Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2015, 11:59   #21
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is allemaal zinloze kutzeik, die activering.
Ik ben autistisch, mij hebben ze vertelt dat er nooit 'n werkgever mij moet hebben. Bij gewone mensen zijn er OOK waarschijnlijk mensen die nooit aangenomen gaan worden, maar krijgen dit nooit vertelt. Op kap van deze mensen, die elk moment hun uitkering kunnen verliezen, verdienen anderen duizenden euro's? Wie durft er nog spreken van profiteurs onder de werklozen?
Ik hoor juist regelmatig dat autistische mensen vaak over unieke eigenschappen beschikken die erg interessant kunnen zijn voor organisaties.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2015, 14:16   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Te dom om op te reageren.
Te dom om op te reageren en toch is het niet anders nietwaar?

Of dacht je dat 7 schaapskoppen eens op café samen zaten en bedachten "kom laten we eens een vzw opleiding center beginnen en vragen aan de vdab of ze geen werk voor ons hebben" ?

En ja hoor, ze trokken hun das recht en stapten de regionale vdab binnen, gaven een foldertje af met hun visite kaartje...en kijk hun klassen zaten stampvol.

Denk je dat dus echt?

Dat is dus pas echt dom!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 09:44   #23
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Er zullen nooit besparingen komen in openbare bedrijven zoals VDAB, De Lijn, NMBS... het zijn net die mensen die de economie doen draaien met een gemiddeld inkomen van 4600 euro/maand. In vergelijking met de prive-sector krijgen deze mensen nooit een evaluatie, zitten met hun vingers te draaien en op't einde van de maand een bom aan loon! Maar het is de regering zelf die verantwoordelijk is voor het enorme hoge loon in openbare bedrijven, omdat ze er zelf inzitten zal er nooit wat gaan veranderen.

En de VDAB tja... ik had een afspraak om 10u... ik zag niets anders dan VDAB consulenten rondwandelen met een tas koffie en een stukje taart, neerbuigend kijkend naar de volgende werkloze die geschorst gaat worden en waarvoor zij dan een premie krijgen als er weer een werkloze minder is. De werkzoekende verschuift dan naar het OCMW en bestaat nietmeer voor de VDAB! Na een schorsing laat de VDAB je volledig vallen: je dossier wordt zelfs vernietigd!
(gehoord van een getuige).

Laatst gewijzigd door zwart op wit : 27 oktober 2015 om 09:48.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 10:12   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Te dom om op te reageren en toch is het niet anders nietwaar?

Of dacht je dat 7 schaapskoppen eens op café samen zaten en bedachten "kom laten we eens een vzw opleiding center beginnen en vragen aan de vdab of ze geen werk voor ons hebben" ?

En ja hoor, ze trokken hun das recht en stapten de regionale vdab binnen, gaven een foldertje af met hun visite kaartje...en kijk hun klassen zaten stampvol.

Denk je dat dus echt?

Dat is dus pas echt dom!
Denkt ge?

Een héél goede kennis werkt al jaren als lesgever bij een vzw die opgestart is om opleidingen te geven na de sluiting van de mijnen. Natuurlijk allemaal gesubsidieerd door de overheid.
Die vzw bestaat nog altijd. Alhoewel ze nu niet meer of veel minder gesubsidieerd worden. Maar doe geven nog altijd opleidingen. Vindt ge dat niet vreemd? Is dat het doel van een vzw?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 10:33   #25
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Vandaag bij Telefacts (20/10/2015):

Een vdab medewerker verdient tot 5000 euro per maand als "instructeur" om mensen "aan een job te helpen". Per werkzoekende die een job heeft gevonden VIA DE VDAB krijgt de VDAB medewerker nog eens een extra bonus bovenop zijn/haar loon van 1200 euro !

Het is dus de taak van de vdab om zo snel mogelijk zoveel "klanten" aan het werk te krijgen. Dit zijn ook geschorste en ook werkzoekenden die worden uitgesloten! Hop...weer een werkloze minder! en weer een bonus!

Een kwalitatieve job of langdurige functie moet je dus niet via de VDAB gaan zoeken, daar zijn inmiddels betere instanties voor te vinden. En het enige wat de VDAB doet is dreigen met uitsluiting.
Heb je eigenlijk de uitzending bekeken? Niets van wat jij hier neerpent klopt!

Vooraleer dit soort onzin te verkopen zou het beter zijn zich toch eerst ten gronde in te (laten) lichten.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 11:07   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

€5000 per maand?
Is dat alles?
Geen bijkomende voordelen??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be