Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari "Ooit was hij een van de sterkhouders binnen de VU. Hij was zelfs tot driemaal toe lid van de regering. De laatste maal kwam er een abrupt einde aan door een bezoek aan Sint-Maartensfonds. Na het uiteenvallen van de partij vond hij politiek onderdak

 
 
Discussietools
Oud 5 februari 2004, 23:27   #1
{swerte}
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 februari 2004
Locatie: anvers
Berichten: 2
Standaard

Staat de partij volledig achter het homohuwelijk? Is er veel gediscussieerd geweest binnen de partij zelf? Hoe staat u hier tegenover? Is het adoptierecht van homo's op komst?
{swerte} is offline  
Oud 6 februari 2004, 14:06   #2
Johan Sauwens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 64
Standaard

Wat met de CVP niet mogelijk was, is dat binnen CD&V wel. Sommige concurrenten en hun media-volgelingen mogen ons dan wel verslijten als een oubollige en conservatieve partij, een ruime meerderheid van de vernieuwde partij heeft zich op een recent congres uitgesproken voor het homohuwelijk. Ongetwijfeld tot spijt van sommigen critici, houdt iedereen binnen de partij houdt zich daar ook aan.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat CD&V als gezinspartij moet openstellen voor nieuwe gezinsvormen: homohuwelijk, gebroken gezinnen, ... Over het adoptierecht heeft de partij nog geens tandpunt ingenomen. Ook zelf ben ik daar nog niet uit.
Johan Sauwens is offline  
Oud 6 februari 2004, 15:20   #3
Indiana Jane
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 februari 2004
Berichten: 10
Standaard

Ik vermoed dat daar wel duchtig over gediscussieerd wordt binnen de partij, net zoals het binnen alle partijen zou moeten zijn. Wat is dan de meestgehoorde overtuiging?
Het zal wel niet meer te lang duren vooraleer dit in het parlement besproken wordt. Hoe zal het stemgedrag van CD&V dan zijn?
Indiana Jane is offline  
Oud 6 februari 2004, 16:17   #4
Johan Sauwens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 64
Standaard

Het debat leeft zeker, maar kan nog alle kanten op. Ik weet niet of voor of tegen het haalt. Er zijn nog veel twijfelaars, waaronder ikzelf. Ik schaam me daar niet over. Liever eerst goed luisteren en nadenken en daarna pas beslissen, zeker in ethische thema's. Ik sluit zeker niet uit dat iedereen volgens zijn eigen geweten stemt.
Johan Sauwens is offline  
Oud 6 februari 2004, 17:18   #5
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Volgens mij moet adoptie voor holebi's mogelijk worden om de eenvoudige reden dat kinderen die geadopteerd worden, kinderen zijn die geen gezin of optimaal gezin kunnen hebben. De holebi's die zich voorstellen willen dit kind op een correcte manier op te voeden om deze een kans te geven binnen onze wrede maatschappij. Net zoals bij elke adoptie dient men wel te kijken naar de levensomstandigheden van de toekomstige ouders in kwestie. Wat is uw mening hierover?

Een ander vraagje waarom kunnen holebi's wel in aanmerking komen voor een pleeggezin maar niet voor adoptie?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 7 februari 2004, 00:23   #6
Indiana Jane
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 februari 2004
Berichten: 10
Standaard

Dat is voor mij niet het hoofdargument om voor te zijn. Nu bestaat het immers al dat een kind 2 moeders of 2 vaders heeft. Die kinderen komen dan dikwijls uit een vorig huwelijk, of heeft een lesbisch koppel ervoor gekozen kinderen te krijgen. In elk geval is het altijd zo dat maar een van de partners de wettelijke ouder is. Het kind heeft geen enkele juridische band met de andere partner hoewel het kind evengoed door hem of haar is opgevoed. Als er iets met de natuurlijke ouder zou gebeuren komt dit kind in een onmogelijke situatie terecht. Het kan in ieder geval niet terecht bij de andere ouder omdat die niet als dusdanig erkend wordt.
We spreken hier dus over een bestaande situatie. Argumenten als psychologische gevolgen voor het kind ed kunnen hier moeilijk gelden om de eenvoudige reden dat je mensen niet kan verbieden op een natuurlijke wijze kinderen te krijgen.Het gaat dan ook niet om de discussie of holebikoppels wel in staat zouden zijn kinderen op te voeden. We moeten hier ook volledig aan de belangen van het kind denken. Wordt zijn/haar toekomst gehypothekeerd omdat de ouders toevallig hetzelfde geslacht hebben?
Indiana Jane is offline  
Oud 10 juli 2005, 16:09   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Amusant berichtje gevonden: Boeckaert hengelt naar holebistemmen...
Of zijn ZB-vriendjes d�*t zullen waarderen is een andere vraag!

Boudewijn Bouckaert excuseert zich tegenover de holebigemeenschap.
Geschreven door Timothy
Saturday, 09 July 2005
Eerder deze week verscheen er op website van een liberale denktank een tekst van de Gentse hoogleraar en VLD-politicus Boudewijn Bouckaert waarin hij zich hekelt aan de holebivriendelijke koers van de Vlaamse liberalen.
In een brief aan de Holebifederatie vertelt de VLD politicus dat de tekst een satirisch stuk was over Yves Desmet die hij met gelijke munt wou betalen voor de beledigende artikels die afgelopen week verschenen waren in De Morgen.

"De uit hun verband gerukte citaten laten misschien de indruk dat ik de ‘gay parade’ als een verwerpelijk decadent verschijnsel beschouw. Dit is absoluut niet het geval. De ‘gay parade’ is een feest, dat zoals vele feesten stijlvolle en minder stijlvolle kanten heeft. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan dergelijke optochten een strobreed in de weg te leggen. De opsomming van de talrijke minderheden was humoristisch bedoeld, gewoon om de draak te steken met de tendens om het aantal minderheden te multipliceren. Een linkse satire over de ‘rechtsen’ kan dit evenzeer doen met alle rechtse minderheden. Het was zeker niet bedoeld om de ‘holebi’-gemeenschap te kwetsen of te beledigen. Mocht dit zo overkomen dan wens ik me daar uitdrukkelijk voor te excuseren. De holebi’s beschouw ik als een volwaardig lid van onze politieke gemeenschap, met gelijke individuele rechten en verantwoordelijkheden als anderen", aldus Bouckaert.

Verder betreurt de VLD-politicus het dat satire blijkbaar niet op zijn eigen merites kan beoordeeld worden maar dat het onmiddellijk als een ernstige politiek feit wordt geïnterpreteerd en misbruikt.

Persbericht http://www.holebifederatie.be[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 10-07-2005 at 17:09
Reason:
--------------------------------

Amusant berichtje gevonden: Boeckaert hengelt naar holebistemmen...
Of zijn ZB-vriendjes d�*t zullen waarderen is een andere vraag!

Boudewijn Bouckaert excuseert zich tegenover de holebigemeenschap.
Geschreven door Timothy
Saturday, 09 July 2005
Eerder deze week verscheen er op website van een liberale denktank een tekst van de Gentse hoogleraar en VLD-politicus Boudewijn Bouckaert waarin hij zich hekelt aan de holebivriendelijke koers van de Vlaamse liberalen.
In een brief aan de Holebifederatie vertelt de VLD politicus dat de tekst een satirisch stuk was over Yves Desmet die hij met gelijke munt wou betalen voor de beledigende artikels die afgelopen week verschenen waren in De Morgen.

"De uit hun verband gerukte citaten laten misschien de indruk dat ik de ‘gay parade’ als een verwerpelijk decadent verschijnsel beschouw. Dit is absoluut niet het geval. De ‘gay parade’ is een feest, dat zoals vele feesten stijlvolle en minder stijlvolle kanten heeft. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan dergelijke optochten een strobreed in de weg te leggen. De opsomming van de talrijke minderheden was humoristisch bedoeld, gewoon om de draak te steken met de tendens om het aantal minderheden te multipliceren. Een linkse satire over de ‘rechtsen’ kan dit evenzeer doen met alle rechtse minderheden. Het was zeker niet bedoeld om de ‘holebi’-gemeenschap te kwetsen of te beledigen. Mocht dit zo overkomen dan wens ik me daar uitdrukkelijk voor te excuseren. De holebi’s beschouw ik als een volwaardig lid van onze politieke gemeenschap, met gelijke individuele rechten en verantwoordelijkheden als anderen", aldus Bouckaert.

Verder betreurt de VLD-politicus het dat satire blijkbaar niet op zijn eigen merites kan beoordeeld worden maar dat het onmiddellijk als een ernstige politiek feit wordt geïnterpreteerd en misbruikt.

Persbericht http://www.holebifederatie.be[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Amusant berichtje gevonden: Boeckert hengelt naar holebistemmen...
Of zijn ZB-vriendjes dat zullen waarderen is een andere vraag!

Boudewijn Bouckaert excuseert zich tegenover de holebigemeenschap.
Geschreven door Timothy
Saturday, 09 July 2005
Eerder deze week verscheen er op website van een liberale denktank een tekst van de Gentse hoogleraar en VLD-politicus Boudewijn Bouckaert waarin hij zich hekelt aan de holebivriendelijke koers van de Vlaamse liberalen.
In een brief aan de Holebifederatie vertelt de VLD politicus dat de tekst een satirisch stuk was over Yves Desmet die hij met gelijke munt wou betalen voor de beledigende artikels die afgelopen week verschenen waren in De Morgen.

"De uit hun verband gerukte citaten laten misschien de indruk dat ik de ‘gay parade’ als een verwerpelijk decadent verschijnsel beschouw. Dit is absoluut niet het geval. De ‘gay parade’ is een feest, dat zoals vele feesten stijlvolle en minder stijlvolle kanten heeft. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan dergelijke optochten een strobreed in de weg te leggen. De opsomming van de talrijke minderheden was humoristisch bedoeld, gewoon om de draak te steken met de tendens om het aantal minderheden te multipliceren. Een linkse satire over de ‘rechtsen’ kan dit evenzeer doen met alle rechtse minderheden. Het was zeker niet bedoeld om de ‘holebi’-gemeenschap te kwetsen of te beledigen. Mocht dit zo overkomen dan wens ik me daar uitdrukkelijk voor te excuseren. De holebi’s beschouw ik als een volwaardig lid van onze politieke gemeenschap, met gelijke individuele rechten en verantwoordelijkheden als anderen", aldus Bouckaert.

Verder betreurt de VLD-politicus het dat satire blijkbaar niet op zijn eigen merites kan beoordeeld worden maar dat het onmiddellijk als een ernstige politiek feit wordt geïnterpreteerd en misbruikt.

Persbericht http://www.holebifederatie.be[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2005 om 16:09.
filosoof is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be