Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2017, 22:08   #261
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Blijkbaar is het niet zo eenvoudig, aangezien veel mannen en vrouwen tot hetzelfde geslacht zich aangetrokken voelen.
De finaliteit wordt bepaald door de aantrekkingskracht en wederzijdse toestemming, net zoals bij hetero's.
Want ook zij hebben meestal seks omwille van dezelfde reden, aantrekkingskracht, niet omdat ze kinderen willen krijgen.
Wie de finaliteit verbreekt bent u , want je moet een baarmoeder hebben die kinderen geeft, anders is seks voor u uit den boze.
Of hoe je vrouwen reduceert tot een broedplaats.
Uw bericht is alvast geen uiting van logisch denken. De finaliteit van ons menselijk lichaam houdt immers niet in dat er ook geen andere aspecten binnen dat kader belangrijk kunnen zijn. Ik poneer immers geen exclusiviteit, maar wel samenhang. Schijnbaar ontgaat dat u, waardoor uw laatste zin dan ook niet samen past met de rest.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:09   #262
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat mag er staan. Ik vond de woorden van Bodifée waardevoller.
Ik merk dat u standpunten verkondigt die u niet kunt toelichten, waaronder die psychische stoornis. Dat zegt genoeg over uw geloofwaardigheid. Ben er klaar mee.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:10   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik merk dat u standpunten verkondigt die u niet kunt toelichten, waaronder die psychische stoornis. Dat zegt genoeg over uw geloofwaardigheid. Ben er klaar mee.
O jawel, ik heb het aangestipt. Alleen zint dat u blijkbaar niet. Niet de eerste keer dat u in discussies hier op dit punt afbreekt.

Citaat:
Toch vrij eenvoudig: er is duidelijk sprake van een tegenspraak tussen seksuele aantrekkingskracht en lichamelijkheid. Hierdoor wordt de finaliteit verbroken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:16   #264
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bron ??
En btw, daar hebben holebi's die wijken als Rouppeplein en Anneessens in Brussel, en het Lemmensplein in Anderlecht mijden omdat ze fysiek lastig worden gevallen, geen boodschap aan.
... eerlijk gezegd vind ik die bron niet meteen terug

Als ik nu zeg dat die wijken ook onder 'extreem)rechts-geweld kunnen geklasseerd worden dan hoef je geen bron, zeker ?
... dat ge daar zelfs nog naar vraagt... het is de logica zelve daar (extreem)rechts staat voor ultraconservatief ( -> behoudenisgezind dus, en liefst voor alle progressieve maatschappelijke veranderingen )
En dat gaat in vele gevalle hand in hand met godsdienst
Of het nu den islam is of den bijbel
Dat zie je wel aan die oost-europese landen waar er een revival is van het christendom en rechts
Polen is daar oa een mooi voorbeeld : amper 25000 moslims, 90% katholiek, lekker rechts en dat uit zich in zaken zoals partijen die zich openlijk uitspreken ( het is meestal zelfs hun bestaansreden of het zit al in de afkorting vervat ) tegen moslims en.of flikkers.
Maar dat zal wel toeval zijn, zeker ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:27   #265
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Zijn meningen in dit land plotseling niet meer vrij?
...waar zei ik dat nu alweer ?

Het gaat over het feit dat je op Schoof zijn opmerking ( ook maar een 'mening' ) dit zei :
Citaat:
Tot daar uw beschuldiging. Nu graag de argumentatie waarop de beschuldiging steunt.
... nog geen minuut later etaleer met verve zijn opmerking door alvast de klok terug te willen draaien
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:29   #266
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ons menselijk lichaam liegt niet, hoor. Daardoor kunnen twee homoseksuele mannen geen kinderen verwekken binnen hun koppel. Man en vrouw wel. Dat zegt al meer dan genoeg.
... dat zegt net niks... tenzij ge wat pseudo-wetenschappelijk geneuzel wilt verkondigen over doelmatigheden etc
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:34   #267
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar nee, therapie !Ik wacht op de uitleg van Jan en ben benieuwd, wist niet dat ik een kind heb met ongeneselijke psychische stoornis
Jan's opzet is overduidelijk... de klok terugdraaien
Eerste stap is het weer bezien vanuit een onnatuurlijk of abnormaal gebeuren ... tweede stap er weer de term 'zonde' aan te kunnen kleven

Derde stap... liefst de verlichting terugschroeven opdat aan deze 'zonde' ook een wekelijkse straf te kunnen koppelen
Volgens mij komt die klaar op zulke soort taferelen

praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:37   #268
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er mis met Bodifée?
Veel..maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad
De mens heeft niet voor niets die titel verdiend.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:42   #269
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart noordelijk en westelijk Europa met de rest van de wereld, hoor.
... ik denk het niet
Ik denk vooral dat gij meningen of ethische/religieuze maatstaven ( voornamelijk buiten noord en westelijk Europa dan ) verwart met wetenschap.

Gij had het toch over een psychische aandoening, niet ?
Ofwel zeg ge erbij dat ge dat bedoelde in een jan-met-de-pet spreektaal jargon ofwel dien ik de veronderstellen dat ge dat bedoeld hebt in wat er in medische context wordt aangegeven : geestesziekte of psychiatrische stoornis
Wel, in dat geval is het aan jou om met bronnen over de brug te komen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:50   #270
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waar in Brussel of Antwerpen woont dat "extreem rechts"? U weet wel die buurten waar er niet alleen niet echt positief wordt gedacht over homoseksualiteit, maar waar er ook vaak naar fysiek geweld wordt gegrepen?
ahzo.... en vanwaar komt dat gegeven dan weer buiten het volksgazetje ?
Het geweld tegen homo's is zowat gelijk verdeeld tussen beiden indien er onderscheid gemaakt wordt... met diens verstaande dat het 'geweld' van jouw beoogde groep zich voornamelijk op vlak van het verbale afspeelt.

Maar voor alle duidelijkheid... gij wenst dat onderscheid te maken hé
Ik klasseer dat netjes onder extreem-rechts net zoals ik jouw geloofsgenoten (waar ook ter wereld) die hun motivering uit dat geloof halen om wat geweld te plegen daaronder klasseer.
...maar die bestaan weer niet zeker ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:51   #271
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat kan best, maar dat maakt de relatie nog niet normaal.
... in welke context ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:58   #272
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
He, interessant! Bodifée stijgt in mijn waardering!
... hij mag denken wet hij wilt en zich zelfs 'filosoof' ( christelijk filosoof ! wtf ) noemen ...het ging erover dat hij de mensen in de waan liet door wetenschap en religie heimelijk te gaan mixen.
Hij kreeg die prijs dan ook omdat hij herhaaldelijk ideeën over homoseksualiteit de wereld instuurt als algemeen geldende waarheid.
En nadat hij zich weerde als een duivel in wijwater met het 'recht op incorrect te zijn' etc... heeft hij dat vermoeden alleen maar gesterkt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:59   #273
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet toch wat een psychische stoornis is, niet?
.... ondertussen zijn we al 10 pagina's verder... en het blijkt er meer op dat gij dat niet weet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 23:02   #274
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht is alvast geen uiting van logisch denken. De finaliteit van ons menselijk lichaam houdt immers niet in dat er ook geen andere aspecten binnen dat kader belangrijk kunnen zijn. Ik poneer immers geen exclusiviteit, maar wel samenhang. Schijnbaar ontgaat dat u, waardoor uw laatste zin dan ook niet samen past met de rest.
... alleen uitgaande van iets wat jij vind : "er is duidelijk sprake van een tegenspraak tussen seksuele aantrekkingskracht en lichamelijkheid. Hierdoor wordt de finaliteit verbroken."
ik zie geen tegenspraak... tenzij ge het weer gaat hebben over puzzelstukjes en eindproducten etc
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 23:04   #275
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, ik heb het aangestipt. Alleen zint dat u blijkbaar niet. Niet de eerste keer dat u in discussies hier op dit punt afbreekt.


neenee ... da's te makkelijk iemand de discussie te laten verbreken en claimen dat ge ze gewonnen hebt omdat gij wat trolt
Nog steeds hebt ge niet aangetoond dat het psychische aandoening betreft,... laat staan of het er eentje zou zijn dat behandeld zou kunnen worden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 00:33   #276
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ons menselijk lichaam liegt niet, hoor. Daardoor kunnen twee homoseksuele mannen geen kinderen verwekken binnen hun koppel. Man en vrouw wel. Dat zegt al meer dan genoeg.
OMG!!!! Ben jij mogelijk een verzuurde pilaarbijter? Zo eentje die vanop de kansel donderpreken verkondigde en intussen zelf misdienaars lastig viel? Van dat soort? Of heb je de Verlichting gemist?!
Zo lijkt het wel....en ter uwer informatie: ELKE vrouw zat ELKE maand opnieuw met de SCHRIK dat het 'weer zover was' (zwangerschap hé want blijkbaar hebben er hier telkens tekeningskes nodig, anders vatten ze het niet) Gelukkig kwamen dan de voorbehoedsmiddelen zodat er zonder zorgen kon genoten worden van het intiem-zijn en de normale behoefte om via sex de wederzijdse liefde te uiten.

De schánde dat pastoors zich voor de kar lieten spannen door de machtsgeile kerk om de mensen met schuldgevoelens op te zadelen, wijs te maken dat sex enkel diende om kinderen te 'kopen', dat wie genoot van sex zondigde en meer van die cráp...ik hoop dat ze godverdomme daarvoor bránden in de hél (in welke vorm dan ook) want daardoor hebben ze velen het leven ZUUR gemaakt - vraag het de nog levende overgroot/groot/moeders en vaders maar eens van de generatie die dat meemaakten wat een gewetenswroeging, belasting en de vernietiging van levensvreugde dát was, wraakroepend!
Sex is een normale, menselijke behoefte en hoe ieder mens dat invult, naargelang zijn of haar aangeboren geaardheid, daar heeft niemand zich mee te bemoeien en zéker niet over te oordelen. PUNT. Veeg voor je eigen deur, dan is de hele straat proper.

Dit is de 21ste eeuw, 2017, dus de hoogste tijd om de achterhaalde zever over sex-enkel-om-voort-te-planten achterwege te laten!!
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 23 oktober 2017 om 00:34.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 07:55   #277
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht is alvast geen uiting van logisch denken. De finaliteit van ons menselijk lichaam houdt immers niet in dat er ook geen andere aspecten binnen dat kader belangrijk kunnen zijn. Ik poneer immers geen exclusiviteit, maar wel samenhang. Schijnbaar ontgaat dat u, waardoor uw laatste zin dan ook niet samen past met de rest.
Ik denk dat het vooral een uiting van logisch denken is maar dat logica voor u een lastig begrip is omdat het niet uw vertrekpunt is.
Zoals Oma al aanhaalt, voorbehoedsmiddelen hebben ook vrouwen bevrijdt van de angst voor zwangerschap, en hen controle gegeven over dat aspect van hun lichaam.
Voor u wordt dit bepaald door de baarmoeder, maar vrouwen van vandaag zijn het daar niet meer mee eens.

U ontwijkt nog argumenten, want wanneer seks als doel zwangerschap moet inhouden, wat dan met wie onvruchtbaar is of de leeftijd gepasseerd is waarop je nog zwanger wordt?
Met andere woorden, zijn die mensen ook psychisch gestoord wanneer ze gewoon van seks genieten?
Indien niet, is het vreemd dat u dan homo's wel als psychisch ziek omschrijft, enige logica omhelst uw standpunt dus niet.

Wat is eigenlijk het verschil tussen homo's afval noemen, of psychisch gestoord, zondaren?
beide gaan uit van het op kleven van een stigma, waarbij niet logica of wetenschap het uitgangspunt is, maar geloof.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 07:56   #278
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
OMG!!!! Ben jij mogelijk een verzuurde pilaarbijter? Zo eentje die vanop de kansel donderpreken verkondigde en intussen zelf misdienaars lastig viel? Van dat soort? Of heb je de Verlichting gemist?!
Zo lijkt het wel....en ter uwer informatie: ELKE vrouw zat ELKE maand opnieuw met de SCHRIK dat het 'weer zover was' (zwangerschap hé want blijkbaar hebben er hier telkens tekeningskes nodig, anders vatten ze het niet) Gelukkig kwamen dan de voorbehoedsmiddelen zodat er zonder zorgen kon genoten worden van het intiem-zijn en de normale behoefte om via sex de wederzijdse liefde te uiten.

De schánde dat pastoors zich voor de kar lieten spannen door de machtsgeile kerk om de mensen met schuldgevoelens op te zadelen, wijs te maken dat sex enkel diende om kinderen te 'kopen', dat wie genoot van sex zondigde en meer van die cráp...ik hoop dat ze godverdomme daarvoor bránden in de hél (in welke vorm dan ook) want daardoor hebben ze velen het leven ZUUR gemaakt - vraag het de nog levende overgroot/groot/moeders en vaders maar eens van de generatie die dat meemaakten wat een gewetenswroeging, belasting en de vernietiging van levensvreugde dát was, wraakroepend!
Sex is een normale, menselijke behoefte en hoe ieder mens dat invult, naargelang zijn of haar aangeboren geaardheid, daar heeft niemand zich mee te bemoeien en zéker niet over te oordelen. PUNT. Veeg voor je eigen deur, dan is de hele straat proper.

Dit is de 21ste eeuw, 2017, dus de hoogste tijd om de achterhaalde zever over sex-enkel-om-voort-te-planten achterwege te laten!!
My kind of girl!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 07:58   #279
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet toch wat een psychische stoornis is, niet?
Of hoe je blijft trollen.. natuurlijk weet ik dit, de vraag is waarom u homoseksualiteit als dusdanig omschrijft. Boter bij de vis Jan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 09:10   #280
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je blijft trollen.. natuurlijk weet ik dit, de vraag is waarom u homoseksualiteit als dusdanig omschrijft. Boter bij de vis Jan!
Trollen? Uit meerdere topic moet het nu toch wel duidelijk zijn hoe deze papegaaien van de kerk hun achterlijke moraal willen blijven verdedigen, of denk je dat ze hun mening zullen herzien door een rationeel discours? Mensen die hun hele denken en zijn laten afhangen door een boek dat zogezegd god's woord bevat zijn niet rationeel.
Voor mijn part mogen Jan en consoorten homo's zondaars vinden. Maar spijtig genoeg voor hen is 'zondaar' maatschappelijk gezien een steeds leger begrip aan het vormen, en is de wetgever reeds lang dat punt voorbij.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 oktober 2017 om 09:11.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be