Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 15 mei 2006, 21:07   #61
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
De ijzerwake is dan weer geen neo-nazi bijeenkomst....


Excuseer, maar dit is echt TE grappig!
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:08   #62
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Dat is dan jammer. Je wil niet eens de moeite doen om de persoon achter die gemonteerde beelden te kennen. Met wat knip- en plakwerk kan je iedereen in een negatief daglicht stellen.
Geloof me vrij, er is geen knip- en plakwerk aan te pas gekomen.

Oordeel zelf en bekijk de reportage!

U doet niet eens de moeite om de beelden te bekijken, u zit hier iets af te kraken wat u niet eens gezien hebt! Heel geloofwaardig hoor!

Laatst gewijzigd door Kim : 15 mei 2006 om 21:09.
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:10   #63
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik ga toch eens proberen om die reportage op het internet te zetten, want blijkbaar willen sommigen blind blijven...
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:10   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
What the fuck kan mij IJsland verdommen...(tenminste in deze discussie) Meester, meester wij zijn toch geen racisten want zij zijn het nog meer.

Je meent goed te zijn in het spelen met woordjes, maar zelf zeg je toch ook zo bitter weinig... En ik wil je zelfs (voor heel even) tegemoet komen, of het nu racistisch dan wel nationalistisch is, 't is mij om het even, maar dat vreemdelingen zich niet kunnen kandidaat stellen bij sociale verkiezingen is om zijn minst discriminatie waarvoor ik de eerste rationele verantwoording ook nog moet zien.
Nationaliteitswetgeving houdt altijd een zekere mate van discriminatie in, maar daar is hoegenaamd niets mis mee. In België mogen ook niet iedere inwoner deelnemen aan de verkiezingen. Ook niet alle banen staan open voor iedereen. Bij meerdere ervan speelt het burgerschap (nationaliteit) een rol.

Feit is en blijft dat uw redenering alsof nationaliteitsvoorwaarden en de daaruit vloeiende rechten en plichten racisme vormen totaal fout en volledig ongegrond is.

Over IJsland durft u dus blijkbaar niet te oordelen, bang nogmaals uw totaal gebrek aan kennis ter zake te moeten laten blijken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:11   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ga toch eens proberen om die reportage op het internet te zetten, want blijkbaar willen sommigen blind blijven...
En nog steeds geen antwoord op de vraag op welke manifestatie FdW eigenlijk aanwezig was...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:11   #66
Acid
Schepen
 
Acid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2004
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
What the fuck kan mij IJsland verdommen...(tenminste in deze discussie) Meester, meester wij zijn toch geen racisten want zij zijn het nog meer.

Je meent goed te zijn in het spelen met woordjes, maar zelf zeg je toch ook zo bitter weinig... En ik wil je zelfs (voor heel even) tegemoet komen, of het nu racistisch dan wel nationalistisch is, 't is mij om het even, maar dat vreemdelingen zich niet kunnen kandidaat stellen bij sociale verkiezingen is om zijn minst discriminatie waarvoor ik de eerste rationele verantwoording ook nog moet zien.
Je hebt in die zin gelijk dat het aangehaalde punt in de tijdsgeest van vandaag, volledig achterhaald is.
Maar een nationaliteitsvoorwaarde willen instellen is an sich niet racistisch, en zeker niet wanneer het een politieke mening betreft, hoe graag je dat ook anders zou willen.
__________________
Voor een vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
Acid is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:12   #67
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht


Excuseer, maar dit is echt TE grappig!
Ik ben ook steeds aanwezig op de Wake. Ik ben dus neo-nazi?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:12   #68
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nog steeds geen antwoord op de vraag op welke manifestatie FdW eigenlijk aanwezig was...
Die plechtigheid komt als eerste aan bod in de reportage maar de naam van de gemeente ontglipt me. Ik ben het even aan het nakijken.

Desalniettemin gaat u wel niet verder in op reeds ander aangehaalde punten, met name het geval Roeland Raes.
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:13   #69
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik ben ook steeds aanwezig op de Wake. Ik ben dus neo-nazi?
Ik heb niet gezegd dat u een neo-nazi bent, maar er zijn wel neo-nazi's aanwezig. 8)
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:13   #70
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er werden nog nooit waterkanons op een IJzerwake ingezet. Alweer terug naar af, mannetje van de foor...
Terzake, mijn beste, steeds wanneer de boodschap onmiskenbaar is overgekomen, begin jij over de vorm te lullen... doorzichtig!

Je vraagt steeds om "een" voorbeeld, maar wanneer je er dan één krijgt blijkt dat je eigenlijk een ander voor ogen had... Muggeziften noemt men dat wel eens... Maar in feite lage pogingen om de aandacht van de centrale thematiek van een topic af te leiden naar wat oervervelend semantisch gelul en voorbeeldjes tegen mekaar opbieden. Om, wanneer het echt niet meer houdbaar is met stille trom (na eerst wat op de pianist te hebben geschoten) in een andere thread de slimme te gaan uithangen.

Ik mag dan een mannetje van de foor zijn, jouw trukkendoos heb ik al lang door.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:14   #71
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat u een neo-nazi bent, maar er zijn wel neo-nazi's aanwezig. 8)
Nee, u hebt gezegd dat de Wake een neo-nazi bijeenkomst is. De enige neo-nazis die ik gezien heb was een groepje van 4 of 5 jonge gasten.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:14   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Die plechtigheid komt als eerste aan bod in de reportage maar de naam van de gemeente ontglipt me. Ik ben het even aan het nakijken.

Desalniettemin gaat u wel niet verder in op reeds ander aangehaalde punten, met name het geval Roeland Raes.
We spitten eerst even uw bewering over FdW verder uit. Nu blijkt u nog altijd niet te zeggen op welke manifestatie FdW aanwezig was. Nochtans beweert u bij hoog en bij laag dat het gaat om een manifestatie waar nazi's worden geëerd...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:14   #73
Acid
Schepen
 
Acid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2004
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Geloof me vrij, er is geen knip- en plakwerk aan te pas gekomen.

Oordeel zelf en bekijk de reportage!

U doet niet eens de moeite om de beelden te bekijken, u zit hier iets af te kraken wat u niet eens gezien hebt! Heel geloofwaardig hoor!
Ik heb mijn reserves bij de objectiviteit van dergelijke documentaires. Meestal wordt uitgegaan van een conclusie en tracht men naderhand de bijbehorende compromitterende beelden te monteren.
Ik herinner me dat onlangs een reportage over FDW niet mocht worden uitgezonden omdat ze een té positief beeld gaf van FDW.
__________________
Voor een vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
Acid is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:15   #74
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Ik heb mijn reserves bij de objectiviteit van dergelijke documentaires. Meestal wordt uitgegaan van een conclusie en tracht men naderhand de bijbehorende compromitterende beelden te monteren.
Ik herinner me dat onlangs een reportage over FDW niet mocht worden uitgezonden omdat ze een té positief beeld gaf van FDW.
Klopt, dat was Vlaamse choc.

Deze reportage is echter iets geheel anders. Ik wil ze u gerust kosteloos toesturen opdat u zelf kan oordelen.
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:16   #75
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We spitten eerst even uw bewering over FdW verder uit. Nu blijkt u nog altijd niet te zeggen op welke manifestatie FdW aanwezig was. Nochtans beweert u bij hoog en bij laag dat het gaat om een manifestatie waar nazi's worden geëerd...
Ja, inderdaad. En de verering van Staf de Clercq is daar een van. Dus terwijl ik even verderzoek naar de naam van de bewuste gemeente, kan u wel even mening geven over het geval Roeland Raes want ik heb het gevoel dat u daar bewust over heen wil stappen.
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:17   #76
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nee, u hebt gezegd dat de Wake een neo-nazi bijeenkomst is. De enige neo-nazis die ik gezien heb was een groepje van 4 of 5 jonge gasten.
Wow, ik heb dat niet gezegd he! Ik heb enkel een smiley gezet met de mededeling dat dat al te grappig was!

Er zijn wel degelijk neo-nazi's aanwezig, waarmee ik niet gezegd heb dat gans de IJzerwake een neo-nazi bijeenkomst is. Zeggen dat deze wake volledig vrij is van zulke individuen, is echter al te zielig!

Laatst gewijzigd door Kim : 15 mei 2006 om 21:18.
Kim is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:18   #77
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nationaliteitswetgeving houdt altijd een zekere mate van discriminatie in, maar daar is hoegenaamd niets mis mee. In België mogen ook niet iedere inwoner deelnemen aan de verkiezingen. Ook niet alle banen staan open voor iedereen. Bij meerdere ervan speelt het burgerschap (nationaliteit) een rol.

Feit is en blijft dat uw redenering alsof nationaliteitsvoorwaarden en de daaruit vloeiende rechten en plichten racisme vormen totaal fout en volledig ongegrond is.

Over IJsland durft u dus blijkbaar niet te oordelen, bang nogmaals uw totaal gebrek aan kennis ter zake te moeten laten blijken.
Zever in pakskes, waarom zou iemand op basis van zijn nationaliteit wel of net geen inspraak hebben over de werkplaats, waarbij diezelfde nationaliteit evenwel geen beletsel vormde om aangeworden te worden.

Hou in godsnaam op over IJsland, het is niet meer dan een doorzichtiige pogingom de discussie te laten ontsporen. We zijn over ons land bezig en hoe de zaken hier worden aangepakt. Als je een comparatieve studie/discussie wil, start daar dan een andere thread voor op.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:20   #78
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nog steeds geen antwoord op de vraag op welke manifestatie FdW eigenlijk aanwezig was...
Uw "pick-up" is dringend aan vervanging toe... Of ligt het gewoon aan je grijsgedraaide plaatjes?
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:21   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Zever in pakskes, waarom zou iemand op basis van zijn nationaliteit wel of net geen inspraak hebben over de werkplaats, waarbij diezelfde nationaliteit evenwel geen beletsel vormde om aangeworden te worden.

Hou in godsnaam op over IJsland, het is niet meer dan een doorzichtiige pogingom de discussie te laten ontsporen. We zijn over ons land bezig en hoe de zaken hier worden aangepakt. Als je een comparatieve studie/discussie wil, start daar dan een andere thread voor op.
Als men in IJsland de nationaliteitsvoorwaarden streng kan beperken en de daaruit voortvloeiende rechten en plichten, kan men dat in België ook. Bijgevolg staat het de staat vrij die op al die terreinen te laten gelden waar ze zeggingsschap heeft. Daar is hoegenaamd niets racistisch aan. Juist dat beweerde u evenwel. Het kan hoogstens als een vorm van discriminatie omschreven worden, maar alle beperkende rechten en plichten die verband houden met de nationaliteit, zijn dat nu eenmaal. Daar is geen enkel probleem mee.

Juist daarom is het voorbeeld van IJsland zo interessant, en begrijp ik natuurlijk wel waarom u die hete aardappel ver van u weg schuift.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 mei 2006, 21:21   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja, inderdaad. En de verering van Staf de Clercq is daar een van. Dus terwijl ik even verderzoek naar de naam van de bewuste gemeente, kan u wel even mening geven over het geval Roeland Raes want ik heb het gevoel dat u daar bewust over heen wil stappen.
Wat moet er gezegd worden over "het geval-Roeland Raes"?
Jan van den Berghe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be