Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2017, 18:07   #121
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wow, dikke zever gesignaleerd.
tis raar als ik voor een spoorweg sta dat ik altijd lege treinen zie, blijkbaar ben ik te realistisch zeker
Ale jongens: als je met een trein start in oostende, zit hij toch niet vol ? dan vult hij bij elke tussenstop meer en meer ? en als je stopt in luik, zit diezelfde trein toch niet volledig vol want de meeste zijn uitgestapt in brussel en veel minder volk moet er van brussel naar luik smorgens;..


en trein rijdt per definitie het ene moment vol en het andere moment relatief leeg toch ? Je gaat toch niet beweren dat mensen gelijk sardienen gestampt zitten de ganse dag door ? dan heb je toch wel een serieus capaciteitsprobleem
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 18:08   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht




Ik stel voor dat je de treinenbouwers dat eens gaat vertellen. Jij denkt echt dat je't beter weet dan hen he?
bane, ik zeg gewoon dat de trein gigantisch overgedimmensioneerde technologie is.

moest de trein gevolueerd zijn zoals de auto gevolueerd is sinds 1900, dan reed hij al lang veel sneller en veel zuiniger en veel stiller etc...

Een trein is een staatsmonopolie die altijd maar zichzelf bejubelt en in stand houdt

ik denk niet dat de trein al veel in gewicht ingeboet heeft sinds de stoomtreinperiode. En ik denk niet dat de trein al veel electronica bijgekregen heeft genre abs, esp, etc...

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 november 2017 om 18:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 19:37   #123
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bane, ik zeg gewoon dat de trein gigantisch overgedimmensioneerde technologie is.

moest de trein gevolueerd zijn zoals de auto gevolueerd is sinds 1900, dan reed hij al lang veel sneller en veel zuiniger en veel stiller etc...
Euh, dat IS hij ook. Ooit van een TGV of ICE gehoord? Moderne treinen zijn, onder andere dankzij regeneratief remmen, betere motoren, en lichter gewicht (vooral voor stoptreinen zoals de Desiro) ook een heel stuk zuiniger, én ze zijn stiller. Vergelijk een voorbijrijdende Break maar eens met een voorbijrijdende Desiro, of een goederentrein met oude wagons met eentje met nieuwere wagons. ZEER groot verschil.

Citaat:
Een trein is een staatsmonopolie die altijd maar zichzelf bejubelt en in stand houdt
Ook in een land als het VK, waar GEEN staatsmonopolie is, blijft de trein bestaan, en is hij zelfs populairder dan ooit.

Citaat:
ik denk niet dat de trein al veel in gewicht ingeboet heeft sinds de stoomtreinperiode. En ik denk niet dat de trein al veel electronica bijgekregen heeft genre abs, esp, etc...
Serieus kerel.

Echt waar, hier is gewoon geen beginnen meer aan. Check jij nu echt NOOIT eerst eens dingen op Google ofzo voor je ze hier neerflikkert? De trein heeft nog niet veel elektronica bijgekregen? WERKELIJK? Een moderne trein is pure elektronica!

Lees jij ooit je berichten na om te kijken of ze wel ergens op slaan voor je op 'antwoord versturen' drukt? Want bij mij komen jouw berichten over als dat je gewoon het eerste wat in je opkomt neerpent en als waarheid verkondigt, je daarbij absoluut niet storende aan een werkelijk schrijnend gebrek aan enige kennis terzake.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 19:40   #124
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tis raar als ik voor een spoorweg sta dat ik altijd lege treinen zie, blijkbaar ben ik te realistisch zeker
Ale jongens: als je met een trein start in oostende, zit hij toch niet vol ? dan vult hij bij elke tussenstop meer en meer ? en als je stopt in luik, zit diezelfde trein toch niet volledig vol want de meeste zijn uitgestapt in brussel en veel minder volk moet er van brussel naar luik smorgens;..


en trein rijdt per definitie het ene moment vol en het andere moment relatief leeg toch ? Je gaat toch niet beweren dat mensen gelijk sardienen gestampt zitten de ganse dag door ? dan heb je toch wel een serieus capaciteitsprobleem
Waar zie jij hier iemand beweren dat die trein de hele dag door tot de nok gevuld is op heel zijn traject? Nergens. Wat ik wel zie is iemand die beweert dat die treinen enkel in de spits vol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Een bewering die klinkklare nonsens is, maar dat begint een gewoonte te worden...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 22:26   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Euh, dat IS hij ook. Ooit van een TGV of ICE gehoord? Moderne treinen zijn, onder andere dankzij regeneratief remmen, betere motoren, en lichter gewicht (vooral voor stoptreinen zoals de Desiro) ook een heel stuk zuiniger, én ze zijn stiller. Vergelijk een voorbijrijdende Break maar eens met een voorbijrijdende Desiro, of een goederentrein met oude wagons met eentje met nieuwere wagons. ZEER groot verschil.



Ook in een land als het VK, waar GEEN staatsmonopolie is, blijft de trein bestaan, en is hij zelfs populairder dan ooit.



Serieus kerel.

Echt waar, hier is gewoon geen beginnen meer aan. Check jij nu echt NOOIT eerst eens dingen op Google ofzo voor je ze hier neerflikkert? De trein heeft nog niet veel elektronica bijgekregen? WERKELIJK? Een moderne trein is pure elektronica!

Lees jij ooit je berichten na om te kijken of ze wel ergens op slaan voor je op 'antwoord versturen' drukt? Want bij mij komen jouw berichten over als dat je gewoon het eerste wat in je opkomt neerpent en als waarheid verkondigt, je daarbij absoluut niet storende aan een werkelijk schrijnend gebrek aan enige kennis terzake.
Die wagonnetjes van Bombardier zijn tgv wagonnetjes ? Tis niet omdat ze 200 rijden op twee strookjes ijzer ? Een auto rijdt moeiteloos 250 op gewoon betonbaantje, staat stil op vijftig meter, trekt op als een raket vergeleken met die roestbakken uit de middeleeuws stoomtijdperk. . Kijk ze zullen wel goed gekalibreerd zijn om ze 200 te doen vlammen op ons slecht onderhouden spoornetwerk. Maar serieus, hoeveel seconden tussen Gent en Brussel gaan ze 200 rijden ? Als het zestig seconden zal zijn, zal,het veel zijn. Nee hoor er is niets moderns aan die ijzerwinkel. Had je shuttles gemaakt die om de vijf minuten aanzetten en 140 rijden, was je al veel moderner geweest dan met die wagonnetjes die door een overgedimmensioneerde elektrolokomotief moeten vooruit getrokken. Waarom zou je duizend pensen in een keer vervoeren als je om de twee minuten viijftig mensen kunt vervoeren heb je evenveel capaciteit. Daarom vind ik het concept oeroudexwets, die treinen hebben tien kilometer nodig om op snelheid te,komen, tien kilometer om te stoppen, de elektronica zit gewoon volledig op de infrastructuur ipv in de locomotief. Kijk waar zit de afstandsrader met collisiondetect op die trein zoals heden op alle auto's aanwezig ? Waar zit de geautomatiseerde bidirectional communicatie met de andere treinen in die treinen zoals ford en Mercedes die hebben ? Zit er abs op die treine, vermoedelijk wel, maar hoeveel meter maakt dat verschil op spekgladde sporen die zo met een,laagje water gezegend zijn. Die treinen geraken nog niet eens op een hellingshoek van drie of vijf graden of ze slippen permanent. Je moet daar vanalle truuken uit de kast halen om ze over ons spaghettinetwerk te doen rijden, al is het maar dat er soms eens een zijspoor moet gevolgd worden om dan een internationel trein moeten voorrang geven... nee hoor dat system,in belgie is gewoon historisch scheefgegroeid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 22:31   #126
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die wagonnetjes van Bombardier zijn tgv wagonnetjes ? Tis niet omdat ze 200 rijden op twee strookjes ijzer ? Een auto rijdt moeiteloos 250 op gewoon betonbaantje, staat stil op vijftig meter, trekt op als een raket vergeleken met die roestbakken uit de middeleeuws stoomtijdperk. . Kijk ze zullen wel goed gekalibreerd zijn om ze 200 te doen vlammen op ons slecht onderhouden spoornetwerk. Maar serieus, hoeveel seconden tussen Gent en Brussel gaan ze 200 rijden ? Als het zestig seconden zal zijn, zal,het veel zijn. Nee hoor er is niets moderns aan die ijzerwinkel. Had je shuttles gemaakt die om de vijf minuten aanzetten en 140 rijden, was je al veel moderner geweest dan met die wagonnetjes die door een overgedimmensioneerde elektrolokomotief moeten vooruit getrokken. Waarom zou je duizend pensen in een keer vervoeren als je om de twee minuten viijftig mensen kunt vervoeren heb je evenveel capaciteit. Daarom vind ik het concept oeroudexwets, die treinen hebben tien kilometer nodig om op snelheid te,komen, tien kilometer om te stoppen, de elektronica zit gewoon volledig op de infrastructuur ipv in de locomotief. Kijk waar zit de afstandsrader met collisiondetect op die trein zoals heden op alle auto's aanwezig ? Waar zit de geautomatiseerde bidirectional communicatie met de andere treinen in die treinen zoals ford en Mercedes die hebben ? Zit er abs op die treine, vermoedelijk wel, maar hoeveel meter maakt dat verschil op spekgladde sporen die zo met een,laagje water gezegend zijn. Die treinen geraken nog niet eens op een hellingshoek van drie of vijf graden of ze slippen permanent. Je moet daar vanalle truuken uit de kast halen om ze over ons spaghettinetwerk te doen rijden, al is het maar dat er soms eens een zijspoor moet gevolgd worden om dan een internationel trein moeten voorrang geven... nee hoor dat system,in belgie is gewoon historisch scheefgegroeid
Citaat:
Snelste trein ter wereld: 600 kilometer per uur

http://www.dutchcowboys.nl/technolog...ometer-per-uur
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 23:03   #127
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waar zie jij hier iemand beweren dat die trein de hele dag door tot de nok gevuld is op heel zijn traject? Nergens. Wat ik wel zie is iemand die beweert dat die treinen enkel in de spits vol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Een bewering die klinkklare nonsens is, maar dat begint een gewoonte te worden...
Op de statistische site van de overheid kan je concrete gegevens vinden.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...vervoer/spoor/

Personenvervoer per spoor. Gemiddeld reizen er ongeveer 130 reizigers per km treinkilometer (2009, de meest recente gegevens).
In totaal gaat het om 10,49 miljard reizigerskilometers over een jaar (2009) wat heel bescheiden blijft in vergelijking met het aantal reizigerskilometers met de auto in hetzelfde jaar 2009: 108,1 miljard reizigerskilometers of ruim 10 keer meer.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/

Het totaal aantal reizigerskilometers met de trein laat toe om een berekening te maken van de kostprijs van de trein voor de samenleving.

De NMBS is verlieslatend en wordt overeind gehouden door een jaarlijkse subsidie uit gemeenschapsmiddelen van een 3 miljard €, wat eigenlijk niet volstaat want de NMBS bouwt jaar na jaar een schuldenput op die om de zoveel jaren ook met gemeenschapsmiddelen wordt opgevuld.
Maar op basis van die 3 miljard € kost elke treinkilometer ruim 37€ en elke reizigerskilometer met de trein ruim 28cent.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 23:26   #128
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die wagonnetjes van Bombardier zijn tgv wagonnetjes ? Tis niet omdat ze 200 rijden op twee strookjes ijzer ? Een auto rijdt moeiteloos 250 op gewoon betonbaantje, staat stil op vijftig meter, trekt op als een raket vergeleken met die roestbakken uit de middeleeuws stoomtijdperk. . Kijk ze zullen wel goed gekalibreerd zijn om ze 200 te doen vlammen op ons slecht onderhouden spoornetwerk. Maar serieus, hoeveel seconden tussen Gent en Brussel gaan ze 200 rijden ? Als het zestig seconden zal zijn, zal,het veel zijn. Nee hoor er is niets moderns aan die ijzerwinkel. Had je shuttles gemaakt die om de vijf minuten aanzetten en 140 rijden, was je al veel moderner geweest dan met die wagonnetjes die door een overgedimmensioneerde elektrolokomotief moeten vooruit getrokken. Waarom zou je duizend pensen in een keer vervoeren als je om de twee minuten viijftig mensen kunt vervoeren heb je evenveel capaciteit. Daarom vind ik het concept oeroudexwets, die treinen hebben tien kilometer nodig om op snelheid te,komen, tien kilometer om te stoppen, de elektronica zit gewoon volledig op de infrastructuur ipv in de locomotief. Kijk waar zit de afstandsrader met collisiondetect op die trein zoals heden op alle auto's aanwezig ? Waar zit de geautomatiseerde bidirectional communicatie met de andere treinen in die treinen zoals ford en Mercedes die hebben ? Zit er abs op die treine, vermoedelijk wel, maar hoeveel meter maakt dat verschil op spekgladde sporen die zo met een,laagje water gezegend zijn. Die treinen geraken nog niet eens op een hellingshoek van drie of vijf graden of ze slippen permanent. Je moet daar vanalle truuken uit de kast halen om ze over ons spaghettinetwerk te doen rijden, al is het maar dat er soms eens een zijspoor moet gevolgd worden om dan een internationel trein moeten voorrang geven... nee hoor dat system,in belgie is gewoon historisch scheefgegroeid
Ik geef het op. Echt waar. Dat van de hak op de tak springen van je, die nonsensicale argumenten, dat totale gebrek aan kennis terzake, ik kan daar niet meer tegenop.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 23:40   #129
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Op de statistische site van de overheid kan je concrete gegevens vinden.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...vervoer/spoor/

Personenvervoer per spoor. Gemiddeld reizen er ongeveer 130 reizigers per km treinkilometer (2009, de meest recente gegevens).
In totaal gaat het om 10,49 miljard reizigerskilometers over een jaar (2009) wat heel bescheiden blijft in vergelijking met het aantal reizigerskilometers met de auto in hetzelfde jaar 2009: 108,1 miljard reizigerskilometers of ruim 10 keer meer.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/

Het totaal aantal reizigerskilometers met de trein laat toe om een berekening te maken van de kostprijs van de trein voor de samenleving.

De NMBS is verlieslatend en wordt overeind gehouden door een jaarlijkse subsidie uit gemeenschapsmiddelen van een 3 miljard €, wat eigenlijk niet volstaat want de NMBS bouwt jaar na jaar een schuldenput op die om de zoveel jaren ook met gemeenschapsmiddelen wordt opgevuld.
Maar op basis van die 3 miljard € kost elke treinkilometer ruim 37€ en elke reizigerskilometer met de trein ruim 28cent.
Hoe is dat een reactie op wat ik schrijf?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 23:48   #130
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Hoe is dat een reactie op wat ik schrijf?
Wel jij stelde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waar zie jij hier iemand beweren dat die trein de hele dag door tot de nok gevuld is op heel zijn traject? Nergens. Wat ik wel zie is iemand die beweert dat die treinen enkel in de spits vol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Een bewering die klinkklare nonsens is, maar dat begint een gewoonte te worden...
Kwestie van wat objectieve gegevens aan te dragen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 23:49   #131
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Pakweg 15.000 euro voor een nieuwe wagen, plus enkele duizenden euro's per jaar verbruik, verzekering, onderhoud, verkeersbelasting en ga maar door.
Ja ja, de wagen is inderdaad dé oplossing.
Zonder wagen kom je in dit land nergens.

Zelfs een nieuwe wagen met omnium en opgeblazen onderhoudskosten is nog pakken goedkoper dan het openbaar vervoer.
Ben je tevreden met een tweedehands, een BA en de noodzakelijke herstellingen dan halveer je nog de kstprijs.

Dus, het is inderdaad DE oplossing.
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:22   #132
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet toch geen genie zijn om dat uit te rekenen
pak de cijfers van febiac
Ik heb mijn eigen cijfers.
R5 Flash (1100cc) 0,1€ per kilometer.

http://www.renaultclubbelgie.be/phpB...=2392&start=20

Vertrek en aankomst op zelf gekozen plaatsen en op zelfgekozen tijdstippen.
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:40   #133
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wel jij stelde

Kwestie van wat objectieve gegevens aan te dragen.
Maar wat jij schrijft heeft niks te maken met waar ik het over heb. Dat zijn objectieve gegevens, maar over iets heel anders: jij hebt het over het vervoersaandeel van de trein in het volledige spectrum, terwijl paul's bewering die ik aanvecht gaat over de bezettingsgraad van de treinen. Iets heel anders...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 4 november 2017 om 00:44.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 00:55   #134
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Maar wat jij schrijft heeft niks te maken met waar ik het over heb. Dat zijn objectieve gegevens, maar over iets heel anders: jij hebt het over het vervoersaandeel van de trein in het volledige spectrum, terwijl paul's bewering die ik aanvecht gaat over de bezettingsgraad van de treinen. Iets heel anders...
OK.

En wat is die bezettingsgraad dan, met als achtergrond dat een gemiddelde trein in dit land iets van een 130 passagierskm per treinkm heeft? En dat elke reizigerskm gemiddeld ruim 28 cent gemeenschapsgeld opslokt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 06:13   #135
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

En wat als we alle beschavingsziektes gaan meetellen gelinkt aan het autoverkeer. Of de veel meer voorkomende gevelrenovaties van monumenten en woningen. Het aantal verkeersdoden. ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 10:10   #136
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zonder wagen kom je in dit land nergens.

Zelfs een nieuwe wagen met omnium en opgeblazen onderhoudskosten is nog pakken goedkoper dan het openbaar vervoer.
Ben je tevreden met een tweedehands, een BA en de noodzakelijke herstellingen dan halveer je nog de kstprijs.

Dus, het is inderdaad DE oplossing.
Da's nonsens.

Er zijn voldoende alternatieven voor de wagen. Soms is het misschien wat puzzelen en aanpassen, maar je geraakt er wel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 13:35   #137
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Da's nonsens.

Er zijn voldoende alternatieven voor de wagen. Soms is het misschien wat puzzelen en aanpassen, maar je geraakt er wel.
Soms is het wat puzzelen en dan nog geraak je er niet.
Geef anders maar eens de manier waarop je vanuit de haven in Antwerpen linkeroever naar het industriepark Rijkmakerslaan in Essen geraakt.
Geef eens de mogelijkheden om vanuit Gent naar Stabroek te geraken, je moet wel om 06.00u in Stabroek aanwezig zijn.
Geef de manier waarop je van Gent zeehaven naar Nieuwpoort geraakt, vertrek in Gent om 23.30u.
Leg ons eens uit hoe je van Veurne centrum naar Brussel Wetstraat geraakt, je moet wel voor 07.00u in de Wetstraat aanwezig zijn.
Maar ga je ook een makkelijke geven, Van Antwerpen Luchbal naar Antwerpen kiel, vertrek om 01.30u op de Luchbal.

Veel puzzelplezier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 14:52   #138
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Hoe is dat een reactie op wat ik schrijf?
t'is al een bevestiging van een pak gegevens uit een andere bron, sterk hé
enige dat niet klopt is die 37cent , omdat mensen ten eerste nog altijd abonnement betalen... Laten we zeggen dat mensen ongeveer 20% abonnementskosten betalen

In feite kost het spoor veel meer dan 37cent, omdat alle ambtenaren een gratis treinabonnement krijgen, is dat 1.6miljoen mensen die gewoon gratis op de trein zitten op kosten van de gemeenschap, zonder enige vorm van 21%btw te betalen voor hun gratis vervoer zoals de privé dat wel moet doen, en zonder enige vorm van voordeel in natura te betalen voor hun gratis vervoer zoals de privé sector...

Dus die som is voor gelijke lasten gerekend 60cent per kilometer. maar bon dat zal dan ook weer tegengesproken worden door die vakbondsmannekes
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 14:55   #139
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Soms is het wat puzzelen en dan nog geraak je er niet.
Geef anders maar eens de manier waarop je vanuit de haven in Antwerpen linkeroever naar het industriepark Rijkmakerslaan in Essen geraakt.
Geef eens de mogelijkheden om vanuit Gent naar Stabroek te geraken, je moet wel om 06.00u in Stabroek aanwezig zijn.
Geef de manier waarop je van Gent zeehaven naar Nieuwpoort geraakt, vertrek in Gent om 23.30u.
Leg ons eens uit hoe je van Veurne centrum naar Brussel Wetstraat geraakt, je moet wel voor 07.00u in de Wetstraat aanwezig zijn.
Maar ga je ook een makkelijke geven, Van Antwerpen Luchbal naar Antwerpen kiel, vertrek om 01.30u op de Luchbal.

Veel puzzelplezier.
µ


Uiteraard kan een ambtenaar zich niet inbeelden hoe een normale mens van zijn huis naar een industrieterrein buiten stad rijdt;.. En hij kan zich ook niet inbeelden dat er dingen vervoerd worden tussen twee industrieterreinen.. Net zoals ambtenaren zich niet kunnen inbeelden dat er mensen zijn die zonnepanelen liggen hebben die deze stroom tijdens de dag verbruiken. En er zijn ambtenaren die zich niet kunnen inbeelden dat er mensen zijn die een pensioen hebben van 800euro.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2017, 14:57   #140
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En wat als we alle beschavingsziektes gaan meetellen gelinkt aan het autoverkeer. Of de veel meer voorkomende gevelrenovaties van monumenten en woningen. Het aantal verkeersdoden. ...
Maar mijnheerke, stel u voor dat we alles met belbussen oplossen ? Bussen die 30 liter verbruiken... hoeveel roet zou je dan van uw gevel mogen schrepen en welk gasmasker zou je dan aandoen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be