Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2017, 03:48   #401
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tomm jong, van wereldvreemdheid gesproken.

Ik ken iemand die er is geweest. Zijn verhaal: leeg & arm, en de chauffage ging enkel op voor hun, de toerist.
Ik baseer me op veel verschillende bronnen. Ik ken meerdere mensen die er geweest zijn, ieder had een ander verhaal.
Jij baseert je vooral op de belangrijkste media, denkt dat die "de waarheid" in pacht hebben.
Heel interessant vond ik terzake docu van gisteren. Die Turkse journaliste ging op bezoek bij Russische media. Ze merkte er op dat de "waarheid" soms in het midden ligt, dat de grens tussen journalistiek en propaganda dun is.
Dat geldt voor Rusland, maar natuurlijk ook voor het Westen. En dat zeggen is (hier toch) pas echt gedurft, want dan riskeer je als journalist je job. (niet je leven als in andere landen dat klopt, maar die illusie dat alles hier volledig vrij en eerlijk is moet eens doorprikt worden). Trump is een clown, maar clownen zeggen wel vaak de waarheid, zoals "fake news".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 03:51   #402
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het kan best naast elkaar bestaan, de lucky few, die hoog genoeg in de partij zitten, zullen best wel eens wat beleven. Dat sluit niet uit, dat het over het algemeen leeg & arm is.
U zegt het alsof U al jaren in Noord-Korea woont.
Ik ben in veel landen geweest en steeds kom je tot de conclusie dat je niets weet zolang je het land niet grondig doorreisd hebt en met vele lokale bewoners hebt gepraat en gezien hoe ze leven, en je nooit mag afgaan op de westerse pers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 06:05   #403
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U zegt het alsof U al jaren in Noord-Korea woont.
Ik ben in veel landen geweest en steeds kom je tot de conclusie dat je niets weet zolang je het land niet grondig doorreisd hebt en met vele lokale bewoners hebt gepraat en gezien hoe ze leven, en je nooit mag afgaan op de westerse pers.
En de "oosterse" pers?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 07:10   #404
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U weet helemaal niets van Noord-Korea, ik ook niet zo veel, maar ik baseer me niet enkel op zuivere propaganda sites.
Sinds wanneer is een reisreportage van een (kritische) toerist een propaganda-site?

De realiteit van de Noord-Koreaanse facade staat niet eens ter discussie, dat is gewoon een gegeven, het is gewoon een natie-brede versie van de bekende Potemkin-dorpen, niet toevallig een russische 'uitvinding', toen Gregory Potemkin langs de Dnepr fake verplaatsbare dorpen liet oprichten om keizerin Catherina II te imponeren bij haar bezoek.

Eenmaal Catherina gepasseerd was bij haar bezoek werd het dorp afgebroken en verder langs haar route weer opgebouwd.
Klassieke truuk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Potemkin_village

Citaat:
In politics and economics, a Potemkin village (also Potyomkin village, derived from the Russian: Потёмкинские деревни, Russian pronunciation: [pɐˈtʲɵmkʲɪnskʲɪɪ dʲɪˈrʲɛvnʲɪ] Potyomkinskiye derevni) is any construction (literal or figurative) built solely to deceive others into thinking that a situation is better than it really is.
Een Noord-Koreaanse versie van een (niet mobiel) Potemkin Dorp : Kijong Dong : puur facade, niets meer.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 09:25   #405
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Degenen die Netflix hebben moeten maar eens naar 'Under the Sun' kijken.

Dan valt je verhaaltje meteen omver Tomm. Grappig ook dat je het opsluiten van hele families in strafkampen goedpraat met bierfestivals en smartphones.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 09:56   #406
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Grappig ook dat je het opsluiten van hele families in strafkampen goedpraat met bierfestivals en smartphones.
Na het goedpraten van recente russische invasies,de venezolaanse en roemeense dictaturen van Maduro en Ceausecsu en Stalin met zijn moordpartijen en goelag-systeem, kon dat voor Tomm er nog wel bij.

Een mens moet consequent zijn, nietwaar?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 10:51   #407
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

tomm, is dit ook propaganda volgens jou ? https://www.theguardian.com/world/20...-truths-russia
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:06   #408
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En de "oosterse" pers?
Ook niet, de Chinese pers bericht heel neutraal over Noord-Korea, over handelsverdragen, human interest, nieuwe projecten, etc. Weinig kritisch, terwijl de westerse pers extreem kritisch is, veel kritischer dan voor landen waar mensen op grote schaal omgebracht worden zonder proces, en met enorme armoede en krottenwijken, zoals de Filippijnen bvb.
Geen van beide is neutraal, maar velen hier denken dat onze pers neutraal is, dat werd hen zo geleerd op school. Maar klopt natuurlijk niet met de waarheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:12   #409
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

[quote=parcifal;8501667]Sinds wanneer is een reisreportage van een (kritische) toerist een propaganda-site?

De realiteit van de Noord-Koreaanse facade staat niet eens ter discussie, dat is gewoon een gegeven, het is gewoon een natie-brede versie van de bekende Potemkin-dorpen, niet toevallig een russische 'uitvinding', toen Gregory Potemkin langs de Dnepr fake verplaatsbare dorpen liet oprichten om keizerin Catherina II te imponeren bij haar bezoek.

Eenmaal Catherina gepasseerd was bij haar bezoek werd het dorp afgebroken en verder langs haar route weer opgebouwd.
Klassieke truuk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Potemkin_village

Je moet mij niet uitleggen wat een Potemkin dorp is, en uw Oekraïense vriendjes kennen dit ook maar al te goed. De "good news show" terwijl Oekraïners vergaan van de armoede, daar doet U zelfs aan mee. Ongetwijfeld weet U hoe slecht het er gaat, maar dat moet verzwegen worden.


Citaat:
Een Noord-Koreaanse versie van een (niet mobiel) Potemkin Dorp : Kijong Dong : puur facade, niets meer.
Daar kan niemand wonen want bevindt zich aan de demarcatielijn. Waarschijnlijk vol militairen. De andere kant heeft daar doorheen de decennia ook heel wat propaganda geplaatst. En burgers geëvacueerd uit de grenszone.

Voor de rest weet U niets over Noord-Korea. Ook ik zou er graag meer over weten, maar lees er wel veel over, zowel in de westerse media, de Russische als op onafhankelijke blogs.
Alleen al het feit dat sommige overlopers terug willen, toont aan dat het niet zo'n hel is als afgeschilderd in de westerse media.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2017 om 11:15.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:21   #410
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Degenen die Netflix hebben moeten maar eens naar 'Under the Sun' kijken.

Dan valt je verhaaltje meteen omver Tomm. Grappig ook dat je het opsluiten van hele families in strafkampen goedpraat met bierfestivals en smartphones.
Zulke reportages zag je ook in de westerse media over de Sovjet-Unie. Is propaganda, en heeft niets te zien met het dagelijkse leven. Of geeft hoogstens een zeer eenzijdig beeld.
Ik praat niets goed, ik zeg alleen dat we een gebalanceerder beeld moeten hebben. Over heel de wereld gebeuren mensenrechtenschendingen, in de Filipijnen bvb. worden 10000'en mensen zonder proces vermoord, in Latijns-Amerika riskeren journalisten elke dag hun leven, in Turkije vliegen 10000'en zonder reden in de bak, worden zelfs Duitsers en Nederlanders opgepakt omdat ze het aandurfden Erdogan te bekritiseren, toch gaan we daar nog massaal met vakantie en is er geen sprake van sancties, in tegendeel, dat regime krijgt miljarden van ons. Ook in landen als Oekraïne en Rusland, Indië (de situatie in Kashmir, daar hoor je hier bitter weinig van, elke dag echter worden er activisten vermoord), Saudi-Arabië, enzovoort, enzoverder, gebeuren grove mensenrechtenschendingen. Om nog niet te spreken van Yemen, waar met onze wapens een genocide plaatsvindt.

De westerse media is zeer eenzijdig, en dus gewoon niet neutraal. Die kampen zullen wel bestaan, waarschijnlijk is het probleem opgeblazen in de westerse media, maar wie zal het zeggen? Ik keur dat niet goed, maar over heel de wereld gebeuren nog veel ergere dingen, ook door regimes die door het Westen bewapend en gesteund worden, terwijl men het constant over Noord-Korea heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2017 om 11:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:41   #411
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse media is zeer eenzijdig, en dus gewoon niet neutraal. Die kampen zullen wel bestaan, waarschijnlijk is het probleem opgeblazen in de westerse media, maar wie zal het zeggen? Ik keur dat niet goed, maar over heel de wereld gebeuren nog veel ergere dingen, ook door regimes die door het Westen bewapend en gesteund worden, terwijl men het constant over Noord-Korea heeft.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:45   #412
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Voor de rest weet U niets over Noord-Korea. Ook ik zou er graag meer over weten, maar lees er wel veel over, zowel in de westerse media, de Russische als op onafhankelijke blogs.
Alleen al het feit dat sommige overlopers terug willen, toont aan dat het niet zo'n hel is als afgeschilderd in de westerse media.
Lol, ik sta tenminste open, ik kan me voorstellen dat er ook bloemetjes groeien in de humanitaire, economische en libertaire woestijn die Nood-Korea is.

Maar je post(s) waarbij je de kartonnen facade oproept als 'bewijs', zoals bvb. dat er (nutteloze) Smartphones zijn, show-districten en bierfestivals, dat is toch om je te bescheuren? Zo dom kan je toch niet zijn, dat je dat kritiekloos absorbeert en zelfs citeert als voorbeeld?

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 augustus 2017 om 11:46.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:47   #413
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tomm, is dit ook propaganda volgens jou ? https://www.theguardian.com/world/20...-truths-russia
Op z'n minst eenzijdige berichtgeving.
Memorial wordt er al jaren van verdacht op de payroll te staan van westerse propaganda en inlichtingendiensten. Ze staan nu op de lijst van organisaties die door buitenlandse organisaties gefinancierd worden. Even vermelden dat gelijkaardige organisaties in Oekraïne (die zich toespitsen op de misdaden van de regeringstroepen) al lang verboden zijn en de leden in de bak.

Er is in de westerse pers al ontzettend veel geschreven over de misdaden van Stalin, maar bitter weinig over de misdaden die westerse landen (behalve Duitsland) pleegden in dezelfde periode.
Hij werd veroordeeld wegens pedofilie, heeft niets met z'n carrière te zien officieel. Misschien wel, misschien niet, maar guardian weet niet of het klopt of niet. De kritiek op Rusland is echter onevenredig als je ziet dat landen als Oekraïne of Turkije er met de botte bijl inhakken op oppositie, en in Rusland verschillende kranten bestaan die elke dag openlijk zware kritiek leveren op Rusland en toch blijven bestaan en overal verkocht worden. Er vinden ook dikwijls massabetogingen plaats van de oppositie die vreedzaam verlopen, daar kunnen ze in Oekraïne enkel van dromen. Dus misschien geen leugens, wel zeer eenzijdige berichtgeving en speculatie. Maar ook dat is propaganda.
RT, dat ook propaganda is, zul je zelden op een leugen betrappen. Ze tonen enkel dat deel dat niet door de westerse media getoond wordt, en de rest niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:51   #414
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Rusland is al 26 jaar niet meer communistisch, en
Putin heeft zelf zware kritiek op het communisme. De communistische partij is de grootste oppositiepartij in Rusland.
Deze affiche is dan weer een standaardvoorbeeld van Amerikaanse propaganda, en die werkt ook, veel mensen hier geloven alles dat de media hen vertellen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 11:53   #415
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lol, ik sta tenminste open, ik kan me voorstellen dat er ook bloemetjes groeien in de humanitaire, economische en libertaire woestijn die Nood-Korea is.

Maar je post(s) waarbij je de kartonnen facade oproept als 'bewijs', zoals bvb. dat er (nutteloze) Smartphones zijn, show-districten en bierfestivals, dat is toch om je te bescheuren? Zo dom kan je toch niet zijn, dat je dat kritiekloos absorbeert en zelfs citeert als voorbeeld?
Jij weet helemaal niet dat Noord-Korea een woestijn is, je bent er nooit geweest en leest enkel propaganda.
En je schrijft over "kartonnen facades" en "nutteloze smartphones" alsof je er zelf woont.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 12:03   #416
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook niet, de Chinese pers bericht heel neutraal over Noord-Korea, over handelsverdragen, human interest, nieuwe projecten, etc. Weinig kritisch, terwijl de westerse pers extreem kritisch is, veel kritischer dan voor landen waar mensen op grote schaal omgebracht worden zonder proces, en met enorme armoede en krottenwijken, zoals de Filippijnen bvb.
Geen van beide is neutraal, maar velen hier denken dat onze pers neutraal is, dat werd hen zo geleerd op school. Maar klopt natuurlijk niet met de waarheid.
Ik denk dat de Europese jeugd in het algemeen nogal negatief staat tegenover Amerika. Zelfs een groot deel van de Amerikaanse jeugd schaamt zich over Amerika.

Kan hetzelfde worden gezegd over Russische of Chinese jongeren?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 12:56   #417
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat de Europese jeugd in het algemeen nogal negatief staat tegenover Amerika. Zelfs een groot deel van de Amerikaanse jeugd schaamt zich over Amerika.

Kan hetzelfde worden gezegd over Russische of Chinese jongeren?
Maar als het er op aankomt wint het "systeem" toch altijd in het Westen. Linkse politici worden ingekapseld en gechanteerd om mee te draaien in het roulement. Ook rechtse als Trump.
Chinese en Russische jongeren krijgen niet ingelepeld dat ze "het beste land ter wereld" zijn. In Rusland maar zeker in China zien jongeren dat ze beter leven dan hun ouders. (Rusland was een ramp in de jaren 90), terwijl in het Westen jongeren het moeilijker hebben dan hun ouders. (zeker in de VS en het VK)
In Rusland is er zeker protest bij jongeren tegen corruptie, etc. Maar ze zien een agressief en kwaadaardig Westen dat hun land wil schaden, zoals nu met die sancties. Dat zorgt voor een opstoot van nationalisme. Wel is het zo dat er al lang spanningen zijn, velen zijn de corruptie en de maffia beu. MAar dat uit zich niet in pro-westerse sympathieën zoals ze hier hopen. Het Westen wordt immers gelijkgesteld met het Yeltsin-regime of met Oekraïne, en dat is nog duizend keer erger. De communistische partij werft tegenwoordig erg veel nieuwe, jonge leden aan.


In China is er ook verzet, maar dat wordt gerecupereerd door het regime.
Waar de jeugd mee bezig is, zoals vervuiling, jobs, corruptie, etc. daar houdt ook het regime zich mee bezig. Overigens kritiek mag (was trouwens ook in de Sovjet-Unie zo) als het maar niet tegen het systeem op zich of tegen de hoogste leiding gericht is. Kritiek op lokale autoriteiten is er volop. De levensstandaard in China is nu veel hoger dan vroeger, en blijft stijgen, dus waarom zouden Chinezen kritiek hebben op het systeem? Westerse propaganda komt het land ook niet gemakkelijk binnen, maar moesten chinezen echt willen kunnen ze de censuur gemakkelijk omzeilen. Daar zien echter weinig een noodzaak toe. De meeste Chinezen zijn trouwens al in HongKong geweest en daar kunnen ze alles zien en lezen, maar de meeste zijn niet geïnteresseerd in anti-communistische propaganda.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 13:19   #418
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jij weet helemaal niet dat Noord-Korea een woestijn is, je bent er nooit geweest en leest enkel propaganda.
En je schrijft over "kartonnen facades" en "nutteloze smartphones" alsof je er zelf woont.
Ik hoor wat Noord-Koreaanse vluchtelingen zeggen en natuurlijk zijn die smartphones nutteloos omdat er geen toegang tot internet is.

Zolang toeristen, bewaakt worden door 'begeleiders' enkel worden toegelaten tot die paar oases, kartonnen facades bevolkt door speciaal getrainde en gevoedde acteurs, is er alle reden om aan te nemen dat de realiteit buiten de facade een woestijn is.

We hebben trouwens gelijkaardige voorbeelden genoeg gezien in de USSR, de realiteit is vaak nog erger dan gevreest mag worden.

Jouw propaganda-tacktieken zijn een beetje simplistisch.
Bekijk misschien eens dit interessante interview met Thae Yong-ho, de Noord-Koreaanse assistent-ambassadeur in het UK die vorig jaar overliep.
En dat is nochtans iemand van de elite en de happy few.

https://www.youtube.com/watch?v=P_hkREbhpvo&t=262

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 augustus 2017 om 13:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 06:22   #419
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar als het er op aankomt wint het "systeem" toch altijd in het Westen. Linkse politici worden ingekapseld en gechanteerd om mee te draaien in het roulement. Ook rechtse als Trump.
Chinese en Russische jongeren krijgen niet ingelepeld dat ze "het beste land ter wereld" zijn. In Rusland maar zeker in China zien jongeren dat ze beter leven dan hun ouders. (Rusland was een ramp in de jaren 90), terwijl in het Westen jongeren het moeilijker hebben dan hun ouders. (zeker in de VS en het VK)
In Rusland is er zeker protest bij jongeren tegen corruptie, etc. Maar ze zien een agressief en kwaadaardig Westen dat hun land wil schaden, zoals nu met die sancties. Dat zorgt voor een opstoot van nationalisme. Wel is het zo dat er al lang spanningen zijn, velen zijn de corruptie en de maffia beu. MAar dat uit zich niet in pro-westerse sympathieën zoals ze hier hopen. Het Westen wordt immers gelijkgesteld met het Yeltsin-regime of met Oekraïne, en dat is nog duizend keer erger. De communistische partij werft tegenwoordig erg veel nieuwe, jonge leden aan.


In China is er ook verzet, maar dat wordt gerecupereerd door het regime.
Waar de jeugd mee bezig is, zoals vervuiling, jobs, corruptie, etc. daar houdt ook het regime zich mee bezig. Overigens kritiek mag (was trouwens ook in de Sovjet-Unie zo) als het maar niet tegen het systeem op zich of tegen de hoogste leiding gericht is. Kritiek op lokale autoriteiten is er volop. De levensstandaard in China is nu veel hoger dan vroeger, en blijft stijgen, dus waarom zouden Chinezen kritiek hebben op het systeem? Westerse propaganda komt het land ook niet gemakkelijk binnen, maar moesten chinezen echt willen kunnen ze de censuur gemakkelijk omzeilen. Daar zien echter weinig een noodzaak toe. De meeste Chinezen zijn trouwens al in HongKong geweest en daar kunnen ze alles zien en lezen, maar de meeste zijn niet geïnteresseerd in anti-communistische propaganda.
Interessant. Ik had altijd wel eens graag Rusland bezocht. Maar ik vrees een beetje voor anti-westers sympathieen en lastig te worden gevallen. Dat viel goed mee in Polen en Tsjechie maar dat is daarom nog niet Rusland.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 06:51   #420
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Interessant. Ik had altijd wel eens graag Rusland bezocht. Maar ik vrees een beetje voor anti-westers sympathieen en lastig te worden gevallen. Dat viel goed mee in Polen en Tsjechie maar dat is daarom nog niet Rusland.
Geen probleem, zolang je geen Amerikaan bent. Mensen zijn slim genoeg om het onderscheid te maken tussen regeringen en gewone mensen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be