of gewoon door doen en dat het probleem zoals een boomerang steeds terugkeert
dan kies ik toch voor het eerste, sorry maar dat is mijn mening maar daarom moet jij er niet zo over denken hé
Een sporadische positieve mening van een nietbewoner van de BH van V ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:41   #43
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

He, ik ben een rus en ik wil taalfaciliteiten.
Dus onderwijs, ingericht door Rusland, betaald door vlaanderen (de russen hebben daar geen geld voor) sportfaciliteiten, vertier en alles erop en eraan.
Pavell is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:41   #44
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Er valt niets aan te "snappen". Het "probleem" BHV is een luxeprobleem dat misbruikt en uitgemolken wordt door enkele politici die alleen op eigen politiek gewin uitzijn. Kijk maar naar die idioot van de N-VA die het luidste heeft staan roepen dat hij alles eens onverwijld ging oplossen. Waar zit hij nu? Hij zwijgt braafjes in alle talen, want hij wil zijn vetbetaalde postje niet verliezen. Zo na ligt het "probleem" hem aan het hart. En de mensen die in ken die in BHV wonen en werken vragen zich af waar heel deze hetze vandaan komt. Zij weten immers dat het "probleem" er geen is.
Rafke, jij woont niet in de BH van V maar zit hier in zowat elke thread hoog van de toren te kraaien dat de splitsing een non-issue is ... je stelt je hier heel lichtzinnig op en ondermijnt hiermee al je posts ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:42   #45
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.
je vergeet wel "toevallig" erbij te vertellen dat zij wel de enigste zijn Hansje. Hou dus maar gauw op met je hypocriete leugenachtige fransdolle FDF-slogans.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 16 mei 2005 om 00:42.
Seba is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:43   #46
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Geen enkel uiteraard. Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.
Hier (in de BH van V) kan je stemmen op bewindsvoerders die geen (0) verantwoording moeten afleggen en hier NIET regeren ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:44   #47
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
He, ik ben een rus en ik wil taalfaciliteiten.
Dus onderwijs, ingericht door Rusland, betaald door vlaanderen (de russen hebben daar geen geld voor) sportfaciliteiten, vertier en alles erop en eraan.
Good luck!!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:45   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Rafke, jij woont niet in de BH van V maar zit hier in zowat elke thread hoog van de toren te kraaien dat de splitsing een non-issue is ... je stelt je hier heel lichtzinnig op en ondermijnt hiermee al je posts ...


Ik hoef daar helemaal niet te wonen om er een mening over te hebben. Het is trouwens niet omdat ik er zelf niet woon, dat ik er ook niemand ken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:48   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
je vergeet wel "toevallig" erbij te vertellen dat zij wel de enigste zijn Hansje. Hou dus maar gauw op met je hypocriete leugenachtige fransdolle FDF-slogans.
Nee Seba, hij zegt wel dat de inwoners van BHV de ENIGSTE inwoners van Belgié zijn die op alle partijen kunnen stemmen maar zonder het te beseffen benadrukt hij wel het ondemocratisch en onwettelijk karakter van de huidige toestand.
daiwa is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:51   #50
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Misschien ben jij gewoon erg snel tevreden. Seba weerlegt namelijk helemaal niets. Seba is nog nooit verder geraakt dan wat op de man spelen.
iedere kleuter kan hier zwart op wit staan dat jij weigert op mijn post te antwoorden met het excuss dat ik "op de man zou spelen". Wel Rafke, geef dan eens een citaat waar ik op de man zou spelen??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De vergelijking die hier gemaakt werd met het homohuwelijk blijft nog steeds een waardeloze vergelijking. Seba's persoonlijke aanvalletjes doen daar niets aan af.
misschien moet je ons eens zeggen waarom dat een "waardeloze vergelijking" is. Volgens mij is ze zeer treffend: jij stelt dat de politici zich niet mogen bezighouden met BHV omdat het geen kat interesseert. Waarom zouden politici zich dan wél mogen bezighouden met zoiets als het homohuwelijk Rafke, waar "de mensen" wss ook helemaal niet van wakker liggen? De conclusie is dan ook dat jij hier toevallig dat "argument" gebruikt omdat het hier in je kraam apst, terwijl het bij het homohuwelijk niet in je kraam past. Soms moet je maar eens leren aanvaarden dat de wereld niet enkel om jou draait...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het "probleem" BHV is een luxeprobleem[/quote]

neen, een eerlijke, Grondwettelijke staatsinrichting is de basis van elke federale staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
dat misbruikt en uitgemolken wordt door enkele politici die alleen op eigen politiek gewin uitzijn.
akkoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Kijk maar naar die idioot van de N-VA die het luidste heeft staan roepen dat hij alles eens onverwijld ging oplossen. Waar zit hij nu? Hij zwijgt braafjes in alle talen, want hij wil zijn vetbetaalde postje niet verliezen. Zo na ligt het "probleem" hem aan het hart.
akkorod, macht corrumpeert

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En de mensen die in ken die in BHV wonen en werken vragen zich af waar heel deze hetze vandaan komt. Zij weten immers dat het "probleem" er geen is.
zij interesseren zich er wss niet in en/of vinden de situatie niet erg. Dat is hun volste recht, maar dat neemt niet weg dat mensen die het zich wél aantrekken en ijveren voor een correcte, eerlijke Grondwettelijke evenzeer dat recht mogen uitoefenen...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:57   #51
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
zie hé Raf, ik begrijp maar al te goed dat je niet wakker ligt van BHV. Probeer wel te beseffen dat met zulke ik-ik-ik-mentaliteit je evenzeer problemen zult hebben mbt zaken die je wél interesseren en die evngoed rechtvaardig kunnen zijn (ik ben bv. zeker voorstander van het homohuwelijk, ook al zou ik mij daar neits van moeten aantrekken). Het is precies zulke empathie die ontbreekt in onze hedendaagse samenleving, bij mensen van alle soorten en klassen. Het is dus niet omdat BHV jou niet interesseert, dat de Vlamingen in de Rand maar moeten leven met het idee dat Franstaligen zich hoegenaamd op geen enkele manier moeten aanpassen (in tegenstelling tot Vlamingen die zich gaan vestigen in Wallonië), en dat enkele Franstalige politici op imperialistische wijze de Vlaamse Rand mogen inlijven...
Raf?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 16 mei 2005, 00:59   #52
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nee Seba, hij zegt wel dat de inwoners van BHV de ENIGSTE inwoners van Belgié zijn die op alle partijen kunnen stemmen maar zonder het te beseffen benadrukt hij wel het ondemocratisch en onwettelijk karakter van de huidige toestand.
volgens Hans1 staat "democratie" dus blijkbaar gelijk met een situatie waar niet elke burger over dezelfde rechten beschikt, maar louter op basis van woonplaats gediscrimineerd wordt...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 16 mei 2005, 01:03   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
volgens Hans1 staat "democratie" dus blijkbaar gelijk met een situatie waar niet elke burger over dezelfde rechten beschikt, maar louter op basis van woonplaats gediscrimineerd wordt...
Dat is idd. zijn definitie van democratie. Die moeten we inkaderen!!!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 mei 2005 om 01:03.
daiwa is offline  
Oud 16 mei 2005, 01:04   #54
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf


Ik hoef daar helemaal niet te wonen om er een mening over te hebben. Het is trouwens niet omdat ik er zelf niet woon, dat ik er ook niemand ken...
Ik ken iemand die in March-En-Famenne woont ... en dan?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:19   #55
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, helemaal niet raak. Verre van zelfs. Het huwelijk is iets wat zich afspeelt tussen twee mensen; daar heeft buiten die twee mensen niemand voor- of nadeel bij.
Als er dan toch maar een bepaalde categorie mensen voordeel bij heeft, dan hoeft het de rest ook niet te interesseren, nietwaar? Onderwerp van tafel.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:20   #56
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...
Ach wat erg...

Gruwelijk ook.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:26   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Seba weerlegt namelijk helemaal niets. Seba is nog nooit verder geraakt dan wat op de man spelen. De vergelijking die hier gemaakt werd met het homohuwelijk blijft nog steeds een waardeloze vergelijking. Seba's persoonlijke aanvalletjes doen daar niets aan af.
Hahaha, je bent een slechte verliezer. Seba heeft een goede parellellie gemaakt: ik ben geen inwoner van BHV => wat kan de splitsing mij schelen, tegenover: ik ben geen homo => wat kan de homoadoptie mij schelen. Geen speld tussen te krijgen, Rafken, en uw gescheld zal daar niets aan veranderen. Maar u zo te zien spartelen is hoogst amusant.

Gaa skajt oeëger as aa gat, zeggen wij in Halle-Vilvoorde.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 mei 2005 om 08:26.
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 08:31   #58
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Het belang van de splitsing van B-H-V

Respect voor de regels van de democratie.

Het ontgaat blijkbaar velen dat er twee dossiers B-H-V zijn.

Dossier1
Dit dossier is inderdaad veertig jaar oud. Het gaat over een kiesarrondissement dat bestond in de provincie Brabant. Het arbitragehof is niet tussengekomen om zijn oordeel over dit kiesarrondissement uit te spreken.
Op dit kiesarrondissement kon volgende kritiek worden toegepast: het was een vermenging van twee verschillende taalgebieden: het eentalig gebied Halle-Vilvoorde en het tweetalige gebied Brussel. Vermits de gekozenen in Kamer en Senaat dienen ingedeeld te worden in taalgroepen gaat het niet op dat kiezers uit een eentalig gebied kunnen kiezen voor kandidaten uit een tweetalig gebied. Die kiezers worden dan immers niet meer vertegenwoordigd al s er gestemd wordt in taalgroepen.

Dossier2.
Het dossier 2 verschilt essentieel van dossier 1: nu gaat het om een kisarrondissement dat tot stand kwam bij de inrichting van provinciale kiesomschrijvingen in de kieswet in 2002.
Sinds 1.1.1995 bestaat de provincie Brabant niet meer. Ze werd gesplitst in Vlaams- en Waals Brabant en sinds 5.5.1993 is een provincie niet langer een indeling van het Rijk maar van de gewesten.
Hierdoor houdt B-H-V een duidelijke schending van de Grondwet in men voegt een deel van een provincie samen met een arrondissement dat aan de indeling van de provincies werd onttrokken.
De kieswet werd alleen veranderd om Verhofstadt een groter aantal stemmen te verlenen: (gelijktijdig kandidaat zijn voor Kamer en Senaat, provinciale kieskringen dus meer kiezers en kiesdrempel, dus uitschakeling van bepaalde kiezers.
Alleen de kiesdrempel werd niet vernietigd alle andere innovaties werden onwettig verklaard.(dubbele kandidaatstelling en kiesarrondissement B-H-V.
Dat laatste om een duidelijke reden: schending van het gelijkheidsbeginsel.

Het gelijkheidsbeginsel is een essentieel onderdeel van een democratische staat. Iedere burger zou moeten wakker liggen van een schending van het gelijkheidsbeginsel
Een eerste minister die het gelijkheidsbeginsel op zij plaatst voor persoonlijk belang hoort niet thuis in een democratie.
De regering mag om die reden gerust vallen.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline  
Oud 16 mei 2005, 09:45   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als er dan toch maar een bepaalde categorie mensen voordeel bij heeft, dan hoeft het de rest ook niet te interesseren, nietwaar? Onderwerp van tafel.

Egidius
Het hoeft inderdaad niemand te interesseren, behalve die bepaalde categorie zelf. Precies daarom is het zo'n wankele vergelijking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 09:54   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hahaha, je bent een slechte verliezer. Seba heeft een goede parellellie gemaakt: ik ben geen inwoner van BHV => wat kan de splitsing mij schelen, tegenover: ik ben geen homo => wat kan de homoadoptie mij schelen. Geen speld tussen te krijgen, Rafken, en uw gescheld zal daar niets aan veranderen. Maar u zo te zien spartelen is hoogst amusant.
Gescheld??? Wil je zo goed zijn mij even te wijzen waar en tegenover wie ik "gescholden" zou hebben? Ik neem aan dat je weet wat "schelden" betekent?

Je mag trouwens dringend eens leren lezen, want je hebt daar duidelijk ernstige problemen mee. Ik heb om te beginnen NOOIT gezegd dat BHV mij niet interesseert omdat ik er niet woon, dat is een conclusie die JIJ getrokken hebt. Mijn stelling was namelijk dat zelfs de inwoners van BHV niet geïnteresseerd zijn. Bovendien gaat de vergelijking met adoptie voor homo's niet op, om de simpele reden dat het gaat om iets wat alleen de betrokkenen raakt en niet een hele hoop mensen die toevallig in een bepaalde regio wonen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be