Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: wat nu met 't spoor?
iets dat werkt, iets efficient, ook al betekent dat terug één enkel bedrijf 10 32,26%
infra-beheerder & operator (personen en goederen); weg met holding 2 6,45%
infra-beheerder & operator (enkel personen); weg met holding 2 6,45%
enkel infra-beheerder. Alle operatoren privaat 9 29,03%
geen enkele overheidsinmenging, infra-beheerder & operator privaat 8 25,81%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2012, 13:15   #61
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
-Klaarblijkelijk slaat het Zwitserse cijfer niet op treinen, maar op reizigers. Dus niet 89,8% van de treinen, maar 89,8% van de reizigers komt binnen de 3 minuten aan, toch als ik deze cijfers juist interpreteer: (http://www.sbb.ch/en/corporation/the...nd-safety.html). Hier wordt duidelijk over "passenger punctuality" gesproken, niet "train punctuality". Ook dat is een significant verschil dat in het voordeel van de Zwitsers speelt: vertragingen komen het vaakst voor tijdens de piekuren, wanneer de treinen het volst zitten. De passagierspunctualiteit zal dus normaal steeds lager liggen dan de treinpunctualiteit. Dit maakt het verschil met België zo mogelijk NOG groter.
De reizigers stiptheid houdt ook rekening met gemiste aansluitingen.
De SBB publiceert verschillende statistieken.
Er is de stiptheid van de treinen, en daar is de 3 minuten statistiek erg belangrijk, want minder dan 3 minuten vertraging wil zeggen dat niemand zijn overstap op een andere trein of bus mist. Die 5 minuten statistiek dient enkel maar om op Europees gebied te kunnen vergelijken.
De SBB houdt ook een statistiek bij van hoeveel aansluitingen gehaald worden, en een reizigers vertragingsinrichting statistiek. Die is natuurlijk het belangrijkst.

Overigen, voor degenen die graag naar de drukte op de NZV wijzen: Zürich Hbf is wat het aantal treinen betreft het drukste station in Europa.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 13:15   #62
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
-Klaarblijkelijk slaat het Zwitserse cijfer niet op treinen, maar op reizigers. Dus niet 89,8% van de treinen, maar 89,8% van de reizigers komt binnen de 3 minuten aan, toch als ik deze cijfers juist interpreteer: (http://www.sbb.ch/en/corporation/the...nd-safety.html). Hier wordt duidelijk over "passenger punctuality" gesproken, niet "train punctuality". Ook dat is een significant verschil dat in het voordeel van de Zwitsers speelt: vertragingen komen het vaakst voor tijdens de piekuren, wanneer de treinen het volst zitten. De passagierspunctualiteit zal dus normaal steeds lager liggen dan de treinpunctualiteit. Dit maakt het verschil met België zo mogelijk NOG groter.
De reizigers stiptheid houdt ook rekening met gemiste aansluitingen.
De SBB publiceert verschillende statistieken.
Er is de stiptheid van de treinen, en daar is de 3 minuten statistiek erg belangrijk, want minder dan 3 minuten vertraging wil zeggen dat niemand zijn overstap op een andere trein of bus mist. Die 5 minuten statistiek dient enkel maar om op Europees gebied te kunnen vergelijken.
De SBB houdt ook een statistiek bij van hoeveel aansluitingen gehaald worden, en een reizigers vertragingsinrichting statistiek. Die is natuurlijk het belangrijkst.

Overigen, voor degenen die graag naar de drukte op de NZV wijzen: Zürich Hbf is wat het aantal treinen betreft het drukste station in Europa.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 16:38   #63
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht

In een en dezelfde paragraaf mij van onwetendheid beschuldigen, en vervolgens direct laten zien hoe ver je eigen onwetendheid wel gaat, je moet maar durven...
Ik heb u niet van onwetendheid beschuldigd : ik heb u beschuldigd van het moedwillig achterhouden van informatie
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 21:58   #64
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb u niet van onwetendheid beschuldigd : ik heb u beschuldigd van het moedwillig achterhouden van informatie
Laat ik dan preciseren: jouw reactie bestond uit het moedwillig verspreiden van onwaarheden.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be