Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2016, 16:02   #1
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard Brol producten lijst

Iedereen is consument.
Consumenten dienen keuzes te maken.
Doel is een beste verhouding kwaliteit (lees: levensduur) /prijs.

Een voorbeeld (simpel, zonder rekening te houden met bvb afvalkosten):

- Stel een product X dat 20 euro kost en elk jaar moet worden vervangen.
Na 6 jaar heeft product X 120 euro gekost.

- Stel een alternatief product Y dat 40 euro kost en elke 3 jaar moet worden vervangen.
Na 6 jaar heeft product Y 80 euro gekost.

Het product Y kost dus, spijts de dubbele prijs, toch 33% minder.

Vaak is de levensduur enkel door ervaring (lees: vijgen na pasen) geweten.
Daarom ervaar ik het als nuttig dat ervaringen publiekelijk worden gemaakt.
Daarom dit onderwerp.

Dit is een eerste ervaring:

Product: schoenen
Winkel: Shoe Discount
Merken: 2-Bizzy, Trend One

Prijzen van "klassieke" (niet slipper / niet ballerina) modellen hangen tussen de 20 en 30 euro. Zo een beetje de helft van de "volgende" prijsklasse (60 euro) in andere winkels / merken.
Ze zien er (nieuw) deftig uit, ogen, en voelen ook aan (voor de leek) als leder.
Na enig stappen ermee wordt echter duidelijk waarom ze met 30 euro minder content zijn: ze verlaagden hun productiekost.

- Het uitzicht van leer is een eropgespoten rubberlaagje. Het schilfert quasi direct los op de plaatsen waar de schoen tijdens het lopen plooit. Of waar er tegen wordt gestoten / geschuurd. Ik zag wol gevoerde kinderbotten, merk Mustang, logo paard, blijkbaar verkocht door Torfs, rond de 50 euro, de tippen twee plekken rubber en vulsel weg, uitzicht op textiel.

- Het aanvoelen als leer (op de souplesse na dan) is een op textiel gespoten schuimlaagje.

- De gebruikte lijm / hechting is zodanig inferieur dat verhoogde zolen (2 a 3 cm hoger) bovenaan losscheuren. De ruimte wordt gecreeerd door dunne verticale profielen in de kunststof, waardoor enkel kan worden gelijmd op een rondom-oppervlakte van nog geen cm. Loskomen op een kleine plaats wordt zo direct fataal (trek ze uit op die plaats en je hebt de hele zool in je hand).

Klassiek is dat er direct 2 of 3 paar worden gekocht (allicht vanuit de gedachte dat ze toch maar 1/2de/3de/4de kosten), begonnen wordt met 1 paar, wordt ontdekt dat het rommel is (bvb je staat daar ergens met een losgekomen zool), en alle (dus ook de nog ongedragen) op tweedehandsplaatsen verschijnen.

Degelijke schoenen (leder binnen / buiten) kosten alrap 100+ euro.
Dus ook bij de 50-70 euro merken moet er ergens bespaard geweest zijn.
Wel, ook een voorbeeld daar: het Italiaanse merk Federica D'Este (2004, zo te zien niet meer geproduceerd wel nog tweedehands te vinden).
Buitenkant is leder, binnenkant textiel met grijze mousse aan kant buiten. Bovenaan vanbinnen (kraag) zit er echter een band die lijkt op leder. Het is echter een dun laagje "witte watten" met rubber op gespoten.

Ik heb ook lederen laarzen gezien waar heel de binnenkant, die leder leek, zo is. Die liggen vol met rubberschilfers. Of er als daim uitziend zwarte stofbolletjes.

Dito voor binnenzolen. Sommige tweedehandswinkels plakken bij afwezigheid gat (bvb van ritstrekker) voor nylondraadje, hun prijsetiket met gewone transparante plakband op de binnenzool.
Trek de plakband los en je trekt een dun velletje van de binnenzool mee los, waardoor het natuurlijk geen zicht meer is.
Soms staat op dat velletje "genuine leather". Het kan best leer zijn, misschien een orgaanvel of zo
Ook bij inlegzolen is het opletten: sommige goedkopere hebben een soort van witte schuimrubberen (antislip?) onderkant. Die vlokt los, blijft plakken aan de binnenzool van de schoen, en op plaatsen waar je niet goed bij kan (tippen of botten zonder rits) krijg je die restanten niet meer weg. Een preventieve bricolage oplossing is de zolen rondtekenen op plastiekvel of behangpapier en dat tussen schoenzool en inlegzool leggen.

Dan, slijtplaatjes op hakken.
Je komt op ebay, alibaba enz vaak vervangplaatjes tegen. Met centraal pinnetje en de bedoeling is dat je het afgesleten plaatje los prutst met tang of zo, om die nieuwe er dan in te slaan. Echter, ze zijn van zachte rubber gemaakt, en slijten een veelvoud sneller af. En door die zachte rubber en de enkele ingegoten centrale pin roteert / breekt plaatje los van pinnetje, en staan ze ook quasi direct scheef bij draaien.

Ik ben enige vervangplaatjes tegengekomen uit de oude (lees: degelijke) doos. Gemaakt van een roodbruine vettig aanvoelende rubber, plaatje zit in een soort stalen omhulsel, en steek daar een paar mm uit. Het stalen omhulsel heeft een opstaande rand vanachter, die dus achter en tegen de hak komt te zitten, en roteren voorkomt. Het schokdempend effect blijft door het uitsteken, en het staal voorkomt dat het plaatje achteraan meer dan die paar mm afslijt.

Er zijn heden ten dage zelfs merken die het plaatje in plaats van een rubber van een soort harde kunststof (lees: goedkoper) maken. Totaal niet schokdempend, met alle gevolgen vandien. Meer zelfs: stap er enkele keren mee en harde scherpe schilfers, zelfs hele hoeken, kwart van oppervlak plaatje, breken af.
De hakken zelf zijn ook geen nylon meer, maar ook die harde kunststof. Door het schokken splijten die dan van onder tot boven.

Er is blijkbaar ook een "genuine leather" soort (een oranjebruine) die erg bros / niet soepel is. Niet uitgedroogd of zo, maar direct zo van bij productie, alsof het leder een samenstamping is van een allegaartje vanalles.
Het zijn dan geen schilfers, maar grotere stukken die loskomen. Zowel gezien als binnen als als buitenmateriaal.

Om maar te zeggen: voor zulke brolmaterialen is zelfs 20-30 euro nog peperduur, want als je ze na 2 maanden moet weggooien is zelfs een degelijk die 100 euro kost maar toch 1 jaar meegaat, nog goedkoper.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 3 juli 2016 om 16:08.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 18:07   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard

De reklame van Shoe Discount:
https://www.shoediscount.be/be_nl/ov...ndernemen.html
Citaat:
Euro Shoe Group (Shoe Discount, Avance & Bristol) streeft ernaar om haar klanten een eerlijk product aan een eerlijke prijs aan te bieden met aandacht voor mens en milieu. Concreet betekent dit dat we allerlei initiatieven nemen om duurzaam te ondernemen in de volledige toeleveringsketen, van inkoop tot distributie.
Hoe past wegwerp als merken 2-Bizzy en Trend One in dat "duurzaam"?

Nog een brolmerk (spuitwerk): "Poti Pati". Zien er nochtans erg deftig uit. Decoratieve wollen kraagjes, riemen enz.
Zelfs Kickers botten. Buitenkant dik leer. Zwaar (goede manier om te weten of iets leer is, leer weegt meer dan dat vulsel). Binnenkant een losbladderend velletje.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 3 juli 2016 om 18:21.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 19:08   #3
den-lowie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: gent
Berichten: 18
Standaard

je kan het ook anders zien.

Je koopt elke 6 maand nieuwe schoenen die mooi uitzicht hebben aan een prijsje.

Of je koopt dure schoenen die je 3 jaar moet dragen, veel mensen willen om de 6 maanden iets nieuw.
den-lowie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 19:15   #4
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Schoeisel van Van Bommel, Lorenzi, Haig en Asics....
Nooit gezever, wel niet goedkoop.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 19:27   #5
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Dat is niet alleen met schoenen zelf een degelijk Duits stermerk begint die richting uit te gaan.
25 jaar daar mee rijden zonder roest is een illusie geworden.
Roest aan wielkasten en koffer valt harder op dan de ster.
Dus duurzaamheid is niet altijd gekoppeld aan prijs.
Duurzaamheid is gekoppeld aan economie , en die moet draaien.
Kleine huishoudtoestellen hebben zelfs een verborgen "vervaldatum"
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 22:30   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Goedkope producten zijn voor rijke mensen omwille dat je ze continu moet vernieuwen.

Minder rijke mensen kiezen beter voor duurzame producten. Omwille van de lange levensduur.

Echter facebook mensen kiezen altijd voor rommel. Ongeacht de prijs. Omdat rommel via sociale media verspreid word en mensen van die groep volgelingen zijn van die commerce.
Wat ze meestal niet eens doorhebben zelfs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 juli 2016 om 22:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 07:19   #7
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 07:35   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den-lowie Bekijk bericht
je kan het ook anders zien.

Je koopt elke 6 maand nieuwe schoenen die mooi uitzicht hebben aan een prijsje.

Of je koopt dure schoenen die je 3 jaar moet dragen, veel mensen willen om de 6 maanden iets nieuw.
Dit is dus de hedendaagse mentaliteit van de doorsnee consument: "ik wil iets zo goedkoop mogelijk dat er "goed" uitziet, dat dit regelrechte brol is interesseert mij niet." En dat hun idee van mooi braakneigingen oproept bij mensen met iets meer verstand interesseert hen ook niet...

Ik noem dit een klotementaliteit.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 07:50   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den-lowie Bekijk bericht
je kan het ook anders zien.

Je koopt elke 6 maand nieuwe schoenen die mooi uitzicht hebben aan een prijsje.

Of je koopt dure schoenen die je 3 jaar moet dragen, veel mensen willen om de 6 maanden iets nieuw.
Uw mooi uitzicht houdt op waar brol begint.
Deze brolmakelij ziet er na enige uren stappen uit alsof ze 3 jaar zijn gedragen en nooit gepoetst. Het "mooie" schilftert immers al af waar ze plooien bij het stappen.
Of zwarte rubberplekken op uw voeten of kousen? Mooi uitzicht.

Uw "veel mensen", wel, ik zie bvb die 2-Bizzy schoenen van Shoe Discount teveel in groepjes tweedehands opduiken. De verklaring ligt voor de hand, en reeds gegeven: mensen ontdekken het brol-gehalte bij de eerste die ze aandoen, en dumpen de andere.
Neem nou die plateauzolen die loskomen. Je staat daar ergens op straat, met losgekomen zool. Zou u nog een tweede anders uitziende paar riskeren?

En eigenlijk maakt uw andere zienswijze weinig uit. Want je kunt ook X dure (allez: degelijke) schoenen kopen om "iets nieuws" te hebben van tijd tot tijd. De kostprijsberekening gaat immers even goed op voor 1 als voor X.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 08:19   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.006
Standaard

Mijn schoenen om mee te gaan werken zijn zonder uitzondering Van Bommels. Vrijetijdsschoenen neig ik meestal richting Pantofolo d'Oro.

Mijn schoenen gaan eigenlijk nooit kapot.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 09:26   #11
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit is dus de hedendaagse mentaliteit van de doorsnee consument: "ik wil iets zo goedkoop mogelijk dat er "goed" uitziet, dat dit regelrechte brol is interesseert mij niet." En dat hun idee van mooi braakneigingen oproept bij mensen met iets meer verstand interesseert hen ook niet...

Ik noem dit een klotementaliteit.
Ik vind het hebben van oordelen over zoiets als "doorsnee mensen" ook een "klote mentaliteit".
Ik vind dat er niet zoiets bestaat als "doorsnee consument".
Ik denk dat veel mensen worden bedonderd, dat dat ook het motief is achter de keuze van brolmaterialen, en daarom zie ik een lijstje van brolmerken als nuttig. Het helpt bij het herkennen van brol als dusdanig.
Schoenen met het halve prijskaartje van andere maar een derde lang meegaan, zijn eigenlijk net duurder. Ik wil ook zo goedkoop mogelijk, maar soms vereist de meting ervaring, en ergens lezen dat, en waarom ze eigenlijk duurder zijn, is andermans meting gebruiken en de extra kost zelf vermijden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 09:35   #12
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind het hebben van oordelen over zoiets als "doorsnee mensen" ook een "klote mentaliteit".
Ik vind dat er niet zoiets bestaat als "doorsnee consument".
Ik denk dat veel mensen worden bedonderd, dat dat ook het motief is achter de keuze van brolmaterialen, en daarom zie ik een lijstje van brolmerken als nuttig. Het helpt bij het herkennen van brol als dusdanig.
Schoenen met het halve prijskaartje van andere maar een derde lang meegaan, zijn eigenlijk net duurder. Ik wil ook zo goedkoop mogelijk, maar soms vereist de meting ervaring, en ergens lezen dat, en waarom ze eigenlijk duurder zijn, is andermans meting gebruiken en de extra kost zelf vermijden.
Vraag en aanbod is niet voldoende voor prijsbepaling ? Op de arbeidsmarkt wel zeker. Of als het om het milieu gaat.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 09:48   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Vraag en aanbod is niet voldoende voor prijsbepaling ? Op de arbeidsmarkt wel zeker. Of als het om het milieu gaat.
Informatie is geen vraagbepaler? Aanbodbepaler? Prijsbepaler?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 09:50   #14
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Uw mooi uitzicht houdt op waar brol begint.
Deze brolmakelij ziet er na enige uren stappen uit alsof ze 3 jaar zijn gedragen en nooit gepoetst. Het "mooie" schilftert immers al af waar ze plooien bij het stappen.
Of zwarte rubberplekken op uw voeten of kousen? Mooi uitzicht.
Als alledaagse schoenen kan je beter naar de betere en duurdere merken gaan.
Wanneer je op voorhand weet dat de schoen maar een paar keer zal gedragen worden, dan kan zo'n goedkopere schoen een goed alternatief zijn.

Citaat:
Uw "veel mensen", wel, ik zie bvb die 2-Bizzy schoenen van Shoe Discount teveel in groepjes tweedehands opduiken.
Wie gaat daar nu ook naar toe?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 10:32   #15
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Informatie is geen vraagbepaler? Aanbodbepaler? Prijsbepaler?
De informatie is vrij op de vrije markt. Dat is een a priori gegeven dat in de theorie verder niet meer aan bod komt. Net zoals er in de theorie geen plaats is voor iets als macht.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 10:33   #16
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Niet mijn theorie hé, ik ben een ongelovige. Ik ga niet mee in de economisch religieuze waanzin van vandaag.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 10:37   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind het hebben van oordelen over zoiets als "doorsnee mensen" ook een "klote mentaliteit".
U begint zelf een topic over "brol producten" maar u bent blind voor de redenen waarom deze producten gekocht worden door consumenten. Denkt u dat er zoveel brol producten zouden verkocht worden mochten consumenten dit niet kopen? Het ligt aan de beïnvloedbaarheid van wat ik de doorsnee consument noem dat er zoveel van uw brol producten worden verkocht. Ga anders eens een kijkje nemen in de Nederlandse winkelketen action die ook in België actief is. Kijk eens hoeveel brolproducten daar verkocht worden, hoeveel ze maar kosten en welk volk dat daar allemaal koopt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind dat er niet zoiets bestaat als "doorsnee consument".
Waarom zou dit niet bestaan? De kudde laat zich volledig vangen aan alle marketingtrucs van de bedrijven die deze brolproducten verkopen. Het is aan u als consument om aan de hand van uw koopgedrag uit te maken of u tot die kudden behoort of niet.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat veel mensen worden bedonderd, dat dat ook het motief is achter de keuze van brolmaterialen, en daarom zie ik een lijstje van brolmerken als nuttig. Het helpt bij het herkennen van brol als dusdanig.
Schoenen met het halve prijskaartje van andere maar een derde lang meegaan, zijn eigenlijk net duurder. Ik wil ook zo goedkoop mogelijk, maar soms vereist de meting ervaring, en ergens lezen dat, en waarom ze eigenlijk duurder zijn, is andermans meting gebruiken en de extra kost zelf vermijden.

Als iets spotgoedkoop is dan is dat dikwijls al een indicatie voor lage kwaliteit. Voor de meeste mensen is de prijs echter van doorslaggevend belang dus trappen ze er toch in. U noemt dat "bedonderd worden" maar ik wijt zoiets eerder aan de domheid en hebzucht van wat ik de doorsnee consument noem.

U mag lijsten maken met brolproducten die eindeloos lang zijn, dat zal niks veranderen aan het feit dat mensen deze producten massaal blijven kopen. De reclame-en marketingjongens zijn veel slimmer dan u en de kudde consumenten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 13:12   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een spreekwoord onder commerce gaat als volgt.
" als we iedereen 1 keer bij zijn piet hebben gehad, zijn we goed bezig".
Politiekers mikken op meerdere keren zelfs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 13:50   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Vroeger repareerde men schoenen. Ik hoop dat we ooit terug zullen gaan naar een reparariemaatschappij. Het idee dat nieuw mooier is is ouderwets voor mij. Ik aprecieer de creatieve reparatie. Dat je ziet dat iets gerepareerd is is niet iets om beschaamd om te zijn, maar juist het tegendeel.... Ik vrees dat ik 'mijn tijd' wat te veel 'vooruit' ben soms.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 juli 2016 om 13:54.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:42   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vroeger repareerde men schoenen. Ik hoop dat we ooit terug zullen gaan naar een reparariemaatschappij. Het idee dat nieuw mooier is is ouderwets voor mij. Ik aprecieer de creatieve reparatie. Dat je ziet dat iets gerepareerd is is niet iets om beschaamd om te zijn, maar juist het tegendeel.... Ik vrees dat ik 'mijn tijd' wat te veel 'vooruit' ben soms.
Het probleem is dat reparatie vaak nogal arbeidsintensief is en bijgevolg soms gewoon te duur in vergelijking met nieuwkoop.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be