Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben u trevreden over uw poltieke partij in de regering((en) ?
Ik behoor tot de VLD-strekking en ik ben tevreden 2 3,33%
Ik behoor tot de VLD-strekking en ben NIET tevreden 3 5,00%
Ik behoor tot SP.a-Spirit en ik ben tevreden 0 0%
Ik behoor tot SP.a-Spirit en ik ben NIET tevreden 2 3,33%
Ik behoor tot CD&V-NVA en ik ben tevreden 5 8,33%
Ik behoor tot CD&V-NVA en ik ben NIET tevreden 2 3,33%
Ik behoor tot de oppositie maar ik ben tevreden over de regering(en) 3 5,00%
Ik behoor tot de oppositie en ik ben NIET tevreden over de regering(en) 43 71,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2005, 21:46   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
en wat voor een spa-stemmers dan nog
en hij is dan nog niet tevreden
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 08:41   #22
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Ik behoor tot SP.a-Spirit en ik ben NIET tevreden
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 08:50   #23
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ik behoor tot SP.a-Spirit en ik ben NIET tevreden
Waarom ben je niet tevreden ?

Zowat alle etische standpunten zijn verwezenlijkt, de sociaal zwakkeren hebben een pak voordelen bijgekregen, en Steve herhaalt telkens dat het goed leven is in België, ... of zou er toch een probleem zijn met het economische klimaat dat door paars geschapen is ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 08:59   #24
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Waarom ben je niet tevreden ?

Zowat alle etische standpunten zijn verwezenlijkt, de sociaal zwakkeren hebben een pak voordelen bijgekregen, en Steve herhaalt telkens dat het goed leven is in België, ... of zou er toch een probleem zijn met het economische klimaat dat door paars geschapen is ?
T'gaat mij vooral op de manier dat sp.a soms omgaat met haar vlaamse kiezers

sp.A moet vlaamser worden en dan ook meer de kaart durven trekken van de vlamingen en niet altijd poepje likken van Elio en zijn bende

Maar op gebied van de regering :

Men zou er moeten voor zorgen dat bedrijven wat minder belastingen betalen in ruil voor meer personeel

ook werknemers zouden wat minder belastingen moeten betalen maar enfi da zal altijd een probleem worden ( een land zonder belastingen overleefd niet)


Regering steekt teveel tijd in nuteloze dingen:

ze zouden beter ook werk maken van splitsing van sociale zekerheid en dan ook strenger optreden tegen profiteurs!

wie of hoe of wat ga ik hier niet uitleggen wat ik ga ook niemand beoordelen

maar men mag niet ontkennen dat er profiteurs rondlopen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 09:02   #25
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
T'gaat mij vooral op de manier dat sp.a soms omgaat met haar vlaamse kiezers

sp.A moet vlaamser worden en dan ook meer de kaart durven trekken van de vlamingen en niet altijd poepje likken van Elio en zijn bende

Maar op gebied van de regering :

Men zou er moeten voor zorgen dat bedrijven wat minder belastingen betalen in ruil voor meer personeel

ook werknemers zouden wat minder belastingen moeten betalen maar enfi da zal altijd een probleem worden ( een land zonder belastingen overleefd niet)


Regering steekt teveel tijd in nuteloze dingen:

ze zouden beter ook werk maken van splitsing van sociale zekerheid en dan ook strenger optreden tegen profiteurs!

wie of hoe of wat ga ik hier niet uitleggen wat ik ga ook niemand beoordelen

maar men mag niet ontkennen dat er profiteurs rondlopen
Dit verwoordt eigenlijk wat de meerderheid van de burgers denken. Meer daadkracht in de belangrijke dingen ipv oeverloos gelul in randzaken, die wel belangrijk zijn voor enkelingen maar daardoor de echte maatschappelijke problemen doen wachten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:19   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom denken we anders dat er zo'n heisa rond B-H-V is.
Uiteindelijk maakt het geen drol uit.Wat we ook kiezen, de rotzooi die er van komt heeft alleen een andere naam die dezelfde lading dekt.

Ergo, da's een bliksemafleider. Ik wacht af welke lijken dat ze op die manier in de kast proberen te houden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:22   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

We hebben het nog nooit zo goed gehad, maar niemand is tevreden...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:28   #28
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
We hebben het nog nooit zo goed gehad, maar niemand is tevreden...
Tja, er zijn nu eenmaal mensen die ook een toekomst voor onze kinderen willen. Anderen denken alleen maar aan nu : nu alles gratis, nu meer poen, nu ...
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:30   #29
Vince
Vreemdeling
 
Vince's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Locatie: Harelbeke
Berichten: 70
Standaard

Domme vraag: maar bij iedere poll kan ik blijkbaar niet stemmen? Ik ben nochtans ingelogd. En toch staat er iedere keer "Je mag niet stemmen in deze peiling.

Nog een beetje en ik dien klacht in bij het centrum voor gelijke kansen
__________________
Ik ben liberaal, rechts en vlaming...en nu?
Vince is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:36   #30
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince
Domme vraag: maar bij iedere poll kan ik blijkbaar niet stemmen? Ik ben nochtans ingelogd. En toch staat er iedere keer "Je mag niet stemmen in deze peiling.

Nog een beetje en ik dien klacht in bij het centrum voor gelijke kansen
Je moet minstens 100 berichten hebben om stemgerechtigd te zijn. Dus nog even geduld.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:40   #31
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dit verwoordt eigenlijk wat de meerderheid van de burgers denken. Meer daadkracht in de belangrijke dingen ipv oeverloos gelul in randzaken, die wel belangrijk zijn voor enkelingen maar daardoor de echte maatschappelijke problemen doen wachten.
Is het probleem nu net niet dat iedereen "de belangrijke dingen" anders invult?

Wat zou ik het leuk vinden mochten Vehofstadt en Leterme samen de volgende verklaring afleggen:
"Wij willen BHV splitsen, maar de Franstaligen willen daar een prijs voor en daartoe zijn wij niet bereid. Voorlopig laten we dat dossier dan maar liggen.
We gaan ons toeleggen op andere problemen. We gaan ervoor zorgen dat Geertje niet pas op zijn 90ste met pensioen mag, dat Firestone veilig op elke straat mag lopen, dat KOBAF steeds een dak boven zijn hoofd heeft, dat wie kantelpoorten wil installeren dat ook mag doen."

Ik zal daar blij mee zijn. Maar hoevelen zullen het dan niet hebben over "DE ZOVEELSTE KAAKSLAG VOOR VLAANDEREN"?

Moeilijke stiel, hé, politicus zijn.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:45   #32
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
We hebben het nog nooit zo goed gehad, maar niemand is tevreden...
van welke planeet kwam jij alweer?
  • de consumptieprijzen zijn drastisch gestegen door euro (iets wat officieel werd verboden door de regering maar waar geen kat rekening mee heeft gehouden)
  • de cijfers van vorige week tonen aan dat er een kleine 90.000 werklozen zijn bijgekomen (wat toch iets anders is dan de 200.000 nieuwe banen die Guynocchio ons beloofde
  • daarenboven zal het gros van die banen nooit terugkomen doordat de bedrijven onder de massieve belastingdruk naar het buitenland trekken
  • één van de paradepaardjes van Guynocchio en Co is de belastingsverlaging, maar tenzij je tot de allerrijksten in dit land behoort, heeft geen mens er wat van gemerkt, eerder integendeel, maar toch houdt de VLD-kliek deze leugen #52.351 vol
  • dan blijft de regering maar boven de hoofden van de burger heen zijn eigen gedacht doordrukken: hoewel een absolute meerderheid van de bevolking tegen het migrantenstemrecht en de Turkse toetreding tot de EU is, heeft de regering niet het minste ondernomen om dit tegen te houden, integendeel: Karel De Klucht die als enige de standpunten van zijn partij vertolkte werd als voorzitter aan de kant gezet
  • ondanks alle socio-economische en financiële problemen in dit land blijft men maar geld naar het buitenland smijten. aardbeving in Iran of Turkije? geef maar geld. orkaan in Haïti? geef maar geld. tsunami in Zuidoost-Azië? geef maar geld. het belziekske komt er als gulle gever uit, maar het zijn wel de eigen belastingbetalers die gepluimd worden
  • voor de verkiezingen waren alle "Vlaamse" partijen het roerend eens dat B-H-V zonder veel moeite en zonder toegevingen gesplitst moest worden. toen kwamen de verkiezingen en opeens sprak men heel andere taal. zelfs N-VA, die niet in de regering zou stappen voor de kieskring werd gesplitst, kwam op zijn strepen terug. intussen werden alle tot nog toe voor ogen gestelde deadlines overschreden, maar Guynocchio heeft de oplossing gevonden: hij werkt niet meer met deadlines.....
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 10:49   #33
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Is het probleem nu net niet dat iedereen "de belangrijke dingen" anders invult?

Wat zou ik het leuk vinden mochten Vehofstadt en Leterme samen de volgende verklaring afleggen:
"Wij willen BHV splitsen, maar de Franstaligen willen daar een prijs voor en daartoe zijn wij niet bereid. Voorlopig laten we dat dossier dan maar liggen.
We gaan ons toeleggen op andere problemen. We gaan ervoor zorgen dat Geertje niet pas op zijn 90ste met pensioen mag, dat Firestone veilig op elke straat mag lopen, dat KOBAF steeds een dak boven zijn hoofd heeft, dat wie kantelpoorten wil installeren dat ook mag doen."

Ik zal daar blij mee zijn. Maar hoevelen zullen het dan niet hebben over "DE ZOVEELSTE KAAKSLAG VOOR VLAANDEREN"?

Moeilijke stiel, hé, politicus zijn.
Flippo's verbieden bvb. is een randzaak. BHV is strikt technisch gezien een kleinere zaak, maar ze is psychologisch momenteel de belangrijkste zaak. Indien de Vlamingen in BHV de nederlaag oplopen, ligt de weg open voor de PS om terug extra belastingen te heffen, de economie te blokkeren, profitariaat niet aan te pakken, ...

Laatst gewijzigd door Geertje : 2 mei 2005 om 10:50.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 11:05   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
mensen die meer dan 1000 berichten hebben mogen die meer stemmen ook ?
Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
En Elio (Clemens) mag niet meer meestemmen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 20:10   #35
Vince
Vreemdeling
 
Vince's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Locatie: Harelbeke
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Je moet minstens 100 berichten hebben om stemgerechtigd te zijn. Dus nog even geduld.
Ah, ok! Thanx!
__________________
Ik ben liberaal, rechts en vlaming...en nu?
Vince is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 20:28   #36
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid
 
Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 1.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Waarom ben je niet tevreden ?

Zowat alle etische standpunten zijn verwezenlijkt...
Da's iets waar jij dus ook tevreden over bent, als zijnde behorend tot de VLD-strekking, niet?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 07:18   #37
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Da's iets waar jij dus ook tevreden over bent, als zijnde behorend tot de VLD-strekking, niet?
Qua etische standpunten heeft de regering haar werk gedaan. Soms had ik wel het gevoel dat men deze problemen bij voorrang aanpakte omwille van de besluitloosheid bij economische problemen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 09:36   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
van welke planeet kwam jij alweer?
  • voor de verkiezingen waren alle "Vlaamse" partijen het roerend eens dat B-H-V zonder veel moeite en zonder toegevingen gesplitst moest worden. toen kwamen de verkiezingen en opeens sprak men heel andere taal. zelfs N-VA, die niet in de regering zou stappen voor de kieskring werd gesplitst, kwam op zijn strepen terug. intussen werden alle tot nog toe voor ogen gestelde deadlines overschreden, maar Guynocchio heeft de oplossing gevonden: hij werkt niet meer met deadlines.....
____________

Ik heb het toch al gezegd: van Krypton.

De Vlamingen hebben de best gevulde persoonlijke portefeuilles van de wereld, (want de nog rijkere Amerikanen maken alleen nog hogere schulden), maar ze houden het liefst de vinger op de knip, en maar klagen hoe slecht ze het hebben.

Voor BHV moeten er maar eens wat straatgevechten komen, dan zal het wel vooruit gaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 09:46   #39
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
____________

Ik heb het toch al gezegd: van Krypton.

De Vlamingen hebben de best gevulde persoonlijke portefeuilles van de wereld, (want de nog rijkere Amerikanen maken alleen nog hogere schulden), maar ze houden het liefst de vinger op de knip, en maar klagen hoe slecht ze het hebben.

Voor BHV moeten er maar eens wat straatgevechten komen, dan zal het wel vooruit gaan.
Geweld is niet de beste methode in een democratie
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 09:48   #40
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Geweld is niet de beste methode in een democratie
Zeer zeker! Zelfs de slechtste!
Ik had toch het gevoel dat Eno2 het 'lichtjes' ironisch bedoelde,hé.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be