Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2009, 17:14   #61
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Wat is daar mis mee?? Wij zijn niet zo Fransozische hielenlikkers als jullie. Graag de USA naäpen maar anderzijds het Europese geldverslindend project de hemel in prijzen om dan nog maar te zwijgen van de belastingsdruk die heerst in Nederland. Waterschapsbelasting, WOZ-belasting, Riool en afvalstoffenheffing, motorrijtuigenbelasting, hondenbelasting(jawel!), kattenbelasting, rookbelasting, etc... Enkel lucht is voorlopig nog gratis in de Nederlanden. Be proud of that mate...
Nieuw voor me dat ik je 'mate' zou zijn. Maar ja, op het eiland strooit men te pas en te onpas met dergelijke woorden, dus ik zal er niets achter zoeken.

Het ging mij zowel over het gebruik van een archaïsche maatstaf, de 'yard' alsmede over het stukje schijnnauwkeurigheid dat het getal '106' oproept.

Als je dan op een eiland een bordje wil plaatsen met een archaische eenheid, zeg dan tenminste '100 yard', dan weet ook iedereen genoeg. En als de dappere wegenbouwers op het eiland eerst gaan opmeten dat het 106 moet zijn, dan voorspel ik in de toekomst ook een belastingverhoging voor jullie.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 17:23   #62
Mountain Dew
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: NE1 3UG, Newcastle(UK)
Berichten: 205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nieuw voor me dat ik je 'mate' zou zijn. Maar ja, op het eiland strooit men te pas en te onpas met dergelijke woorden, dus ik zal er niets achter zoeken..
Als je bastard verkiest, no problem. Dan regelen we dat wel ff.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het ging mij zowel over het gebruik van een archaïsche maatstaf, de 'yard' alsmede over het stukje schijnnauwkeurigheid dat het getal '106' oproept...
Voor u misschien, voor honderduizend anderen niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als je dan op een eiland een bordje wil plaatsen met een archaische eenheid, zeg dan tenminste '100 yard', dan weet ook iedereen genoeg. En als de dappere wegenbouwers op het eiland eerst gaan opmeten dat het 106 moet zijn, dan voorspel ik in de toekomst ook een belastingverhoging voor jullie.
Laat dat maar aan ons over. De Yard is tenminste nog een fier overblijfsel van onze Britse geschiedenis, maar het is toch weer ongeloofelijk dat de Hollandse arrogantie weer geen grenzen kent. Qua belastingdruk zijn jullie op het randje van een voormalige Sovjet-republiek. Het Hollandse wagenpark is bijna van prehistorische tijden omdat een nieuwe (omwille van de BPM graaitaks) haast onbetaalbaar is voor een gewoon gezin.

Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 15 september 2009 om 17:24.
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 20:05   #63
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
... een Hollands wijf
...

Citaat:
een Hollandse trut als oplichtster (zoals dikwijls) die de kritiek van de slachtoffers en programmamakers niet meer aankan en dan maar begint te schelden met "stomme Belg".
Citaat:
Met dat volkje 1 land vormen? Nooit!
Het probleem met Nederland is dat ze daar te weinig aardige, menslievende en beleefde mensen met een open geest zoals de heer F. Lurk hebben.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 15 september 2009 om 20:09.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 20:31   #64
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Laat dat maar aan ons over. De Yard is tenminste nog een fier overblijfsel van onze Britse geschiedenis, maar het is toch weer ongeloofelijk dat de Hollandse arrogantie weer geen grenzen kent. Qua belastingdruk zijn jullie op het randje van een voormalige Sovjet-republiek. Het Hollandse wagenpark is bijna van prehistorische tijden omdat een nieuwe (omwille van de BPM graaitaks) haast onbetaalbaar is voor een gewoon gezin.
En u mag er trots op zijn.

maar nu ff bij de les:

de belastingdruk in NL is 39.7% van het BNP
de belastingdruk in UK is 37.9% van het BNP;

dus ja die is bij ons hoger. Maar zoveel scheelt dat nu ook weer niet. Het is beide onder het Europees gemiddelde, en er zit dus maar 1,8% tussen.

daarnaast is het BNP per hoofd van de bevolking volgens het IMF:
in NL: $ 52,019
in BE: $ 47,108

in UK: $ 43,785

Dus voordat u uzelf op de borst klopt over de Britse prestaties, gelieve u eerst te verdiepen in de materie, want zoveel beter doen jullie het niet. ALS jullie het al beter doen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be