Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Stemt N-VA congres in met een federale regeringsdeelname ?
1. Ja. 23 79,31%
2. Neen. 4 13,79%
3. Misschien. 2 6,90%
4. Prins Laurent for president. 3 10,34%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 23 juli 2014, 20:25   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U bent een leugenaar.
Waarom moeten mensen van uw gezindte hun politieke opponenten altijd zo gratuit beschuldigen van 'liegen'?

Er is zo'n gezegde dat stelt: "wat ge de andere om de haverklap verwijt, zijt ge zelf!'
Het Oosten is offline  
Oud 23 juli 2014, 21:05   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Waarom moeten mensen van uw gezindte hun politieke opponenten altijd zo gratuit beschuldigen van 'liegen'?
Liegen is liegen. Eender wie er liegt.

Citaat:
Er is zo'n gezegde dat stelt: "wat ge de andere om de haverklap verwijt, zijt ge zelf!'
Vergeet niet dat er hier ene zit die niets anders doet dan zijn politieke opponenten verwijten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 juli 2014, 13:43   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Had men dan moeten wachten tot september?
De kranten zijn blijkbaar visionair want ik las maandag al dat er vandaag of morgen een ledencongres zou plaatsvinden door N-VA.
Het feit dat het ledencongres voor Vlaamse regeringsdeelname plaats vindt voordat in de mainstream media alle ministers in spe gekend zijn is voor mij toch een beetje de realiteit die de fictie overschrijdt.

Heb jij een link naar die krantenartikels die het N-VA ledencongres hadden aangekondigd vooraleer N-VA dit formeel publiek te kennen gaf ?

Ik vind het echt chapeau dat N-VA dit op zo'n kort tijdsbestek kan rond krijgen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 juli 2014, 13:47   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U bent een leugenaar.
Ik ben jou dankbaar voor jouw feedback. Een perceptie is een belangrijk gegeven en jouw feedback stelt mij in staat deze te verbeteren. Ik word niet graag een leugenaar genoemd. Als ik zo over kom bij jou bied ik hiervoor mijn excuses aan. Mag ik ook weten welke feiten jou drijven mij een leugenaar te noemen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 juli 2014, 13:51   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er is niet eens een grote verkiezingsoverwinning nodig opdat de grote meerderheid met alles akkoord gaat waar de partijtop mee akkoord gaat.

Op dat vlak gaat het er in elke partij hetzelfde aan toe.
Niet echt. N-VA heeft bij haar oprichting degelijk werk gemaakt van hun statuten. Ze hebben ook geleerd uit de fouten van Wijlen Volksunie en inspiratie gezocht in de statuten van onder meer Open VLD. Zonder schroom mag N-VA met gerust stellen dat zij van alle Belgische politieke partijen de meest vergaande interne partijdemocratie in hun statuten hebben verankerd.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 juli 2014, 14:56   #26
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het ledencongres vindt plaats op 1 dag nadat het werd aangekondigd.
De uitnodigingen werden verstuurd vanaf dinsdag 13h30. Het congres is donderdag 19h30. Dat zijn dus net 54 uren. Net genoeg tijd om het voorgestelde programma grondig te lezen Maar duidelijk meer dan één dag.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 24 juli 2014, 14:57   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De uitnodigingen werden verstuurd vanaf dinsdag 13h30. Het congres is donderdag 19h30. Dat zijn dus net 54 uren. Net genoeg tijd om het voorgestelde programma grondig te lezen Maar duidelijk meer dan één dag.
Ga jij voor stemmen, fonne?
Zonder ook maar één Vlaamse eis??
Another Jack is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:00   #28
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb jij een link naar die krantenartikels die het N-VA ledencongres hadden aangekondigd vooraleer N-VA dit formeel publiek te kennen gaf ?

Ik vind het echt chapeau dat N-VA dit op zo'n kort tijdsbestek kan rond krijgen.
Het was dinsdag aangezien ze de maandag naar den defilé zaten te kijken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 24 juli 2014 om 15:01.
hamac is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:00   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
.
Te verwachten is dat voor het ledencongres dat stemt over federale regeringsdeelname met hetzelfde stramien zal volgen. Namelijk:
1. Congres in vakantieperiode met het liefst tropisch zomerweer.
2. Eén dag na gezamenlijke afkondiging federaal regeerakkoord.
3. Sumiere aankondiging door N-VA van het ledencongres.
4. Geselecteerde leden die 'pro' stemmen krijgen aansporing om het congres bij te wonen.
Dat congres is ten vroegste eind september te verwachten, tenmidde van huilende herfststormen. Tenzij MR het tot Kertsmis laat aanslepen zal het dus niet in de vakantieperiode gehouden worden. Het zal minstens twee dagen na de goedkeuring door de partijtop plaatsvinden, en ALLE leden worden per SMS en mail aangespoord het congres in Antwerpen bij te wonen.
U bazelt dus zomaar wat.
Het is overigens een vuile truuk van de PS om de verkiezingen vlak voor de vakantieperiodes te houden Dan moeten ze zich niet verantwoorden in het parlement.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 24 juli 2014 om 15:18.
fonne is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:03   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De uitnodigingen werden verstuurd vanaf dinsdag 13h30. Het congres is donderdag 19h30. Dat zijn dus net 54 uren. Net genoeg tijd om het voorgestelde programma grondig te lezen Maar duidelijk meer dan één dag.
Ik heb mijn info gewoon van de website van N-VA en daar staat geen publicatiedatum bij vermeld. Ik waardeer enorm jouw insider-informatie en ik biedt mijn verontschuldigen aan omdat ik beweerde dat het slechts gisteren bekend werd gemaakt aan de N-VA leden.

Wie wordt Vlaams minister van financiën en begroting ? Is dat geweten op dit eigenste moment waarop het N-VA congres stemt tot Vlaamse regeringsdeelname ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 juli 2014 om 15:03.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:03   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga jij voor stemmen, fonne?
Zonder ook maar één Vlaamse eis??
Ik ga interpelleren waarom ze in godsnaam met een belgicistische verraderspartij in zee gaan die nooit anders gedaan heeft dan de Vlaams-nationalisten schofferen. Met een fijne verwijzing naar de scheldpartijen van kandidaat Brusselminister Els Ampe.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:06   #32
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb mijn info gewoon van de website van N-VA en daar staat geen publicatiedatum bij vermeld. Ik waardeer enorm jouw insider-informatie en ik biedt mijn verontschuldigen aan omdat ik beweerde dat het slechts gisteren bekend werd gemaakt aan de N-VA leden.

Wie wordt Vlaams minister van financiën en begroting ? Is dat geweten op dit eigenste moment waarop het N-VA congres stemt tot Vlaamse regeringsdeelname ?
Patrick Dewael heeft laten weten dat hij zich schaamt voor zijn beledigingen aan het adres van de N-VA en zich liever niet in de Vlaamse regering laat zien, in tegenstelling tot dat ander scheldorgel, Els Ampe. Maar het is het probleem van de Ø-VLD om daar een oplossing voor te vinden.

Pak kandidaten voor liberale ministerposten

Postjes pakkeuh, alle Ø-VLD-ers wakker
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 24 juli 2014 om 15:11.
fonne is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:08   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat congres is ten vroegste eind september te verwachten, tenmidde van huilende hersftstormen. Tenzij MR het tot Kertsmis laat aanslepen zal het dus niet in de vakantieperiode gehouden worden. Het zal minstens twee dagen na de goedkeuring door de partijtop plaatsvinden, en ALLE leden worden per SMS en mail aangespoord het congres in Antwerpen bij te wonen.
U bazelt dus zomaar wat.
Het is overigens een vuile truuk van de PS om de verkiezingen vlak voor de vakantieperiodes te houden Dan moeten ze zich niet verantwoorden in het parlement.
Dat ik zomaar wat bazel is omdat het organisatorisch talent van N-VA mij blijft verbazen. Nog nooit is er deze eeuw zo'n grote politieke partij geweest in ons land die een partijcongres houdt tot stemming van regeringsdeelname. Is het statutair bepaald dat er 2 dagen tussen de goedkeuring van de partijtop en de het eigenlijk congres dient te zijn ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het is overigens een vuile truuk van de PS om de verkiezingen vlak voor de vakantieperiodes te houden Dan moeten ze zich niet verantwoorden in het parlement.
Wat heeft de PS met het tijdstip van de verkiezingen te zien ? Het is het parlement dat zichzelf ontbindt en daarmee de aanloop tot verkiezingen inzet.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:15   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik ga interpelleren waarom ze in godsnaam met een belgicistische verraderspartij in zee gaan die nooit anders gedaan heeft dan de Vlaams-nationalisten schofferen. Met een fijne verwijzing naar de scheldpartijen van kandidaat Brusselminister Els Ampe.
Denk je echt dat dit enig effect gaat hebben?
Another Jack is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:17   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat ik zomaar wat bazel is omdat het organisatorisch talent van N-VA mij blijft verbazen. Nog nooit is er deze eeuw zo'n grote politieke partij geweest in ons land die een partijcongres houdt tot stemming van regeringsdeelname. Is het statutair bepaald dat er 2 dagen tussen de goedkeuring van de partijtop en de het eigenlijk congres dient te zijn ?
Nee, dat is de tijd om de Stadsschouwburg vrij te maken voor het congres
Probeer maar eens een zaal voor een paar duizend man te vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat heeft de PS met het tijdstip van de verkiezingen te zien ? Het is het parlement dat zichzelf ontbindt en daarmee de aanloop tot verkiezingen inzet.
Uw gebrek aan satirisch inzicht verbaast me.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:22   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat ik zomaar wat bazel is omdat het organisatorisch talent van N-VA mij blijft verbazen.
Dat komt omdat gans de N-VA op politics.be meeleest, en dus op een paar minuten tijd alle standpunten en uitleg al kent

Nog een beetje en ze kunnen gewoon een virtueel congres houden hier

Jij mag de stemming organiseren met een paar polls

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2014 om 15:23.
patrickve is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:22   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga jij voor stemmen, fonne?
Zonder ook maar één Vlaamse eis??
En zou Xenophon nu -eindelijk- zijn brandrede houden ? Op het vorige congres heeft hij zijn kans laten liggen.
Pandareus is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:25   #38
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind het echt chapeau dat N-VA dit op zo'n kort tijdsbestek kan rond krijgen.
De NVA heeft een goed-geoliede organisatie.
Hier ontvangen per email op 22 juli:


LEDENCONGRES VLAAMSE REGERING
24 juli 2014

Op donderdag 24 juli 2014 houdt de N-VA een ledencongres over haar deelname aan de Vlaamse Regering. Het congres vindt plaats in de Stadsschouwburg in Antwerpen (Theaterplein 1). U kan zich aanmelden vanaf 18.30 uur. Het congres start om 19.30 uur.

Als lid kan u op dit congres uw stem laten horen. Breng uw lidkaart 2014 of deze uitnodiging mee.

Deze uitnodiging is strikt persoonlijk. Inschrijven is niet verplicht maar u maakt het ons organisatorisch heel wat eenvoudiger indien u uw aanwezigheid vandaag nog bevestigt via de inschrijflink hieronder.



Persoonlijke uitnodiging voor N-VA-lid
XXXXXXXXXXX


INSCHRIJVEN
Wapper is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:25   #39
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En zou Xenophon nu -eindelijk- zijn brandrede houden ? Op het vorige congres heeft hij zijn kans laten liggen.
Hij en fonne die gaan speechen.
Ik zou er geld voor over hebben om die beelden te zien...
Another Jack is offline  
Oud 24 juli 2014, 15:46   #40
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij en fonne die gaan speechen.
Ik zou er geld voor over hebben om die beelden te zien...
Dan had u maar een lidkaart moeten aanschaffen
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be