Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2012, 19:44   #1
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard Zeer interessante videoclip, zeker bekijken

http://www.youtube.com/watch?v=hZFIgJ6kQKI


Het gaat over een groep Moslims in de tijd van de Profeet Mohammed vrede zij met hem, die asiel zochten bij de Negus van Ethiopie, ze werden achtervolgd door Afgodendienaren, Arabieren die de Islam nog niet omarmd hadden,

Zeker bekijken,

Laatst gewijzigd door Moor : 24 september 2012 om 19:45.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 19:47   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Dood aan de Moslims! Onze profeet zo beledigen!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 19:54   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 19:57   #4
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dood aan de Moslims! Onze profeet zo beledigen!
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 19:58   #5
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mooie foto mag ik ze opslagen?
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 20:16   #6
K.Alf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2012
Berichten: 349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Mooie foto mag ik ze opslagen?
foto? Waar zie jij foto?
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 20:17   #7
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=hZFIgJ6kQKI


Het gaat over een groep Moslims in de tijd van de Profeet Mohammed vrede zij met hem, die asiel zochten bij de Negus van Ethiopie, ze werden achtervolgd door Afgodendienaren, Arabieren die de Islam nog niet omarmd hadden,

Zeker bekijken,
ok bekeken, wel een erg sprookjesachtige voorstelling. Enkele bedenkingen.

- Als ik het goed heb komt mohammed ook voor in die film, dus moeten ook hun kop eraf.

- de bedenkelijke stukken van Mohammed's leven zullen ze wel niet getoond hebben

- Maria heeft volgens de Koran ook contact gehad met de Engel Gabriël net zoals Mohammed? Waarom is de ene dan meer waard dan de andere?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 10:34   #8
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gelieve de fijne sprookjes van dat mooie park niet te vergelijken met de sprookjes over genocides, massaverkrachtingen en pedofilie van een analfabeet met epilepsie , aub...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 16:19   #9
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
ok bekeken, wel een erg sprookjesachtige voorstelling. Enkele bedenkingen.

- Als ik het goed heb komt mohammed ook voor in die film, dus moeten ook hun kop eraf.

- de bedenkelijke stukken van Mohammed's leven zullen ze wel niet getoond hebben

- Maria heeft volgens de Koran ook contact gehad met de Engel Gabriël net zoals Mohammed? Waarom is de ene dan meer waard dan de andere?
Mohammed komt niet in de film

Maria wordt in de Koran uitgeroepen tot de Beste vrouw aller tijden, waarom heeft Profeet Mohammed vrede zij met hem zijn eigen vrouw niet tot de beste vrouw aller tijden benoemd? Of zijn moeder

Neen de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd: de Beste vrouw aller tijden is Maria
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 17:35   #10
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Ali (r.a., moge Allaah welbehagen in hem stellen) heeft overgeleverd dat de profeet Mohammed (s.a.w.) zei:
"De beste van de vrouwen in de wereld is: Maryam (de moeder van Jezus) (tijdens haar leven), en de beste van de vrouwen in de wereld is Chadidja (tijdens haar leven). (Hadieth verzameld door Boecharie)
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 17:50   #11
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Mohammed komt niet in de film

Maria wordt in de Koran uitgeroepen tot de Beste vrouw aller tijden, waarom heeft Profeet Mohammed vrede zij met hem zijn eigen vrouw niet tot de beste vrouw aller tijden benoemd? Of zijn moeder

Neen de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd: de Beste vrouw aller tijden is Maria
Kindjes krijgen zonder dat haar vent op haar heeft gezeten? Dat noemen ze hier naast de pot pissen, je vent bedriegen, smossen met een ander of in het beste geval een geval van cuckold. Als dat al een maatstaf wordt voor "beste vrouw"

Laatst gewijzigd door Sfax : 25 september 2012 om 17:51.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:03   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Mohammed komt niet in de film

Maria wordt in de Koran uitgeroepen tot de Beste vrouw aller tijden, waarom heeft Profeet Mohammed vrede zij met hem zijn eigen vrouw niet tot de beste vrouw aller tijden benoemd? Of zijn moeder

Neen de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd: de Beste vrouw aller tijden is Maria
Omdat hij er teveel had ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:21   #13
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Mohammed komt niet in de film

Maria wordt in de Koran uitgeroepen tot de Beste vrouw aller tijden, waarom heeft Profeet Mohammed vrede zij met hem zijn eigen vrouw niet tot de beste vrouw aller tijden benoemd? Of zijn moeder

Neen de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd: de Beste vrouw aller tijden is Maria
In de clip zeggen ze dit :

"how we sent to her our angel who said -i'm a messenger of your god to announce the birth of a holy son to you-, she said -how shall i, Mary, have a son when no man has touched me- and Gabriël replied -for your lord says it will happen, we appoint him as a sign on to man-"

Dus duidelijk dat god de engel Gabriêl gezonden heeft naar Maria om haar dat te zeggen, Mohammed bestond nog niet dus die kan Gabriël niet gestuurd hebben.

Toch een belangrijk stukje uit de film die we van jou moesten bekijken en nu beweer je het tegendeel. Als Maria de engel Gabriël gesproken heeft dan heeft ze dezelfde status als Mohammed, dat lijkt me duidelijk.

Waarschijnlijk komt dit stuk uit de Koran zelf en heeft Mohammed het niet herhaald of bevestigd.

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 september 2012 om 18:36.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:30   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Mohammed komt niet in de film
Je hebt gelijk, Charlton Heston or Peter O'Toole zouden Mohammed spelen maar door protesten hebben ze het script aangepast en hem niet in beeld gebracht. Gerespecteerde islam geleerden hebben meegeholpen aan de film dus al is het een saai geval zal de inhoud toch Islam correct weergegeven zijn.


"Handsomely-mounted historical epic concerns the birth of the Islamic faith and the story of the prophet Mohammed -- who, in accordance with the tenants of Islam, is never to be depicted (as this is against certain Islamic schools of thought). In Mecca in the 7th century, Mohammed is visited by a vision of the Angel Gabriel, who urges him to lead the people of Mecca to cast aside the 300 idols of Kaaba and instead worship the one true God, speaking out against the corrupt political and military leaders who rule Mecca. With the help of his uncle, a brave warrior named Hamza (Anthony Quinn), Mohammed and his followers return to Mecca to liberate the city in the name of God. The Message (originally screened in the U.S. as Mohammed, Messenger of God) proved to be highly controversial during its production and initial release. Unfounded rumors had it that Mohammed would not only be depicted in the film, but that he was to be played by Charlton Heston or Peter O'Toole. This resulted in protests by some Muslim, until director Moustapha Akkad hired a staff of respected Islamic clerics as technical advisors. The Message was shot in two versions, one in English and one in Arabic (entitled Al-Ris-Alah), with different actors taking over some of the roles due to language requirements."
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 19:19   #15
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

http://soundvision.com/info/jesus/inislam.asp

De Koran bevestigt het inderdaad, Maria heeft Gabriël gesproken. Alleen jammer dat ze niet rijk getrouwd is met een krijgsheer zoals Mohammed.

"Like Christians, Muslims believe Mary, Maria in Spanish, or Maryam as she is called in Arabic, was a chaste, virgin woman, who miraculously gave birth to Jesus.

"Relate in the Book the story of Mary, when she withdrew from her family, to a place in the East. She screened herself from them; then We sent to her Our spirit (angel Gabriel) and he appeared before her as a man in all respects. She said: I seek refuge from you in God Most Gracious (come not near) if you do fear God. He said: Nay, I am only a Messenger from your Lord, to announce to you the gift of a pure son. She said: How shall I have a son, when no man has ever touched me, and I am not unchaste? He said: So it will be, your Lord says: ‘That is easy for Me; and We wish to appoint him as a sign unto men and a Mercy from Us': It was a matter so decreed" (Quran 19:16-21)."


De Moslims zien Jezus dus ook als boodschapper van God, was Mohammed ook niet een boodschapper van God? Mohammed was een mens die de boodschap van God moest doorgeven, ik zie het verschil niet en zie niet in waarom de ene blijkbaar belangrijker is dan de andere.

"1. Do Muslims believe he was a Messenger of One God? YES

Belief in all of the Prophets and Messengers of God is a fundamental article of faith in Islam. Thus, believing in Prophets Adam, Jesus, Moses, and Muhammad (peace and blessings be upon them) is a requirement for anyone who calls him or herself a Muslim. A person claiming to be a Muslim who, for instance, denies the Messengership of Jesus, is not considered a Muslim.

The Quran says in reference to the status of Jesus as a Messenger:

"The Messiah (Jesus), son of Mary, was no more than a Messenger before whom many Messengers have passed away; and his mother adhered wholly to truthfulness, and they both ate food (as other mortals do). See how We make Our signs clear to them; and see where they are turning away!" (Quran 5:75)."
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 19:22   #16
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
http://soundvision.com/info/jesus/inislam.asp

De Koran bevestigt het inderdaad, Maria heeft Gabriël gesproken. Alleen jammer dat ze niet rijk getrouwd is met een krijgsheer zoals Mohammed.

"Like Christians, Muslims believe Mary, Maria in Spanish, or Maryam as she is called in Arabic, was a chaste, virgin woman, who miraculously gave birth to Jesus.

"Relate in the Book the story of Mary, when she withdrew from her family, to a place in the East. She screened herself from them; then We sent to her Our spirit (angel Gabriel) and he appeared before her as a man in all respects. She said: I seek refuge from you in God Most Gracious (come not near) if you do fear God. He said: Nay, I am only a Messenger from your Lord, to announce to you the gift of a pure son. She said: How shall I have a son, when no man has ever touched me, and I am not unchaste? He said: So it will be, your Lord says: ‘That is easy for Me; and We wish to appoint him as a sign unto men and a Mercy from Us': It was a matter so decreed" (Quran 19:16-21)."


De Moslims zien Jezus dus ook als boodschapper van God, was Mohammed ook niet een boodschapper van God? Mohammed was een mens die de boodschap van God moest doorgeven, ik zie het verschil niet en zie niet in waarom de ene blijkbaar belangrijker is dan de andere.

"1. Do Muslims believe he was a Messenger of One God? YES

Belief in all of the Prophets and Messengers of God is a fundamental article of faith in Islam. Thus, believing in Prophets Adam, Jesus, Moses, and Muhammad (peace and blessings be upon them) is a requirement for anyone who calls him or herself a Muslim. A person claiming to be a Muslim who, for instance, denies the Messengership of Jesus, is not considered a Muslim.

The Quran says in reference to the status of Jesus as a Messenger:

"The Messiah (Jesus), son of Mary, was no more than a Messenger before whom many Messengers have passed away; and his mother adhered wholly to truthfulness, and they both ate food (as other mortals do). See how We make Our signs clear to them; and see where they are turning away!" (Quran 5:75)."
Dus???? Wat wil je dan zeggen?
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 20:03   #17
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Dus???? Wat wil je dan zeggen?
Waarom is de ene boodschapper 'Mohammed' zo belangrijk dat moslims hem in alles willen nadoen maar andere boodschappers zoals Maria en Jezus niet?

Er zijn ondertussen in de laatste 2000 jaar massa's mensen die beweren Gabriël gezien te hebben, Mohammed was rijk getrouwd en was een oorlogsheer maar verder zie ik geen verschil tussen de boodschappers. Ze zijn menselijk en beweren Gabriël gesproken te hebben of zijn een kind met een goddelijke boodschap via z'n moeder. Ze lijken me allemaal even geloofwaardig, waarom die ene boodschapper verheffen boven al die andere vraag ik me dan af.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 20:12   #18
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waarom is de ene boodschapper 'Mohammed' zo belangrijk dat moslims hem in alles willen nadoen maar andere boodschappers zoals Maria en Jezus niet?

Er zijn ondertussen in de laatste 2000 jaar massa's mensen die beweren Gabriël gezien te hebben, Mohammed was rijk getrouwd en was een oorlogsheer maar verder zie ik geen verschil tussen de boodschappers. Ze zijn menselijk en beweren Gabriël gesproken te hebben of zijn een kind met een goddelijke boodschap via z'n moeder. Ze lijken me allemaal even geloofwaardig, waarom die ene boodschapper verheffen boven al die andere vraag ik me dan af.

Kijk, de Profeet Mohammed vrede zij met hem is de zegel der profeten, na hem komt er gn profeetschap, De Profeet Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor alle mensen en alle tijden, Profeet Jezus, is gekomen voor de Israelieten, Profeet Mozes os gekomen voor de Israelieten, en Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor de mensen in het algemeen
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 20:42   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Kijk, de Profeet Mohammed vrede zij met hem is de zegel der profeten, na hem komt er gn profeetschap, De Profeet Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor alle mensen en alle tijden, Profeet Jezus, is gekomen voor de Israelieten, Profeet Mozes os gekomen voor de Israelieten, en Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor de mensen in het algemeen

Voor alle mensen ?
Volgens mij stuurde hij zijn profeten steeds naar dezelfde plaats.
Waarom niet eens een profeet naar een ander continent gestuurd ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 20:43   #20
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Kijk, de Profeet Mohammed vrede zij met hem is de zegel der profeten, na hem komt er gn profeetschap, De Profeet Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor alle mensen en alle tijden, Profeet Jezus, is gekomen voor de Israelieten, Profeet Mozes os gekomen voor de Israelieten, en Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor de mensen in het algemeen
Ik lees het nu net ook in de fundamentele artikelen voor de islam, de andere boodschappers waren enkel voor hun tijd en land.
http://www.islam101.com/dawah/articlesOfFaith.htm

Voor de 1 of andere reden is Mohammed de laatste in de rij en zijn er 1500 jaar geen boodschappers meer nodig geweest. Het waren er nochtans 124.000 tot Mohammed er was.

Hier lees ik een soort 'uitleg' of discussie waarom Mohammed de laatste boodschapper of profeet was. Het is alvast erg technisch met profeten en boodschappers, tegenstrijdige beweringen en zaken die de ene keer letterlijk moeten genomen worden en andere zaken die dan blijkbaar niet letterlijk genomen moeten worden.
http://www.answering-islam.org/Quran...messenger.html
http://www.answering-islam.org/Shamoun/last_prophet.htm

Als ik het goed heb heeft Mohammed zelf gezegd dat hij de laatste profeet is, dat lijkt me wel erg makkelijk. Elke sekte-leider beweert zoiets.

Jullie hele geloof is echt gebaseerd op de geloofwaardigheid van 1 man, om de 1 of andere reden geloven jullie alles wat hij zegt zonder ook maar 1 bewijs of ook maar 1 getuige die samen met hem de engel Gabriël heeft gezien. Een grot, een vallende ster en ergens tussen de dijen van een naakte vrouw zijn zowat de bewijzen van deze anderzijds erg technische godsdienst.

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 september 2012 om 20:44.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be