Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2017, 02:31   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
svennies met alle respect maar dat was geen burn out vermits men in dat geval echt niet meer kan/doodop is, .........
Zegt het onderstaande niet genoeg....

Verdomme,ik wéét waardoor ik gegaan ben....

Citaat:
Iedere ochtend de scherven bijeen rapen om er terug tegenin te gaan...
En dood op is inderdaad doodop,kan je in de zetel blijven zitten....

Ik wéét het,je kan ook alles bijeen rapen en er het beste van maken...

Hoe moeilijk het ook is,het is een kwestie van karakter...

Mijn geluk was, na het faillissement van mijn vorige werkgever dat ik dan kon gaan werken in een totaal andere wereld waar stress als iets buitenaards werd beschouwd ,enfin toch voor mij....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 02:40   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

ja svennies maar je zegt het zelf: 'kwestie van karakter'... ik zen niet zo sterk, maar eerder zwak... wat me vooral gekraakt heeft en nog steeds veel stress bezorgt - ook al zijn de plooien sindsdien min of meer gladgestreken, is dat ik helemaal alleen zen en zelfs kerstmis in m'n eentje dien te vieren, al bijna 7 jaar kerstmis alleen omdat ik niet goed genoeg ben voor m'n familie, en ik heb in bittere armoede moeten zien te overleven omdat ik een tijd gekort werd op m'n uitkering, een mens zou van minder depri worden, ik denk dat een ander al lang zelfmoord had gepleegd in m'n plaats..... !
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 02:46   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

en dat allemaal omdat ik m'n draai maar niet vond aka door bijna iedereen afgewezen werd -tot op het ocmw na, waardoor ik in de psychiatrie belandde...

Laatst gewijzigd door bembem : 22 oktober 2017 om 02:47.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 02:47   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ja svennies maar je zegt het zelf: 'kwestie van karakter'... ik zen niet zo sterk, maar eerder zwak... wat me vooral gekraakt heeft en nog steeds veel stress bezorgt - ook al zijn de plooien sindsdien min of meer gladgestreken, is dat ik helemaal alleen zen en zelfs kerstmis in m'n eentje dien te vieren, al bijna 7 jaar kerstmis alleen omdat ik niet goed genoeg ben voor m'n familie, en ik heb in bittere armoede moeten zien te overleven omdat ik een tijd gekort werd op m'n uitkering, een mens zou van minder depri worden, ik denk dat een ander al lang zelfmoord had gepleegd in m'n plaats..... !
Niemand is zwak,begrijp dat dan toch....

Kijk in jezelf,kijk naar jezelf in de spiegel....

Zelfrespect mijn beste....

Begin daar mee,niemand hoeft van je te houden,zolang je zelf maar van je houdt...

Begin met jezelf,stel orde op zaken en geef je zelf de nodige aandachtspunten....

Zet je eigen leven momenteel in een vaste routine,het onderhoud van je leefruimte bijvoorbeeld....

Kom op ,je kan dat.....

Ik wéét zeker dat je dat kan....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 02:48   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

mja........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 02:53   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
en dat allemaal omdat ik m'n draai maar niet vond aka door bijna iedereen afgewezen werd -tot op het ocmw na, waardoor ik in de psychiatrie belandde...
Dat was de keuze nadat je dus het gevecht met jezelf verloor....

Je kan heus véél beter.....

Je moet in jezelf geloven,en niet bij elke tegenslag bij wijze van spreken onder de grond kruipen....

Terug recht staan en er tegen in gaan,ik wéét het, het klinkt ongeloofwaardig ,maar dat is het echter niet....

Het getuigd van karakter,en ook van zelfrespect...

Om wie je bent,vergeet dat nooit...

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 oktober 2017 om 02:55.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 02:57   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

er zit waarheid in hetgeen je zegt svennies.... veel waarheid...... thx for opening my eyes......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 07:41   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ga werken.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 08:30   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Niemand is zwak,begrijp dat dan toch....

Kijk in jezelf,kijk naar jezelf in de spiegel....

Zelfrespect mijn beste....

Begin daar mee,niemand hoeft van je te houden,zolang je zelf maar van je houdt...

Begin met jezelf,stel orde op zaken en geef je zelf de nodige aandachtspunten....

Zet je eigen leven momenteel in een vaste routine,het onderhoud van je leefruimte bijvoorbeeld....

Kom op ,je kan dat.....

Ik wéét zeker dat je dat kan....
Ik weet zeker dat ze het toch niet zal doen.

Dat is de aard van het beestje. Je bent een vuilzak of je bent dat niet.

Misschien dat eens rondgaan met een black light iets zou kunnen shockeren maar ik twijfel er aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 oktober 2017 om 08:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 10:44   #30
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
met m'n vertrek in zicht ben ik de laatste dagen vooral bezig geweest met m'n huishoudelijke taken, zo heb ik vandaag 3 wassen gedaan, een XL-afwas, alsook de vloer vd keuken onder handen genomen i.e. gedweild, vorige week eveneens de badkamer helemaal proper gemaakt, en last but not least al m'n gazetjes die zich maar opstapelden bij de papierslag gezet (waren zevental pakketten in totaal, zaten ook kartonnen dozen bij)......... mja, en nu zen ik zo uitgeteld + dat de moed me in de schoenen zakt vermits ik dit weekend nog naar de glasbol moet............ eau jee, wat heb ik mezelf toch aangedaan, ik was beter iets later naar korea gegaan, maar ja trump & die andere gek met hun dreigementen enzo, 'it was now or never' o_0
Waarom al die moeite? Let it be, en neem anders een werkster.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:09   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En dat wilt een kind nemen....lol !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:11   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ja svennies maar je zegt het zelf: 'kwestie van karakter'... ik zen niet zo sterk, maar eerder zwak... wat me vooral gekraakt heeft en nog steeds veel stress bezorgt - ook al zijn de plooien sindsdien min of meer gladgestreken, is dat ik helemaal alleen zen en zelfs kerstmis in m'n eentje dien te vieren, al bijna 7 jaar kerstmis alleen omdat ik niet goed genoeg ben voor m'n familie, en ik heb in bittere armoede moeten zien te overleven omdat ik een tijd gekort werd op m'n uitkering, een mens zou van minder depri worden, ik denk dat een ander al lang zelfmoord had gepleegd in m'n plaats..... !
Uw vooroordelen even aan de kant schuiven en gaan werken.

Voordeel werken:

sociaal contact
centen
extralegale voordelen
regelmaat
van niemand meer afhankelijk
groter en beter zelfbeeld, zelfrespect

Nadelen werken:

werken


Tis wat ge zelf wilt.

Laatst gewijzigd door Tavek : 22 oktober 2017 om 19:11.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:24   #33
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw vooroordelen even aan de kant schuiven en gaan werken.
Moest het allemaal zo simpel zijn, dan hadden we de psychiatrie niet meer nodig.

Terug gaan werken heeft idd een pak voordelen, vooral terug wat structuur in je leven brengen, zin om te leven, maar ....

Ik stel je anders voor om eens een tijdje vrijwilligers werk te gaan doen in de psychiatrie.
Daar zitten zelfs mensen tussen met heel wat talenten, mensen die eigenlijk heel veel kunnen, maar er toch niet in slagen om 'een normaal' leven te kunnen leiden.

't zit hem daar ergens in hun bovenkamer. iets wat er wat scheefjes zit, en krijg dat maar eens recht...
Veel moeilijker dan dat de meesten onder ons wel denken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 21:37   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Moest het allemaal zo simpel zijn, dan hadden we de psychiatrie niet meer nodig.

Terug gaan werken heeft idd een pak voordelen, vooral terug wat structuur in je leven brengen, zin om te leven, maar ....

Ik stel je anders voor om eens een tijdje vrijwilligers werk te gaan doen in de psychiatrie.
Daar zitten zelfs mensen tussen met heel wat talenten, mensen die eigenlijk heel veel kunnen, maar er toch niet in slagen om 'een normaal' leven te kunnen leiden.

't zit hem daar ergens in hun bovenkamer. iets wat er wat scheefjes zit, en krijg dat maar eens recht...
Veel moeilijker dan dat de meesten onder ons wel denken.
Als ze in de psychiatrie thuishoort, moet ze daar naar toe he.

Maar ze krijgt, ze zegt het zelf, geen behandeling meer op dit moment. Dus wat moet ik daar van maken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 21:39   #35
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze in de psychiatrie thuishoort, moet ze daar naar toe he.

Maar ze krijgt, ze zegt het zelf, geen behandeling meer op dit moment. Dus wat moet ik daar van maken ?
Moeilijk om daar iets op te zeggen als je de achtergronden niet kent. I know.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 21:45   #36
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar ze krijgt, ze zegt het zelf, geen behandeling meer op dit moment. Dus wat moet ik daar van maken ?
't zou ook kunnen dat ze geconstateerd hebben dat het een hopeloos geval is, maar dat hebben ze van mij ook gezegd.

Blijven hopen, ik doe dat ook.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:02   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze in de psychiatrie thuishoort, moet ze daar naar toe he.

Maar ze krijgt, ze zegt het zelf, geen behandeling meer op dit moment. Dus wat moet ik daar van maken ?
re-begrijpend lezen pls, ik krijg juist wel behandeling, immers volgt een psy me...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:04   #38
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
't zou ook kunnen dat ze geconstateerd hebben dat het een hopeloos geval is, maar dat hebben ze van mij ook gezegd.

Blijven hopen, ik doe dat ook.
lol

anyway het gaat all by all wel de goede weg op... except for my ranting from time to time
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 06:52   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Euh,precies of gij zijt de enigste....

Godverdomme, ik heb jarenlang onder de grootste stressfactor gestaan...

301 gewerkte dagen per jaar zonder de dagelijkse overuren mee te tellen...

Altijd paraat gestaan,hoe moe én overwerkt ik ook was,de collega's in de ploegen konden op mij rekenen....

Tot op den duur zelfs de gazon afrijden voor mij als iets onoverbrugbaar toe scheen in mijn schaarse vrije tijd,maar toch deed ik dat,en wéét u waarom,het was een overwinning op mijzelf....

Burn out,lang voor dat dit woord is uitgevonden heb ik dit fenoneem doorgemaakt én overwonnen....

Ik heb iets wat u niet hebt,karakter mijn beste....

Iedere ochtend de scherven bijeen rapen om er terug tegenin te gaan...

Ik heb een mindervalide kind grootgebracht dat door de overheid pas na 22 jaar ertegen vechten werd erkend als dusdanig...

Kom godverdomme vooralzeker niet klagen,u krijgt het geld in de schoot geworpen als zelfverklaarde zieke...

Mijn dochter krijgt hélemaal niets,sterker nog ,die gaat voor haar geld werken....

En die had u aan een job kunnen helpen,wéét u nog...



Ik wil écht niet ruilen aangezien uw héle kruipkot kleiner is dan mijn living alleen,en mijn wc potten in tegenstelling tot die ene die u hoeft te onderhouden quasi smetteloos zijn.....
Ik heb ook zo jaren gehad.
120 dagen extra gewerkt, in weekends en overuren, zodat ik het jaar daarop tijd had voor mijn zelfstandig bijberoep. Prima kunnen regelen met mijn baas.

Ook nu doe ik nog veel overuren om ze te kunnen compenseren tijdens de vakanties.

het is nu 10 minuutjes voor 8 uur. Achter 10 minuutjes begin ik te werken, ik heb er echter al verschillende kilometerkes opzitten, en blijf de hele week in Saarlouis.

Autoke gekocht in februari, ik heb nu al ongeveer 60.000 kilometer afgelegd met dat beestje. Volgend jaar koop ik waarschijnlijk ne nieuwe.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 09:54   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb ook zo jaren gehad.
120 dagen extra gewerkt, in weekends en overuren, zodat ik het jaar daarop tijd had voor mijn zelfstandig bijberoep. Prima kunnen regelen met mijn baas.

Ook nu doe ik nog veel overuren om ze te kunnen compenseren tijdens de vakanties.

het is nu 10 minuutjes voor 8 uur. Achter 10 minuutjes begin ik te werken, ik heb er echter al verschillende kilometerkes opzitten, en blijf de hele week in Saarlouis.

Autoke gekocht in februari, ik heb nu al ongeveer 60.000 kilometer afgelegd met dat beestje. Volgend jaar koop ik waarschijnlijk ne nieuwe.
60.000 km met een ford Ranger 3,2 liter dat wil zeggen dat hij goed uit rodage is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be