Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2022, 02:43   #20641
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Misschien heb je alle nieuws van de voorbije 48 uur gemist?
Wie is het precies die ontmenselijkt denk je?

Of ben je zover gebrainwashed dat je zelfs daaraan twijfelt?
De westerse media is pure brainwashing. Zo heb ik de reportage gezien op canvas "Putin's Road to War".
Gefabriceerd door PBS, een Amerikaanse propaganda organisatie.

Zoals steeds stond deze "reportage" bol van de eenzijdige feiten of verzinsels, wat mij het meest opviel was dat Jeltsin wordt afgebeeld als de "good guy" die democratie in Rusland bracht, en welvaart, maar jammer genoeg verschalkt werd door de "bad guy" Poetin.

Als je met zulke extreme bullshit afkomt bij een Rus die de Jeltsin periode zelf meemaakte (de meeste Russen behalve de nieuwe generatie) krijg je de lachers op je hand. Nu meer en meer duidelijk wordt dat de Amerikaanse propaganda deze leugens in heel de wereld willen verspreiden, en er soms in slagen, vooral in landen (zoals hier) waar de gemiddelde niets van Rusland kent, heeft het lachen plaatsgemaakt voor woede.

Ik heb op deze draad reeds meermaals aangetoond welke ramp Jeltsin was voor Rusland, en dat zelfs de westerse sancties "Rusland niet zullen terugbrengen naar begin jaren 90" (op zich al foutief want veruit de ergste periode was eind jaren 90). De gemiddelde Rus leeft nog steeds onvergelijkbaar veel beter dan in de jaren 90 onder Jeltsin. Ook het feit dat Jeltsin zo maar eventjes het parlement liet beschieten door tanks en de grondwet opschortte, en een nieuwe grondwet invoerde die nog steeds de grondwet van Rusland is, komt in dit soort documentaires niet voor. Past niet in het Amerikaanse kraam, want Jeltsin was de vriend van Clinton.

De westerse propaganda gaat sinds het begin van de oorlog werkelijk in overdrive. Niet alleen wordt openlijk de andere kant van het verhaal gecensureerd, de westerse pers is verworden tot een zuiver propaganda instituut, kritische stemmen worden niet aan het woord gelaten.

Het is zelfs niet langer "het regime in Kiev zegt" nee het is "er heeft een massamoord op burgers plaatsgevonden". Zelfs al is er geen enkele journalist in de mogelijkheid om deze bewering te onderzoeken. Het Oekraïense leger heeft dit scenario zo voorzien voor er journalisten welkom waren.
Journalisten waren uiteraard welkom om "de Russische misdaden" te bewonderen, maar de echte informatie werd niet vrijgegeven. Er bevonden zich geen journalisten in het gebied toen de Russen er waren. Nochtans perfect mogelijk.

Maar misschien is dat ook niet slecht. Ik merk steeds meer collega's die altijd apolitiek waren die nu de ziekelijk makende propaganda walgelijk vinden en zeer eenzijdig, zelfs al heb ik er nog geen woord over gezegd. Ze weten dat ik zeker geen fan van de VS ben en meestal pro-Russisch, en net daarom wil iedereen mijn mening kennen, "want in de media horen we maar een kant". Het is zo extreem geworden dat zelfs mensen zonder opleiding ter zake beginnen te twijfelen.

Je merkt dat niet-westerse landen het westerse discours niet volgen en de hypocrisie van het Westen aanklagen.


Wat er nu allemaal in Oekraïne gaande is is onmogelijk onafhankelijk te observeren. Zelfs mijn vrienden in Odessa zeggen mij dat ze niet meer wensen te communiceren over de oorlog, dat dit zeer gevaarlijk geworden is. Alle oppositiepartijen zijn verboden, en reeds land voor de oorlog de onafhankelijke pers.


Wat zeker is is dat het Westen massaal het regime in Kiev steunt, en dat we nog nooit zo gebombardeerd zijn geweest met propaganda.

Dit heeft ook mijn ogen doen opengaan. Hoewel ik eerst tegen die oorlog was, zie ik nu over welke vijand we het hebben. Tot de tanden gewapend, en door en door geïnfilteerd door het Westen en Nazi elementen. Met democratie heeft het absoluut niets te zien, dat is een pure leugen die de westerse media verspreiden.

Dus, ik hoop dat de Russen doorzetten en voor meer dan Donbass gaan. Als Zelensky echt voor vrede zou gaan, aanvaardt hij de Russische voorstellen. Hij kan dat echter niet doen, of riskeert dan de uiterst-rechtse milities hem afzetten net als ze met die andere democratisch verkozen president deden, Yanukovich.
Dus moeten de Russen doorzetten. Rusland heeft nog tal van reserve troepen en materiaal, Oekraïne heeft wel westerse wapens (degene die niet door Rusland zijn gebombardeerd) maar iedereen die kan ingezet worden voor de strijd is reeds ingezet.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 april 2022 om 02:55.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 02:54   #20642
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse media is pure brainwashing.
../...
Ik heb op deze draad reeds meermaals aangetoond

Dit heeft ook mijn ogen doen opengaan.

Een beeld zegt meer dan boertig russengeblaat.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 03:08   #20643
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Een beeld zegt meer dan boertig russengeblaat.
De nazi's deden dat ook, de Joden framen met een beeld.
Ik hoop van harte dat China ook in Hong Kong strenger zal optreden tegen westerse desinformatie en tegen westerlingen die de belangen van China ondermijnen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 03:11   #20644
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee dus ,waarom dan dat gij daar dus
aanspraak op gaat maken ,je was er evenmin ....
En waarom beweren de westerse media dus dat het om onschuldige burgers gaat terwijl ze dat helemaal niet weten?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 03:19   #20645
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De nazi's deden dat ook, de Joden framen met een beeld.
Ik hoop van harte dat China ook in Hong Kong strenger zal optreden tegen westerse desinformatie en tegen westerlingen die de belangen van China ondermijnen.

In Hong Kong krijgen we via lokale nieuwszenders de boertige russenbeenhouwerij aan het werk te zien in geur & kleur.

BTW: Hong Kong = part of China of gaat gij dat nu ontkennen?


China HK reports about the War in Ukraine
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 4 april 2022 om 03:31.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 03:59   #20646
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En waarom beweren de westerse media dus dat het om onschuldige burgers gaat terwijl ze dat helemaal niet weten?
Verkrachte kinderen zijn undercover soldaten die schuldig zijn en daarom een legitiel doelwit waren?
Ik merk dat je in heel je gewauwel geen letter verspild aan de misdaden en slachtoffers

Elk beeld, bericht of geuigenis dat je niet aanstaat is een leugen, fake en propaganda
Elk beeld dat jij post is niets dan de waarheid

Op die manier kun je moeilijk iets fout doen als rus. Nog eventjes en de russen zijn helemaal niet in Rusland, hebben op 24/2 nooiit aangevallen en ook dat is opgezet spel, fakenews, propaganda ed

Valt je dat zelf op?

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 april 2022 om 04:07.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 06:36   #20647
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Verkrachte kinderen zijn undercover soldaten die schuldig zijn en daarom een legitiel doelwit waren?
Ik merk dat je in heel je gewauwel geen letter verspild aan de misdaden en slachtoffers

Elk beeld, bericht of geuigenis dat je niet aanstaat is een leugen, fake en propaganda
Elk beeld dat jij post is niets dan de waarheid

Op die manier kun je moeilijk iets fout doen als rus. Nog eventjes en de russen zijn helemaal niet in Rusland, hebben op 24/2 nooiit aangevallen en ook dat is opgezet spel, fakenews, propaganda ed

Valt je dat zelf op?
Ik zeg alleen dat de Oekraiense propaganda letterlijk overgenomen wordt door de westerse propaganda, en in het Westen zijn er genoeg domme mensen die er in trappen, en die kritiekloos alles geloven dat hen voorgekauwd werd.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 06:37   #20648
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.263
Standaard

Reportage uit Mariupol, 3 dagen geleden.

https://m.youtube.com/watch?v=rLZ2ZzoD-W0&feature=share

Dit zul je uiteraard niet te zien krijgen in de westerse media, past niet in hun verhaal.

De lokale bevolking beschuldigt vooral Kiev en Azov.
Je merkt dat dit nog steeds een erg pro-Russische stad is.

Er is erg veel verwoesting te zien, maar niet elk gebouw is beschadigd of verwoest. De stad is niet platgebombardeerd.

Azov verschuilt zich nog in een deel van een fabriek net buiten de stad. Van daaruit schieten ze willekeurig raketten af op de stad, die nu volledig in handen is van de pro-Russische separatisten.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 april 2022 om 06:51.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 06:40   #20649
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

In Hong Kong krijgen we via lokale nieuwszenders de boertige russenbeenhouwerij aan het werk te zien in geur & kleur.

BTW: Hong Kong = part of China of gaat gij dat nu ontkennen?


China HK reports about the War in Ukraine

Volgens de westerse media worden de rechten van de HK ers keihard geschonden, en is enkel de opinie van de CCP nog toegestaan...

Dus ofwel liegt U, ofwel liegen de westerse media en politici...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 06:47   #20650
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens de westerse media worden de rechten van de HK ers keihard geschonden, en is enkel de opinie van de CCP nog toegestaan...

Dus ofwel liegt U, ofwel liegen de westerse media en politici...
Gij zult toch jezelf niet vergeten hebben zekers?
feit blijft
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 4 april 2022 om 06:49. Reden: China Hong Kong news.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:08   #20651
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.987
Standaard

"niet elk gebouw is beschadigd".

Tomm toch ...

Het valt allemaal nog best mee in Mariupol. Zondag pistolets gaan halen, wandelingetje gaan doen langs de promenade, ...
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 4 april 2022 om 07:10.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:09   #20652
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij zult toch jezelf niet vergeten hebben zekers?
feit blijft
Zoveel persvrijheid is er hier niet. Er is veel schijn in de wereld waarbij de werkelijkheid het omgekeerde is van wat ons voorgehouden wordt.

"The empire of lies" zei ooit een staatsman over het westen.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2022 om 07:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:16   #20653
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
https://www.hrw.org/news/2022/04/03/...ntrolled-areas


Graag jullie beider reactie op de documentatie van HRW. Hearsay? Inconclusive evidence?

Dank u
Wil nr10, tomm, bach… misschien reageren op het verslag van UN Human Rights Watch? Is dit propaganda? Is dit niet echt of misleidend? Of is het echt maar tragisch?

Ik adviseer u het volledige stuk te lezen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:24   #20654
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wil nr10, tomm, bach… misschien reageren op het verslag van UN Human Rights Watch? Is dit propaganda? Is dit niet echt of misleidend? Of is het echt maar tragisch?

Ik adviseer u het volledige stuk te lezen.
(Ik anticipeer alvast op twijfelzaaierij: “From the smell of the decomposing bodies, they had been there for some time–giving the lie to Russian claims that the killings were carried out by Ukraine, which liberated Bucha on April 1st”
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:25   #20655
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De westerse media is pure brainwashing. Zo heb ik de reportage gezien op canvas "Putin's Road to War".
Gefabriceerd door PBS, een Amerikaanse propaganda organisatie.

Zoals steeds stond deze "reportage" bol van de eenzijdige feiten of verzinsels, wat mij het meest opviel was dat Jeltsin wordt afgebeeld als de "good guy" die democratie in Rusland bracht, en welvaart, maar jammer genoeg verschalkt werd door de "bad guy" Poetin.

Als je met zulke extreme bullshit afkomt bij een Rus die de Jeltsin periode zelf meemaakte (de meeste Russen behalve de nieuwe generatie) krijg je de lachers op je hand. Nu meer en meer duidelijk wordt dat de Amerikaanse propaganda deze leugens in heel de wereld willen verspreiden, en er soms in slagen, vooral in landen (zoals hier) waar de gemiddelde niets van Rusland kent, heeft het lachen plaatsgemaakt voor woede.

Ik heb op deze draad reeds meermaals aangetoond welke ramp Jeltsin was voor Rusland, en dat zelfs de westerse sancties "Rusland niet zullen terugbrengen naar begin jaren 90" (op zich al foutief want veruit de ergste periode was eind jaren 90). De gemiddelde Rus leeft nog steeds onvergelijkbaar veel beter dan in de jaren 90 onder Jeltsin. Ook het feit dat Jeltsin zo maar eventjes het parlement liet beschieten door tanks en de grondwet opschortte, en een nieuwe grondwet invoerde die nog steeds de grondwet van Rusland is, komt in dit soort documentaires niet voor. Past niet in het Amerikaanse kraam, want Jeltsin was de vriend van Clinton.

De westerse propaganda gaat sinds het begin van de oorlog werkelijk in overdrive. Niet alleen wordt openlijk de andere kant van het verhaal gecensureerd, de westerse pers is verworden tot een zuiver propaganda instituut, kritische stemmen worden niet aan het woord gelaten.

Het is zelfs niet langer "het regime in Kiev zegt" nee het is "er heeft een massamoord op burgers plaatsgevonden". Zelfs al is er geen enkele journalist in de mogelijkheid om deze bewering te onderzoeken. Het Oekraïense leger heeft dit scenario zo voorzien voor er journalisten welkom waren.
Journalisten waren uiteraard welkom om "de Russische misdaden" te bewonderen, maar de echte informatie werd niet vrijgegeven. Er bevonden zich geen journalisten in het gebied toen de Russen er waren. Nochtans perfect mogelijk.

Maar misschien is dat ook niet slecht. Ik merk steeds meer collega's die altijd apolitiek waren die nu de ziekelijk makende propaganda walgelijk vinden en zeer eenzijdig, zelfs al heb ik er nog geen woord over gezegd. Ze weten dat ik zeker geen fan van de VS ben en meestal pro-Russisch, en net daarom wil iedereen mijn mening kennen, "want in de media horen we maar een kant". Het is zo extreem geworden dat zelfs mensen zonder opleiding ter zake beginnen te twijfelen.

Je merkt dat niet-westerse landen het westerse discours niet volgen en de hypocrisie van het Westen aanklagen.


Wat er nu allemaal in Oekraïne gaande is is onmogelijk onafhankelijk te observeren. Zelfs mijn vrienden in Odessa zeggen mij dat ze niet meer wensen te communiceren over de oorlog, dat dit zeer gevaarlijk geworden is. Alle oppositiepartijen zijn verboden, en reeds land voor de oorlog de onafhankelijke pers.


Wat zeker is is dat het Westen massaal het regime in Kiev steunt, en dat we nog nooit zo gebombardeerd zijn geweest met propaganda.

Dit heeft ook mijn ogen doen opengaan. Hoewel ik eerst tegen die oorlog was, zie ik nu over welke vijand we het hebben. Tot de tanden gewapend, en door en door geïnfilteerd door het Westen en Nazi elementen. Met democratie heeft het absoluut niets te zien, dat is een pure leugen die de westerse media verspreiden.

Dus, ik hoop dat de Russen doorzetten en voor meer dan Donbass gaan. Als Zelensky echt voor vrede zou gaan, aanvaardt hij de Russische voorstellen. Hij kan dat echter niet doen, of riskeert dan de uiterst-rechtse milities hem afzetten net als ze met die andere democratisch verkozen president deden, Yanukovich.
Dus moeten de Russen doorzetten. Rusland heeft nog tal van reserve troepen en materiaal, Oekraïne heeft wel westerse wapens (degene die niet door Rusland zijn gebombardeerd) maar iedereen die kan ingezet worden voor de strijd is reeds ingezet.
Dat heb ik in de reportage niet horen beweren.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:32   #20656
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zeg alleen dat de Oekraiense propaganda letterlijk overgenomen wordt door de westerse propaganda,
Alles wat je niet aanstaat qua berichten noem je propaganda, ontken je en zijn leugens
Dezelfde strategie als poetin


Citaat:
en in het Westen zijn er genoeg domme mensen die er in trappen, en die kritiekloos alles geloven dat hen voorgekauwd werd.
Maar niet iedereen
Er zijn nog steeds genoeg onafhankelijke bronnen.

Er is toch een oorlog in oekraine gaande hé?
Of is dat ook een leugen, propaganda en fake news?

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 april 2022 om 07:33.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:34   #20657
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

laat deze walgelijke figuren maar tegen zichzelf debatteren, ze volgen gewoon de kremlinlijn van ontkenningen en leugens

Zou staatsveiligheid niet geïnteresseerd zijn in deze fsb'ers ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:38   #20658
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Een beeld zegt meer dan boertig russengeblaat.
Tja, een beeld werk manipulatief....Het kan best zijn dat de Russen verantwoordelijk zijn...lijkt mij wel sterk dat dit het werk is van gewone soldaten. Een losgeslagen syrische Brigade, aannemelijk want dit doet denken aan Syrië...of misschien huurlingen...maar dan kan eender wie verantwoordelijk zijn. Vergeldingsacties voor de gesneuvelde generaals....blijft wel een domme en bizarre actie, vooral om er zo mee te koop te lopen. Executies van collaborateurs is ook best mogelijk....wraak om samenwerking met de Rus..is hier na wo2 ook gebeurt.

In ieder geval lijkt het niet evident te achterhalen wat hier aan de hand is....In één van de meest gemediatiseerde oorlogen van de eeuw ben ik wat voorzichtig om zomaar iets aan te nemen. Beide partijen zijn hier toe in staat.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:41   #20659
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
...
Dit kan korter, tomm.

Een voorstel:
"Wat er nu allemaal in Oekraïne gaande is is onmogelijk onafhankelijk te observeren.
Daarom is de Russische weergave van de feiten de waarheid, en pleit ik als vredelievende anti-imperialist voor het bezetten van grote delen van Oekraïne door Rusland.
En mocht Poetin morgen iets anders doen, dan zal ik hem gelijk geven.
Mijn ingebeelde vrienden en collega's denken er hetzelfde over."
__________________
Roses are red,
roses are blue
depending on their velocity
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 07:52   #20660
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Tja, een beeld werk manipulatief....Het kan best zijn dat de Russen verantwoordelijk zijn...lijkt mij wel sterk dat dit het werk is van gewone soldaten. Een losgeslagen syrische Brigade, aannemelijk want dit doet denken aan Syrië...of misschien huurlingen...maar dan kan eender wie verantwoordelijk zijn. Vergeldingsacties voor de gesneuvelde generaals....blijft wel een domme en bizarre actie, vooral om er zo mee te koop te lopen. Executies van collaborateurs is ook best mogelijk....wraak om samenwerking met de Rus..is hier na wo2 ook gebeurt.

In ieder geval lijkt het niet evident te achterhalen wat hier aan de hand is....In één van de meest gemediatiseerde oorlogen van de eeuw ben ik wat voorzichtig om zomaar iets aan te nemen. Beide partijen zijn hier toe in staat.
Er zijn ondertussen diverse onafhankelijke instanties gepasseerd in de zone, laten we maar aannemen dat daar geen trollen bij zijn

Zelfs maar durven denken dat dit het werk zou kunnen zijn van gedrogeerde nationalisten om de russen in diskrediet te brengen, toont aan dat je 'gevoelig' bent voor de leugenmachine.

We wachten met spanning op de forensische uitleg over deze 'leugens' op de russische staatsmedia en trollenaccounts

https://tass.com/politics/1431827

en daar is het, bombardementen door oekraïne nadat de russen al vertrokken waren, waardoor burgers in een massagraf vielen of met hun handen gebonden dood op straat werden geslingerd. Of nee kan niet wij waren al 4 dagen weg voordat de beelden werden gemaakt. Getuigen die het tegendeel beweren ? fake news zeker ?

Laatst gewijzigd door edwinp : 4 april 2022 om 07:59.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be