Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2002, 18:18   #1
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

De jeugd bewegingen in Vlaanderen. Dit is uw kans Thomas. Vertel eens wat meer over uw scout zijn en uw anti VNJ zijn.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 08:44   #2
esha
Burger
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Berichten: 149
Standaard

Ik ben benieuwd! (Ben zelf jarenlang VNJ-leider geweest)
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 17:27   #3
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

allé, we wachten, blijkbaar zitten hier meerder ex vnj-leiders op je reactie te wachten
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 17:58   #4
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Nog ene er bij en we kunnen kaarten
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 08:21   #5
esha
Burger
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Berichten: 149
Standaard

Misschien is Thomas intussen naar den hoek van de Diksmuidelaan met de Zillebeeklaan getrokken om een lidkaart te gaan kopen? 8)
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 08:26   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Nog ene er bij en we kunnen kaarten
Ik mag niet meespelen zeker?
Ik kan nochtans voorzien in een mooi kaartspel met foto's van onze koninklijke familie op de rugzijde (dit laatste vet gedrukt, vooraleer stouterikken gaan vragen of Laurent schuppenzot is )
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 09:09   #7
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
De jeugd bewegingen in Vlaanderen. Dit is uw kans Thomas. Vertel eens wat meer over uw scout zijn en uw anti VNJ zijn.
Was dat een vraag van mij, ma kom, zal eens beginnen:

Beste mensen,

er was eens....

k, nu sereuis

De VNJ is een vlaams nationale jeugd! Allesinds als ge daar ingaat moet ge niet voor de koning zijn hé mannen. Ik ben in de scouts omdat mij ouders, mijn groot-ouders, mijn over-... in de souts zaten, alors je suis un scout!!! En daar ben ik fier op ! Wij zijn de meest groeiende en de grootste beweging in vlaanderen. ( zie www.VVKSM.be ) Ik heb al een beetje info gegeven over de scouts op " dossier..... "! En daar heb ik ingeschreven dat de scouts in den tijd van de ..... voor de zelfstandigen was. KLJ voor katholieke land jeugd. De KSA voor de kongoleze slingerapen. ( exuseer mij ) voor de katholieke arbeiders dus. de chiro voor de christelijke meisjes . ( tegenwoordig zieten er ook jongens bij hé ). In den tijd van.... Waren deze dus allemaal sterk verbonden met politiek, Kerk enz. Nu hoor ik al zeggen: "Maar da wa vroeger!" Het hangt dus van streek tot streek nog af of dat nog zo is. In dat geval zie ik ze als conserfatief rechts ( ja er zijn er bij die beweren dat cristen zijn links is! ).

Terug over de VNJ, ik sprak onlangs iemand aan en die was 100 procent vlaams nationalist. En haar antwoord was: " IK BEN WEL GEEN VLAAMS BLOKKER!!! " Ik vroeg die avond aan mijn papake: " Is de VNJ nu eigenlijk van het vlaams blok?" Hij zei: " aangezien er nu veel vlaams nationalisten vlaams blokkers zijn misschien wel." En toen ging ik eens met een paar vrienden naar de scouts en in het park was er een feest van het vlaams blok en wie was erbij? Wie het nu nog niet weet, dan weet ik het ook nietmeer. Ook dit weer hangt van streek tot streek af. Sint-Niklaas is een vrij vlaams nationalistische stad ( vu-raad was hier altijd )! Zodus misschien daarom??? Ik vind het persoonlijk spijtig dat zij aan het " vervlaams-blokeren zijn " ( schoon woord hé ).

Ik hoop dat dit genoeg uitleg, indien commentaar: Reageren!!!!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 09:19   #8
esha
Burger
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Berichten: 149
Standaard

Allez, ge zijt anti-VNJ omdat er daar VB'ers bij zijn. Opgepast, er zitten ook VB'ers in kaartersclub Bomeke Wies, Duivenclub den Blauwe Geschelpte, de Bond van Gepensioneerden afdeling Stekene, Harmonie Sint Cecilia Tervuren, Wandelclub De Leeuwkes uit Zoutleeuw en FC Schenenstampers uit Tremelo-Baal.

Zijt ge daar dan ook allemaal tegen?
esha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 09:29   #9
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheClavecimbel
Allez, ge zijt anti-VNJ omdat er daar VB'ers bij zijn. Opgepast, er zitten ook VB'ers in kaartersclub Bomeke Wies, Duivenclub den Blauwe Geschelpte, de Bond van Gepensioneerden afdeling Stekene, Harmonie Sint Cecilia Tervuren, Wandelclub De Leeuwkes uit Zoutleeuw en FC Schenenstampers uit Tremelo-Baal.

Zijt ge daar dan ook allemaal tegen?
Er is een verschil tussen: meedoen met activieteiten van het VB en tussen erin zitten, ik riek niet wie er vb'er is en wie niet. En als er een VB'er vraag ik: Wat is uw motivatie om in het VB te zitten. Daarbij niet iedereen die op het VB stemt is VB'er!!!

Thomas

p.s.: in de scouts zitten er misschien ook VB'ers
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 13:02   #10
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Thomas,

Ik stoor mij er niet aan dat jij bij de scouts bent. Het speelt allemaal geen rol. Als je je maar kunt amuzeren.
Het klopt inderdaad. Heel wat mensen van binnen het VNJ vinden hun weg naar het vlaams blok. En door dat feit krijgt het VNJ inderdaad af te rekenen met de veralgemening en de diabolisering die ook het vlaams blok te verwerken krijgt.
Eigenlijk is dat niet eerlijk. Binnen het VNJ word er bewust niet aan partijpolitiek gedaan. Want binnen het VNJ zijn er zeker andere strekkingen. NVA bijvoorbeeld. En zelfs VLD.
Het VNJ word ten onrechte in een adem genoemd met het vlaams blok. En zelfs vergeleken met de Hitlerjeugd natuurlijk. Totaal ten onrechte.
Die persoon die bij het VNJ is die u kent en zegt dat ze geen vlaams blokker is. Wel dat weet jij niet. Maar in ieder geval die persoon wil de veralgemening een stap voor zijn.

Ik wil toch enig kommentaar geven op uw anti VNJ zijn. Ik ben geen antiscout. Hoewel ik goed weet dat het scouts waren die in 1994 het meisjes VNJ kamp zijn komen terroriseren in Herselt. Maar toch veralgemeen ik niet. Overal zijn slechte mensen te vinden en goede. Maar het goede overheerst. ZO zie ik het.

Groeten,

amexx
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 13:13   #11
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Thomas,

1Ik stoor mij er niet aan dat jij bij de scouts bent. Het speelt allemaal geen rol. Als je je maar kunt amuzeren.

2 Ik wil toch enig kommentaar geven op uw anti VNJ zijn. Ik ben geen antiscout. Hoewel ik goed weet dat het scouts waren die in 1994 het meisjes VNJ kamp zijn komen terroriseren in Herselt. Maar toch veralgemeen ik niet. Overal zijn slechte mensen te vinden en goede. Maar het goede overheerst. ZO zie ik het.

Groeten,

amexx
1: Thx

2: Helemaal akkoord!!! Overal slechte mensen

Anti-vnj? Ik ben anti-vlaams blok, misschien had ik enkele vooroordelen! Maar ik heraal nogmaals: het hang van streek tot streek af welke activieteiten de VNJ, scouts, CHIRO.. doet. Als de VNJ VB-activieteiten meedoet dan kwetst dit mij in mijn vlaams hart!

Ik heb onlangs een discussie opgestart ofdat rechts persee vlaams nationalistisch hoeft te zijn?? Volgens mij van niet, ik ben een cristelijke rechtse conservatieve jongen en ben milieu-bewust zonder daarvoor links te hoeven te zijn ( is dit een goede zin? )

Thomas

p.s. Het belangerijkste voor de jeugd dat ge u goed amuzeerd!! Of dat dit nu in de scouts, vnj, chiro, klj, ksa is dat maakt niet uit!!!!
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 14:32   #12
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Toen ik bij het VNJ was waren er geen VB aktiviteiten en het zou mij enorm verbazen als het VNJ dit nu doet. Ik durf dit zelfs te ontkennen. De enige link die je kan leggen is dat er heel wat VNJ`ers uiteindelijk een politieke taak opnemen bij het vlaams blok. Maar inderdaad niet allemaal.
Er is trouwens een richtlijn bij het VNJ. Wanneer je voor eender welke partij een mandaat waarneemt dan moet je bij het VNJ een stap opzij doen. Ken jij VNJ`ers die een Vlaams blok mandaat hebben en leiding geven ? Ik niet!
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 18:09   #13
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Toen ik bij het VNJ was waren er geen VB aktiviteiten en het zou mij enorm verbazen als het VNJ dit nu doet. Ik durf dit zelfs te ontkennen. De enige link die je kan leggen is dat er heel wat VNJ`ers uiteindelijk een politieke taak opnemen bij het vlaams blok. Maar inderdaad niet allemaal.
Er is trouwens een richtlijn bij het VNJ. Wanneer je voor eender welke partij een mandaat waarneemt dan moet je bij het VNJ een stap opzij doen. Ken jij VNJ`ers die een Vlaams blok mandaat hebben en leiding geven ? Ik niet!
Zoveel connecties heb ik niet zene . Voor mij blijft het belangerijkste: dat ge u maar amuzeerd!!!
Weer mijnzelfde vraag: Is vlaams nationalistisch alleen maar rechts?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 20:27   #14
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Een antwoord op uw vraag. Neen! Natuurlijk niet.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 20:39   #15
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Zoveel connecties heb ik niet zene . Voor mij blijft het belangerijkste: dat ge u maar amuzeerd!!!
Weer mijnzelfde vraag: Is vlaams nationalistisch alleen maar rechts?

Thomas

Thomas, geen domme dingen zeggne hé. Dat doen anderen hier al genoeg (ik inclusief)
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 16:16   #16
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Een antwoord op uw vraag. Neen! Natuurlijk niet.
Eindelijk, pieter-jan zal intervolg geen domme vragen meer stellen! Alowel, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden!!!!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 16:57   #17
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Leg uit ?
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 15:13   #18
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Leg uit ?
Is geen uitspraak van mij, weet ook nie van wie! Maar hij is van iemand .

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be