Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 16:25   #261
josebi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 52
Standaard

Aan radioreclame waar steevast bij wordt gezegd "aanbod onder voorwaarden" wat eigenlijk wil zeggen: Geloof vooral niks van wat hier in deze spot wordt verteld, maar onze naam is weer eens op de radio geweest en er lopen genoeg dwazen die er altijd weer intrappen.
josebi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:27   #262
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mja dat is nog zoiets. Dokters komen aanzetten met allerlei symptomatische middeltjes om één van mijn zevenhonderd klachten te verhelpen. Maar als wat ik voel klopt en als mijn bloedwaardes kloppen en mijn gewicht klopt dan zijn veel van die dingen een serieus risico en spelen met mijn leven.

Fuck ik ben bang. Maar bang zijn is verboden. Als ge 26 zijt moet ge het normaal vinden dat ge plots aftakelt. En als ge daar bang van wordt en mager zijt wordt ge vriendelijk doorverwezen naar de psychiatrie. God, ik hoop dat dit psychosomatisch is. Helaas, er zijn wel duidelijke afwijkingen en dingen die iedere idioot kan afwijzen.
Het zou dan ook al de 4e x zijn dat men mij misdiagnosticeert met psychosomatisch of door te mager/anorexia doordat niemand nog verder nadenkt omdat ze puur voortgaan op hoe ik eruitzie. Dat terwijl ik half lig te sterven. Alleen denk ik dat als het dit keer zo is, de prijs heel duur is... Het is vijf weken geleden zeer opvallend/invaliderend beginnen worden.
Sinds heb ik meer tijd in ziekenhuizen gespendeerd dan elders.
Ik denk zelfs niet dat ik nu uit een ziekenhuis mag zijn, maar goed. Ik heb nog nooit verpleegkundigen zo indringend en bezorgd zien kijken van "gij gaat doodvallen (aan anorexia ). Hallo mensen, 't is omgekeerd. Ik vermager omdat ik niet meer kan eten en het nog amper kan binnenhouden. Maar dat druist blijkbaar zodanig in tegen het gezond denken dat niemand er nog oren naar heeft. Ze doen twee onderzoeken en als die oké zijn moogt gebeschikken. :-/
Aangezien ge het hier vertelt veronderstel ik dat wel mogen 'meedenken'. Ik zeg niet dat ik het WEET eh, Groentje, ik wil alleen maar meedenken door eens iets op tafel te smijten
a) kan het dat het slikprobleem psychologisch is? Slikfobieën bestaan, en niet alle varianten worden als dusdanig erkent omdat ze zo erg lijken op iets dat wel anatomisch/fysiologisch moet zijn. Maar als ge slikproblemen hebt, ga je minder eten, je had zo al niet veel "overschotten", dus je zit snel door je "voorraad", en derna takel je af (vicieuze cirkel)
b) je zei ergens iets over slijmen... heeft één of andere dokter ooit de hypothese 'schimmel' opgeworpen? Daar kan je ook dergelijke slijmen van krijgen die je verhinderen om ook maar iéts in te (willen) slikken.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 16 oktober 2011 om 16:27.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:27   #263
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misschien een goeie oefening om je eetproblemen te helpen overwinnen

Het klinkt allemaal verdomd ernstig, ik heb wel te doen met jou

Ik ben natuurlijk geen medicus, maar wat als je nu eens wat meer of hoofdzakelijk voedzame prakjes at (prakjes dwz geplet of half vloeibaar dus, een beetje zoals met kindjes)?
Ja je hebt gelijk. Geen slecht idee. Ik ben nu ook thuis aangekomen dus ik hoop dat mijn mama wat voor me zal zorgen. Alleen blijven lijkt geen goed idee ... naar de winkel gaan en koken lukt overigens toch niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laat ze nou zelf eens bepalen wat voor prakje ze zelf graag eet, ze heeft het al zo moeilijk met graag eten.
Ik eet heel graag. Maar ik heb geen eetlust meer en ben verdomd misselijk en kokhalzend en mijn spijsverteringsstelsel lijkt verlamd de laatste... twee weken. :-/

Het kan allemaal door stress zijn maar het zou hoogst toevallig zijn dat er dan zichtbare en onzichtbare symptomen zijn die wijzen op iets niet goed. Soit het gezellige is dat mijn symptomen verspringen/veranderen waardoor denk ik geen enkele arts het overzicht heeft of ooit heeft gezien.
Enfin, daarvoor moet hij al eerst denken dat het geen anorexie/hypochondrie is en dat blijkt al een serieus probleem. Want zoals gezegd: 26 en bang omdat je lichaam aftakelt (en mager) -> hypochondrie / psychiatrie.
Je moet blijkbaar juichend bij een dokter binnenstappen als je allemaal vreemde symptomen vaststelt en het hoe langer hoe erger wordt... alleen lijkt me net dat een indicatie voor psychiatrie.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:29   #264
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als meisje is dat niet evident hé. :-s
Ik ben altijd mager geweest. Anorexia-suggesties waren nooit ver of verdenkingen van te snelle schildklieren enzovoort. Maar sinds een tijdje heb ik allerlei lichamelijke klachten die tot op heden niet verklaard zijn. Eén ervan is slikstoornissen, plus ik heb sowieso de neiging gewicht te verliezen als ik ziek ben.
Ik ben angstaanjagend mager nu, mijn gewicht begint zo quasi met een 3 denk ik, 1m69.
Nja ik heb nog allemaal andere symptomen ook die of niks betekenen, of echt niks goed betekenen. Punt is dat begrijpelijkerwijze geen enkele arts me serieus neemt. Er is ook al veel uitgesloten, maar tot op het bot willen ze niet gaan. Terwijl ik een volledig wrak ben inmiddels. Ik kan niks meer. :-/
En maar weigeren te begrijpen dat niet kunnen eten, continu misselijk zijn en kokhalzen en geen eetlust hebben iets anders is dan anorexia hebben.
Je moet hier niet bij laten zitten, ik weet niet hoe oud je bent, maar zo kun je natuurlijk niet echt oud worden.
Ik ben geen medicus, maar wat zegt jouw huisarts ervan en je ouders ?
Niet kunnen slikken wijst op een aandoening die te verhelpen is. Stap naar een voedingsdeskundige en neem geen drankjes of pilletjes in van een kwakzalver of zomaar voedingssuplementen als vitaminen en drankjes.
Het lijkt me van groot belang dat je eet zoals ieder mens eet.
Slik- en darmklachten zijn vaak psychisch, hoewel dat dus geen wet van Meden en Perzen is.
Zoek steun bij lotgenoten, hierbij een link:
http://www.vsn.nl/weblog/blog.php/lo...hp?entryID=165
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:34   #265
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja je hebt gelijk. Geen slecht idee. Ik ben nu ook thuis aangekomen dus ik hoop dat mijn mama wat voor me zal zorgen. Alleen blijven lijkt geen goed idee ... naar de winkel gaan en koken lukt overigens toch niet.



Ik eet heel graag. Maar ik heb geen eetlust meer en ben verdomd misselijk en kokhalzend en mijn spijsverteringsstelsel lijkt verlamd de laatste... twee weken. :-/

Het kan allemaal door stress zijn maar het zou hoogst toevallig zijn dat er dan zichtbare en onzichtbare symptomen zijn die wijzen op iets niet goed. Soit het gezellige is dat mijn symptomen verspringen/veranderen waardoor denk ik geen enkele arts het overzicht heeft of ooit heeft gezien.
Enfin, daarvoor moet hij al eerst denken dat het geen anorexie/hypochondrie is en dat blijkt al een serieus probleem. Want zoals gezegd: 26 en bang omdat je lichaam aftakelt (en mager) -> hypochondrie / psychiatrie.
Je moet blijkbaar juichend bij een dokter binnenstappen als je allemaal vreemde symptomen vaststelt en het hoe langer hoe erger wordt... alleen lijkt me net dat een indicatie voor psychiatrie.
Ik denk eerlijk gezegd dat het nooit of/of is, maar altijd en/en. Er zullen vast een aantal fysiologische factoren zijn, en allicht ook een aantal psychologische die de boel nog kunnen verergeren. Niet alleen bij u, bij iedereen. Toen ik vrijdag onder de CAT-scan lag om mijn mysterieuze darm-aandoening op het spoor te proberen komen en ik de contraststof ingespoten kreeg viel mijn frank wel over iets dat jij hier eerder gezegd hebt . Soit, al DIE dingen kunt ge nu al uitsluiten. We zouden een Dr. House kunnen gebruiken in dit land.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:40   #266
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

@Nyn...
.http://www.decathlon.be/NL/cw-protei...1/#INFO-DETAIL

http://womenvitamins.net/BestProtein...3/Default.aspx
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:41   #267
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat het nooit of/of is, maar altijd en/en. Er zullen vast een aantal fysiologische factoren zijn, en allicht ook een aantal psychologische die de boel nog kunnen verergeren. Niet alleen bij u, bij iedereen. Toen ik vrijdag onder de CAT-scan lag om mijn mysterieuze darm-aandoening op het spoor te proberen komen en ik de contraststof ingespoten kreeg viel mijn frank wel over iets dat jij hier eerder gezegd hebt . Soit, al DIE dingen kunt ge nu al uitsluiten. We zouden een Dr. House kunnen gebruiken in dit land.
2.. het ene gevolg van het ander.
Wisselwerking, versterking , ...

En goede psy ... of gesprek met vertrouwenspersoon.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:43   #268
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Is totaal niet uitgebalanceerd en gericht op sportprestaties.


zie mijn vraag.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:45   #269
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Is totaal niet uitgebalanceerd en gericht op sportprestaties.
Mijn poeder

Citaat:
zie mijn vraag.
Etiket dat ik je toonde
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:45   #270
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Aangezien ge het hier vertelt veronderstel ik dat wel mogen 'meedenken'. Ik zeg niet dat ik het WEET eh, Groentje, ik wil alleen maar meedenken door eens iets op tafel te smijten
a) kan het dat het slikprobleem psychologisch is? Slikfobieën bestaan, en niet alle varianten worden als dusdanig erkent omdat ze zo erg lijken. Maar als ge slikproblemen hebt, ga je minder eten, je had zo al niet veel "overschotten", dus je zit snel door je "voorraad", en derna takel je af (vicieuze cirkel)
b) je zei ergens iets over slijmen... heeft één of andere dokter ooit de hypothese 'schimmel' opgeworpen? Daar kan je ook dergelijke slijmen van krijgen die je verhinderen om ook maar iéts in te (willen) slikken.
Wel... ik heb het hier zelfs gesmeten in de hoop dat iemand meedenkt en in de zoektocht naar een diagnose.
Ik pak het graag wetenschappelijk aan dus ik zou a priori zeker niet willen uitsluiten dat het psychologisch is. Alleen zijn er volgens mij contra-indicaties. Ten eerste was ik me niet bewust van een psychologisch probleem, ten tweede wekken de symptomen mij en ten derde was ik daarvoor nog nooit zo gelukkig geweest. (Hoewel dat laatste is voor veel mensen ook een reden om overstag te gaan).
Maar er worden dus afwijkingen gevonden... Alleen kan geen dokter daar blijkbaar een verhaal van maken of doet niemand moeite. Je kent mijn voorgeschiedenis een beetje en dat ik al onleuke medische ervaringen heb die ook psychosomatisch werden bestempeld maar waarvoor de prijs uiteindelijk duur was... Ik ben bang want als ze dit keer mis zitten (niet ondenkbaar want ze hebben enkel specifieke onderzoeken gedaan en misschien iets over het hoofd gezien, of de helft van mijn klachten genegeerd/niet serieus genomen).

Dat slikprobleem komt vooral omdat ik een hoop mucus continu voel voortbewegen tussen mijn oren (die ook regelmatig ploppen wegens overdruk) en andere lichaamsdelen. Ik slik die bv. regelmatig in uit ellende. Om de één of andere reden stijgt die druk (of de hoeveelheid mucus ) wanneer ik eet/bijt/bewegingen maak/je kan het zo gek niet bedenken.
Gevolg is dat de druk gewoon zo hoog wordt zodat ik op den duur niet meer kan ademen... (op dat moment kwam net de dokter van de afdeling binnen, ge kunt u voorstellen wat zo'n mens denkt als die iemand van 40kg achter een boterham heel snel ziet ademen ...). Verslikken is ook mogelijk. Dan hebben we het nog niet over druk die op mijn oren en in mijn aderen lijkt toe te nemen dan.
Enfin ik ben niet bang om te eten, ik probeer alles te eten wat ik zie en het te negeren maarja... het is dus geen evidentie. Ik verslik me ook als ik de zaak probeer te forceren en om de één of andere reden lijkt mijn spijsverteringsstelsel het ook af te laten weten.

Ik weet het ... al die symptomen kunnen gewoon stress betekenen maar ... ook iets anders. En ik ben bang dat ze iets over het hoofd hebben gezien of uitgesloten waar er niet aan gedacht werd.
Ik ben de voorbije tijd overal geweest en heb overal gezeten ook. Ik heb niet echt gelet op hygiëne en al die nonsens in bepaalde situatie (vreemd voor een hypochonder). Het kan zoveel zijn... Maar volgens de artsen is de kans dat er iets mis is met een 26-jarige nihiel. Al lig je daar te creperen voor hun neus. Theatraal zeker.
Ik krijg hier net nog te horen "hoe ziet gij eruit?". Maarja, veel indruk maakt het niet op een dokter die u nooit gezien heeft om te zeggen dat je er vroeger 1000x beter uitzag. :-/
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:49   #271
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Mijn poeder
Ik hoop dat je beseft dat zo'n product voor GEZONDE mensen is.
Je bent goed zot als je zo'n hoeveelheid proteïnen wil aanraden aan iemand die mogelijks wel eens een probleem kan hebben met lever of nieren of als één van die organen extra belast zijn door het vechten tegen een ziekte.


Citaat:
Etiket dat ik je toonde
Ik weet het. Je bent dus zeker dat je dat nergens in een apotheek kan kopen?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:49   #272
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Tsjeven, Liberalen en Sossen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:52   #273
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja je hebt gelijk. Geen slecht idee. Ik ben nu ook thuis aangekomen dus ik hoop dat mijn mama wat voor me zal zorgen. Alleen blijven lijkt geen goed idee ... naar de winkel gaan en koken lukt overigens toch niet.



Ik eet heel graag. Maar ik heb geen eetlust meer en ben verdomd misselijk en kokhalzend en mijn spijsverteringsstelsel lijkt verlamd de laatste... twee weken. :-/

Het kan allemaal door stress zijn maar het zou hoogst toevallig zijn dat er dan zichtbare en onzichtbare symptomen zijn die wijzen op iets niet goed. Soit het gezellige is dat mijn symptomen verspringen/veranderen waardoor denk ik geen enkele arts het overzicht heeft of ooit heeft gezien.
Enfin, daarvoor moet hij al eerst denken dat het geen anorexie/hypochondrie is en dat blijkt al een serieus probleem. Want zoals gezegd: 26 en bang omdat je lichaam aftakelt (en mager) -> hypochondrie / psychiatrie.
Je moet blijkbaar juichend bij een dokter binnenstappen als je allemaal vreemde symptomen vaststelt en het hoe langer hoe erger wordt... alleen lijkt me net dat een indicatie voor psychiatrie.
Nounou als je aftakelt lijkt het me normaal dat je bang bent en dan helemaal onder de stress komt, cercle vicieux.
Als de oorzaak stress is en je somatiseert, dan moet je die stress-situatie eerst herkennen, erkennen en vermijden of uitschakelen. Herkennen en erkennen gaat dikwijls nog, vermijden of uitschakelen is een ander paar mouwen.
Jij wil persé een exhaustief onderzoek naar fysische oorzaken, als ik het goed begrijp. Je blijft toch zoeken? Dus dat kan, dacht ik...Maar kan dat niet parallel gaan met de een behandeling van de tot nog toe gestelde diagnose? (Anorexie dus?..). Krijg je die al of volg je die al? Of verwerp je dat kompleet? Of ook eens naar de Psy gaan?

Ik hoop dat je er een beetje snel bovenop komt met de goede verzorging bij je Ma.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:52   #274
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wel... ik heb het hier zelfs gesmeten in de hoop dat iemand meedenkt en in de zoektocht naar een diagnose.
Ik pak het graag wetenschappelijk aan dus ik zou a priori zeker niet willen uitsluiten dat het psychologisch is. Alleen zijn er volgens mij contra-indicaties. Ten eerste was ik me niet bewust van een psychologisch probleem, ten tweede wekken de symptomen mij en ten derde was ik daarvoor nog nooit zo gelukkig geweest. (Hoewel dat laatste is voor veel mensen ook een reden om overstag te gaan).
Maar er worden dus afwijkingen gevonden... Alleen kan geen dokter daar blijkbaar een verhaal van maken of doet niemand moeite. Je kent mijn voorgeschiedenis een beetje en dat ik al onleuke medische ervaringen heb die ook psychosomatisch werden bestempeld maar waarvoor de prijs uiteindelijk duur was... Ik ben bang want als ze dit keer mis zitten (niet ondenkbaar want ze hebben enkel specifieke onderzoeken gedaan en misschien iets over het hoofd gezien, of de helft van mijn klachten genegeerd/niet serieus genomen).

Dat slikprobleem komt vooral omdat ik een hoop mucus continu voel voortbewegen tussen mijn oren (die ook regelmatig ploppen wegens overdruk) en andere lichaamsdelen. Ik slik die bv. regelmatig in uit ellende. Om de één of andere reden stijgt die druk (of de hoeveelheid mucus ) wanneer ik eet/bijt/bewegingen maak/je kan het zo gek niet bedenken.
Gevolg is dat de druk gewoon zo hoog wordt zodat ik op den duur niet meer kan ademen... (op dat moment kwam net de dokter van de afdeling binnen, ge kunt u voorstellen wat zo'n mens denkt als die iemand van 40kg achter een boterham heel snel ziet ademen ...). Verslikken is ook mogelijk. Dan hebben we het nog niet over druk die op mijn oren en in mijn aderen lijkt toe te nemen dan.
Enfin ik ben niet bang om te eten, ik probeer alles te eten wat ik zie en het te negeren maarja... het is dus geen evidentie. Ik verslik me ook als ik de zaak probeer te forceren en om de één of andere reden lijkt mijn spijsverteringsstelsel het ook af te laten weten.

Ik weet het ... al die symptomen kunnen gewoon stress betekenen maar ... ook iets anders. En ik ben bang dat ze iets over het hoofd hebben gezien of uitgesloten waar er niet aan gedacht werd.
Ik ben de voorbije tijd overal geweest en heb overal gezeten ook. Ik heb niet echt gelet op hygiëne en al die nonsens in bepaalde situatie (vreemd voor een hypochonder). Het kan zoveel zijn... Maar volgens de artsen is de kans dat er iets mis is met een 26-jarige nihiel. Al lig je daar te creperen voor hun neus. Theatraal zeker.
Ik krijg hier net nog te horen "hoe ziet gij eruit?". Maarja, veel indruk maakt het niet op een dokter die u nooit gezien heeft om te zeggen dat je er vroeger 1000x beter uitzag. :-/
En is die mucus al eens onderzocht in een laboratorium?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:54   #275
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wel... ik heb het hier zelfs gesmeten in de hoop dat iemand meedenkt en in de zoektocht naar een diagnose.
Ik pak het graag wetenschappelijk aan dus ik zou a priori zeker niet willen uitsluiten dat het psychologisch is. Alleen zijn er volgens mij contra-indicaties. Ten eerste was ik me niet bewust van een psychologisch probleem, ten tweede wekken de symptomen mij en ten derde was ik daarvoor nog nooit zo gelukkig geweest. (Hoewel dat laatste is voor veel mensen ook een reden om overstag te gaan).
Maar er worden dus afwijkingen gevonden... Alleen kan geen dokter daar blijkbaar een verhaal van maken of doet niemand moeite. Je kent mijn voorgeschiedenis een beetje en dat ik al onleuke medische ervaringen heb die ook psychosomatisch werden bestempeld maar waarvoor de prijs uiteindelijk duur was... Ik ben bang want als ze dit keer mis zitten (niet ondenkbaar want ze hebben enkel specifieke onderzoeken gedaan en misschien iets over het hoofd gezien, of de helft van mijn klachten genegeerd/niet serieus genomen).

Dat slikprobleem komt vooral omdat ik een hoop mucus continu voel voortbewegen tussen mijn oren (die ook regelmatig ploppen wegens overdruk) en andere lichaamsdelen. Ik slik die bv. regelmatig in uit ellende. Om de één of andere reden stijgt die druk (of de hoeveelheid mucus ) wanneer ik eet/bijt/bewegingen maak/je kan het zo gek niet bedenken.
Gevolg is dat de druk gewoon zo hoog wordt zodat ik op den duur niet meer kan ademen... (op dat moment kwam net de dokter van de afdeling binnen, ge kunt u voorstellen wat zo'n mens denkt als die iemand van 40kg achter een boterham heel snel ziet ademen ...). Verslikken is ook mogelijk. Dan hebben we het nog niet over druk die op mijn oren en in mijn aderen lijkt toe te nemen dan.
Enfin ik ben niet bang om te eten, ik probeer alles te eten wat ik zie en het te negeren maarja... het is dus geen evidentie. Ik verslik me ook als ik de zaak probeer te forceren en om de één of andere reden lijkt mijn spijsverteringsstelsel het ook af te laten weten.

Ik weet het ... al die symptomen kunnen gewoon stress betekenen maar ... ook iets anders. En ik ben bang dat ze iets over het hoofd hebben gezien of uitgesloten waar er niet aan gedacht werd.
Ik ben de voorbije tijd overal geweest en heb overal gezeten ook. Ik heb niet echt gelet op hygiëne en al die nonsens in bepaalde situatie (vreemd voor een hypochonder). Het kan zoveel zijn... Maar volgens de artsen is de kans dat er iets mis is met een 26-jarige nihiel. Al lig je daar te creperen voor hun neus. Theatraal zeker.
Ik krijg hier net nog te horen "hoe ziet gij eruit?". Maarja, veel indruk maakt het niet op een dokter die u nooit gezien heeft om te zeggen dat je er vroeger 1000x beter uitzag. :-/
Waar zit Naam: DrHouse.jpg
Bekeken: 139
Grootte: 22,8 KB als je hem nodig hebt?

Alle gekheid op een stokje, ben je al eens naar een universitair ziekenhuis geweest met je klachten? Dan heb je ineens een heleboel specialisten bij elkaar die je naar elkaar kunnen doorverwijzen.

Dat je je niet bewust bent van een psychologisch probleem lijkt me niet noodzakelijk een contra-indicatie. Anderzijds haal je toch ook vrij concrete symptomen aan, die meetbaar/voelbaar zouden moeten zijn (mucus e.d.). Met de zaken die jij beschrijft zou ik denken aan iets met je buis van Eustachius, evenwichtsorgaan of sinussen. Tot zover de Aldi-dokter.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:55   #276
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nounou als je aftakelt lijkt het me normaal dat je bang bent en dan helemaal onder de stress komt, cercle vicieux.
Als de oorzaak stress is en je somatiseert, dan moet je die stress-situatie eerst herkennen, erkennen en vermijden of uitschakelen. Herkennen en erkennen gaat dikwijls nog, vermijden of uitschakelen is een ander paar mouwen.
Jij wil persé een exhaustief onderzoek naar fysische oorzaken, als ik het goed begrijp. Je blijft toch zoeken? Dus dat kan, dacht ik...Maar kan dat niet parallel gaan met de een behandeling van de tot nog toe gestelde diagnose? (Anorexie dus?..). Krijg je die al of volg je die al? Of verwerp je dat kompleet? Of ook eens naar de Psy gaan?

Ik hoop dat je er een beetje snel bovenop komt met de goede verzorging bij je Ma.
Mooi verwoorde reactie Eno.
Mijn gedacht helemaal.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:56   #277
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar zit Bijlage 83138 als je hem nodig hebt?

Alle gekheid op een stokje, ben je al eens naar een universitair ziekenhuis geweest met je klachten? Dan heb je ineens een heleboel specialisten bij elkaar die je naar elkaar kunnen doorverwijzen.

Dat je je niet bewust bent van een psychologisch probleem lijkt me niet noodzakelijk een contra-indicatie. Anderzijds haal je toch ook vrij concrete symptomen aan, die meetbaar/voelbaar zouden moeten zijn (mucus e.d.). Met de zaken die jij beschrijft zou ik denken aan iets met je buis van Eustachius, evenwichtsorgaan of sinussen. Tot zover de Aldi-dokter.
Thirteen says check for fungus.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:58   #278
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat het nooit of/of is, maar altijd en/en. Er zullen vast een aantal fysiologische factoren zijn, en allicht ook een aantal psychologische die de boel nog kunnen verergeren. Niet alleen bij u, bij iedereen. Toen ik vrijdag onder de CAT-scan lag om mijn mysterieuze darm-aandoening op het spoor te proberen komen en ik de contraststof ingespoten kreeg viel mijn frank wel over iets dat jij hier eerder gezegd hebt . Soit, al DIE dingen kunt ge nu al uitsluiten. We zouden een Dr. House kunnen gebruiken in dit land.
We kennen beide het doen en laten van heel het stress-systeem van binnen en van buiten denk ik. Zowel psychologische als fysiologische effecten als de interactie want die is er inderdaad. Ik heb tegen de prof geroepen, met alle respect maar er bestaat geen enkele ziekte zonder een psychosomatische factor.
Een verkoudheid heeft veel meer kans om door te breken bij iemand met stress. Dat geldt ook voor 99% van de andere ziekten. Zelfs genetische.
We staan op dat vlak nog maar aan het begin van onze kennis.
Soit er zijn symptomen vaststelbaar en zichtbaar, alleen zijn die allemaal tijdelijk erger geweest... Nu zie (en hoor, mijn stem is ook verneukt) je vooral een wrak.

Toen ik laatst contrast stof kreeg ingespoten stond er een plaats in mijn lichaam plots in brand. Zo voelde het althans, ook daarna. Ik heb het zelfs uitgeschreeuwd en gekronkeld van de pijn. Niemand wist hoe, wat of waarom. Niemand nam me ook serieus, mijn kortademigheid was hyperventilatie, hoewel dat met geen 80 polsprikjes bewezen kon worden. De anti-HV technieken ken ik heus wel, alleen hielpen die niet. Tiens, zou ik naar spoed gaan als die zouden helpen en ik maar enig moment zou denken aan HV misschien? Om te janken.
Die scan van mijn thorax was thans goed maar ... wat was er op te zien gezien ik de hele tijd lag te bibberen. En welke arts zoekt iets anders bij een kortademig meisje dan een embolie of (spannings)pneumothorax.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 oktober 2011 om 17:00.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:08   #279
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar zit Bijlage 83138 als je hem nodig hebt?

Alle gekheid op een stokje, ben je al eens naar een universitair ziekenhuis geweest met je klachten? Dan heb je ineens een heleboel specialisten bij elkaar die je naar elkaar kunnen doorverwijzen.

Dat je je niet bewust bent van een psychologisch probleem lijkt me niet noodzakelijk een contra-indicatie. Anderzijds haal je toch ook vrij concrete symptomen aan, die meetbaar/voelbaar zouden moeten zijn (mucus e.d.). Met de zaken die jij beschrijft zou ik denken aan iets met je buis van Eustachius, evenwichtsorgaan of sinussen. Tot zover de Aldi-dokter.
Ik ben naar 2 UZ's geweest intussen... Allemaal de psychosomatische kaart getrokken uiteindelijK.
Ze doen de gewone check-ups, de dingen die je zou verwachten bij mij: maagprobleem (veel maagonderzoeken dus), hyperthyreoïdie, en als datnegatief is komt er natuurlijk de conclusie dat het psychosomatisch is.
Een prof in Leuven heeft me zelfs vierkantig uitgescholden. Ik wou zelfs opstappen. Psychosomatisch is een uitsluitingsdiagnose. Maar ik had te veel klachten. Volgens hem een bewijs dat ik gepreoccupeerd bent met mijn lichaam en iedere sensatie die ik voel kom vermelden bij de dokter. Excuseer, maar mag ik het raar vinden als ik één na één een resem aan symptomen merk?

Klopt wat je zegt. Het lijkt helaas veel meer. Ik heb een KNO-oz gehad maar op dat moment geen mucus probleem. Ik had nochtans al lang last hiervan. Maarja op dat moment net niet. Typisch... Ook slikklachten... op het moment zelf niet. Als ik plat lig is het beter... dat is wat mensen doen in eenziekenhuisdus ... Je kan je voorstellen, ik die ijl over huiduitslag. Die andere mensen ook hebben gezien oa mijn huisarts uit Leuven en een vriend, maar van die huiduitslag isniets meer te zien. Enkel een hoogst-allergische en gevoelige, droge en trekkerige huid met witte vlekken. Ik zeg dat het nooit zo geweest is. Maar volgens hun is dat niet zo dus ...
Enfin ik bedoel: ik snap wel dat ze me niet geloven maarja... Ik voel de hele miserie wel en inmiddels is mijn stem bijna weg en zie ik uit zoals een spook.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 17:12   #280
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik heb echt een dokter nodig die zich vastbijt in de zeik en die ook milieu-vervuiling mee in dinges wil nemen. Zware metalen moeten volgens de UZ's echter niet getest worden want dat is nogal duur en nogal "flue".
Ik heb gezegd dat ze eens in Rusland moeten gaan kijken dan. :-/

(Enfin, door mijn kennis ben ik ook geen makkelijke patiënt en doordat ze mij voor ano-patiënt hielden kan je je voorstellen dat het tot heel wat discussies heeft geleid. Zeker omdat de idioten onderzoeken herhaalden (hoeveel kost dat misschien? ) of schadelijke onderzoeken deden op plaatsen waar ik geen last had en niet eens luisterden naar wat ik wel had.
Zo heb ik bv ooit een t-shirt met een playboykonijn uit de rekken gepakt omdat het bijna niets kostte... Dat had ik toen toevallig aan natuurlijk. Sorry maar ik plande niet om naar spoed te gaan. Check voor geslachtsziekten volgde uiteraard...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be