Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2016, 21:38   #41
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De "symbolen" die we nu aanhangen die staan op de geldbiljetten, op merkkledij en andere consumptiegoederen. Of we hiermee de neuzen in dezelfde richting krijgen is hoogst twijfelachtig, het zorgt er eerder voor dat er een ongezien individualisme ontstaat.

ok zijn typisch westerse symbolen en idolen als donald duck, superman, batman, enz niet goed genoeg??

ja donald duck op bankbiljetten.... hhaaha wij zijn dan in Duckstad

lijkt mij leuk idee
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 07:29   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
miaauw peche

ja je laatste zin verteld het hele kernprobleem

ok wieroe en ik gaan hard werken om een nieuw boek te ontwikkelen en met zes poten schrijven wij sneller samen en wij dragen hoge hakken voor een hoger denkniveau.

cultuur is rasafhankelijk, nou waarom???

omdat ons DNA ook codeert voor geestelijke zaken en die vertalen zich naar de hele cultuur.

vb
de PIKzwarte haagse surikoelie apen cultuur verschilt sterk van dat van turkse mensapen en blanke mensapen omdat de genen van surikoelie apen inferieur zijn tov die van de hogere, intelligentere, sterkere en groter geschapen blanke HOllanders. Dit is ook zo bij surikoelie apen die in nederland geboren zijn en die alleen seksen met hogere blanken. Heel gek, DNA codeert ook voor cultuur.

t nanda en wieroe
Cultuur is volgens mij niet rasafhankelijk. Cultuur is een begrip waarop je persoon zich gaat gedragen en handelen.
Vervangbaar dus en niet rasafhankelijk.

Maar is de westerse cultuur nog conform met de westerse identiteit? Beperkt cultuur onze evolutie?
Is cultuur niet bezig aan de zelfvernietiging van zichzelf en al wat leeft op de planeet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 07:52   #43
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is niet zomaar een verzinsel, het is de openbaring van God als eeuwige en oneindige cultuur, oneindige reeks van culturen in de microkosmos.
De mens is in wezen goed, dat is zijn geest, die uit God is.
En dat is een inhoud van mijn atoomtheorie: dat de mens ook zelf God is, en daarmede is de zondeval teniet gedaan.

Overigens bestond dat ook al in de gnosis:

...de gnostische mythologie kan worden gezien als een herschrijving van het oude testament, waarin bijvoorbeeld Eva's daad van ongehoorzaamheid beschouwd wordt als een daad van vrijheid. De slang wordt een lichtwezen. Zijn belofte dat wie de appel eet gelijk God zal worden, was geen verleiding van het kwaad, maar de eerste stap in de richting van de ware kennis.

En ik heb het je ook al gemeld in mijn draad dat Eva een godin was en de appel het eeuwige leven schonk aan de koning van Jeruzalem.

Maar ik denk dat die zondeval jouw eigen probleem is omdat je zelf nog vast zit in je eigen zondigheid.
Ja, mooi gezegd. Maar de erfzonde is niet de zondeval die ik dan bedoel. De erfzonde zijn de levensgewoontes die wij aan elkaar opdwingen via de cultuur. Ergens op een punt in tijd zijn mensen ons gedrag gaan bepalen. Bekijk hoe mensen aan tafel moeten zitten, hoe de vorken moeten liggen, ... etiquette.
We moeten dit, en we moeten dat. We relativeren ons eigen kwaad weg en ontwikkelen daar blinde vlekken voor. We denken niet eens aan volgende generaties maar zuigen als een parasiet alles op, stoten uit, vergiftigen, ...
We plaveien in deze cultuur zelfs een pad waarin we de ongeborenen steeds minder gunnen, in plaats van een democratie tewerk te stellen die hen net meer vrijheid geeft. Mensen die dan op keer denken voor vrijheid te ijveren, ijveren in spé voor een nog groter dictatuur dan reeds beleefd.
Ik ben daarin geen uitzondering, maar door me daar bewust van te worden erken ik wel dat wij als soort naar een eigen gecreëerd conflict pieken. Ik pleit dan voor een nieuw verhaal met betere vooruitzichten waarin het individu centraal staat en zij geen dupe worden van onze zondes. De erfzonde.


Citaat:
eerst moeten de mensen mijn atoomtheorie leren begrijpen en accepteren en dan pas kan de wereld veranderd worden.
En als je eigen ervaring niet onder woorden valt de brengen, dan stelt het blijkbaar voor de wereld helemaal niks voor, want je kunt het niet eens vertellen.
Het is alleen voor jou zelf van belang.
Nu, iedereen doet wel wat in zijn leven, ook ik door bijvoorbeeld mijn atoomtheorie bekend te maken al reeds 42 jaar lang.
Wat tenminste nog eens een goed resultaat zou kunnen hebben.
Nu, dat zeg ik toch steeds: dat de gedachten de wereld scheppen en niet de kracht, die is daaraan ondergeschikt als daad.
Maar het denken dat bepaalt juist onze moderne cultuur, want dat is onze moderne natuurwetenschappelijke cultuur en tevens het kapitalisme en zoveel meer.
Wel ik denk toch sterk dat wij niets moeten en gewoon dienen te zijn zoals we ontworpen zijn. Zonder ons te laten leiden waar de mens ons wijst. Jouw atoomtheorie dient jou, maar daarom geen ander. En het is net dat verschil dat we in elkaar dienen te aanvaarden.
Kapitalisme kan voor het goede gebruikt worden. Het is maar hoe je dat beïnvloedt en wat je ermee opbouwt.

Citaat:
Cultuur en denken zijn niet totaal verschillend.
Het denken is de abstracte grondslag van de cultuur, die ook door de ziel aan kunst wordt bepaald.
Maar uw denken wordt beïnvloed. We zijn naïef en weten niet beter, dus adopteren snel iets als gewoon wat elders misschien ongewoon is. Cultuur beïnvloedt uw handelen.

Citaat:
Er zijn heel veel mensen die heel veel ervaringen hebben, ook heel veel die nog veel meer hebben meegemaakt dan jij.
Ook daarin ben je niks bijzonders.
alsof de mensen dat nog niet wisten dat ze zelf kunnen denken.
Maar iets totaal nieuws denken, zoals mijn atoomtheorie dat is zeer moeilijk en hoogst uitzonderlijk.
Je hebt anders heel weinig op met de cultuur, ik heb nog niks positiefs gehoord.
Dus nu spreek je jezelf behoorlijk tegen.
Wel Harrie, ik ben nog maar aan de start van mijn geestelijke ontwikkeling. Het is alsof ik lang geslapen heb en nog slaapdronken ben. Ik denk dat zoiets individueel is en dat de wereld daar maar geen zaken mee heeft. Ik ben zeker geen uitzondering. Maar zulke mensen behoeven elkaar maar in de ogen te kijken en herkennen meteen elkaar.
Citaat:
Ach neen, het moderne onderwijs geeft de kinderen veel vrijheid.
En wat ze op school niet kunnen zeggen, want ze moeten immers leren, dat kunnen ze thuis of op straat of later als ze groter zijn luidkeels verkondigen als ze dat willen.
Er is veel vrijheid in de moderne tijd om zich tegen de cultuur te verzetten.
Wel moet je je ook aanpassen, want anders kom je in de goot.
Maar echt iets nieuws verkondigen dat is heel moeilijk, en klagen is heel erg gemakkelijk.
Niemand is 100 procent tevreden.
Makkelijk prediken Harrie. Jij komt van de Nederlandse cultuur uit een ander tijdperk. Het is kei hard boksen dezer tijden voor de meesten. En dat komt omdat wij via de erfzonde elkaar steeds meer culturele verwachtingen opdringen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 08:22   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja, mooi gezegd. Maar de erfzonde is niet de zondeval die ik dan bedoel. De erfzonde zijn de levensgewoontes die wij aan elkaar opdwingen via de cultuur. Ergens op een punt in tijd zijn mensen ons gedrag gaan bepalen. Bekijk hoe mensen aan tafel moeten zitten, hoe de vorken moeten liggen, ... etiquette.
We moeten dit, en we moeten dat. We relativeren ons eigen kwaad weg en ontwikkelen daar blinde vlekken voor. We denken niet eens aan volgende generaties maar zuigen als een parasiet alles op, stoten uit, vergiftigen, ...
We plaveien in deze cultuur zelfs een pad waarin we de ongeborenen steeds minder gunnen, in plaats van een democratie tewerk te stellen die hen net meer vrijheid geeft. Mensen die dan op keer denken voor vrijheid te ijveren, ijveren in spé voor een nog groter dictatuur dan reeds beleefd.
Ik ben daarin geen uitzondering, maar door me daar bewust van te worden erken ik wel dat wij als soort naar een eigen gecreëerd conflict pieken. Ik pleit dan voor een nieuw verhaal met betere vooruitzichten waarin het individu centraal staat en zij geen dupe worden van onze zondes. De erfzonde.
de cultuur is in principe goed, want deze is een ontwikkelingsproces uit de natuur van de dieren, waar we niet meer thuis horen.
En we leven al in een democratie en ook in de vrijheid van het individu, dus alles wat je hier beweert is helemaal niks nieuws.
En het enige werkelijke nieuwe verhaal is mijn atoomtheorie, maar die wil je niet.
Citaat:
Wel ik denk toch sterk dat wij niets moeten en gewoon dienen te zijn zoals we ontworpen zijn. Zonder ons te laten leiden waar de mens ons wijst. Jouw atoomtheorie dient jou, maar daarom geen ander.
neen: mijn atoomtheorie dient de gehele mensheid naar een totaal nieuwe visie op God en het heelal.
Citaat:
En het is net dat verschil dat we in elkaar dienen te aanvaarden.
Kapitalisme kan voor het goede gebruikt worden. Het is maar hoe je dat beïnvloedt en wat je ermee opbouwt.
Het kapitalisme heeft grote schaduwkanten, namelijk de vernietiging van ons milieu.
Terwijl de mens wezenlijk een geestelijk wezen is en niet constant geïndoctrineerd dient te worden tot eindeloze hebzucht.
Citaat:


Maar uw denken wordt beïnvloed. We zijn naïef en weten niet beter, dus adopteren snel iets als gewoon wat elders misschien ongewoon is. Cultuur beïnvloedt uw handelen.
Neen, mijn atoomtheorie is een verdere ontwikkeling van de filosofie en de wetenschap, en als je dat cultuur wilt noemen dan is dat dan cultuur in de hoogste en beste zin: filosofie en wetenschap.
Terwijl jij meent buiten de cultuur te staan, terwijl je niks bijzonders hebt te vertellen.
Citaat:


Wel Harrie, ik ben nog maar aan de start van mijn geestelijke ontwikkeling. Het is alsof ik lang geslapen heb en nog slaapdronken ben. Ik denk dat zoiets individueel is en dat de wereld daar maar geen zaken mee heeft. Ik ben zeker geen uitzondering. Maar zulke mensen behoeven elkaar maar in de ogen te kijken en herkennen meteen elkaar.
Zo is het: je bent nog helemaal bezig met je eigen problemen en aan de cultuur nog helemaal niet toe om die eerst als positieve grondslag te willen erkennen.
Citaat:

Makkelijk prediken Harrie. Jij komt van de Nederlandse cultuur uit een ander tijdperk. Het is kei hard boksen dezer tijden voor de meesten. En dat komt omdat wij via de erfzonde elkaar steeds meer culturele verwachtingen opdringen.
De Vlaamse en Nederlandse cultuur verschillen echt niet zoveel van elkaar, ze zijn beide westers, Europees.
En de zogenaamde erfzonde is niet onze cultuur, maar onze natuur.
De cultuur is wezenlijk goed.
Alleen de moderne materialistische cultuur van de wetenschap en het kapitalisme is fout, want juist op de natuur gericht, in plaats op de mens als een hoger geestelijk wezen, en dat is de openbaring van mijn atoomtheorie.
Waar je blijkbaar nog niks van weet en begrijpt, gezien je zeer domme opmerking daar over dat het alleen mij zou dienen.
Dit is dan alleen omdat nog niemand mij wil geloven.

Nu het tegendeel is waar: wat jij allemaal beweert dient alleen jou, niemand anders.
Of zo dat vele mensen zich ook gefrustreerd voelen ,maar ook niks nieuws weten te vertellen dan alleen maar overal tegen aan te schoppen.
Ze draaien alleen maar rond in hun eigen ego.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be