Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2002, 10:32   #21
Sibi
Vreemdeling
 
Sibi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2002
Locatie: W-Vl
Berichten: 78
Stuur een bericht via MSN naar Sibi
Standaard

Beste,
als u reacties wilt geven op dit onderwerp mag je toch één ding niet over het hoofd zien.

In België hebben we één van de grootste watervalsystemen van heel de wereld. Ons systeem mag dan nog een goeie output :-s produceren de satisfactie is alles behalve. Heel veel mensen zijn school grondig beu.
Menig depressie ontstaat door school(druk).

Ik zou het systeem graag zo zien:
-men kan kiezen uit een aantal hoofdstromen waar men een keuze kan maken tss vakken die men er nog bij wilt.
-de taal importance versta 'k maar al te goed dus zal er altijd 1 taalvak bijzitten die dan wel serieuze aandacht krijgt wil iem engels doen so be it wil die frans doen ook goe maar minimum 1 taal (naast de moedertaal)
-een aantal vakken zoals schilderen, argumenteren, ... zouden bij de keuze vakken kunnen zitten. De student kan dan vormgeven aan zijn eigen ontwikkeling.
-in vakken als kunst (zoals bv schilderen) kan m'n moeilijk punten geven deze vakken zijn ook meer ontwikkeling dan "puntvakken".

Dit zijn slechts enkele veranderingen die ik zou willen verwezelijken.
Er zijn nog veel meer ideeën in ontwikkeling.

Greetz,
Sibi
__________________
<marquee> Revolution, change now!!! </marquee>
Sibi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 07:33   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus Bekijk bericht
Wat mij eigenlijk opvalt, niet alleen hier, maar in alle fora, is dat het taalgebruik op internet beneden alle peil is. Mensen proberen spreektaal om te zetten in schrijftaal, en komen dan op de proppen met "zenne", "es", enzovoort. Op de (vooral Amerikaanse) engelstalige fora is het nog een pak erger...

Is dat typisch voor het internet? Of komt dat tegenwoordig overal voor?

Linus
Komt, door het SMSen meer en meer voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 08:49   #23
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sibi Bekijk bericht
Beste,
als u reacties wilt geven op dit onderwerp mag je toch één ding niet over het hoofd zien.

In België hebben we één van de grootste watervalsystemen van heel de wereld. Ons systeem mag dan nog een goeie output :-s produceren de satisfactie is alles behalve. Heel veel mensen zijn school grondig beu.
Menig depressie ontstaat door school(druk).

Ik zou het systeem graag zo zien:
-men kan kiezen uit een aantal hoofdstromen waar men een keuze kan maken tss vakken die men er nog bij wilt.
-de taal importance versta 'k maar al te goed dus zal er altijd 1 taalvak bijzitten die dan wel serieuze aandacht krijgt wil iem engels doen so be it wil die frans doen ook goe maar minimum 1 taal (naast de moedertaal)
-een aantal vakken zoals schilderen, argumenteren, ... zouden bij de keuze vakken kunnen zitten. De student kan dan vormgeven aan zijn eigen ontwikkeling.
-in vakken als kunst (zoals bv schilderen) kan m'n moeilijk punten geven deze vakken zijn ook meer ontwikkeling dan "puntvakken".

Dit zijn slechts enkele veranderingen die ik zou willen verwezelijken.
Er zijn nog veel meer ideeën in ontwikkeling.

Greetz,
Sibi
En heeft iemand een idee hoe een lessenrooster er dan zou uitzien en hoeveel leerkrachten er zouden moeten zijn, ongeveer 1 per drie leerlingen vanwege de zoveel mogelijke keuzes???
Met al de "wijze" veranderingen die men de laatste decennia heeft aangebracht en opgedrongen heeft men enkel bereikt dat de kennis en het kunnen gebruiken van taal enz er op achteruit is gegaan! Er is wel veel prietpraat gekomen in de plaats...
Een school kun nu eenmaal niet een plaats zijn waar men het voor iedereen prettig, plezant, niet lastig, vooral geen inspanning vragen, "studeren" is vorm van mishandeling enz moet worden of reeds zijn.
Daarbovenop moeten de examenresultaten zo geïnterpreteerd worden dat er schijnbaar steeds genoeg studenten slagen, ook al kennen ze bijna niets!
De huidige "machtsstrijd" tussen het "katholieke" net en het GO is ook maar een wrange grap! Gaat het daar echt over beter onderwijs geven of gewoon een zekere macht en overmacht behouden? Het antwoord is zo vanzelfsprekend dat het niet eens moet gegeven worden...
Hoe meer men die richting uitgaat hoe minder de prestaties zullen zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 08:55   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos Bekijk bericht
ge hebt richtingen met 3 uur wiskunde, 4 uur, 6 uur en 8 uur. Gemarginaliseerd?

edit: als ge ziet hoe rotslecht de Vlaming tegenwoordig Nederlands praat en vooral schrijft, en dan nog es het taalaanbod gaat verminderen, dan ziet de toekomst er vrij slecht uit.
Als jij je zorgen maakt over het grammaticaal verfijnd klassiek Nederlands, dat slechts gehanteerd wordt door germanisten (dus zelfs amper door regenten Nederlands ...), dan ga jij geen plezante toekomst tegemoet.

Onze taalhygiëne zal van het niveau van het Amerikaans worden.
Uiterste precisie en zorgvuldigheid zal des te meer gevergd worden voor de studenten die zich met informatica bezig houden.

Sway goodbye naar de middeleeuwen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 08:57   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous Bekijk bericht
j

tot hier.
hopelijk zijn er hier nog mensen die dit ook inzien en dat wiskunde (toch niet nee) ALLES is.
Wiskunden en wetenschappen zijn niet alles, maar toch bijna.
Met die dingen, maak je goede kansen.
Zonder die dingen, blijf je maximaal sub-topper.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 09:21   #26
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wiskunden en wetenschappen zijn niet alles, maar toch bijna.
Met die dingen, maak je goede kansen.
Zonder die dingen, blijf je maximaal sub-topper.
Dus Elio Di Rupo is een topper en De Wever een flopper?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 10:28   #27
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous Bekijk bericht
Een tijdje geleden raakte bekend dat de richting economie-moderne talen verdwijnt, er komt nu één economische met 4 uur wiskunde i.p.v. 3 en nog een paar uur wetenschappen meer ook.Persoonlijk vind ik dit uitermate spijtig, daar ik zelf een ex economie-moderne talen student ben, er zijn immers veel leerlingen die wiskunde nu eenmaal niet kunnen, en daarvoor was die 3 uur wiskunde perfect, zij moesten daar zelfs nog hard werken om er te geraken.Wat denken jullie van deze maatregel, meer -of minder wiskunde?
Sorry dat ik niet op je vraag antwoord maar ik vind dat er overal meer economie zou moeten gegeven worden.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 3 september 2017 om 10:29.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 10:31   #28
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos Bekijk bericht

edit: als ge ziet hoe rotslecht de Vlaming tegenwoordig Nederlands praat en vooral schrijft, en dan nog es het taalaanbod gaat verminderen, dan ziet de toekomst er vrij slecht uit.
Vooral de VRT is een voorbeeld waar het AN een slechte beurt krijgt.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 10:35   #29
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Komt, door het SMSen meer en meer voor.
Dat denk ik ook.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 10:45   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Wie smst nog ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 10:45   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Met Siri spreek ik mijn berichten in.....en die maakt er mooie zinnen van.

Gedaan met sms taal uit luiigheid
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 11:17   #32
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Vraag me al jaren af waarom die 27 EU landen geen gemeenschappelijke officiële taal gekozen hebben die als 2de taal overal in het onderwijs wordt gegeven. Dan zou men zich van Noord tot Zuid en West tot Oost Europa in spraak en schrift verstaanbaar kunnen maken i.p.v. de huidige toren van Babel.
Ik vermoed echter dat het ''ultra kapitaal'' dat via de politieke slippendragers tegen houdt en liever verdeelt en heerst.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 11:24   #33
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Vraag me al jaren af waarom die 27 EU landen geen gemeenschappelijke officiële taal gekozen hebben die als 2de taal overal in het onderwijs wordt gegeven. Dan zou men zich van Noord tot Zuid en West tot Oost Europa in spraak en schrift verstaanbaar kunnen maken i.p.v. de huidige toren van Babel.
Ik vermoed echter dat het ''ultra kapitaal'' dat via de politieke slippendragers tegen houdt en liever verdeelt en heerst.
De facto is dit al gebeurd en is het Engels deze gemeenschappelijke taal

geworden .


Wegens Belgicistische politieke redenen mag dit echter nog niet hardop

gezegd worden in dit land.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 12:11   #34
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus Bekijk bericht
Wat mij eigenlijk opvalt, niet alleen hier, maar in alle fora, is dat het taalgebruik op internet beneden alle peil is. Mensen proberen spreektaal om te zetten in schrijftaal, en komen dan op de proppen met "zenne", "es", enzovoort. Op de (vooral Amerikaanse) engelstalige fora is het nog een pak erger...

Is dat typisch voor het internet? Of komt dat tegenwoordig overal voor?

Linus
De taalverloedering scheert hoge toppen, maar dat is geen typisch Vlaams fenomeen.
Als ik op andere forums kijk, in andere talen, zie ik net zo goed dat mensen quasi fonetisch schrijven.
Bijv. : KE? in plaats van ¿Qué?
Het is iets dat al jaren zo is, van toen mensen begonnen SMS'en te sturen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 12:15   #35
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Vraag me al jaren af waarom die 27 EU landen geen gemeenschappelijke officiële taal gekozen hebben die als 2de taal overal in het onderwijs wordt gegeven. Dan zou men zich van Noord tot Zuid en West tot Oost Europa in spraak en schrift verstaanbaar kunnen maken i.p.v. de huidige toren van Babel.
Hmm, zoals een Spaanstalige muzikant mij ooit eens - met een verschrikkelijk accent - zei : "Broken English is a world language.".
Je moet eens een telefonisch groepsgesprek houden met allemaal mensen die Engels als 2e taal spreken.
Het lijkt op een uitgebreide versie van 'Allo 'Allo.

Volgens mij kun je ook moeilijk een andere taal goed kennen, als je je eigen taal niet beheerst.
Als je niet weet wat een lijdend of een meewerkend voorwerp is in je eigen taal, wat denk je dan dat dat zal zijn als je een andere taal aanleert?
Dan ga je ook het verschil tussen "he" en "him" niet kennen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 12:49   #36
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hmm, zoals een Spaanstalige muzikant mij ooit eens - met een verschrikkelijk accent - zei : "Broken English is a world language.".
Je moet eens een telefonisch groepsgesprek houden met allemaal mensen die Engels als 2e taal spreken.
Het lijkt op een uitgebreide versie van 'Allo 'Allo.

Volgens mij kun je ook moeilijk een andere taal goed kennen, als je je eigen taal niet beheerst.
Als je niet weet wat een lijdend of een meewerkend voorwerp is in je eigen taal, wat denk je dan dat dat zal zijn als je een andere taal aanleert?
Dan ga je ook het verschil tussen "he" en "him" niet kennen.
Zelfs het primitieve Engels van "Me Tarzan ,you Jane"

is al een stapje menselijker dan het vroegere

brutale "Et pour les Flamands la même chose"
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 13:32   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dus Elio Di Rupo is een topper en De Wever een flopper?
Di Rupo is doctorandus in de chemie.
Op wetenschappelijk gebied doe ik voor zulke mensen mijn Vlaamse klak af.
Wellicht heeft hij een straffe wiskundige humaniora gedaan.

Welke humaniora het Weverke gedaan heeft, weet ik niet.
Alleszins, assistent aan de univ doe je niet zonder onderscheiding in je vak. Vaak zal het wel grote onderscheiding zijn.
En beide voormelde graden zal je niet verkrijgen als je in je vakgebied op kennis van statistieken en aanverwanten geen puik resultaat behaalde.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 13:43   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous Bekijk bericht
Een tijdje geleden raakte bekend dat de richting economie-moderne talen verdwijnt, er komt nu één economische met 4 uur wiskunde i.p.v. 3 en nog een paar uur wetenschappen meer ook.Persoonlijk vind ik dit uitermate spijtig, daar ik zelf een ex economie-moderne talen student ben, er zijn immers veel leerlingen die wiskunde nu eenmaal niet kunnen, en daarvoor was die 3 uur wiskunde perfect, zij moesten daar zelfs nog hard werken om er te geraken.Wat denken jullie van deze maatregel, meer -of minder wiskunde?
Heel vroeger had je LatijnGrieks, Latijn wiskunde, wa, wb en handel.
Om welke reden dan ook (ik vermoed :meer leerlingen trachten binnen te halen in je school) kwam daar Lat-ModTalen en zelfs Grieks-Wiskunde bij.

Dan moest alles eens van naam veranderen.

Maar welke keuzes schieten nu nog eigenlijk over, als we over het aso spreken?
Eigenlijk zou het aanbod niet te ruim mogen zijn, maar wel zo ruim dat
a) de elite van latijn er in kan,
b) de elite van wiskunde en wetenschappen,
c) de subgroep rond wiskunde, wetenschappen en talen (die normaliter toch zullen kunnen doorstromen naar univ of ing)
d) de groep die wellicht alleen zal doorstromen naar bachelors, behalve voor de laatbloeiers die toch univ of ing zullen doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 14:51   #39
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous Bekijk bericht
Een tijdje geleden raakte bekend dat de richting economie-moderne talen verdwijnt, er komt nu één economische met 4 uur wiskunde i.p.v. 3 en nog een paar uur wetenschappen meer ook.Persoonlijk vind ik dit uitermate spijtig, daar ik zelf een ex economie-moderne talen student ben, er zijn immers veel leerlingen die wiskunde nu eenmaal niet kunnen, en daarvoor was die 3 uur wiskunde perfect, zij moesten daar zelfs nog hard werken om er te geraken.Wat denken jullie van deze maatregel, meer -of minder wiskunde?
Door globalisering is kans dat je in de praktijk goed een tweede en derde Taal keert groter dan dat je dat op School leert. Talen leren op School is tijdverlies volgens mij.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 15:01   #40
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zelfs het primitieve Engels van "Me Tarzan ,you Jane"

is al een stapje menselijker dan het vroegere

brutale "Et pour les Flamands la même chose"
In elke taal kun je brutaal zijn.
Dat ligt niet zozeer aan de taal, maar aan de mensen die haar gebruiken.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be