Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2015, 13:43   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zoals die vicaris in Brugge zeker...
Nee hoor. Het bedrag Vlaams overheidsgeld dat naar het katholiek onderwijs gaat is te belangrijk om er zo maar losjes over heen te gaan. Ik ben de laatste jaren van mijn loopbaan actief betrokken geweest bij het budgetteren, de boekhoudkundige controle en de analyse van de jaarrekeningen van de hogescholen. Meer dan twee derde waren hogescholen van het katholiek onderwijs. Geloof me vrij, dat gebeurde heel grondig.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:49   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als er een einde komt aan het geprofiteer van die organisaties, dan heeft Belgie geen bestaansreden meer.
Waarom helpt N-VA dan om die organisaties hun geld te blijven geven ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:52   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom helpt N-VA dan om die organisaties hun geld te blijven geven ?
Is de Vlaamse regering soms homogeen N-VA?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:59   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom helpt N-VA dan om die organisaties hun geld te blijven geven ?
Omdat de N-VA zich op de een of andere manier heeft wijsgemaakt dat hun onderdanigheid tegenover Belgie zich bij volgende kiezing zal omzetten tot een grote overwinning.

Het spreekwoord 'wie de Belgische halsband past trekke hem aan' is hier van toepassing.

Nu, ik heb het vroeger al gezegd, BDW - de anti-separatist - zijn strijd is niet tegen Belgie maar tegen het VB en bij uitbreiding tegen alles wat deel uitmaakt van de Vlaamse beweging.
Zijn gezicht was geld waard toen hij werd uitgefloten op het zangfeest, je zag zo dat hij het niet begreep.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 14:13   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Is de Vlaamse regering soms homogeen N-VA?
Is dat dan een vereiste om een beleid te voeren ? Dan kan niemand ooit iets doen, want geen enkele partij haalt ooit in zijn eentje een meerderheid...

N-VA + O-VLD zijn numeriek meer dan dubbel zo groot dan de tsjeven. Dat plus het feit dat het beleidsdomein niet in handen van de tsjeven is.

Waarom houden ze dan al die volstrekt nutteloze hobbyclubs hun subsidiestroom intact ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 14:14   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zou dat ook consequent vinden, ja...
Zou je dat ook zien zitten voor het katholiek onderwijs?
Ja, zoals alle onderwijs trouwens...

Maar in de mate dat "onderwijs" nu eenmaal door de burger via belastingen moet betaald worden, en niet rechtstreeks, is het normaal dat het Katholieke onderwijs evenveel subsidies krijgt per verstrekt onderwijsproduct als de staatsdiensten die dat dan niet moeten doen he. Maw, het Katholiek onderwijs is hier gewoon onderaannemer van de staat. Elke leerling die in het Katholiek onderwijs zijn broek zit te verslijten, verslijt een stoel, tafel, en fractie van een leerkracht minder in het openbaar onderwijs.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2015 om 14:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 14:15   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nee hoor. Het bedrag Vlaams overheidsgeld dat naar het katholiek onderwijs gaat is te belangrijk om er zo maar losjes over heen te gaan. Ik ben de laatste jaren van mijn loopbaan actief betrokken geweest bij het budgetteren, de boekhoudkundige controle en de analyse van de jaarrekeningen van de hogescholen. Meer dan twee derde waren hogescholen van het katholiek onderwijs. Geloof me vrij, dat gebeurde heel grondig.
Zo grondig dat niemand opmerkte dat de € 4.000.000 voor scholenbouw in "eigen projectjes" stak?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 14:22   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is dat dan een vereiste om een beleid te voeren ? Dan kan niemand ooit iets doen, want geen enkele partij haalt ooit in zijn eentje een meerderheid...

N-VA + O-VLD zijn numeriek meer dan dubbel zo groot dan de tsjeven. Dat plus het feit dat het beleidsdomein niet in handen van de tsjeven is.

Waarom houden ze dan al die volstrekt nutteloze hobbyclubs hun subsidiestroom intact ?
Tja, jij zou natuurlijk heel graag zien dat N-VA zou eisen dat er aan die subsidies van de ACW-club een eind wordt gemaakt. Hoe denk je dat de tsjeven zouden reageren? Je kent toch wel de term "open oorlog", ja?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 14:24   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo grondig dat niemand opmerkte dat de € 4.000.000 voor scholenbouw in "eigen projectjes" stak?
Dat was dan blijkbaar een rubriekbenaming die eerder dubbelzinnig was en onvoldoende weergaf dat de overheid die projecten financierde.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 14:44   #30
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat was dan blijkbaar een rubriekbenaming die eerder dubbelzinnig was en onvoldoende weergaf dat de overheid die projecten financierde.
Ja, het was overduidelijk een dubbelzinnige rubriekbenaming.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 16:10   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik had van n-va en o-vld wel iets meer doortastendheid verwacht in het terugschroeven van de subsidiestroom richting katholieke gesponsorde hobbyclubs zoals boerinnekesbond of Femma. Waarom lessen in mandjesvlechten, bloemschikken, potten bakken of appeltaart maken sponsoring moeten krijgen is me nooit duidelijk geweest.
De CD&V gelieerde subsidiezuigers blijven met het leeuwedeel van dat weggesmeten geld weglopen en Gatz beperkt zich tot wat boekhoudkundige correcties.
Erger nog : hij voelt blijkbaar de noodzaak aan om zijn beleid nog te verdedigen als zo een tante Miep komt reclameren dat het manna dat uit de hemel komt te vallen een beetje minder omvangrijk zal zijn.
Hoe incontournable moet n-va + o-vld + MR eigenlijk zijn om dat profitariaat van ACW signatuur hun subsidies echt terug te schroeven ipv wat cosmetische ingrepen ?
Sorry, maar jij als aanhanger van de sossen klinkt hier echt wel als een top-gangster die een kleine van 17 jaar die een pakje sigaretten gepikt heeft uitscheldt voor crimineel.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 16:12   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom die vrouwenclub Femma/KAV en al die andere middenveldpredikanten zo nodig subsidies moeten krijgen. Dat ze verdorie lidgeld vragen. Ik heb met dat middenveld nooit geen jota te maken gehad, maar toch moet ik er onrechtstreeks voor afdokken.
Die moeten blijkbaar subsidies krijgen om dan mensen te werk te kunnen stellen in die organisatie, zodat deze tijdens hun werkuren mee kunnen gaan betogen.

En het woord om iedereen zand in de ogen te strooien, heet dan:
sociaal weefsel en middenveld.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 16:20   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, jij zou natuurlijk heel graag zien dat N-VA zou eisen dat er aan die subsidies van de ACW-club een eind wordt gemaakt. Hoe denk je dat de tsjeven zouden reageren? Je kent toch wel de term "open oorlog", ja?
Zie jij echt geen tussenweg tussen "niets" en "alles" ? Dan maak je elk beleid onmogelijk en ben je veroordeeld om alles bij het oude te laten. Waar zit dan het verschil met het beleid van de vorige regeringscoalitie ?

Een vlaamse regering die voor een aantal zware budgettaire uitdagingen staat, kan toch best in nutteloze budgetposten snijden ten voordele voor rationeler overwegingen ?
Ik weet ook wel dat volledig schrappen van subsidies aan de organisaties van de Brave Katholieke Kuise Moeders niet in 1 keer kan, maar is een moeilijk gesprek met coalitiegenoot CD&V dan echt voldoende om volledig in de schulp te kruipen ?
Is N-VA bang van CD&V ? In andere dossiers zijn ze wel op hun strepen gaan staan samen met o-vld en hebben die discussies gewonnen. (denk aan de 'shitlist' van geweigerde puntjes van Kris Peeters).
Volgens mij kiest N-VA ervoor om niemand van het middenveld tegen de haren in te strijken, omdat ze bij die huisvrouwen ongetwijfeld ook veel stemmen haalt. Plat electoraal opportunisme dus. Tegen het middenveld & hun geldhonger zijn, maar er niets aan doen om zelf geen stemmetjes te verliezen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 19:47   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sociaal-culturele organisaties moeten zelf-bedruipend zijn. Zo simpel is dat. Dat degenen die het product willen, er ook voor betalen. Dat degenen die die acties belangrijk vinden, ervoor betalen.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 19:52   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom die vrouwenclub Femma/KAV en al die andere middenveldpredikanten zo nodig subsidies moeten krijgen. Dat ze verdorie lidgeld vragen. Ik heb met dat middenveld nooit geen jota te maken gehad, maar toch moet ik er onrechtstreeks voor afdokken.
Vrouwen (?) club Femma vraagt wel degelijk lidgeld.
Vanaf nu zullen die Dolle Mina's méér mogen afdokken voor het lidgeld van hun roddelvereniging
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 19:54   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom helpt N-VA dan om die organisaties hun geld te blijven geven ?
Als Femma 34.000 € moet inleveren, is dat toch een goed begin !?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 20:02   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie jij echt geen tussenweg tussen "niets" en "alles" ? Dan maak je elk beleid onmogelijk en ben je veroordeeld om alles bij het oude te laten. Waar zit dan het verschil met het beleid van de vorige regeringscoalitie ?

Een vlaamse regering die voor een aantal zware budgettaire uitdagingen staat, kan toch best in nutteloze budgetposten snijden ten voordele voor rationeler overwegingen ?
Ik weet ook wel dat volledig schrappen van subsidies aan de organisaties van de Brave Katholieke Kuise Moeders niet in 1 keer kan, maar is een moeilijk gesprek met coalitiegenoot CD&V dan echt voldoende om volledig in de schulp te kruipen ?
Is N-VA bang van CD&V ? In andere dossiers zijn ze wel op hun strepen gaan staan samen met o-vld en hebben die discussies gewonnen. (denk aan de 'shitlist' van geweigerde puntjes van Kris Peeters).
Volgens mij kiest N-VA ervoor om niemand van het middenveld tegen de haren in te strijken, omdat ze bij die huisvrouwen ongetwijfeld ook veel stemmen haalt. Plat electoraal opportunisme dus. Tegen het middenveld & hun geldhonger zijn, maar er niets aan doen om zelf geen stemmetjes te verliezen.
Ja, politici gedragen zich als politici, surprise!

Zoals de SP'er zei, we weten hoe we de problemen met de pensioenen kunnen oplossen maar dan verliezen we de verkiezingen.

Postjes en ongebreideld graaien en herverkiezing is dus belangrijker dan het algemeen goed.
Gelukkig voor ons brengt zulk systeem haar eigen ondergang stijl Griekenland met zich mee, er zal een eind aan komen, kwaadschiks.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 oktober 2015 om 20:04.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 20:05   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom helpt N-VA dan om die organisaties hun geld te blijven geven ?
Zeg het maar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 21:06   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als Femma 34.000 € moet inleveren, is dat toch een goed begin !?
een inlevering van 1,5% is een goed begin volgens jou ? Ik noem dat het probleem omzeilen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 21:10   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeg het maar.
Omdat hun ultiem doel is om de nieuwe CVP te worden, en ze liefst die brave besjes van de boerinnekesbond en Femma hun stemmetjes naar hen loodsen. En dat doe je nu eenmaal niet door hun theekransjes niet langer te sponsoren. Dus mag de carrousel voort draaien, en kunnen zij zelf de vermoorde onschuld blijven veinzen. De volgende electorale ronde is nog drie jaar ver.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be