Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2017, 11:31   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor één zeldzame keer delen we hetzelfde standpunt.
dit is het standpunt van veel flaminganten hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 12:45   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
2
Inderdaad wij moeten betalen voor de stommiteiten van de Walen.
De correcte vorm is: wij moeten betalen voor de Walen, en in ruil mogen de politieke zuilen in Vlaanderen schaamteloos en ongestraft blijven graaien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 september 2017 om 12:45.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:10   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Goed bezig.

Alweer een stap in de richting van de Vlaamse Onafhankelijkheid.


De taalgrens zal een staatsgrens worden.
Twee vragen:

1 Deelt uw dochter, die volgens u in Elsene zou wonen uw mening?

2 Indien ja, waarom is die in Elsene gaan wonen?

Het feit dat Vlaanderen weigert voldoende te investeren in het Brusselse onderwijs betekent dat ze Brussel opgegeven hebben. M.a.w. een onafhankelijk Vlaanderen zal er een zonder Brussel zijn.

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...ar-de-rechter/

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 september 2017 om 13:12.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:12   #24
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Om een uitspraak van Wim Sonneveldt te citeren: "En allemaal mee eten!"
Ik had inderdaad al opgemerkt dat uw mentaliteit een beetje "thick" is.
Ok, het is je vergeven na al die tijd.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:14   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Twee vragen:

1 Deelt uw dochter, die volgens u in Elsene zou wonen uw mening?

2 Indien ja, waarom is die in Elsene gaan wonen?

Het feit dat Vlaanderen weigert voldoende te investeren in het Brusselse onderwijs betekent dat ze Brussel opgegeven hebben. M.a.w. een onafhankelijk Vlaanderen zal er een zonder Brussel zijn.

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...ar-de-rechter/
Matonge males. Need I say more?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 september 2017 om 13:14.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:15   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

jammer dat het nu de school is die zal mogen kiezen, en niet de ouders (onrechtstreeks kiezen die de school wel, maar kinderen van een gezin naar andere scholen sturen is voor velen een drempel toch)

mijn standpunt is dat elke leerling best zou kiezen naar zijn interesses en mogelijkheden, het zou m.i. de kwaliteit het taalonderwijs in elke taal specifiek hoger leggen. elk kind leert vlotter de taal die t interesseert, met een aantal kinderen in een klas die niet geinteresseert zijn, is lesgeven een pak moeilijker en gaat het niveau sowieso naar beneden.

evidenties voor alle andere vakken en keuzerichtingen ... maar ivm talen nog steeds taboe in het communautairgevoelige Vlaanderen (in Wallonië is de keuze wel vrij).

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 september 2017 om 13:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:22   #27
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jammer dat het nu de school is die zal mogen kiezen, en niet de ouders (onrechtstreeks kiezen die de school wel, maar kinderen van een gezin naar andere scholen sturen is voor velen een drempel toch)

mijn standpunt is dat elke leerling best zou kiezen naar zijn interesses en mogelijkheden, het zou m.i. de kwaliteit het taalonderwijs in elke taal specifiek hoger leggen. elk kind leert vlotter de taal die t interesseert, met een aantal kinderen in een klas die niet geinteresseert zijn, is lesgeven een pak moeilijker en gaat het niveau sowieso naar beneden.

evidenties voor alle andere vakken en keuzerichtingen ... maar ivm talen nog steeds taboe in het communautairgevoelige Vlaanderen (in Wallonië is de keuze wel vrij).
Ok, wiskunde en andere talen (dan het eigen dialect) d' eruit dan maar.
Voordeel: opmerkingen/ evaluaties van de leraars kunnen ze niet meer lezen en de gegeven punten niet meer optellen. Win-win voor de kids... tot ze niet meer op pa/ma kunnen teren om te overleven dan.

Strak plan voor hun naar-beneden-genivelleerde toekomst!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 september 2017 om 13:28.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:33   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ok, wiskunde en andere talen (dan het eigen dialect) d' eruit dan maar.
Voordeel: opmerkingen/ evaluaties van de leraars kunnen ze niet meer lezen en de gegeven punten niet meer optellen. Win-win voor de kids... tot ze niet meer op pa/ma kunnen teren om te overleven dan.

Strak plan voor hun naar-beneden-genivelleerde toekomst!
als je met wiskunde wil vergelijken, is het eerlijker 'iedereen verplicht Frans' gelijk te stellen met 'iedereen verplicht door de hoogste wiskundige richting' te duwen ...

over nivelering naar beneden gesproken...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:37   #29
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als je met wiskunde wil vergelijken, is het eerlijker 'iedereen verplicht Frans' gelijk te stellen met 'iedereen verplicht door de hoogste wiskundige richting' te duwen ...

over nivelering naar beneden gesproken...
Genoteerd: kennis Frans is hogere wiskunde... voor de kids in 't nieuwe Vlaendrenland.


- Oh, my sides!- En ik maar denken dat de Vlaming geen humor meer had.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:46   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Genoteerd: kennis Frans is hogere wiskunde... voor de kids in 't nieuwe Vlaendrenland.


- Oh, my sides!- En ik maar denken dat de Vlaming geen humor meer had.
nee, maar voor een meerderheid is het een taal die men nergens meer tegen komt, even dood en abstract als Latijn.

ivm Latijn studeren ben ik van mening dat iedereen daar idd ook voordeel van zou kunnen hebben, maar gaan we dat daarom verplichten voor iedereen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:53   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, maar voor een meerderheid is het een taal die men nergens meer tegen komt, even dood en abstract als Latijn.

ivm Latijn studeren ben ik van mening dat iedereen daar idd ook voordeel van zou kunnen hebben, maar gaan we dat daarom verplichten voor iedereen?
Ik deed Latijnse Humaniora en had er een hekel aan destijds want dode taal. Nu kan ik het beter pruimen om De Wever te kunnen volgen als hij geen Aantwaarps babbelt. -Dit terzijde-
Ik kan je verzekeren dat Frans geen dode taal is die ik in elk werelddeel dat ik ooit bezocht soms diende te spreken om dingen te verduidelijken. Dit naast Engels, Duits, wat Spaans, Italiaans etc...
Nooit Vlaams. Dat verstonden ze zelfs in Texel (spreek uit Tessel) niet!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 september 2017 om 13:58.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:58   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik deed Latijnse Humaniora en had er een hekel aan destijds want dode taal. Nu kan ik het beter pruimen om De Wever te kunnen volgen als hij geen Aantwaarps babbelt. -Dit terzijde-
Ik kan je verzekeren dat Frans geen dode taal is die ik in elk werelddeel dat ik ooit bezocht soms diende te spreken om dingen te verduidelijk. Dit naast Engels, Duits, wat Spaans, Italiaans etc...
Nooit Vlaams. Dat verstonden ze zelfs in Texel (spreek uit Tessel) niet!
ik deel je mening, maar in de Vlaamse praktijk zitten er veel te veel ongeinteresseerden in de les Frans en is het peil daardoor dramatisch gezakt ... tot een niveau waarvan ik me afvraag of dit nog wel enig nut heeft.

dit zou je wegwerken door vrije keuze, waardoor zij die wel Frans willen leren terug een aanvaardbaar minimumniveau kunnen bereiken.

echt, zeker in lagere ASO richtingen of Technische richtingen is de toestand dramatisch hoor ... daar hebben veel leerkrachten Frans m.i. zelfs niet meer voldoende basis om voor de klas te staan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:04   #33
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, maar voor een meerderheid is het een taal die men nergens meer tegen komt, even dood en abstract als Latijn.

ivm Latijn studeren ben ik van mening dat iedereen daar idd ook voordeel van zou kunnen hebben, maar gaan we dat daarom verplichten voor iedereen?
Elke inwoner van het Vlaamse gewest woont op minder dan 60km (vogelvlucht) van de Franse taalgrens. Wie de Franse taal niet meer tegenkomt is nog nooit van onder zijn kerktoren vandaan geweest.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:07   #34
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik deel je mening, maar in de Vlaamse praktijk zitten er veel te veel ongeinteresseerden in de les Frans en is het peil daardoor dramatisch gezakt ... tot een niveau waarvan ik me afvraag of dit nog wel enig nut heeft.

dit zou je wegwerken door vrije keuze, waardoor zij die wel Frans willen leren terug een aanvaardbaar minimumniveau kunnen bereiken.

echt, zeker in lagere ASO richtingen of Technische richtingen is de toestand dramatisch hoor ... daar hebben veel leerkrachten Frans m.i. zelfs niet meer voldoende basis om voor de klas te staan ...
Enige correctie.

In de Vlaamse praktijk zitten er veel te veel ongeïnteresseerden in de les Frans, geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde, ....enz. en is het peil daardoor dramatisch gezakt ... tot een niveau waarvan ik me afvraag of dit nog wel enig nut heeft.

Onderwijs misschien ook maar afschaffen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 september 2017 om 14:08.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:11   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Elke inwoner van het Vlaamse gewest woont op minder dan 60km (vogelvlucht) van de Franse taalgrens. Wie de Franse taal niet meer tegenkomt is nog nooit van onder zijn kerktoren vandaan geweest.
lol ja, de Vlaamse websites zijn tweetalig, de Waalse niet, maar de Vlamingen hebben een kerktorenmentaliteit ...

t is ook niet zo dat Vlaamse media zo bekrompen zijn om te dubben zoals de Franstalige media hé Jos ...

alleen is de Franstalige chanson en de Franse film zo gemarginaliseerd dat Vlaamse jeugd niet meer in aanraking komt met t Frans.

opmerkelijk die tegenstand tegen vrije keuze van jullie ... hebben jullie zo weinig vertrouwen in de Franse cultuur dat je die verplichting als noodzakelijk beschouwt dan? ... ik ga er tenminste nog van uit dat er altijd wel een voldoende grote en gemotiveerde groep zal geinteresseerd blijven in Frans als tweede taal (naar mijn aanvoelen de helft vd ASO leerlingen?)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:13   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Enige correctie.

In de Vlaamse praktijk zitten er veel te veel ongeïnteresseerden in de les Frans, geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde, ....enz. en is het peil daardoor dramatisch gezakt ... tot een niveau waarvan ik me afvraag of dit nog wel enig nut heeft.

Onderwijs misschien ook maar afschaffen?

dat is een evolutie die ik dan niet gemerkt heb bij mijn schoolgaande kinderen, integendeel, zeker geschiedenis was die leerstof diepgaander en uitgebreider. en voor wiskunde zijn er veel grotere uurverschillen vrij te kiezen, gelukkig maar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:13   #37
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Twee vragen:

1 Deelt uw dochter, die volgens u in Elsene zou wonen uw mening?

2 Indien ja, waarom is die in Elsene gaan wonen?

Het feit dat Vlaanderen weigert voldoende te investeren in het Brusselse onderwijs betekent dat ze Brussel opgegeven hebben. M.a.w. een onafhankelijk Vlaanderen zal er een zonder Brussel zijn.

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...ar-de-rechter/
1 Ja.

2 Dat zijn Uw zaken niet.
Zij woonde vroeger ook al in Brisbane
en de reden daarvoor ga ik U ook niet vertellen .


Inderdaad wij zijn een voorstander van de Ierse oplossing.

Eerst een Onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel.
(Als we op Brussel moeten wachten zijn we binnen 20 jaar nog niet Onafhankelijk.)

Daarna zal Brussel zelf komen vragen om toch maar terug bij Vlaanderen te mogen komen .
Dat zal dan enkel kunnen op onze voorwaarden.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2017 om 14:14.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:18   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol ja, de Vlaamse websites zijn tweetalig, de Waalse niet, maar de Vlamingen hebben een kerktorenmentaliteit ...

t is ook niet zo dat Vlaamse media zo bekrompen zijn om te dubben zoals de Franstalige media hé Jos ...

alleen is de Franstalige chanson en de Franse film zo gemarginaliseerd dat Vlaamse jeugd niet meer in aanraking komt met t Frans.

opmerkelijk die tegenstand tegen vrije keuze van jullie ... hebben jullie zo weinig vertrouwen in de Franse cultuur dat je die verplichting als noodzakelijk beschouwt dan? ... ik ga er tenminste nog van uit dat er altijd wel een voldoende grote en gemotiveerde groep zal geinteresseerd blijven in Frans als tweede taal (naar mijn aanvoelen de helft vd ASO leerlingen?)
Elaba... mij niet in een hokje duwen he! Ik heb de Schoof zijn kloten te maken met Franse Cultuur, of met Duitse, Belgische, 'Tesselse' of Cantonese.
Ik ben toeschouwer en leer ervan.

P.S. de Helft van ASO leerlingen?
Vergeet dat maar. Spijtig, maar realiteit dankzij hun Franshatende ouwen (M/V) in een groot deel van Vlaendrenland.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:18   #39
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik deed Latijnse Humaniora en had er een hekel aan destijds want dode taal. Nu kan ik het beter pruimen om De Wever te kunnen volgen als hij geen Aantwaarps babbelt. -Dit terzijde-
Ik kan je verzekeren dat Frans geen dode taal is die ik in elk werelddeel dat ik ooit bezocht soms diende te spreken om dingen te verduidelijken. Dit naast Engels, Duits, wat Spaans, Italiaans etc...
Nooit Vlaams. Dat verstonden ze zelfs in Texel (spreek uit Tessel) niet!
In Zuid -Afrika , Namibië,Aruba ,Curaçao Bonaire en Suriname zal je verder

komen met Nederlands dan met Frans.

In Texel had ik geen enkel probleem om hen te verstaan en zij hadden geen enkel probleem om mij te verstaan.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 18:38   #40
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn er op het internet grenzen ?
oh die zijn er wel hoor. Ik heb een .be webwinkel in het Nederlands. En ik heb volstrekt geen interesse in klanten uit Franstalig België.

en klanten in Franstalig België krijgen mijn advertenties niet te zien ook, daar zorg ik wel voor.

Zo houd ik meer tijd over voor nagenoeg perfecte dienstverlening en snelle levering aan Nederlandstalige klanten.

Laatst gewijzigd door Hollander : 1 september 2017 om 18:40.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be