Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 18:20   #241
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Even racistisch als de NVA.

Wat een grap. Er is niet 1 partij die nog maar in de buurt komt van het FDF als het op racisme aankomt.

100* erger dan de strafste uitspraken van Dewinter zijn die mannen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 mei 2006 om 18:20.
Rr00ttt is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:26   #242
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat een grap. Er is niet 1 partij die nog maar in de buurt komt van het FDF als het op racisme aankomt.

100* erger dan de strafste uitspraken van Dewinter zijn die mannen.
Tuurlijk, en ik ben Sinterklaas.
Kim is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:29   #243
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Allé, wordt dan al eens doodgeschoten. Zelfs dan steken ze het nog op 'de vremden'... Ge moet maar durven.
Misschien wat cynisch... maar het is blijkbaar weer hoog tijd dat de volgende allochtoon of "groepje jongeren" voor de zoveelste keer voor één of andere crapuleuze stunt in het nieuws komen, nietwaar? Dan zal alles weer moeten rustig blijven en "irrelevant" zijn. Voor de smerige moord op Joe is er blijkbaar al weinig of geen interesse meer... nochtans was dat een heel andere soort moord dan een jongeman die stommiteiten uithaalt in een vlaag van woede...
Nochtans, als je sommige polls bekijkt (niet belangrijk, als ze niet in je kraam passen uiteraard) heeft het gros van de bevolking de huidige hypocrisie wel door, is het niet? De rabiate VB-bashers zullen weer voor de zoveelste keer in hun eigen voet geschoten hebben...

Laatst gewijzigd door andev : 16 mei 2006 om 18:48.
andev is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:01   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Inderdaad. En met recht en rede.
En hoe oordeelde het bevoegde rechtscollege alweer over uw "met recht en rede"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:05   #245
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien wat cynisch... maar het is blijkbaar weer hoog tijd dat de volgende allochtoon of "groepje jongeren" voor de zoveelste keer voor één of andere crapuleuze stunt in het nieuws komen, nietwaar? Dan zal alles weer moeten rustig blijven en "irrelevant" zijn. Voor de smerige moord op Joe is er blijkbaar al weinig of geen interesse meer... nochtans was dat een heel andere soort moord dan een jongeman die stommiteiten uithaalt in een vlaag van woede...
Nochtans, als je sommige polls bekijkt (niet belangrijk, als ze niet in je kraam passen uiteraard) heeft het gros van de bevolking de huidige hypocrisie wel door, is het niet? De rabiate VB-bashers zullen weer voor de zoveelste keer in hun eigen voet geschoten hebben...
.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:08   #246
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

"We treden te weinig op tegen racisme"
ma 15/05/06 - Johan Leman, voormalig directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, vindt dat zijn opvolger niet streng genoeg optreedt tegen racistische uitspraken..."
...
Ook niet tegen de racistische verzen in de koran: zie hoger of: "4 - De Koran over ongelovigen, joden en christenen."
op http://forum.fok.nl/topic/516726
.
Het is niet omdat ik naar deze site verwijs in dit verband dat ik met alles eens ben wat daar zou kunnen staan, net zo min ik met alles eens ben wat hier verschijnt.
Ook heb ik niets tegen moslims maar wel tegen het moslimfundamentalisme zoals vermeld in bovenstaande link.
koolvis is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:35   #247
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien wat cynisch... maar het is blijkbaar weer hoog tijd dat de volgende allochtoon of "groepje jongeren" voor de zoveelste keer voor één of andere crapuleuze stunt in het nieuws komen, nietwaar? Dan zal alles weer moeten rustig blijven en "irrelevant" zijn. Voor de smerige moord op Joe is er blijkbaar al weinig of geen interesse meer... nochtans was dat een heel andere soort moord dan een jongeman die stommiteiten uithaalt in een vlaag van woede...
Nochtans, als je sommige polls bekijkt (niet belangrijk, als ze niet in je kraam passen uiteraard) heeft het gros van de bevolking de huidige hypocrisie wel door, is het niet? De rabiate VB-bashers zullen weer voor de zoveelste keer in hun eigen voet geschoten hebben...

Zo typisch! Elke rechtse rakker die een misdaad pleegt (zijn er anderen ?) wordt verschoont met verzachtende omstandigheden; "stommiteiten uitgehaald in een vlaag van woede", "dolgedraaid", "labiel", "niet toerekeningsvatbaar", etc....

Ze zijn zo onschuldig, meneer ....
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:37   #248
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Volledig akkoord.

Waarom pakt VB daar niet met grote affiches mee uit ? Bang dat het gewone "eigen volk" afhaakt bij verkiezingen ?

Frustreer de man in de straat toch niet:
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline  
Oud 16 mei 2006, 23:02   #249
Orion
Partijlid
 
Orion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Locatie: Dilbeek
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Allé, wordt dan al eens doodgeschoten. Zelfs dan steken ze het nog op 'de vremden'... Ge moet maar durven.
Kijk naar mijn argumentatie...
__________________
!!!Eigen volk eerst!!!


.::Our Race Is Our Nation::.

[SIZE=1]
[/SIZE]
Orion is offline  
Oud 16 mei 2006, 23:07   #250
Orion
Partijlid
 
Orion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Locatie: Dilbeek
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik snap hier toch de ballen niet van ze. Langs den ene kant wordt er geroepen dat de gevangenissen vol met allochtonen zitten en nu ist ineens weer zo dat justitie ze een hand boven het hoofd houdt?

Wat ik wel lees is afgunst en die afgunst gaat niet verdwijnen als de allochtonen weg zijn. Jij bent gewoon boos omdat je mislukt bent. Denk je als er geen allochtonen zijn dat er niemand is die het beter heeft dan jou en waar alles gemakkelijker loopt dan bij een ander? Dat noemt men het leven waar je u bij moet neerleggen. Als je niet zo dom was geweest om je leven een verkeerde wending te geven dan was het voor u ook gemakkelijker geweest en leek ook alles in uw schoot te worden geworpen.

Begin eerst bij u zelf en u zal zien dat de rest van de wereld niet meer hoeft aangepast te worden.
Dat jij kan zien dat ik mislukt ben aan de hand van een post vind ik wel redelijk straf doch moet ik u ook teleurstellen. Ik verdien goed mijn brood maar toch bedankt voor je interesse. En het leven, daar kan ik ook goed mee omgaan mede dankzij de hulp van familie en vrienden. Kom jij er misschien te kort?
Verder wens ik aan te halen dat criminaliteit veel vaker voorkomt bij allochtonen en dat er toch een groot aantal ontsnapt aan straffen waardoor ze dit misschien op een verkeerde manier gaan opnemen.
__________________
!!!Eigen volk eerst!!!


.::Our Race Is Our Nation::.

[SIZE=1]
[/SIZE]
Orion is offline  
Oud 16 mei 2006, 23:09   #251
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien wat cynisch... maar het is blijkbaar weer hoog tijd dat de volgende allochtoon of "groepje jongeren" voor de zoveelste keer voor één of andere crapuleuze stunt in het nieuws komen, nietwaar? Dan zal alles weer moeten rustig blijven en "irrelevant" zijn. Voor de smerige moord op Joe is er blijkbaar al weinig of geen interesse meer... nochtans was dat een heel andere soort moord dan een jongeman die stommiteiten uithaalt in een vlaag van woede...
Dan kunnen we weer een marsje organiseren waar de politiek niet aan meedoet; dan gaan ze weer verkleed als vader mee 8)
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline  
Oud 16 mei 2006, 23:53   #252
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orion
Volgens mij zijn het de moslims en andere vreemdelingen zelf die onrechtstreeks verantwoordelijk zijn voor deze daden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Allé, wordt dan al eens doodgeschoten. Zelfs dan steken ze het nog op 'de vremden'... Ge moet maar durven.

Das Opfer ist schuldig....

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 mei 2006 om 00:16.
filosoof is offline  
Oud 17 mei 2006, 00:59   #253
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Das Opfer ist schuldig....
Je blijft echt wel inhoudelijk bezig, he ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 mei 2006, 06:58   #254
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
"We treden te weinig op tegen racisme"
ma 15/05/06 - Johan Leman, voormalig directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, vindt dat zijn opvolger niet streng genoeg optreedt tegen racistische uitspraken..."
...
Ook niet tegen de racistische verzen in de koran: zie hoger of: "4 - De Koran over ongelovigen, joden en christenen."
op http://forum.fok.nl/topic/516726
.
Het is niet omdat ik naar deze site verwijs in dit verband dat ik met alles eens ben wat daar zou kunnen staan, net zo min ik met alles eens ben wat hier verschijnt.
Ook heb ik niets tegen moslims maar wel tegen het moslimfundamentalisme zoals vermeld in bovenstaande link.
We kunnen ook juul cesar een proces aandoen voor zijn geschriften, hij noemde andere volken barbaren
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 07:47   #255
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welja, geef mij dan eens een punt uit dat plan dat racistisch is! Ik wacht met veel ongeduld!
Ha: het is misschien gewoon wat xenofoob, zelfs islamofoob. Want rassen bestaan niet... Is het dat misschien...
ericferemans is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:54   #256
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je blijft echt wel inhoudelijk bezig, he ?
"Das Opfer ist schuldig" is inderdaad de teneur bij nogal wat extreem-rechtse reacties hier. Je zou zelf ook tegen die perversiteit kunnen reageren, Jazeker. Of ga je ermee akkoord, misschien?
drosophila is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:48   #257
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je kan burgers van het buitenland moeilijk verplichten hier te stemmen, gezien ze in hun eigen land ook stemrecht hebben

Een Amerikaanse zakenman die hier een paar jaar voor zijn werk woont, bijvoorbeeld.
En waarom zou dat niet kunnen?
Als hij wil meestemmen, zal hij dat moeten aanvragen. Daar kan best de consequentie aan vast zitten, dat hij zichzelf daarmee verplicht te stemmen.
Dan laat je een buitenlander dus de keuze: niet mogen stemmen of verplicht meestemmen.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:52   #258
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garben Bekijk bericht
Fout.

Ze zijn de enige partij die een probleem maken van een multiculturele maatschappij, wat op zich al een voorbeeld is van racisme en minachting tegenover andere culturen.
Kan ik wel inkomen, inderdaad. Vooral die minachting, nog niet persé dat racisme. Ik verwijt het Vb dan ook vooral haatzaaierij jegens buitenlanders, met als hoofdzaken haatzaaierij jegens anders-gelovigen (hoofddoek) en anders-kleurigen (anders kun je niet zien of het een Belg of een buitenlander is).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garben Bekijk bericht
Zonder VB-ers waren er geen problemen in onze "multiculturele maatschappij".
Niet mee eens. We zouden er echter wèl cordater tegen kunnen optreden, zonder telkens weer met het vingertje te worden gewezen door het Vb, wat het simpelweg èxtra moeilijk maakt de problematiek aan te pakken.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 17 mei 2006 om 10:07.
Mephisto is offline  
Oud 17 mei 2006, 10:01   #259
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Kan ik wel inkomen, inderdaad. Vooral die minachting, nog niet persé dat racisme. Ik verwijt het Vb dan ook vooral haatzaaierij jegens buitenlanders, met als hoofdzaken haatzaaierij jegens anders-gelovigen (hoofddoek) en anders-kleurigen (anders kun je niet zien of het een Belg of een buitenlander is).


Niet mee eens. We zouden er echter wèl cordater tegen kunnen optreden, zonder telkens weer met het vingertje te worden gewezen door het Vb, wat het vrijwel onmogelijk maakt de problematiek aan te pakken.
Als ik zeg dat een zeer groot deel van wat men 'de problemen van de multiculturele samenleving' is gaan noemen, veroorzaakt is door jonge gasten van Marokkaanse afkomst, is dat dan 'haatzaaierij', 'racisme', edm., of is dat gewoon het weergeven van de werkelijkeid?

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 17 mei 2006 om 10:04.
napoleondegrote is offline  
Oud 17 mei 2006, 10:08   #260
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Dat is volgens mij een zéér simplistische weergave van de werkelijkheid.
Als ik zeg dat er Bulgaarse roofbendes dorpen als Charleroi aandoen, om elke auto die ze tegen komen open te breken, dan stel ik dús dat dat geen Marokkanen zijn. En houdt uw stelling dús geen stand.
Mephisto is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be