Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2005, 15:05   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard Bourgeois breekt belofte

Bourgeois breekt belofte

24.05.2005 15.12u - Op 8 juni 2004 verscheen in De Morgen een interview met Geert Bourgeois. De Morgen vroeg daarin wat zijn strategie was inzake Brussel-Halle-Vilvoorde. Bourgeois: “We willen dat die kieskring gesplitst wordt vóór we in een Vlaamse regering stappen. Daar gaan we niet meer over overleggen, dat moet nu maar eens gebeuren.”

De Morgen: “Dus u zet geen handtekening onder een Vlaams regeerakkoord voor de splitsing is goedgekeurd in het federaal parlement?”

Bourgeois: “Inderdaad. Die kwestie kan meteen na de verkiezingen geagendeerd worden door de Vlaamse partijen in het federaal parlement. Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen. Ze kan met een gewone meerderheid uit de wereld geholpen worden.”

De Morgen: “Om helemaal zeker te zijn: als die splitsing niet federaal gestemd is, tekent u dus geen Vlaams regeerakkoord?”

Geert Bourgeois: “Daar komt het inderdaad op neer.”

Maar de haan had nog geen driemaal gekraaid, of Bourgeois tekende dat regeerakkoord wél, zonder splitsing…

Op 23 mei 2005 werd hij opnieuw door De Morgen geïnterviewd. Men gooide hem onder andere dit voor de voeten: “Iedereen heeft beloftes gedaan die niet gehouden werden, ook u. U zou niet in de regering stappen voor BHV gesplitst was. U zit er nog altijd.”

Het antwoord van Bourgeois is ronduit ontluisterend: “Ik beklaag me dat ik dat gezegd heb. Leterme had dat op televisie verklaard en toen kreeg ik telefoon van De Morgen, die wilde weten wat wij zouden doen. Ik heb toen een hele lange seconde getwijfeld, ik wist dat dat niet realistisch was. Maar Yves had het op televisie gezegd en de achterban zou het niet pikken als ik niet even ver ging. En De Morgen bleef maar aandringen (lacht) en toen heb ik dat inderdaad gezegd.”
bron VB
jan hyoens is offline  
Oud 24 mei 2005, 15:11   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

als verhofstadt dat mag... waarom ik dan niet ?!
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 mei 2005, 15:14   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bourgeois breekt belofte

24.05.2005 15.12u - Op 8 juni 2004 verscheen in De Morgen een interview met Geert Bourgeois. De Morgen vroeg daarin wat zijn strategie was inzake Brussel-Halle-Vilvoorde. Bourgeois: “We willen dat die kieskring gesplitst wordt vóór we in een Vlaamse regering stappen. Daar gaan we niet meer over overleggen, dat moet nu maar eens gebeuren.”

De Morgen: “Dus u zet geen handtekening onder een Vlaams regeerakkoord voor de splitsing is goedgekeurd in het federaal parlement?”

Bourgeois: “Inderdaad. Die kwestie kan meteen na de verkiezingen geagendeerd worden door de Vlaamse partijen in het federaal parlement. Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen. Ze kan met een gewone meerderheid uit de wereld geholpen worden.”

De Morgen: “Om helemaal zeker te zijn: als die splitsing niet federaal gestemd is, tekent u dus geen Vlaams regeerakkoord?”

Geert Bourgeois: “Daar komt het inderdaad op neer.”

Maar de haan had nog geen driemaal gekraaid, of Bourgeois tekende dat regeerakkoord wél, zonder splitsing…

Op 23 mei 2005 werd hij opnieuw door De Morgen geïnterviewd. Men gooide hem onder andere dit voor de voeten: “Iedereen heeft beloftes gedaan die niet gehouden werden, ook u. U zou niet in de regering stappen voor BHV gesplitst was. U zit er nog altijd.”

Het antwoord van Bourgeois is ronduit ontluisterend: “Ik beklaag me dat ik dat gezegd heb. Leterme had dat op televisie verklaard en toen kreeg ik telefoon van De Morgen, die wilde weten wat wij zouden doen. Ik heb toen een hele lange seconde getwijfeld, ik wist dat dat niet realistisch was. Maar Yves had het op televisie gezegd en de achterban zou het niet pikken als ik niet even ver ging. En De Morgen bleef maar aandringen (lacht) en toen heb ik dat inderdaad gezegd.”
bron VB
Zonder schaamte. En dan nog lachen ook. Tss, tss, tss.......
__________________
Antoon is offline  
Oud 24 mei 2005, 15:38   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

bourgeois heeft nu toch een tof jobke... hij klaagt toch niet en hij is er geraakt en hij blijft er !! net als verhofstadt !! Eigen job eerst en over mijn lijk !!!
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 mei 2005, 16:03   #5
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bourgeois breekt belofte

24.05.2005 15.12u - Op 8 juni 2004 verscheen in De Morgen een interview met Geert Bourgeois. De Morgen vroeg daarin wat zijn strategie was inzake Brussel-Halle-Vilvoorde. Bourgeois: “We willen dat die kieskring gesplitst wordt vóór we in een Vlaamse regering stappen. Daar gaan we niet meer over overleggen, dat moet nu maar eens gebeuren.”

De Morgen: “Dus u zet geen handtekening onder een Vlaams regeerakkoord voor de splitsing is goedgekeurd in het federaal parlement?”

Bourgeois: “Inderdaad. Die kwestie kan meteen na de verkiezingen geagendeerd worden door de Vlaamse partijen in het federaal parlement. Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen. Ze kan met een gewone meerderheid uit de wereld geholpen worden.”

De Morgen: “Om helemaal zeker te zijn: als die splitsing niet federaal gestemd is, tekent u dus geen Vlaams regeerakkoord?”

Geert Bourgeois: “Daar komt het inderdaad op neer.”

Maar de haan had nog geen driemaal gekraaid, of Bourgeois tekende dat regeerakkoord wél, zonder splitsing…

Op 23 mei 2005 werd hij opnieuw door De Morgen geïnterviewd. Men gooide hem onder andere dit voor de voeten: “Iedereen heeft beloftes gedaan die niet gehouden werden, ook u. U zou niet in de regering stappen voor BHV gesplitst was. U zit er nog altijd.”

Het antwoord van Bourgeois is ronduit ontluisterend: “Ik beklaag me dat ik dat gezegd heb. Leterme had dat op televisie verklaard en toen kreeg ik telefoon van De Morgen, die wilde weten wat wij zouden doen. Ik heb toen een hele lange seconde getwijfeld, ik wist dat dat niet realistisch was. Maar Yves had het op televisie gezegd en de achterban zou het niet pikken als ik niet even ver ging. En De Morgen bleef maar aandringen (lacht) en toen heb ik dat inderdaad gezegd.”
bron VB


Wat gaat de achterban van de NVA hierover zeggen?
De NVA is aan zijn aftakeling begonnen.
Net als bij de VU, krijg ik een déj�* vu gevoel.
__________________
AVV is offline  
Oud 24 mei 2005, 16:56   #6
Flandriar
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Wat gaat de achterban van de NVA hierover zeggen?
De NVA is aan zijn aftakeling begonnen.
Net als bij de VU, krijg ik een déj�* vu gevoel.
Bourgeois is als minister - media, buitenlands beleid - goed bezig. Wie een hond wil slaan vind licht een stok! (en neen, ik vergelijk Geert niet met een hond, dat is een gezegde )
__________________
[size=2][size=1]
[/size]
[/size]
Flandriar is offline  
Oud 24 mei 2005, 17:18   #7
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Ik ben (gelukkig) geen N-Va'er, maar ik kan niet anders dan ongemakkelijk voelen met dit regelrecht BEDROG van Boer Swa
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 24 mei 2005, 19:17   #8
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Tja, de Vlaamse toppolitici van tegenwoordig...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 25 mei 2005, 06:53   #9
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

De Vlaamse Regering bestaat blijkbaar uit woordbrekers (vld , sp.a-spirit) en beloftebrekers (cd&v/n-va).
Nu begrijp ik waarom n-va geen graten ziet in verdere samenwerking met de paarse partijen.
Zelfde afzeik.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be