Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2017, 15:51   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Uhhhh?
Beste Guinevere, het is NU 2017.
Ik heb mijn kinderen opgevoed, gekoesterd, getroost, geholpen, begeleid tot hun volwassenheid.
Eénmaal ze mijn woning verlieten - uit eigen vrij wil- heb ik mij NOOIT meer bemoeid met hun persoonlijke keuzes. Wèl heb ik aangegeven aan ieder van mijn kinderen dat ik er altijd zal zijn voor hen, dat ze altijd op mij kunnen rekenen indien er iets mis gaat. Maar NOOIT, echt nooit heb ik tegen mijn kinderen gezegd dat ze 'moeten' trouwen. Het idee allen al!
Volledig akkoord. Dat is echte ouderschap.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:05   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ze vond dat koning Arthur zeer sterk de islamitische waarden vertegenwoordigde.
Zou overspel met Lancelot ook tot de 'islamitische waarden' behoren?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 20:38   #23
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft vrouw zijn daarmee te maken? Je kunt best vrouw zijn met ambitie hoor.
Bovendien vervul je zo een voorbeeldfunctie naar je kinderen toe, moeder zijn is een belangrijk aspect, maar los daarvan ben je ook nog een persoon.
Het ging trouwens over meer dan huiswerk maken , kinderen leren dat ze zelfbeschikkingsrecht hebben, respect voor mannen en vrouwen, dat ambitie mag en goed is, daar is niets mis mee. Hooggeschoolde moeders zullen breder opvoeden en meer kunnen mee geven dan de gemiddelde laaggeschoolde moeder wat ik niet als waarde oordeel wil gebruiken maar wel als tegenargument tegenover de traditionele rolpatronen die uw religie oplegt.
Je moet gewoon begrijpen dat er ook vrouwen zijn die niet de ambitie hebben om 3 jobs te doen ipv 2.
Bovendien, als mijn man niet graag heeft dat ik werk en hij voorziet in m'n behoeftes, dan heb ik al helemaal geen zin om in een muf kantoortje te zitten (laat staan te kuisen of iets dergelijks). Het belangrijkste aspect is moeder zijn, de rest is bijzaak in de islam. Kinderen hebben daarin ook geen zelfbeschikkingsrecht en moeten naar hun ouders luisteren. Ambitie is goed binnen de grenzen van de islam en er dienen op dat vlak prioriteiten te worden gelegd. Ik ben niet zeker hoeveel meer hooggeschoolde dan lager geschoolde moslima's aan hun kinderen meegeven: meer recepten, een verbetering van de was en plas, meer kennis en verfijning van de islam hopelijk,... Wat geven hooggeschoolde moeders zoveel meer mee aan hun kinderen? Meer speelgoed van Disney? Meer snobisme?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 juli 2017 om 20:44.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 20:43   #24
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Uhhhh?
Beste Guinevere, het is NU 2017.
Ik heb mijn kinderen opgevoed, gekoesterd, getroost, geholpen, begeleid tot hun volwassenheid.
Eénmaal ze mijn woning verlieten - uit eigen vrij wil- heb ik mij NOOIT meer bemoeid met hun persoonlijke keuzes. Wèl heb ik aangegeven aan ieder van mijn kinderen dat ik er altijd zal zijn voor hen, dat ze altijd op mij kunnen rekenen indien er iets mis gaat. Maar NOOIT, echt nooit heb ik tegen mijn kinderen gezegd dat ze 'moeten' trouwen. Het idee allen al!
In 2017 is het huwelijk nog steeds een voorwaarde of vereiste voor islamitische 'kinderen' om het ouderlijk huis te verlaten. Dat was mijn punt. Mijn taak van opvoeden zit er dan helemaal op.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 20:56   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In 2017 is het huwelijk nog steeds een voorwaarde of vereiste voor islamitische 'kinderen' om het ouderlijk huis te verlaten. Dat was mijn punt. Mijn taak van opvoeden zit er dan helemaal op.
1) als moslima kan u de 21ste eeuw niet eens begrijpen, u zit nog steeds in de 7de.
2) Opvoeden? Als ik de kranten opensla, zie ik echter veel resultaten van een islamitische opvoeding. IS, Syrië, Iran, aanslagen etc etc....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 07:12   #26
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je moet gewoon begrijpen dat er ook vrouwen zijn die niet de ambitie hebben om 3 jobs te doen ipv 2.
Bovendien, als mijn man niet graag heeft dat ik werk en hij voorziet in m'n behoeftes, dan heb ik al helemaal geen zin om in een muf kantoortje te zitten (laat staan te kuisen of iets dergelijks). Het belangrijkste aspect is moeder zijn, de rest is bijzaak in de islam. Kinderen hebben daarin ook geen zelfbeschikkingsrecht en moeten naar hun ouders luisteren. Ambitie is goed binnen de grenzen van de islam en er dienen op dat vlak prioriteiten te worden gelegd. Ik ben niet zeker hoeveel meer hooggeschoolde dan lager geschoolde moslima's aan hun kinderen meegeven: meer recepten, een verbetering van de was en plas, meer kennis en verfijning van de islam hopelijk,... Wat geven hooggeschoolde moeders zoveel meer mee aan hun kinderen? Meer speelgoed van Disney? Meer snobisme?
https://www.youtube.com/watch?v=TxggcyjbZDs

Komaan, meezingen he!
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 09:51   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je moet gewoon begrijpen dat er ook vrouwen zijn die niet de ambitie hebben om 3 jobs te doen ipv 2.
Bovendien, als mijn man niet graag heeft dat ik werk en hij voorziet in m'n behoeftes, dan heb ik al helemaal geen zin om in een muf kantoortje te zitten (laat staan te kuisen of iets dergelijks). Het belangrijkste aspect is moeder zijn, de rest is bijzaak in de islam. Kinderen hebben daarin ook geen zelfbeschikkingsrecht en moeten naar hun ouders luisteren. Ambitie is goed binnen de grenzen van de islam en er dienen op dat vlak prioriteiten te worden gelegd. Ik ben niet zeker hoeveel meer hooggeschoolde dan lager geschoolde moslima's aan hun kinderen meegeven: meer recepten, een verbetering van de was en plas, meer kennis en verfijning van de islam hopelijk,... Wat geven hooggeschoolde moeders zoveel meer mee aan hun kinderen? Meer speelgoed van Disney? Meer snobisme?
Uw kinderen hebben bij wet zelfbeschikkingsrecht. Uw religie staat daar niet boven! Kinderen iets anders wijs maken is een vorm van ( psychische) mishandeling. Blijkbaar zet uw religie daar toe aan?

Of u wilt werken hoort niet afhankelijk te zijn van wat uw man wilt of niet, u heeft net zoals anderen recht op vrije toegang tot de arbeidsmarkt, wanneer mannen dit verbieden is ook dit religie die zich boven de wet stelt.

Wanneer u hoog opgeleid zou zijn, waarom dan een duf kantoor of kuisen? Wanneer u zonder religieuze dwang kiest voor enkel moederschap is daar niets mis mee maar jezelf en anderen voor houden dat een " goede moslima" dit moet doen, is dwang.

Hoog geschoolde moeders zijn niet beter dan andere moeders, maar kunnen wel een bredere kijk mee geven, kennis en zo bijdragen tot meer ontwikkeling. Daarom is het belangrijk ook meisjes hoger onderwijs te laten doen, ook omdat huwelijken kunnen mis lopen, zo staan ze sterker op de arbeidsmarkt, mocht dit ooit nodig zijn.
Of omdat ze behalve moeder, nog meer willen in hun leven, wat een recht is en geen bedreiging voor hun vrouw zijn.
Ik hoop dat u geen uitkering op strijkt, want als "goede "moslima weet je vast dat geld ontvangen zonder arbeid te verrichten ook binnen islam verboden is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 09:53   #28
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In 2017 is het huwelijk nog steeds een voorwaarde of vereiste voor islamitische 'kinderen' om het ouderlijk huis te verlaten. Dat was mijn punt. Mijn taak van opvoeden zit er dan helemaal op.
Hier bepaald de wet de rechten van uw kinderen en niet Allah. Die is daaraan ondergeschikt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 09:53   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan heb ik geen zoon meer.
Toch wel. Uw enggeestigheid tovert hem niet weg.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:09   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hier bepaald de wet de rechten van uw kinderen en niet Allah. Die is daaraan ondergeschikt.
Tegen een geschoolde moslima moet je niet zwanzen over onbestaande wetten.
En natuurlijk staat Allah swt boven alles. Voor u uw geloof en voor mij de islam.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:17   #31
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw kinderen hebben bij wet zelfbeschikkingsrecht. Uw religie staat daar niet boven! Kinderen iets anders wijs maken is een vorm van ( psychische) mishandeling. Blijkbaar zet uw religie daar toe aan?

Of u wilt werken hoort niet afhankelijk te zijn van wat uw man wilt of niet, u heeft net zoals anderen recht op vrije toegang tot de arbeidsmarkt, wanneer mannen dit verbieden is ook dit religie die zich boven de wet stelt.

Wanneer u hoog opgeleid zou zijn, waarom dan een duf kantoor of kuisen? Wanneer u zonder religieuze dwang kiest voor enkel moederschap is daar niets mis mee maar jezelf en anderen voor houden dat een " goede moslima" dit moet doen, is dwang.

Hoog geschoolde moeders zijn niet beter dan andere moeders, maar kunnen wel een bredere kijk mee geven, kennis en zo bijdragen tot meer ontwikkeling. Daarom is het belangrijk ook meisjes hoger onderwijs te laten doen, ook omdat huwelijken kunnen mis lopen, zo staan ze sterker op de arbeidsmarkt, mocht dit ooit nodig zijn.
Of omdat ze behalve moeder, nog meer willen in hun leven, wat een recht is en geen bedreiging voor hun vrouw zijn.
Ik hoop dat u geen uitkering op strijkt, want als "goede "moslima weet je vast dat geld ontvangen zonder arbeid te verrichten ook binnen islam verboden is!
1. Die wet bestaat niet. Kinderen hebben geen zelfbeschikkingsrecht maar staan onder voogdijschap.
2. Als ik rekening wil houden met de wensen van mijn man, is dat mijn goed recht. En daar heb jij niets over te zeggen.
3. Hoger opgeleiden vinden niet altijd een gepaste job. Een bachelor komt doorgaans hier of daar in een kantoor terecht, waarvoor ik momenteel noch zin noch tijd heb.
Dat religie meespeelt bij m'n persoonlijke keuzes is ook mijn goed recht en heb jij niets over te zeggen.
4. Ik kan mijn zogenaamde 'brede kijk' of interesses niet genetisch doorgeven.
5. Normaal houdt men ook geen geld af voor het loon van de arbeid in de islam.
Jij bent diegene die in de vorm van psychische mishandeling mij iets wijs probeert te maken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 juli 2017 om 14:19.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:23   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch wel. Uw enggeestigheid tovert hem niet weg.
Ik vind het best enggeestig dat je gelooft dat zo'n zoon die compleet onstpoort, waarmee z'n moeder niets te maken wil hebben, zelf nog wel contact met haar wil.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 18:04   #33
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind het best enggeestig dat je gelooft dat zo'n zoon die compleet onstpoort, waarmee z'n moeder niets te maken wil hebben, zelf nog wel contact met haar wil.
Omdat je hypothetische zoon mogelijk huisvader zou willen worden noem jij hem ontspoord? Omg Guinevere.
Eigenlijk heb ik medelijden met jouw kind(eren).
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 18:07   #34
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
1. Die wet bestaat niet. Kinderen hebben geen zelfbeschikkingsrecht maar staan onder voogdijschap.
2. Als ik rekening wil houden met de wensen van mijn man, is dat mijn goed recht. En daar heb jij niets over te zeggen.
3. Hoger opgeleiden vinden niet altijd een gepaste job. Een bachelor komt doorgaans hier of daar in een kantoor terecht, waarvoor ik momenteel noch zin noch tijd heb.
Dat religie meespeelt bij m'n persoonlijke keuzes is ook mijn goed recht en heb jij niets over te zeggen.
4. Ik kan mijn zogenaamde 'brede kijk' of interesses niet genetisch doorgeven.
5. Normaal houdt men ook geen geld af voor het loon van de arbeid in de islam.
Jij bent diegene die in de vorm van psychische mishandeling mij iets wijs probeert te maken.
Vanaf de leeftijd van 18j zijn 'kinderen' volgens de wet meerderjarig. En niemand- ook jij niet- kan een meerderjarige verplichten om te trouwen "omdat het moet".
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 18:10   #35
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tegen een geschoolde moslima moet je niet zwanzen over onbestaande wetten.
En natuurlijk staat Allah swt boven alles. Voor u uw geloof en voor mij de islam.
?
Echt? Zelfs boven de wet? Dan is er eigenlijk geen wetboek meer nodig.
Vanaf nu geldt alleen de bijbel nog. Goed zo?
Ook in rechtszaken dus he!

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 27 juli 2017 om 18:13. Reden: Dubbel bericht
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 18:11   #36
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tegen een geschoolde moslima moet je niet zwanzen over onbestaande wetten.
En natuurlijk staat Allah swt boven alles. Voor u uw geloof en voor mij de islam.
?
Echt? Zelfs boven de wet? Dan is er eigenlijk geen wetboek meer nodig.
Vanaf nu geldt alleen de bijbel of de Koran nog. Goed zo?
Ook in rechtszaken dus he!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 18:50   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

We krijgen weer een mooi voorbeeld van de onverdraagzaamheid en de onwil van van de moslim(a's) om zich te richten naar de wetten en de zeden van het land waarin ze wensen te wonen. Aanzet tot discriminatie (van de vrouw... onder meer...) en haat tegenover mensen die wat anders van 'geaardheid' of opvatting zijn.
Welkom! zou het rood en groen gespuis zeggen...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 21:17   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Omdat je hypothetische zoon mogelijk huisvader zou willen worden noem jij hem ontspoord? Omg Guinevere.
Eigenlijk heb ik medelijden met jouw kind(eren).
Kun jij wel goed lezen? Ik heb geen behoefte aan een transgender als schoonzoon.
Als m'n zogenaamde zoon met zo iemand wil zijn, dan is hij inderdaad zwaar ontspoord naar islamitische normen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 21:25   #39
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Vanaf de leeftijd van 18j zijn 'kinderen' volgens de wet meerderjarig. En niemand- ook jij niet- kan een meerderjarige verplichten om te trouwen "omdat het moet".
Natuurlijk ga ik niemand dwingen om te trouwen, wil nog wel dat het huwelijk slaagt. Maar ik neem aan dat ze op een bepaald moment ook zelf niet meer bij me willen wonen, een partner willen,... Ik eis een islamitisch huwelijk voor ze m'n huis verlaten en als ze dat zonder doen, dan hoeven ze van mij nooit meer terug te komen, behalve als ze tot inkeer zijn gekomen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 21:27   #40
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
We krijgen weer een mooi voorbeeld van de onverdraagzaamheid en de onwil van van de moslim(a's) om zich te richten naar de wetten en de zeden van het land waarin ze wensen te wonen. Aanzet tot discriminatie (van de vrouw... onder meer...) en haat tegenover mensen die wat anders van 'geaardheid' of opvatting zijn.
Welkom! zou het rood en groen gespuis zeggen...
Vertel liever wat jij allemaal met 'je jongen' uitspookt.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 juli 2017 om 21:28.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be