Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2004, 09:58   #61
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Tuurlijk niet. Ik had het op de Irakezen die vechten tegen de Amerikanen, niet op de buitenlandse terroristen die Irakese burgers opblazen.[i]

ik weet het niet maar zie jij TV. Het zijn ook Iraakse stamhoofden en imanen die nu moeilijk beginnn te doen
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 10:15   #62
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Leg me eens uit wat de Belgen met hun C130 in Sudan gaan doen? Als die vluchtelingen en onderdrukten een ander regime willen en/of eten, dat ze, volgens het principe van de linksen, het maar zelf doen"[i]

jij haalt twee zaken door elkaar he jonge dat is vluchtelingenhulp en een regime door buitenlanders omver werpen.

Ik ben trots dat wij vluchtelingenhulp doen. Zeker en vast.

ten tweede is met heel wat burgeroorlogen heeft het weste heel veel te maken.

Tijdens de kolonisatie hebben wij grenzen getrokken door landen van de verschillende stammen en moesten die op de ene moment met elkaar beginnen te leven terwijl ze vroeger een eigen grens hanteren.

Ik vind nu ook weer niet dat we de kat uit de boom moeten kijken. Als er een burgeroorlog is ergens moet heel de globale gemeenschap reageren. Dit kan door allerlei maatregelen bijvoorbeeld door geen wapens te leveren dat nog wel gedaan word, politieke druk uit te oefenen, zorgen dat derde wereldhulp niet alleen in handen valt van deze regeringen en controle er op uitoefenen, samenwerken met de regering op economisch vlak en als tegen vraag vragen om de mensenrechten re respecteren, zorgen er ook voor dat buitenlandse bedrijven en meer rederlijker loon uitbetalen aan de bevolking en dit dan ook te controleren. en ga me nu niet vertellen dat dit niet werkt want er zijn een paar maatregelen nooit consequent toegepast.

Deze moeten dan ook consequent worden toegepast en niet zoals wij toch vlug vertellen dat Nepal wel een democratie is want dat noemt ik pas hypocriet.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 10:17   #63
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DENT T
Dat is precies wat ik altijd al gezegd heb. Plaats datzelfde principe 12 maanden terug in de tijd, en dan luidt het "als de Irakezen per se af willen van Saddam, dan moeten ze het maar zelf doen". [i]

ah ja das juist ze hebben daar een enquête gedaan aan heel de bevolking van wil jij sadam weg. Dit kunt ge niet weten. en ja ik heb de beelden van de bevrijding gezien. Die mensen waren blij maar hoeveel procent vertegenwoordigde deze massa de Iraakse populatie.

Ik ga nooit zeggen dat Sadam gruwelijke zaken hebben gedaan en ik denk zelf dat hij een psychopatische neigingen heeft. maar hij heeft wel een aantal goede zaken gedaan voor zijn volk (bijvoorbeeld: de medische verzorging had een heel goede kwaliteit). Ik vrees dat het Iraakse volk nu meer lijdt dan onder het bewind van Sadam.
Het voordeel aan Saddam was natuurlijk dat hij de Islam tegenhield. Als Irak evolueert naar een volgend Islamitisch 'paradijs', dan kunnen we evengoed Saddam weer aan de macht helpen.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 10:24   #64
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Het voordeel aan Saddam was natuurlijk dat hij de Islam tegenhield. Als Irak evolueert naar een volgend Islamitisch 'paradijs', dan kunnen we evengoed Saddam weer aan de macht helpen. [i]

allé en dan komen we nu bij het puntje islam. dat heeft lang geduurt man. Allé islamitisch paradijs wat bedoel je er mee op de eerste plaats. Tja dat sommige dictators de islam misbruiken das niet de schuld van de Islam he jonge. Het is geen fabeltje he jonge maar er bestaan ook islamtische landen waar de regering de islam niet wordt misbruikt en wel goed voor hun volk (lees respecteren van de mensenrechten wat nooit optimaal kan zijn want wij respecteren ze ook niet, dit noem ik relatief) zijn. Er zijn er toch ook veel mensen die het christendom hebben misbruikt of nuzelf heel het democratisch systeem misbruikt hebben.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 10:42   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard tja....het Witte Huis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Het voordeel aan Saddam was natuurlijk dat hij de Islam tegenhield. Als Irak evolueert naar een volgend Islamitisch 'paradijs', dan kunnen we evengoed Saddam weer aan de macht helpen.
Je zou verschieten hoe dicht je er bij zit Phreak....!

Het is reeds toegegeven dat bij de hogere ambtenarij en in het nieuwe Iraakse leger Baathisten zitten.Dit wegens kompleet gebrek aan doortastende en bekwame alternatieven.....
Jawel,soms vraag ik mij af of niet beter saddam hoessein,met excuses en al, opnieuw in zijn bureau zou moeten geplaatst worden....
Want,inderdaad,zoals iemand hier scherp opmerkte,er zijn in Irak nu vele dictators in plaats van één..


Wat houding tov de USA betreft,ook ik heb een 180° draai gemaakt,in een jaar tijd notabene

Ik veronderstelde dat Colin Powell (Minister Buitenlandse zaken) een eerbaar man was,en geloofde dus zijn beweringen omtrent massa-vernietigings-wapens in Irak,en de wereld-terreur-plannen van Saddam.

Ik ben dus belogen!

Ik veronderstelde dat de VN-inspekteurs inderdaad niet alles konden gezien hebben in Irak,zoals de VS mij voorhield.

Ik moet nu vaststellen dat de VN alles gezien heeft wat er te zien was.......niks dus.

Vandaar dat NIKS wat op het Witte Huis beweerd of organiseerd mij nog geloofwaardig overkomt.Het lezen van het boek "Stupid White Man" en het zien van de film "Fahrenheit 9./11" hebben voor mij de deur kompleet dichtgedaan..

Een mens kan niet blijven naief zijn weet je
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 11:01   #66
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

nee de hoofdbedoeling van elke regering(welke soort dan ook democratisch, kerk en staat bij elkaar,...) dan ook is een goed bestuur weerleggen. Hoe weten we dat een bestuur goed is. Voor mij is dat voor de landen die de rechten van de mens hebben ondertekend die rechten te respecteren (moet objectief gecontroleerd worden). Wat als ze dit niet doet, dan is het aan de andere landen een teken om hier op te reageren. Dit betekent niet één land (he vs) en moet de goedkeuring van een meerderheid. Eerst vind ik het aan het land zelf om die situatie te veranderen met de politieke maatregelen die ik juist heb opgenoemd (hebben ze dit gedaan hmmm nee niet echt). Als deze maatregel niet helpt dan is het voor de andere landen om op een andere manier te reageren en geef hen een beleid waar ze het meest vertrouwd zijn en probeer daar geen westers beleid te voeren wat dit werkt niet. Hoe je achter het beste beleid kom is voor mij ook nog een vraagteken, maar geloof je nu zelf dat een democratie daar werkt ??? en laten we niet eerst de willekeurige landen (alhoewel zo willekeurig was het niet hé) maar met de landen die de universiele verklaring van de rechten van de mens het meest worden geschonden. (of denk je nu echt dat Irak daar op nummer een staat). Tja die landen die die universiële verklaringen van de mens hebben ondertekent moet dan ook niet versteld staan als we ze dan toepassen. welk beleid dan ook? want daar hebben wij niets over te zeggen. Ja een democratie werkte in de tweede wereldoorlog maar dat kwam omdat wij ervoor al min of meer een democratisch beleid kende.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 11:43   #67
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Tja dat sommige dictators de islam misbruiken das niet de schuld van de Islam he jonge.
Zonder weer te willen vervallen in een traditioneel potje Islam-bashen ( ): de Islam is wel degelijk medeschuldig.

Citaat:
Vandaar dat NIKS wat op het Witte Huis beweerd of organiseerd mij nog geloofwaardig overkomt.Het lezen van het boek "Stupid White Man" en het zien van de film "Fahrenheit 9./11" hebben voor mij de deur kompleet dichtgedaan..
Ik heb ook die film gezien en dat boek gelezen, maar wat Micheal Moore zoal rondbazuint, moet ook met een korreltje zout genomen worden. Moore heeft een (links) agenda, hij is niet bepaald een objectief waarnemer ofzo...

Citaat:
Wat houding tov de USA betreft,ook ik heb een 180° draai gemaakt,in een jaar tijd notabene

Ik veronderstelde dat Colin Powell (Minister Buitenlandse zaken) een eerbaar man was,en geloofde dus zijn beweringen omtrent massa-vernietigings-wapens in Irak,en de wereld-terreur-plannen van Saddam.
Ik was ook een voorstander vd oorlog, maar zoals het er nu uitziet is het maar een kwestie van tijd alvorens de volgende Saddam daar aan de macht komt.

Citaat:
Jawel,soms vraag ik mij af of niet beter saddam hoessein,met excuses en al, opnieuw in zijn bureau zou moeten geplaatst worden....
Want,inderdaad,zoals iemand hier scherp opmerkte,er zijn in Irak nu vele dictators in plaats van één..
Men zou dit misschien als dreigement kunnen gebruiken: als er nog veel aanslagen gebeuren, helpen we gewoon weer Saddam in het zadel. Vraag me af hoe de opstandelingen daarop zouden reageren
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 13:10   #68
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Zonder weer te willen vervallen in een traditioneel potje Islam-bashen ( ): de Islam is wel degelijk medeschuldig.

tja als bush een democratisch systeem verkracht is dan deze democratische traditie ook schulidg????? tja als je over de islam wil praten i'm your man maar weet dan tenminste hoe die werkt he jonge.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 13:13   #69
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Ik heb ook die film gezien en dat boek gelezen, maar wat Micheal Moore zoal rondbazuint, moet ook met een korreltje zout genomen worden. Moore heeft een (links) agenda, hij is niet bepaald een objectief waarnemer ofzo...[i]

tuurlijk niet hij zal ook wel zijn fouten hebben. maar wie noem jij dan wel een objectief waarnemer. Dat is typisch aan een mens dat het een subject is. het enigste wat we kunnen is zo dicht mogelijk het objectieve berichtgeven en wat dan zelf dat het nog altijd subjectief zal zijn maar toch Michael Moore zal toch objectiever zijn dan Bush he jonge waar of niet?
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2004, 15:25   #70
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DENT T
Zonder weer te willen vervallen in een traditioneel potje Islam-bashen ( ): de Islam is wel degelijk medeschuldig.

tja als bush een democratisch systeem verkracht is dan deze democratische traditie ook schulidg????? tja als je over de islam wil praten i'm your man maar weet dan tenminste hoe die werkt he jonge.
De Islam kent geen zelfkritiek, er is geen mogelijkheid om de Islam in vraag te stellen, er is geen echte vrije meningsuiting (kijk bv in Nederland hoe de moslimgemeenschap omging met de kritiek van Ayaan Hirshi Ali op de Islam), er is geen ruimte voor discussie,... En dat is essentieel om een democratie op te bouwen. Kijk bv ook in Irak hoe weinig constructief het verzet is: het Irakese volk wordt geterroriseerd door een verzetsbeweging die beweert te strijden voor de toekomst van Irak. Denk jij dat je een normale democratie kunt opbouwen als je te maken hebt met een oppositie die haar onvrede met het beleid toont door zichzelf op te blazen op publieke plaatsen?

Rare jongens, die moslims
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 02:16   #71
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

@Bruut Geweld


Elke keer dat jij me beledigd hebt,heb ik het teruggeskaatst.......maw:ik deed niets wat jij niet eerst deed.
En nu een beetje komen bleiten omdat je met je neus in je eigen stront gedraaid bent:zielig,héél erg zielig.
Als je niet beledigd wil worden,begin er dan niet mee.
Ik heb voor de grap eens geprobeerd de onbeschoftheden in je laatste post te tellen,maar 'k ben ermee gestopt aan dertig.......
Verwacht je nu echt dat je daarmee ernstig genomen gaat worden?????

Maar dat je anderen beledigd - tot daar nog aan toe.
Maar in dit zinnetje:
"...jullie hebben mijn posts veranderd..."
ga je nog een stapje verder dan beledigen:je beschuldigt anderen ervan iets illegaals gedaan te hebben.
Ik stel alléén maar vast dat ik op een welbepaalde dag iets zag staan in één van je posts,en dat het twee dagen later veranderd was,nadat je erop aangesproken werd.(en je bevestigt uitdrukkelijk dat het waar is....)
Als anderen je logon en paswoord hebben (zoals je suggereert) dan is het idd kwalijk.En illegaal als ze het gebruiken.Om van de morele aspekten maar te zwijgen.
Maar IK doe dergelijke dingen niet.En ik kan het ook niet apreciëren ervan beschuldigd te worden.
Netzomin als ik het zinvol acht verder in te gaan op je beledigingen of beschuldigingen.
Ik takteer je hierbij op een potje (virtuele) rilatine en 2 temesta's .Enjoy!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin

Laatst gewijzigd door Thor : 15 augustus 2004 om 02:41.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 15:59   #72
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
@Bruut Geweld


Elke keer dat jij me beledigd hebt,heb ik het teruggeskaatst.......maw:ik deed niets wat jij niet eerst deed.
En nu een beetje komen bleiten omdat je met je neus in je eigen stront gedraaid bent:zielig,héél erg zielig.
Als je niet beledigd wil worden,begin er dan niet mee.
Ik heb voor de grap eens geprobeerd de onbeschoftheden in je laatste post te tellen,maar 'k ben ermee gestopt aan dertig.......
Verwacht je nu echt dat je daarmee ernstig genomen gaat worden?????

Maar dat je anderen beledigd - tot daar nog aan toe.
Maar in dit zinnetje:
"...jullie hebben mijn posts veranderd..."
ga je nog een stapje verder dan beledigen:je beschuldigt anderen ervan iets illegaals gedaan te hebben.
Ik stel alléén maar vast dat ik op een welbepaalde dag iets zag staan in één van je posts,en dat het twee dagen later veranderd was,nadat je erop aangesproken werd.(en je bevestigt uitdrukkelijk dat het waar is....)
Als anderen je logon en paswoord hebben (zoals je suggereert) dan is het idd kwalijk.En illegaal als ze het gebruiken.Om van de morele aspekten maar te zwijgen.
Maar IK doe dergelijke dingen niet.En ik kan het ook niet apreciëren ervan beschuldigd te worden.
Netzomin als ik het zinvol acht verder in te gaan op je beledigingen of beschuldigingen.
Ik takteer je hierbij op een potje (virtuele) rilatine en 2 temesta's .Enjoy!
ach thorretje toch...
Het is je ECHT wel teveel geworden he.
ZOALS GEWOONLIJK HEB JE HET WEER NIET GOED BEGREPEN/GELEZEN HE..

1. Wat de beledigingen betreft, daar BEN JIJ dus mee begonnen, en sindsdien krijg je lik op stuk (om je hondjesjargon nog eens te gebruiken ,neus in de ...draaien ECHT wel erg ziekelijke fascinatie die je hebt he) dat je JIJ dan diegene bent die komt BLEITEN (zoals ik reeds in een eerdere post aanhaalde) is dan ook uiterst amusant....dat je uit pure wanhoop dan zelfs die post van mij hier overneemt is dan weer vrij zielig. Maar toch blijf je vermakelijk hoor !

2. Je poging om steeds weer over andere zaken te leuteren is wel erg verregaand; is blijkbaar anderen ook reeds opgevallen.
Ik stelde dus op je reaktie van geen argumenten dat ik ZOWAT ELKE ZIN VAN JE INHOUDELIJK HEB ONDERUIT GEHAALD, wat ook niet moeilijk is gezien de idiotieen en onwetendheden die je �* volonté aaneenrijgt. OOK anderen hier weerleggen je zowat zin per zin . Dat je dan vlug die post wil vergeten en alleen nog wat lult hier over je persoonlijke frustratie en hondenfixatie en mij in hetzelfde persoonlijke schuitje wil meesleuren is dan weer zieligheid ten top die we ondertussen reeds gewend zijn van jou...

3. Geloof dat je verbeelding je ook weer parten speelt...
Toon gerust aan waar ik een post heb veranderd.... buiten een spellingsfout ZAL JE dat niet kunnen...je pogingen om wat diskrediet te zaaien vermits je steeds inhoudelijk onderuit gaat, slaan bij niemand aan...ocharme !

4. ik zei dus "citeren "....in al je posts hier heb je ten treure reeds duidelijk gemaakt dat -je NIET kan lezen WAT er staat - je erg onwetendend bent huh ? petrochemie ? omdat ze het kunnen, Navo beslissing,WO II, etc de lijst wordt ECHT beschamend lang..-niet beschikt over een zelfstandige geest en voldoende maturiteit , maar je dit ingevult met een USA gatlikkerij die iedereen wel allang opgevallen is.
citeren dus ! die persoon is idd geschrokken ja...hij dacht wat onwetend en juridisch te dreigen met een vervalst citaat van mij en daarmee zou mijn kritiek wel ophouden. Pech voor hem dat hij juridisch advies moet vragen en ik niet... sinds hij weet hoe de zaken ervoor staan zijn verdere bedreigingen uit gebleven. Ik zie wel wat IK doe...maar eens je bedreigingen uit, moet je die maar waar maken he...en mijn tegeneis IS dus klaar.
ALS jij me beschuldigt van veranderen van mijn posts , bewijs het dan zoniet ben je weer voor de zoveelste keer aan het zeveren...

5. iedereen hier heeft je hersen-en kritiekloze USA gatlikkerij door en de talrijke posts die je USA likken OOK inhoudelijk onderuit halen zouden een nuchter iemand dat moeten aantonen ...je wanhopige hulpkreet naar anderen toe is dus zoals ik reeds zei : GENANT

6; dat je me op je wel vertrouwde medicamenten trakteert (heb dus degelijk gelijk met je vertrouwdheid van psychische opnames) verbaast me dan weer niets ! Maar neem je psychofarmaca toch maar zelf ...als ik je weer COMPLEET DOOR DE MAND VALLEN ZIE in zovele posts, vrees ik voor je posts als je je medicatie NIET neemt.

7. Reeds aangehaald ook anderen: JE BEGINT TOCH ZO GRAAG OVER ANDERE ZAKEN TE LEUTEREN omdat je geen enkel argument inhoudelijk weet te weerleggen en zelfs onwetend bent over de meest eenvoudige zaken...
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 15 augustus 2004 om 16:59.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 16:20   #73
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

VERMITS THORRKEN zo moeilijk bij het onderwerp kan blijven ...
en zoals gewoonlijk maar ergens anders wil over leuteren omdat hij weer voor de zoveelste keer onderuit gaat met zijn USA gatlikkerij én nog steeds moeilijkheden heeft met LEZEN WAT ER STAAT, zal ik maar herposten he 8)

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorMaar het weerleggen doe je dus niet heh....>


LIJKT me ook vrij overbodig vermits het een NON ARGUMENT is8)

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorToch wel.Een oorlog vecht je niet uit om de morele hogere grond te behalen.Die moet je hebben voor je begint te vechten....
Een oorlog moet je uitvechten met één en slechts één bedoelin:winnen!
En het eerste slachtoffer van een oorlog is altijd de onschuld.
Maar dit is blijkbaar jouw probleem,en tegelijk het probleem van zovele moslim-knuffelaars:je hebt de morele hogere grond niet,en dus ontbreekt het je aan de wil om te vechten.
En de resultaten daarvan kan je op dit moment zien in de straten van Najaf:de "moedige moslim strijder" Al-Sadr,die eergisteren zijn volgelingen nog opriep om tot de dood te strijden,is gewond geraakt.En nu is hij aan het onderhandelen.Om levend weg te geraken.En pech voor de stommerikken die hem geloofd hebben......
En je kan het gebruik van eender welke redenering dan nog wel honderd keer "twisted" noemen,je bewijst daarmee in genen dele dat het een foute redenering is.....
>


TOCH wel thorreken !!
Je moet dus eerst de morele HOGERE grond hebben VOORALEER je begint te vechten... NATUURLIJK dat je die dan hebt door te liegen over de reden van de oorlog
en nadien heb je die moral highgrond ook meteen door LETTERLIJK de grond voor de komende eeuwen te vergiftigen

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorJe kan erg goed schelden....kan je ook opzitten en pootjes geven?
>

Jaaa, het niveau van thorreken he, INHOUD is zoals steeds te moeilijk !! dat jij braafjes als een hondje je USA achternaloopt daarentegen is reeds HERHAALDELIJK bewezen...zo op je teentjes getrapt dat je weer eens NIET op de hoogte was van de welvaart van irak VOOR de sancties en dan maar terug je vertrouwde kinderlijke tour op he

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorIrak is geen volk,het is een land.Maar kom.....

idd, iets anders nooit beweert, weer te moeilijk voor jou he

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorEn ja,op bvb industrieel vlak deden ze het goed (naar arabische normen wel te verstaan),maar wat was er dan fout met de Sjah van Iran??????>

dat mag je je USA meester vragen ...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorMaar dit zinnentje:"natuurlijk moest je wel zijn verschrikkelijke dictatuur accepteren en verdwenen zijn tegenstanders" zegt genoeg.......
Wie het begrijpt,weet waarover ik het heb.Wie het niet begrijpt,verdiend zelfs geen uitleg......
Nu weet iedereen welk lot mensen als jij voor de rest van ons in petto hebben.>


aaah ja je simplisme weer eens mooi tentoon gespreid ! Natuurlijk dat een USA volgslaafje als jij dat ervan maakt. Nergens staat dat ik het REGIME onder SADDAM goedkeur, maar WEL de soevereiniteit van de staat IRAK waar de USA zich NIET te moeien had...lezen is ECHT wel moeilijk voor je he? Je krijgt die opmerking van wel meer forummers blijkbaar...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorEn nu rap rap je post gaan veranderen heh - het zou de eerste keer niet zijn.... >

Dat heb ik nog NOOIT gedaan... WEL hebben jullie al POSTEN van mij vervalst he ,om ze nadien te lasterlijk te willen [size=4]citeren[/size],(lezen is toch zooo moeilijk he usa gatlikkertje ) maar dat is dus schromelijk mislukt mijn tegeneis is allang klaar, maar ik heb nog niets mogen ontvangen...gezien mijn opleiding kan ik nauwelijks wachten ! als het nog lang duurt, kan ik van mijn tegeneis desnoods de hoofdvordering maken en zelf de zaak zelf verderzetten...dreigementen moeten mensen niet uiten als ze juridisch onbekwaam zijn om zo futiel te hopen dat je niet vrij je mening meer zou verkondigen. en ik HOEF geen jurist in te huren voor advies zoals anderen

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorVoor mij wel.Voor jouw dus niet.
Mischien dat hiermee verklaard kan worden waarom jouw geestesverwanten de kwalijke neiging hebben om oorlog na oorlog te verliezen....>
..

mij geestesverwanten ? aah tuurlijk vermits ik tegen het USA ingrijpen ben, besluit je uit je simplisme maar meteen dat ik een geesteqverwant ben he HILARISCH !
maar van jou komende volkomen normaal !
ach ja, het leven kan simpel zijn voor jou als USA gatlikkertje he...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorDat is duidelijk.Saddam heeft de olie onder de grond gestopt,en zijn volk in een staat van opperste welvaart en weergalloos welzijn gebracht.Hij hield zo ongelooflijk veel van zijn volk.
Alleen net niet genoeg om ze het recht te gunnen hun eigen leiders te kiezen.
Dat klinkt me bekend in de oren.......
En natuurlijk is het de schuld van het Westen.Het is per definitie de schuld van het Westen.Ook als de VN de sankties goedkeurt is het de schuld van het Westen.En als de VN kritiek geeft op Israël,dan is dat dus de schuld van het Westen!8) >


deze hersenscheet van jou is weer onbegrijpelijk maar kom....
Als de sancties het effect hebben dat de welvaart DAALT in irak dan is dat zo he.
Je laatste zin is weer in de trend van je ZUURstof of zoiets ...volkomen kinderlijk


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorJaja - maar ik vroeg of je kon opzitten en pootjes geven....... >

ah zo als je simplistisch zaken vertelt die nergens op slaan, ben je op je teentjes getrapt, USA gatlikkertje ?... je kan ook eerst eens KRITISCH nadenken maar dat is natuurlijk wat hoog gegrepen voor jou...


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
Merk op dat de Israëli's die een paar SCUD'S op hunne kop kregen daar mogelijkerwijs een andere opinie over hebben.....>

pfieuw en weer gaat het te snel voor thorreken.. die scuds ..WANNEER was dat voor het grotendeel?
aah het was dus om de israeli's te beschermen


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorJij schijnt de VS te overschatten.Geloof je nu echt dat iemand alles in de gaten kan houden met sattelieten????
En zo ja:waarom hebben diezelfde sattelieten niet laten weten dat er een zootje terroristen in Miami een vliegopleiding volgden met de bedoeling op de WTC in te vliegen?
Waarom zagen ze in Madrid de bommen niet liggen?
Jij leeft in een zorgvuldig geconstrueerde droomwereld Bruut Geweld,en het is de hoogste tijd dat je hulp zoekt.Proffesionele hulp......>



weer een poging tot inhoudelijke repliek maar met je beperkt doorzicht kom je natuurlijk niet ver he
1. IRAK was verdeeld in NO fly zones
2. uiteraard was er satellietbewaking
3.VN inspecteurs kruisten het ganse land af

IRAK dan maar gaan vergelijken met miami en madrid , waar niets vermoed werd en geen voorgeschiedenis was, aan geen enkele van de drie bovenstaande punten voldaan was, is natuurlijk weer te kinderlijk voor woorden he...
de laatste zin slaat op je uitgebreide ervaring zeker ? moet wel als men je replieken ontleedt.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorAwel:hier geef ik je gelijk:de wereld zou beter af zijn met een Demokraat als president in de VS.Maar tot de Amerikanen er één verkiezen,kunnen we hier een Brittanica volschrijven,veel zal het imho niet helpen.
Maar ik heb dat WMD nooit geloofd,en het was nog niet door gebrek aan bewijs:komt het je niet enigzins vreemd over dat een land 6000 keer de wereld kan vernietigen enkele biologische of chemische wapens een reuzegrote bedreiging vindt???
Ik vond het echter prima dat er een diktator verdreven werd;en als je dan een beetje moet liegen om de rest van de wereld te sussen:het zij zo.....en dat zegt iets over mij.
Maar jij vind het leuker om genocidaire diktators in het zadel te houden.....en dat zegt iets over jou!>



AAAH ja juist ! de USA heeft altijd gelijk ook al LIEGT ZE !!
knap ! ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden hoe een USA gatlikkertje er over denkt8)
je laatste zin... LEZEN WAT ER STAAT VALT JE OOK AL MOEILIJK HE...ik heb het over soevereiniteit , maar dat past niet in je amerikaans imperialisme he.
bovendien ben ik als europeaan de debacles van de huidige bush clan dus niet ongenegen, europa kan er alleen maar zijn voordeel mee doen... dus Bush : NOG een keertje !

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorIk zei:"opzitten en pootje geven,gij stomme meutte....." >

idd bewijs je hiermee je kinderlijkheid nog maar eens voor de zoveelste keer.
gezien het maniakaal taalgebruik zullen je hondjes wel je enige vriendjes zijn zker ?



Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
Je hebt weer eens gelijk:gans West Europa kon iedere dag gedurende vijftig jaar beslissen om het Oostblok te vervoegen.Aan communistische partijen om op te stemmen was er geen gebrek!
Enig idee waarom we het niet deden????
Tip:dezelfde reden zorgt ervoor dat jij hier blijft en niet in één of andere Islamitische heilstaat zoals Iran gaat wonen.....>
.

je stelling was dat ze nooit annexeerden, dat HOEFDEN ze dus NIET ! niet in de koude oorlog (waar je nu ineens mee afkomt) maar ook niet nadien, ze gebruiken gewoon politieke, economische, financiele druk.
Zoals in de VN arme landen hun ontwikkelingsgeld ontnemen als ze niet pro US stemmen (jemen) of anderen trachten te isoleren (the old europe) of bijv Belgie te bedreigen met het verplaatsen van de NAVO...
je ziet he : USA : altijd GOOD....
dat je geschiedkundig TOTAAL geen benul hebt (zoals over zovele zaken ) is dan weer volkomen te verwachten van jou

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorZoals gewoonlijk ben je weer alles door elkaar aan het klutsen:er is gedreigd de zetel van de NATO te verplaatsen als België bleef meewerken aan een Europees leger;België werkt mee aan een Europees leger,en de NAVO is nog steeds hier.Vreemd heh......>.


NEE JIJ bent zoals gewoonlijk weer niet op de hoogte usa gatlikkertje !
de enige reden dat de NAVO hier nog is , is dat het wel degelijk een PARTNERSHIP is en dat de USA NIET alleen tot verplaatsing kon overgaan.
Willy claes heeft nog uitvoerig erover bericht dat het vooral geblaf was om te intimideren.MAAR ZE DEDEN HET TOCH MAAR He ! en daar ging het dus over.
weer te snel voor jou ?.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorHmmmm ik zal eens wat anders proberen:"zoek het balletje,zoek!"

Die briard en dat pinchertje zijn ECHT WEL je enige gezelschap he...
triest hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
Begin je het te begrijpen????
idd - ongewoon.
Maar het is hun land en hun president.Als ze Bush beu zijn,kiezen ze wel een ander.
Maar tenminste lossen ze hun problemen op zonder staatsgreep.En houden ze alle vier jaar vrije verkiezingen.Dat is al een stuk meer dan eender welk arabisch land kan zeggen......>

SO ?dat doet hoegenaamd geen afbreuk aan het principe van soevereiniteit


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
OPGELET IEDEREEN:Bruut Geweld is hier zijn Nobelprijs aan het verdienen:
Hoeveel doden de invasie heeft gekost,dat is ongeveer bekend.Maar jij beweert dat het er minder zijn dan in de martelkamers van Saddam.
Hoeveel zijn er gestorven in die martelkamers?????Want dat weet jij - naar eigen zeggen - dus wel.........
En hoeveel slachtoffers gaat dat uranium nog maken?Hoe heb je dat berekend..??????
Bij nader inzicht zal het wel de Nobelprijs voor "poging-tot-nadenken" zijn heh
>


DAT je weer jezelf uitlacht zegt natuurlijk wel iets en is ook wel terecht.
De recente oorlog heeft ongeveer 15 000 slachtoffers gemaakt , een EXACTE estimatie heb ik natuurlijk niet gegeven (maar dat je problemen hebt om te LEZEN WAT ER STAAT, lezen tout court weten we al langer) Toch kan je een leuke extrapolatie maken van het aantal toegenomen kankers sinds de eerste golfoorlog of de oorlog in Servië ,als je daarbij de halveringstijd neemt en de generaties die nog van kankers /misgeboorten zullen mogen nagenieten (EN DAT JIJ DUS VERDEDIGT !!!!!!!) zal je ongetijfeld wel hoger uitkomen dan diegenen die in de martelkamers bezweken zijn....
btw: Iedereen heeft je USA gatlikken hier wel door en dat zie je ook in de posts , dus je wanhopige roep naar anderen is des te genanter.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorTja - iedereen weet dat operatie Barbarossa er pas kwam toen Hitler een definitieve overwinning had behaald aan het westerlijke front...... >

je geeft me dus gelijk en begint ineens over Barbarossa...om toch maar te verhullen dat je WEER NIET WEET waarover je spreekt .. mijn quote kan je natuurlijk ook niet weerleggen..en geschiedkundig ben je natuurlijk weer volkomen onwetend zoals gewoonlijk he

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorAllee kom:nog een Nobelprijs erbij:dit keer voor poging-tot-geschiedenis.....

Samengevat:they're damned if they do,and they're damned if they don't.
Mischien weet jij hoe het verder moet????
Want waar stonden de beste stuurlui ook weer?????>


DIe stonden aan wal omdat ze het NIET noodzakelijk vonden uit te varen voor het plezier van enkele haviken...ze hadden dus DIK GELIJK8)


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
Correct:ze hebben "regime-change" verward met "nation-building".Maar een vergissing wordt maar pas een fout als je besluit de vergissing niet recht te zetten.....>

nee , een FOUT is een FLATER als je TEGEN het internationale recht ingaat, de VN wil manipuleren met leugens en je geen flauw benul hebt van de cultuur, religie en complexiteiten van de regio en ZEKER een flater van GIGANTISCH formaat als zovelen je tijdig op de complexiteit wijzen ..

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorTja,dat was idd een sterk staaltje:Koffie banaan riep heel hard 'BOEOEOE' - en Louis Michel is direkt op doorslaggevende wijze flauwgevallen. >

WAAUW ! je tijdsas is weer even grondig in de war zeker ? we spreken wel over de EERSTE golfoorlog...maar ja je bent wel meer in de war he8) weeral geschiedenis...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorAl de rest hebben de Amerikanen en de Britten zo ongeveer zelf moeten doen.....
Anders gezegd:de VN heeft de toestemming gegeven voor het gebruik van DU-core munitie.Had je daar al eens aan gedacht??????? >


Graag de resolutie waar de VN SPECIFIEK 1; op de hoogte was van dergelijk wapens in het eerste conflict en 2; deze ook expliciet toestond...
DIE ZAL JE DUS NIET VINDEN he !
ze hadden er immers geen weet van ! net zoals de velen USsoldaten die nadien ZELF hebben mogen uitzoeken waarvan ze zo ziek werden..

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorHeb je dat balletje al gevonden,keffertje?>


ik weet dat je naast je USA gatikkerij een hondjes fixatie hebt, maar het begint toch ongezonde proporties aan te nemen...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorIk zou ook graag zo een selektieve perceptie van de werkelijkheid hebben.>

MAAR DIE HEB JE IN OVERVLOED !!!!
USA GOOD, rest not good , de rode draad in al je posts!

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorEn dan ook jouw mixer om dingen door elkaar te klutsen....dat is maar pas een handig stukje huisraad......>

dat laat ik over aan mijn vriendin...jij prefereert blijkbaar hondjes

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorIk had het over de aanval op de Koerden,jij over de sattelietfoto's die Saddam van de VS kreeg om de Iraanse fundamentalisten te bestoken.
Maar in beidde gevallen was het Saddam die besloot chemische wapens te gebruiken.Niet "het Westen"....
Tja,de feiten zijn soms nog complexer dan jouw fantasmes........ >


en WEER HEEFT THORRKEKEN moeite met lezen wat er sTAAT....
Tuurlijk dat Saddam ze inzette, maar het gaat over de apathie van het westen bij dat inzetten en het plotse hypocriet aanhalen ervan zoveel jaar later als Saddam geen USa lakei meer wou zijn...
Dat dergelijke analyses te complex voor je zijn , behoeft allang geen verbazing meer

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorJaja - loeien kan je wel.....maar ga je ooit eens melk geven?????
Allee - ik zal het nog één keer zeggen :"zoek het balletje,bobbie - zoek!">


weer je kinderlijkheid tentoon spreiden, je kraakt je zelf wel graag af he.
Doe maar hoor ! nu ga je van hondjes naar koeien...daar zal ik me maar niet teveel vragen bij stellen ...je "opname"quote wordt steeds duidelijker

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
Is dat dan mislukt????
De laatste keer dat ik keek waren ze de opper-geiteneuker Al Sadr een pak slaag aan het geven,en ik denk dat dit zowat de laatste stuipen zijn van het stinkend kadaver dat het moslim-fundamentalisme in Irak is.....
Geef het nog 72 uur en Al Sadr gaat wensen dat hij nooit geboren was.....>


Het ging over installeren van een US gewillige lakeiregering en dat is IDD mislukt ja ! natuurlijk dat je kinderlijke simpliciteit weeral eventjes veronderstelt dat als AL sadr weg zou zijn het dan wel in orde komt....martelaar erbij en ZOVELEN die klaar staan om zijn plaats in te nemen, resultaat zal hetzelfde blijven, die US gewillige regering komt er niet.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorOf je stopt ze in een hol onder de grond.Saddam was goed als het om ondergronds holen ging......
Of je zet ze op een vrachtwagen richting Syrië......>


Wie spreekt weer over fantasmen ? nu zijn ze niet vernietigd, maar verplaatst, verborgen OOK onder het oog van de Vn wapenexperten, de satellietbewaking (die nog mooi plaatjes had geschoten om te laten zien op de schandalige vertoning die Powell in de VN tentoon spreidde en later dus verzinsels bleken...en zelfs NU hebben ze de amerikanen nog niet gevonden je naieviteit is echt grensverleggend .

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorIk vermelde die T-72's,Mirages en kerncentrale omdat ik dacht dat de feiten van belang waren>


in de recente invasie NIET BELANGRIJK nee, en hoegenaamd niet als justificatie om de grond daar voor eeuwen te vergiftigen met verarmd uranium...


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor
En olie heeft zijn beste tijd gehad.Ooit gehoord over de waterstof-economie???(mischien ergens tussen alle Brute Gewelddadigheden in???

YEP ! dat is dus je argument ... net als ik denk dat je niet IDIOTER kan worden, laat je me nog eens goed lachen
En dat is nog steeds TOEKOMST muziek als het over verregaande applicatie ervan in de industrie en huishouden gaat. bovendien zal men eerst de Olie reseves aanspreken om dat fossiele brandstoffen nu eenmaal geodkoper zullen blijven en dit zal nog niet vlug veranderen
Petrochemie al van gehoord? Als techneutje zou je toch wel IETS ervan moeten weten..en wat is de grondstof ?....en in welke produkten zit dat ?

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorMaar daar hebben we dus wel grote hoeveelheden goedkope elektriciteit voor nodig.Dus besluiten de Europes ecologisten in koor dat de kerncentrales dicht moeten.....wie is volgens jouw de grootst bedreiging voor onze toekomst dan:de Amerikaanse neo-cons of de Europese ecologisten??????>

Phiew..indrukwekkend changement de parcours...om toch maar zijn onwetendheid te willen verbergen. begin hier een andere topic over..

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorWant ongeacht hoevaak jij me een "US-gatlikkertje" of zoiets noemt,ik ben weldegelijk éérst begaan met Europa.En dat de VS economische concurenten zijn weet ik allang.Maar het zijn geen ideologische tegenstanders....en jij zal ons niet tegen elkaar kunnen opzetten,hoe hard je ook probeert.....>

IK hoef niemand op te zetten , dat is een proces dat zich ZELF volop aan het voltrekken is , ik verwijs naar mijn vorige post : spreek de gemiddelde man in de straat over de VS en je hoort een heel ander verhaal dan vroeger.
en eens dat in gang gezet is, hou je dat niet meer tegen.Bovendien komt daar nog het ekonomische aspect bij en het groeiend ekonomische verschuiven van West naar Oost , en dit zowel voor europa Intern als europa internationaal.
Bovendien zelfs nog maar beweren dat je via een forum met nauwelijks 100 echt actieve gebruikers een dergelijke verandering zou kunnen bereiken is weeral ....KINDERLIJK.
en jij een europaan ? wel serieus blijven he...op zijn best zo eentje als AZNAR of BERLUSCONI misschien die zich eerder schamen dat ze europeaan zijn en liever als slaafjes aan de leiband lopen van de USA

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorEn ik heb lang geleden met filo al gediscuteerd over de wenselijkheid van een Europese verdediging,en we waren het er ongeveer over eens:een sterke nucleaire ontrading is royaal genoeg.Als elk land van de EU 50 ICBM's met kernkoppen op zijn grondgebied stationeert en een paar observatiesattelieten in een orbitale baan brengt,hoeven we ons nooit zorgen te maken over welke Amerikaanse militaire agressie dan ook.Frankrijk kan die op minder dan vijf jaar leveren.Wedden dat je ertegen bent?>

jij en filo...en dus IS HET IN ORDE VOOR IEDEREEN....
weeral dat zalig simplisme van jou he.
Wat die defensieve nucleaire capaciteit van europa betreft, zou mijn antwoord je wel eens kunnen verbazen.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorIk geeft het op - dat beest kan niet opzitten,kan geen pootjes geven en kan zelfs geen balletje apporteren..........
Geef dat beest een spuitje!>


tja, ik geef grif toe dat ik niet slaafs kan volgen en apporteren zoals jij dat als USA gatlikkend teckeltje tot in de perfectie doet ja ....Daar moet je blijkbaar zoals jij voldoende onwetend en kritiekloos voor zijn en verdoken zijn van de meest rudimentaire vorm van zelfstandig denken en analyseren.
Dat je dan maar met geweld dreigt (ook al is het laconiek) is dan weer volledig in het kader van je USAmeester die anderen ook bedreigt als hij met argumenten onderuit gaat.8)

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thorik denk dat Bruut Geweld een terreur-poedel is>

niet na denken , je hebt al OVERVLOEDIG aan iedereen bewezen dat je er niet toe in staat bent kritiekloos VOLGEN IS JOU ding !!

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ThorTja,bij gebrek aan argumenten typootjes zoeken - heel flink hoor.......>

"gebrek aan argumenten zegt ie dan"
IK HEB ZOWAT ELKE ZIN VAN JOU IN JE VORIGE POST INHOUDELIJK ONDERUIT GEHAALD en daar heb je dus NIETS tegen ingebracht buiten van onderwerp te veranderen of over je bizarre hondenfixatie te beginnen.
btw; er staan ook typfouten in je post, daar ga ik gerust over, maar dat was geen typo MAAR EEN FOUT....

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Thor

Tja - als al de rest faalt:liegen om ze angst aan te jagen heh.....
De New World Order (of aanverwante organisaties) gaan de wereld overnemen.....
En dat is bewezen:ik heb een zwarte helicopter gezien,en er staat een pagina op het internet......... >


DIE KINDERLIJKHEID SPEELT JE WEL PARTEN HE
dat rapport staat niet alleen op hun EIGEN officiele website, maar is ook voldoende naar buiten gebracht. dat jij ZOALS GEWOONLIJK het weer hoort donderen in keulen en nergens van af weet(zoals "omdat ze het kunnen")is dan weer volkomen te verwachten

je laatste zin over helicopter gebrabbel is dan weer getuige van je maturiteit en scherpe nuchtere geest die zich weer zo manifest heeft laten gaan in heel deze post door niets te weerleggen, over andere zaken te leuteren en een zeer bedenkelijke hondjesfixatie
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 15 augustus 2004 om 16:55.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:29   #74
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
De Islam kent geen zelfkritiek, er is geen mogelijkheid om de Islam in vraag te stellen, er is geen echte vrije meningsuiting (kijk bv in Nederland hoe de moslimgemeenschap omging met de kritiek van Ayaan Hirshi Ali op de Islam), er is geen ruimte voor discussie,... En dat is essentieel om een democratie op te bouwen. Kijk bv ook in Irak hoe weinig constructief het verzet is: het Irakese volk wordt geterroriseerd door een verzetsbeweging die beweert te strijden voor de toekomst van Irak. Denk jij dat je een normale democratie kunt opbouwen als je te maken hebt met een oppositie die haar onvrede met het beleid toont door zichzelf op te blazen op publieke plaatsen?

Rare jongens, die moslims
De islam op zich. bedoel ik het geloof. Is zo interpreterbaar dat mensen doorheen de tijd, ander regels er uit kunnen interpreteren namelijk de gedragscodes, dit hangt af van de mensen in een bepaalde context.
Islam is daarom juist wel dynamisch. Want die gedragscodes hebben als basis wel de Islam maar zijn niet absoluut dit hangt van hun context af, begrijp je ? Dus daardoor kan men echtwel kritisch zijn.

en wie zegt in godsnaam dat een democratie het beste beleid is voor dit volk ? Die hebben nog geen enkel ervaring met een democratie laat die dat maar zelf beslissen. een democratie is ook niet ABSOLUUT het GOED (bv minder rechten voor minderheden)
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:38   #75
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

De Islam is net als elke andere godsdienst of ideologie (communisme en democratie horen hier ook in thuis) een bron van misbruik. Een samenleving die zichzelf niet vernieuwt en haar oude en voorbijgestreefde of foutieve regels overboord gooit, verstikt zichzelf.

Wetten moeten vernieuwd worden en nauwlettend in het oog gehouden worden om te zien of ze wel voldoet aan de verwachtingen.

Maar dat gebeurt nauwelijks, en in moslimlanden al helemaal niet. Maar vertel een moslim maar eens dat wat de profeet meer dan 1000 jaar terug heeft gezegd, vandaag de dag misschien niet meer relevant is. Hetzelfde met het christendom...

Het resultaat is overal gelijk: corruptie en uitbuiting. De ene moet zich meer aan de wet houden als de ander. De dag dat mensen dit inzien, kan er misschien wat vooruitgang geboekt worden.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 18:02   #76
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

De Islam is net als elke andere godsdienst of ideologie (communisme en democratie horen hier ook in thuis) een bron van misbruik. Een samenleving die zichzelf niet vernieuwt en haar oude en voorbijgestreefde of foutieve regels overboord gooit, verstikt zichzelf.

Wetten moeten vernieuwd worden en nauwlettend in het oog gehouden worden om te zien of ze wel voldoet aan de verwachtingen.

Maar dat gebeurt nauwelijks, en in moslimlanden al helemaal niet. Maar vertel een moslim maar eens dat wat de profeet meer dan 1000 jaar terug heeft gezegd, vandaag de dag misschien niet meer relevant is. Hetzelfde met het christendom...

Het resultaat is overal gelijk: corruptie en uitbuiting. De ene moet zich meer aan de wet houden als de ander. De dag dat mensen dit inzien, kan er misschien wat vooruitgang geboekt worden.
[i]

zullen we het dan overeens zijn dat de Islam aan zich niet fout doet? OK
en van die veranderingen in Islamitische landen.

Ik vind niet dat een profeet of what than ever niet relevant kan betekend zijn. Sorry was er geen (tja ooit is moeten leren een sint-francicus die ooit geleerd heeft om te zorgen voor de natuur)
Het kan een bron voor misbruik zijn maar ook een bron van inspiratie.

dan vind ik de vorm van "vrije" handel nu ook word misbruikt dan kan je de "vrije handel" ook als een bron van misbruik gebruiken.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be