Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2017, 21:41   #141
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Een religieus huwelijk mag slechts afgesloten worden in België nadat het bugerlijk huwelijk is voltrokken.

Een religieuze voorganger mag dus een huwelijk sluiten (enkel religieus), maar enkel bij reeds in de echt getrouwde koppels.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:47   #142
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Is het 14-jarig meisje in het buitenland uitgehuwelijkt via een retourticketje Absurdistan? Niks tegen te doen vrees ik.
Denaturaliseren zoals Schoofzak voorstelt.

Hoe mulitcultureler een samenleving wordt, hoe autoritairder de wetgeving moet worden om alles nog een beetje doenbaar te houden.

We hebben al anonieme SIM kaarten moeten opgeven.

En we hebben al moeten aanvaarden dat er vingerafdrukken opgeslagen worden op de ID kaarten.

En het leger loopt op straat met getrokken mitraillette.

Misschien is het dan niet overdreven om in het geval van een kindhuwelijk afgesloten in Absurdistan de hele zooi: ouders, broers, zussen, nonkels, tantes, neven, nichten, neefjes, nichtjes e.d.m. een gedwongen enkeltje Absurdistan te geven. Administratief wel zorgen dat je de kluts niet kwijtraakt want sommige van die figuren zijn hun eigen nonkel.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:49   #143
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat is nu ook al het geval. Zie de "Ann-Sofie" uit Demir haar FB post.
Wel, wat is daar nu van ?
Dat is toch het geval waar we over bezig waren ?
Waar zie jij hier de andere behandeling, de andere bestraffing ?

Als ik op die link druk naar dat stukje van haar FB zie ik enkel wat Zuhul Demir denkt dat er anders zou gebeurd zijn.
Ze begint al met appelen met citroenen te vergelijken daar beiden niet te vergelijken zijn...of althans dat denk ik zo want ze laat het na alle parameters mee te geven.
Als het inderdaad zo is dat het onbekende meisje uitgehuwelijkt zou worden dan gaat het over een huwelijk buiten België ...je kan dat dus moeilijk verhinderen tenzij de overheid bewijslast daartoe zou hebben... dan zou je de ouders kunnen bestraffen
Lijkt me nogal moeilijk.
Bij een Ann-Sofie zou het (naar analogie) gaan om een onbestaand scenario.
... tenzij Demir ook een buitenlands huwelijk voor ogen zou hebben.
In dat laatste geval zie ik ze ook niet anders handelen.

Nu, onafgezien daarvan is het wel de Juf die haar verhaal deed in de Standaard (en dat zonder naam.. nogal wiedes) en daarmee is naar buiten gekomen.

...als ge het zo beziet dan is de Juf niet eens zo dom geweest daar ook zoiets bestaat als discretieplicht ( daar zijn geen strafrechtelijke maar wel tuchtrechtelijke sancties aan verbonden )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 21:55   #144
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Er zijn. Of bizarre dingen: een adoptie binnen het Marokkaans milieu. Je dekt met akkoord uiteraard een vriendin van een familie of kennis, die baart uw kind, en je draagt het kind over naar belgie en adopteert het, er is in belgie geen haar op het hoof van ook maar een katholiek die er zou aan denken om op die manier een kind te adopteren... ik weet zelfs niet of je dit ook maar wettelijk gereglementeerd krijgt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 22:01   #145
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wat doen ze dan wanneer ze bv. pedofilie binnen een gezin vaststellen en het slachtoffer wil geen aangifte doen?
Men spreekt als het ware van een intern spreekrecht en een ambtelijke
zwijgplicht ( maar dan zonder de strafrechtelijke gevolgen enkel tuchtsactionele gevolgen)

...maar doch als het gaat over pedofilie ( met de veronderstelling dat het volop aan de gang is ) dan primeert de verplichting tot hulp aan personen in nood (schuldig verzuim) en de mogelijkheid tot aangifte bij ernstige misdrijven.
het eerste is een verplichting, het tweede een mogelijkheid waar de zwijgplicht niet meer geldt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 22:07   #146
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Volgens:
https://www.belgium.be/nl/familie/ko...jk/voorwaarden
is de minimum huwelijksleeftijd in België 18 jaar, behoudens een vonnis van de jeugdrechtbank bij ernstige redenen.

De handleiding waar Demir naar verwees, slaat uiteraard alleen op voorgenomen huwelijken afgesloten in België, en bestemd voor Belgische ambtenaren/hulpverleners.

Is het 14-jarig meisje in het buitenland uitgehuwelijkt via een retourticketje Absurdistan? Niks tegen te doen vrees ik.
juist
Tenzij ge over staalharde bewijzen zou beschikken dat de ouders (of andere familieleden op Belgisch grondgebied) dat van plan zijn dan kunt ge dat proberen te verhinderen door die personen op te pakken.

Citaat:
Mag een imam/whoever in België een huwelijk sluiten volgens de ritus of geplogenheden van een vreemde natie/religie? Ik denk dat dat hier alleen kan/mag indien het een erkende godsdienst betreft, en er geen konflikt is met de wetgeving alhier.
Klopt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 22:56   #147
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onzin van een gefrustreerde blokker die een drama wil misbruiken voor zijn eigen agenda... Elke normale mens stelt zich vragen bij dit verhaal en keurt dit af. Zie jij ook maar iemand dit relativeren en/of goedpraten ? Niemand doet dat...
Had zuhal het niet aangeklaagd had niemand erom gemaald.
Die juf is een typisch product van 50 jaar poco doctrine. (in haar geval 25 jaar..) Daar gaat het om. De oorzaak. Niet de symptomen.

Laatst gewijzigd door Mindset : 1 september 2017 om 22:57.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 23:32   #148
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Had zuhal het niet aangeklaagd had niemand erom gemaald.
Die juf is een typisch product van 50 jaar poco doctrine. (in haar geval 25 jaar..) Daar gaat het om. De oorzaak. Niet de symptomen.
neenee .. Je hoeft de zaken nu niet om te draaien
Als die juf haar verhaal niet had gedaan en de Standaard had dat niet gepubliceerd dan maalde niemand daarom?

Dat Zuhul daar vervolgens verder op ingaat kan ik alleen maar toejuichen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 00:26   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neenee .. Je hoeft de zaken nu niet om te draaien
Als die juf haar verhaal niet had gedaan en de Standaard had dat niet gepubliceerd dan maalde niemand daarom?

Dat Zuhul daar vervolgens verder op ingaat kan ik alleen maar toejuichen.
Waarom heeft Zuhul zelf niets gedaan, misschien moet ze dat eens uitleggen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 01:47   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
beroepsgeheim wordt in principe alleen maar opgegeven indien er kans bestaat voor publiek gevaar (-> bv besmetting ), op vraag van een rechter of voor een of een parlementaire onderzoekscommissie, en bij een conflict van plichten.
Een dokter die een overlijden komt vast stellen zal altijd de politie inlichten bij een verdacht overlijden.
Evenzo zal een dokter die mishandeling/misbruik van een kind vermoed dat ook aangeven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 september 2017 om 01:48.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 09:22   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...
Om daar verandering in te brengen en het zelfs verplicht te maken ( dus niet enkel het mogen doorbreken van die zwijgplicht ) dient dat toch behoorlijk gemotiveerd te worden.
En dat ontbreekt dus.
Daarvoor volstaat een wet die het strafwetboek wijzigt op één artikel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 17:54   #152
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ge beseft toch dat Eurabia een conspiracy theorie is hé
Zelfs als doomsday scenario houdt het totaal geen steek
Hoe moeten we dit dan duiden:

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 19:52   #153
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onzin van een gefrustreerde blokker die een drama wil misbruiken voor zijn eigen agenda... Elke normale mens stelt zich vragen bij dit verhaal en keurt dit af. Zie jij ook maar iemand dit relativeren en/of goedpraten ? Niemand doet dat...
Pandareus, was het kind blank dan ben ik er vrij zeker van dat de juf wel de bevoegde instanties had gewaarschuwd. Jij niet, in alle eerlijkheid?

Het was echter een moslimkindje.

Exact de nuance waar Demir op doelt.

Nu zijn er 2 mogelijkheden waarom dat mens verzuimd heeft om de kinderbescherming in te schakelen:

Ofwel was ze een blokker en wreef ze in haar handen ( je schuwt de laatste tijd steeds minder dergelijke terminologie dus ik pas me maar aan), ofwel...

Doet ze geen aangifte vanuit politiek-correct standpunt, maar dan is diegene die dat durft te opperen volgens jou en menig ander een VB'er die aan politieke recuperatie doet...

Van iemand als Zeus die stelt dat het geen probleem hoeft te zijn als ze in pakweg Timboektoe trouwt kan ik nog aannemen dat hij dat echt allemaal meent, ik kan echter niet geloven dat jij in deze zo naïef bent...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 2 september 2017 om 19:55.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 19:57   #154
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neenee .. Je hoeft de zaken nu niet om te draaien
Als die juf haar verhaal niet had gedaan en de Standaard had dat niet gepubliceerd dan maalde niemand daarom?

Dat Zuhul daar vervolgens verder op ingaat kan ik alleen maar toejuichen.
Ik kan me voorstellen dat het schuldgevoel toch wel iets moet doorwegen.
Is het kind intussen al van de radar verdwenen?

Dat kan ook meegespeeld hebben in haar motivatie om er nu mee naar buiten te komen.

Anyway, no way dat Annelieke eenzelfde behandeling had gekregen van haar juf.

Demir heeft overschot van gelijk.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 2 september 2017 om 19:58.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 20:18   #155
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Dubbel...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 2 september 2017 om 20:31.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 20:22   #156
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praha Bekijk bericht
Wel, wat is daar nu van ?
Dat is toch het geval waar we over bezig waren ?
Waar zie jij hier de andere behandeling, de andere bestraffing ?

Als ik op die link druk naar dat stukje van haar FB zie ik enkel wat Zuhul Demir denkt dat er anders zou gebeurd zijn.
Ze begint al met appelen met citroenen te vergelijken daar beiden niet te vergelijken zijn...of althans dat denk ik zo want ze laat het na alle parameters mee te geven.
Als het inderdaad zo is dat het onbekende meisje uitgehuwelijkt zou worden dan gaat het over een huwelijk buiten België ...je kan dat dus moeilijk verhinderen tenzij de overheid bewijslast daartoe zou hebben... dan zou je de ouders kunnen bestraffen
Lijkt me nogal moeilijk.
Bij een Ann-Sofie zou het (naar analogie) gaan om een onbestaand scenario.
... tenzij Demir ook een buitenlands huwelijk voor ogen zou hebben.
In dat laatste geval zie ik ze ook niet anders handelen.

Nu, onafgezien daarvan is het wel de Juf die haar verhaal deed in de Standaard (en dat zonder naam.. nogal wiedes) en daarmee is naar buiten gekomen.

...als ge het zo beziet dan is de Juf niet eens zo dom geweest daar ook zoiets bestaat als discretieplicht ( daar zijn geen strafrechtelijke maar wel tuchtrechtelijke sancties aan verbonden )

Je bedoelt dat er bij ernstig vermoeden of aanwijzingen van uithuwelijken, zelfs al is het in het buitenland, de ouders niet uit de ouderlijke macht zouden zijn ontzet?

Het klopt ook totaal niet dat het in het buitenland zou moeten plaats vinden.

http://m.standaard.be/cnt/dmf20150323_01595092

Ik kan dan ook niet geloven dat een juf die wel doet wat ze in zo'n geval zou moeten doen, daar naderhand met tuchtsancties voor zou bedankt worden.

Discretieplicht kan hier onmogelijk tegen haar gebruikt worden want het gaat hier om vermoeden van strafrechtelijke feiten.

Tot slot bevestig je volgens mij exact wat Demir bedoelt met je opmerking over het onbestaand scenario van een blank kind.
Bij allochtonen gebeurt het nu eenmaal, nietwaar, en wij autochtonen zijn immers zo achterlijk niet.

Ik zie niet veel verschil met de VB-retoriek inzake superioriteitsgevoel, alleen zit het subtieler verstopt en is het mogelijk grotendeels onbewust.

Maar wie zegt dat het onmogelijk is dat vermarginaliseerde autochtonen hun dochter voor geld zouden versjacheren aan een oude vent?

Het zou even illegaal en ondergronds zijn en gebeuren als het kindhuwelijk.

Het zou hoogstwaarschijnlijk wel eerder doorgegeven worden, wanneer het kind iets zegt of plots van de schoolbanken verdwijnt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 2 september 2017 om 20:42.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 21:14   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Pandareus, was het kind blank dan ben ik er vrij zeker van dat de juf wel de bevoegde instanties had gewaarschuwd. Jij niet, in alle eerlijkheid?

Het was echter een moslimkindje.

Exact de nuance waar Demir op doelt.

Nu zijn er 2 mogelijkheden waarom dat mens verzuimd heeft om de kinderbescherming in te schakelen:

Ofwel was ze een blokker en wreef ze in haar handen ( je schuwt de laatste tijd steeds minder dergelijke terminologie dus ik pas me maar aan), ofwel...

Doet ze geen aangifte vanuit politiek-correct standpunt, maar dan is diegene die dat durft te opperen volgens jou en menig ander een VB'er die aan politieke recuperatie doet...

Van iemand als Zeus die stelt dat het geen probleem hoeft te zijn als ze in pakweg Timboektoe trouwt kan ik nog aannemen dat hij dat echt allemaal meent, ik kan echter niet geloven dat jij in deze zo naïef bent...
Ik heb geen begin van een idee waarom die juf gedaan heeft/niet gedaan heeft hoe het verlopen is. Wel dat ik het volkomen afkeur. En toch goed vind dat ze het uiteindelijk publiek maakte. En ook dat een politica hier ruchtbaarheid aan geeft. Mag dat nog ? Het lost niets op voor het concrete geval, maar de ruchtbaarheid zal maken dat een volgende geval sneller en accurater door een andere juf zal aangepakt worden. Of eender door wie die weet krijgt van dergelijke aberraties. Mag dat nog zonder dat er van mij verwacht is dat ik mee ranzige uitspraken van ku klux klan allooi begin te debiteren zoals de club van de blokkers hier zo graag doen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 22:09   #158
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb geen begin van een idee waarom die juf gedaan heeft/niet gedaan heeft hoe het verlopen is. Wel dat ik het volkomen afkeur. En toch goed vind dat ze het uiteindelijk publiek maakte. En ook dat een politica hier ruchtbaarheid aan geeft. Mag dat nog ? Het lost niets op voor het concrete geval, maar de ruchtbaarheid zal maken dat een volgende geval sneller en accurater door een andere juf zal aangepakt worden. Of eender door wie die weet krijgt van dergelijke aberraties. Mag dat nog zonder dat er van mij verwacht is dat ik mee ranzige uitspraken van ku klux klan allooi begin te debiteren zoals de club van de blokkers hier zo graag doen ?
Demir gaf er volgens mij geen ruchtbaarheid aan, dag geeft die juf uiteindelijk zelf gedaan door, veel te laat, er mee naar buiten treden.

Ik denk dat je niet goed begrijpt waarom Demir er zich zo druk over maakte.

Ze alludeert immers zelf op die "ranzige uitspraken van ku klux allooi" waar je je zo druk over maakt.

Maar laat maar...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be