Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2007, 10:02   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Die mentaliteit verandert pas als rijden echt geld gaat kosten. Als fietsen/wandelen echt geld oplevert.

Mijn moeder zal het niet graag horen, want ze rijdt iedere dag 100 km om naar en van haar werk te komen, maar voor mij en mijn kinderen is het belangrijk dat het eens stopt met dit gezever.

Ik wandel/fiets zowat alles. Voor de rest heb ik OV. En ik geraak (in Nederland) ook overal. In Belgie kan dat nog al eens tegenvallen, wegens de extreem slechte verbindingen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 09:42   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.878
Standaard

mentaliteitsverandering...ziedaar de grootste bijdrage die kan gebeuren....

Sedert,bijvoorbeeld,ondergetekende mordicus zoveel mogelijk fietst naar zijn werk is er,gemiddeld( ) minder dan 1 tankbeurt per maand nodig,dat is 40€ per maand "in the pocket"...

Gezien dit patroon mij ondertussen op minder dan 10000 km/jaar brengt zal mijn verzekeraar zich binnen enkele maanden aan een gesprekje kunnen verwachten....die 400€/jaar gaan serieus beknibbeld worden of hij kan het schudden

En dan is er nog de gezondheid natuurlijk,reeds 5 kilo er af en fysiek veel beter(het gevaar van een kilo per jaar is bezworen )

Dan is er uiteraard nog "het argument" van,"jank ,jank,maar ja,ik werk op 100 km van mijn woonplaats".....Ik ben veel te beleefd om daar mijn ongezouten mening over te geven


Overigens,onderstaande link is al eens geplaatst,maar hierbij nog eens...voor iedereen die geinteresseerd is in traktaten omtrent energie,geopolitiek en samenleving hoort dit absoluut in de favorietjes .Hoewel het Amerikaans is,is het vrijwel altijd relevant voor ons ook..

http://www.thenewatlantis.com



wat interesseerd de "oplettende burger" eigenlijk die co2-uitstoot nog

Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2007 om 09:44.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 17:49   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.878
Standaard

Ondertussen mag je berlijn,keulen en hanover niet meer binnen als je wagen niet van een kleurkaart voorzien is(rood,geel of groen),anders prompt 40 euro boete.Later op het jaar volgen nog eens 25 Duitse steden,waaronder Stuttgart en Munchen(!!).En voor Duitse automobilisten die "stout" geweest zijn een strafpunt op hun rijbewijs.

Dat kaartsysteem zou vooral die oude wagens(waaronder ook doelbewust gemikt wordt op oude camionetten,die zelfs geen "rood" kunnen krijgen) ,uit de steden moeten jagen.Je mag zo een rook-ijzer nog bezitten maar geleidelijk aan zul je er nergens meer mee naar toe kunnen

Men schat dat in Duitsland jaarlijks 75000 mensen te vroeg overlijden als gevolg van luchtvervuiling door verkeers-uitstoot.Dat alleen zou al voldoende reden moeten zijn om ouderwetse auto's van de baan te jagen ....


Ik denk dat ik er geen tekeningetje bij moet maken wat er binnen een paar jaar dan met de "rode" wagens zal moeten gebeuren

Laatst gewijzigd door kelt : 6 januari 2008 om 17:51.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 21:57   #24
Akke
Burger
 
Akke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gezien dit patroon mij ondertussen op minder dan 10000 km/jaar brengt zal mijn verzekeraar zich binnen enkele maanden aan een gesprekje kunnen verwachten....die 400€/jaar gaan serieus beknibbeld worden of hij kan het schudden
Ik fiets ook naar m'n werk, en ik heb bij Touring een (auto)verzekering speciaal voor de mensen die fietsend naar het werk gaan...

Laatst gewijzigd door Akke : 6 januari 2008 om 21:58.
Akke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 19:50   #25
NO_EPO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 augustus 2004
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen mag je berlijn,keulen en hanover niet meer binnen als je wagen niet van een kleurkaart voorzien is(rood,geel of groen),anders prompt 40 euro boete.Later op het jaar volgen nog eens 25 Duitse steden,waaronder Stuttgart en Munchen(!!).En voor Duitse automobilisten die "stout" geweest zijn een strafpunt op hun rijbewijs.

Dat kaartsysteem zou vooral die oude wagens(waaronder ook doelbewust gemikt wordt op oude camionetten,die zelfs geen "rood" kunnen krijgen) ,uit de steden moeten jagen.Je mag zo een rook-ijzer nog bezitten maar geleidelijk aan zul je er nergens meer mee naar toe kunnen

Men schat dat in Duitsland jaarlijks 75000 mensen te vroeg overlijden als gevolg van luchtvervuiling door verkeers-uitstoot.Dat alleen zou al voldoende reden moeten zijn om ouderwetse auto's van de baan te jagen ....


Ik denk dat ik er geen tekeningetje bij moet maken wat er binnen een paar jaar dan met de "rode" wagens zal moeten gebeuren
Ik ben het eens dat men normen steld en al wat niet aan de norm voldoet van de baan haalt. Maar men moet deze norm europees stellen.
Het kan niet dat ik een klasseur aan vingnetten op mijn voorruit moet gaan plakken om door Europa te rijden!!!!!!
NO_EPO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2008, 20:03   #26
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NO_EPO Bekijk bericht
Ik ben het eens dat men normen steld en al wat niet aan de norm voldoet van de baan haalt. Maar men moet deze norm europees stellen.
Het kan niet dat ik een klasseur aan vingnetten op mijn voorruit moet gaan plakken om door Europa te rijden!!!!!!
Allez, weer iemand van het type "ecologisme is de juiste weg maar 't moet plezant blijven".

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 10:27   #27
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Allez, weer iemand van het type "ecologisme is de juiste weg maar 't moet plezant blijven".


Wat heb jij tegen een europese norm?
Of ben je gewoon dol op inefficiëntie?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 11:39   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat heb jij tegen een europese norm?
Of ben je gewoon dol op inefficiëntie?
Ik heb daar iets tegen omdat ik vind dat alle normen wereldwijd gelijk moeten zijn.
Het kan voor mij niet dat een voertuig dat hier verboden word, in Frankrijk nog wel mag rijden en dat een in Frankrijk verboden voertuig dan weer wel mag rijden in China of de USA.

Wereldwijd één en de zelfde milieu en veiligheidsnorm zou de regel moeten zijn, al de rest is Bull Shit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 16:20   #29
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb daar iets tegen omdat ik vind dat alle normen wereldwijd gelijk moeten zijn.
Het kan voor mij niet dat een voertuig dat hier verboden word, in Frankrijk nog wel mag rijden en dat een in Frankrijk verboden voertuig dan weer wel mag rijden in China of de USA.

Wereldwijd één en de zelfde milieu en veiligheidsnorm zou de regel moeten zijn, al de rest is Bull Shit.
Dat is compleet utopisch omdat daar gewoon geen overeenstemming over te bereiken valt op dit moment.
Hoe ga je bvb. China of Afrika die normen opleggen?
De mentaliteit is daar nog lang niet klaar voor.

We hebben nu een Europees kader, misschien kunnen we de nationale verschillen al proberen uitvlakken en tot een europese normering komen.

In afwachting van de wereldregering en mondiale wetgeving.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:03   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is compleet utopisch omdat daar gewoon geen overeenstemming over te bereiken valt op dit moment.
Hoe ga je bvb. China of Afrika die normen opleggen?
De mentaliteit is daar nog lang niet klaar voor.

We hebben nu een Europees kader, misschien kunnen we de nationale verschillen al proberen uitvlakken en tot een europese normering komen.

In afwachting van de wereldregering en mondiale wetgeving.
Je moet idd ergens beginnen en daarom is een Europese norm al een goed begin.

En die normen zijn echt niet moeilijk op te leggen aan Afrika, je moet enkel een verbod invoeren voor de rijke landen om Afrika nog als dumpplaats te gebruiken voor de hier afgedankte goederen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 12:04   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...egenwind.dhtml

Het is dus eigenlijk toch om dood te vallen, dat bedrijven die veel te veel geld vragen, voor voertuigen die veel te gevaarlijk zijn voor het gebruik op de openbare weg, vinden dat ze ook nog eens het recht hebben om te eisen dat de werled zijn wetten en normen naar hun voertuigen moet aanpassen.
Ik ben meer dan blij dat de groene hype eindelijk eens wat deftige tegenwind krijgt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 13:47   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben meer dan blij dat de groene hype eindelijk eens wat deftige tegenwind krijgt.

Het is geen hype. Het is de realiteit. En de Europese Comissie moet er iets aan doen.

Schrik dat je inkomsten en luxe moet gaan inboeten door milieumaatregelen ? Guess what, de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen is even wat belangrijker dan het feit dat de werkmens nu met een Audi R8 of een toyota rond rijden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 13:53   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is geen hype. Het is de realiteit. En de Europese Comissie moet er iets aan doen.

Schrik dat je inkomsten en luxe moet gaan inboeten door milieumaatregelen ? Guess what, de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen is even wat belangrijker dan het feit dat de werkmens nu met een Audi R8 of een toyota rond rijden....
Dat is het groffe van heel de zaak, men moet niets inleveren aan luxe en inkomen.
Veel mensen verdienen zelfs hun brood dankzij het milieubeleid.

Als je moest weten hoeveel miljarden € er jaarlijks omgaan in deze sectoren dan zou je stijl achterover vallen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 16:14   #34
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is geen hype. Het is de realiteit. En de Europese Comissie moet er iets aan doen.

Schrik dat je inkomsten en luxe moet gaan inboeten door milieumaatregelen ? Guess what, de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen is even wat belangrijker dan het feit dat de werkmens nu met een Audi R8 of een toyota rond rijden....
De klimaatdiscussie is in mijn ogen een overtrokken hype maar mijn portemonnee en levenswijze worden er wel rechtstreeks door getroffen en het kan ook geen kwaad dat er een tegengewicht wordt gevormd voor de media en de politici die meedraaien met de milieuwind.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 16:17   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is het groffe van heel de zaak, men moet niets inleveren aan luxe en inkomen.
Veel mensen verdienen zelfs hun brood dankzij het milieubeleid.

Als je moest weten hoeveel miljarden € er jaarlijks omgaan in deze sectoren dan zou je stijl achterover vallen.
Kan best zijn dat er een hele industrie rond bestaat, maar de middenklasse en de kMO's worden wel geconfronteerd met steeds verdergaande verplichtingen inzake milieu (energieattesten e.d.m.), attest electriciteit,... waardoor de bestedingsvrijheid van de gezinnen hoe langer hoe kleiner wordt. Niets inleveren aan inkomen? Mon oeil!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 16:44   #36
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is geen hype. Het is de realiteit.
Ahem. Jij gelooft dat het de realiteit is, en je bent je er niet van bewust, daarom dat het een geloof is.

De antropogene opwarming van de aarde wetenschap steunt niet op wetenschap. Erger nog, heel weinig zaken die vandaag de dag moeten doorgaan voor "wetenschap" steunen op de realiteit.

Wiskundige modellen kunnen ons weinig tot niets bijbrengen als we niet eerst een wetenschappelijke logica hanteren. En bij dat laatste wringt het schoentje.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 januari 2008 om 16:44.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 18:03   #37
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ahem. Jij gelooft dat het de realiteit is, en je bent je er niet van bewust, daarom dat het een geloof is.

De antropogene opwarming van de aarde wetenschap steunt niet op wetenschap. Erger nog, heel weinig zaken die vandaag de dag moeten doorgaan voor "wetenschap" steunen op de realiteit.

Wiskundige modellen kunnen ons weinig tot niets bijbrengen als we niet eerst een wetenschappelijke logica hanteren. En bij dat laatste wringt het schoentje.

jij zou door de grond zakken van schaamte als je wist hoever klimaatwetenschap staat.

Geninig overigens hoe mensen zoals Heftruck die geen donder afweten van wetenschap of van het onderwerp, toch de arrogantie menen te hebben een mening hieromtrent te mogen hebben. Voer voor sociologen ben je Heftruck
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 18:04   #38
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kan best zijn dat er een hele industrie rond bestaat, maar de middenklasse en de kMO's worden wel geconfronteerd met steeds verdergaande verplichtingen inzake milieu (energieattesten e.d.m.), attest electriciteit,... waardoor de bestedingsvrijheid van de gezinnen hoe langer hoe kleiner wordt. Niets inleveren aan inkomen? Mon oeil!
gekreet in het ijle, of kan je je onzin staven ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 20:16   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kan best zijn dat er een hele industrie rond bestaat, maar de middenklasse en de kMO's worden wel geconfronteerd met steeds verdergaande verplichtingen inzake milieu (energieattesten e.d.m.), attest electriciteit,... waardoor de bestedingsvrijheid van de gezinnen hoe langer hoe kleiner wordt. Niets inleveren aan inkomen? Mon oeil!
Mag ik je even vertellen dat een auto op aardgas of biogas geen cent meer kost dan een auto op diesel.
Dat afbreekgas een neven product is van de mest en afvalverwerkingsbedrijven.
Dat de stroom die door hen opgewekt word helemaal slechts een nevenproduct is moet ik dus ook niet meer vertellen zeker.

Dat die installatie op minder dan 5 jaar volledig zijn terug verdiend en daarna nog eens 50 jaar meegaan is slechts een klein detail


Of met andere woorden je betaald om van je stront af te geraken en je betaald daarna nog eens om het nevenproduct van je eigen stront terug te krijgen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2008, 20:21   #40
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
jij zou door de grond zakken van schaamte als je wist hoever klimaatwetenschap staat.

Geninig overigens hoe mensen zoals Heftruck die geen donder afweten van wetenschap of van het onderwerp, toch de arrogantie menen te hebben een mening hieromtrent te mogen hebben. Voer voor sociologen ben je Heftruck
Jij zou door de grond zakken van schaamte als je wist hoe ver "de wetenschap" niet stond en hoeveel zaken gebouwd zijn op fundamenteel foute assumpties.

Maar kom, 't is gemakkelijker om te zeggen dat ik fout ben in plaats van te vragen hoe ik daartoe kom. Een symptoom van het onvermogen oorzaak en gevolg van elkaar te onderscheiden.

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be