Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat de regering voldoende steun verleent aan iemand die de moed heeft om in te grijpen wann
1. Zeker. 3 15,00%
2. Weet niet 1 5,00%
3. Laat het schandalig afweten en neemt een dubbelzinnige en laffe houding aan. 16 80,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2002, 18:58   #1
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Soms zijn we getuige van geweld of vernielingen. Durf jij tussenbeide komen?

Slecht dan, wanneer er geen messen bij te pas komen doe ik dat.
De overheid neemt in deze echter een laffe en misdadige houding aan. Wanneer ik iemand wil helpen die aangevallen wordt en ik zou daarbij gewond geraken, dan trek ik van de verzekering niets. Tevens loop ik kans om als medeplichtige te worden beschouwd.

Als ik op de tram door jongeren een stoel zie stuk snijden, wat moet ik dan doen? Naar de bestuurder gaan? Ha, ha , ha. Als ik daarna dat mes in mijn rug krijg heb ik het zelf gezocht zegt men dan.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 19:19   #2
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

De voornaamste reden om iemand te helpen, zou moeten zijn dat U meevoelt met Uw medemens, niet omdat de overheid dit of dat al dan niet doet.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 19:32   #3
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
De voornaamste reden om iemand te helpen, zou moeten zijn dat U meevoelt met Uw medemens, niet omdat de overheid dit of dat al dan niet doet.
Uiteraard grijp ik om een misdaad te verhinderen en omdat ik me anders een lafaard zou vinden. Maar aan je uitleg te horen heb je hierin (gelukkig) nog niet veel ervaring.

Een vriend van me heeft zich heel wat miserie en onkosten op de hals gehaald nadat hij een stel jongeren van een slachtoffer wist los te rukken. Zelf ben ik door jongeren bedreigd toen ik de trambestuurder wou inlichten aangaande hun vernielingen. Het enige waar ik voor terug deinsde was dat ik me misschien tegen kereltjes van 12 jaar had moeten verdedigen. En kinderen slaan is strafbaar nietwaar?

Jouw opmerking is derhalve dom en getuigt van niet te weten waarover je spreekt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 19:46   #4
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
De voornaamste reden om iemand te helpen, zou moeten zijn dat U meevoelt met Uw medemens, niet omdat de overheid dit of dat al dan niet doet.
Uiteraard grijp ik om een misdaad te verhinderen en omdat ik me anders een lafaard zou vinden. Maar aan je uitleg te horen heb je hierin (gelukkig) nog niet veel ervaring.

Een vriend van me heeft zich heel wat miserie en onkosten op de hals gehaald nadat hij een stel jongeren van een slachtoffer wist los te rukken. Zelf ben ik door jongeren bedreigd toen ik de trambestuurder wou inlichten aangaande hun vernielingen. Het enige waar ik voor terug deinsde was dat ik me misschien tegen kereltjes van 12 jaar had moeten verdedigen. En kinderen slaan is strafbaar nietwaar?

Jouw opmerking is derhalve dom en getuigt van niet te weten waarover je spreekt.
Dom??? Wat wilt U? Dat we de wet speciaal voor U aanpassen? Stel maar voor hoor!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 20:36   #5
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

De wet voor mij aanpassen? Tot hiertoe is mij nog niemand ter hulp gekomen, alhoewel het al enkele malen welkom was geweest.

Ik heb deze poll opgezet vanuit een dagelijkse bekommernis.
Ik zie als gebruiker van het openbaar vervoer dagelijks Vandalenstreken. Tevens heb ik ooit wakker gelegen nadat ik te laf was geweest om te durven ingrijpen terwijl een oude man tot bloedens toe geslagen werd door en stel jongeren. Dat bellen naar politie was veel te laat, ik had onmiddellijk moeten ingrijpen.
Dat het jou geen moer interesseert om mensen in zo'n situatie te helpen of, indien jij zo moedig bent dat je steeds zonder vrees ingrijpt, wel, proficiat dan. Maar ik had graag van onze beleidvoerders de garantie dat ik in zulk geval vergoed word of zelf niet moet opdraaien voor de kosten. En dan spreek ik niet over een gescheurd vestje, maar over ernstige breuken of blijvende letsels die ikzelf kan oplopen of aan de daders toebreng wanneer ik een slachtoffer ter hulp kom.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 12:27   #6
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Het is hier weer hetzelfde als bij die één enkele 'zeker' stemmer van het onderwerp: De Koran een stimulans tot verdraagzaamheid?

Op 'zeker' stemmen is geen probleem (wat hun volste recht is), maar een motivatie of een illustratie om deze keuze te ondersteunen is er niet.

Maar ja, geen antwoord zegt misschien voldoende.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 13:06   #7
S.A.V.E.R.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2002
Berichten: 44
Standaard

Duym

hier moet ik volledig met je meegaan !
Het voorval in Nederland is weer een voorbeeld van hoe een bepaalde groep in de maatschappij het blijkbaar zeer moeilijk heeft met waarden en normen.

Als hulpverlener dien ik regelmatig tussen te komen bij conflicten. Als hulpverlener plaats je jezelf steeds in een zeer gevaarlijke situatie. In de ogen van de rivaliserende bende's maken wij steeds een keuze. Stel dat enkele jongeren een student neerslagen en wij komen met de MUG toe en helpen die student, dan zijn we zogezegd tegen de jongeren. Op die manier zijn er al veel hulpverleners geweest die problemen hadden.

Ik wil maar een voorbeeld geven van een bevriende brandweerman die zich op een verkeersongeval ontfermde over een slachtoffer toen plots de (toevallig) marokaan die het ongeval had veroorzaakt op de man begon te stampen. Samen met enkele collegae en omstaanders heeft hij de man overmeesterd en tegen hem getuigd. De maanden erna heeft de brandweerman een hel doorstaan. Zijn huis werd regelmatig bekogeld met stenen, zijn kinderen werden van de weg gereden, er werd continu gebeld ...

dus op den duur krijg ik ook schrik mij te mengen in zulke conflicten, maar ik kan niet anders.

Steun van de politie zou je zeggen,
vergeet het
zo was ik eens op een vechtpartij tussen 2 bendes, 2 slachtoffers, 1 met zware steekwonden, de andere met zijn hoofd tegen de muur geramd en een zwaar hersenletsel. Ik was toevallig aanwezig en dus de eerste hulpverlener (zonder duidelijke herkenning als verpleegkundige is het nog gevaarlijker) Ik wou de slachtoffers bereiken, maar de sfeer was nog heel grimmig dus vroeg ik bescherming van de politie. Die mensen gingen met mij tot aan het slachtoffer. Tot de groep weer begon te drummen, de politiemensen gingen lopen en ik zat midden in het gevecht

dus je ziet maar, helpen bij een vechtpartij is helemaal niet evident en zeker niet zonder gevaar. Er zijn nu eenmaal mensen zonder waarden en normen. Die vrezen er niet voor terug om je ook iets aan te doen.

Een strenger beleid tegen zulke mensen en een duidelijkere aanwezigheid van politie zou hier al veel kunnen doen !
S.A.V.E.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 14:29   #8
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Men kan SAVER en mij toch moeilijk beschuldigen om onder één hoedje te spelen.

Daarom, indien die twee 'zeker' stemmers hun keuze niet motiveren en indien het zou zo zijn dat ze zomaar 'zeker' hebben gestemd, uit lichtzinnigheid of om den Duym ne kloot af te trekken, dan heb ik maar één antwoord: je maakt je schuldig aan een misdadig stemgedrag (en laat me uitleggen wat ik daarmee bedoel).

Dit forum is geen tijdverdrijf voor debielen. Hoe minimaal ook, ik ben er van overtuigd dat politici (heimelijk) geinteresseerd zijn in wat hier leeft. Door van je stemgedrag een persoonlijke afrekening te maken (nogmaals, indien dat zo zou zijn) ben je moreel medeschuldig aan feiten zoals die afgetroefde oude man, waar ik niet dierf tussenbeide komen.
Als jij gaat vertellen dat er geen probleem is terwijl je beter weet, is dat misdadig. Het gaat hier om mensenlevens en niet om de een of andere ideologie.

Als er morgen een poll is waar zou gevraagd worden of ik meen dat islamieten van geboorte af verdorven zijn, ga ik toch ook niet 'zeker weten' stemmen omdat ik de Koran een klap voor zijn kop zou willen geven.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 15:26   #9
S.A.V.E.R.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2002
Berichten: 44
Standaard

duym,

het draait, zoals bij die bendes, helemaal niet rond nationaliteit,

in die ruzie waar ik bij betrokken geraakte was in de verste verte geen moslim te bespeuren, allemaal belgen.

Ik vind die mensen die daar gevochten hebben evengoed verderfelijk en die moeten ook hard aangepakt worden door de politie
S.A.V.E.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2002, 15:28   #10
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Uiteraard, zonder onderscheid
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be