Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2016, 20:19   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard Robot Wars komen terug.....op de BBC..

http://www.aol.co.uk/news/2016/01/13...ical-advances/

Iets ouderen onder ons herinneren het zich nog,de robotoorlogen.

Vechtpartijen tussen afstandsbediende "dingen".(dus,feitelijk,eigenlijk,vechtpartije n tussen mensen met technische aanleg).

Het format werd door de BBC geintroduceerd aan deze kant van "den Atlantic" en werd ook door enkele andere zenders overgenomen.

Ergens een decennium geleden zakte de interesse voor het concept in elkaar en waren er geen zulke zaken meer te zien op TV...

BBC zal binnenkort een nieuwe serie uitzenden.Uiteraard mogen we verwachten dat technologische evoluties (AI?) zichtbaar zullen zijn in de nieuwe generatie vechtmachientjes.....

benieuwd.....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2016 om 20:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:20   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik wil een drone van de USAF en dan doe ik ook mee
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:35   #3
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Goeie opmerking eigenlijk. Mogen drones meedoen? Eventueel uitgerust met 3d geprinte vuurwapens?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:42   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

haha dat was cool,robots met kettingzagen op en dergelijke
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:49   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Wow, fantastisch! Epische gevechten!
Voor de snotneuzen, hier een van de "house robots" Sir Killalot.
Aandrijving met dieselmotor, en een machtige hydraulisch schaar:



Als ik het goed heb, heeft deze het het langst uitgehouden: Razer
Die heeft er dozijnen in zijn klauw gehad, niks was er tegen bestand.



https://youtu.be/LJxPLqO3EBE
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:52   #6
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Ik dacht dat deze de winnaar was?



Maar zo heel aandachtig heb ik het niet gevolgd.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 21:07   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik dacht dat deze de winnaar was?



Maar zo heel aandachtig heb ik het niet gevolgd.
Was dat niet in de allereerste seizoenen, nog gepresenteerd door Jeremy Clarkson? (ben ook niet zeker)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 23:00   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Roadblock was de winnaar van series 1. Waar Clarkson slecht presenteerde.

Dan werd het Craig Charles, die de job wel prima deed.

In alle geval, Team RCC is al ingeschreven. Nu wachten op bevestiging.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 23:03   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Dat is pas nostalgie.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2016, 07:17   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ergens een decennium geleden zakte de interesse voor het concept in elkaar en waren er geen zulke zaken meer te zien op TV...
Niet van de kijkers uit. Zowel BBC, Channel 5 als BNN hebben het formaat zelf verneukt door de kloten met de uitzendtijden.
De BBC heeft het tijdens series 6 ( de laatste volgens het lopende contract) de uitzendtijden zoveel veranderd dat de meeste kijkers (7 000 000 tijdens series 6) er de brui aan gaven, dat er een goed excuus was om geen nieuw contract met de productiefirma aan te gaan. Die heeft het dan aan Channel 5 aangeboden, die series 7 hebben uitgezonden. Maar hier ook een constant shuffelen van uitzendtijden als doodsteek.
Bij BNN was Bart de Graaf de voortrekker voor Robot wars, maar zijn dood heeft een participatie voor een derde Nederlandse reeks gekelderd. De constant veranderende uitzendtijden hebben ervoor gezorgd dat het nooit zo veel bekeken werd als gehoopt. De eerste uitzending van de eerste Nederlandse reeks is slechts 3 maal uitgezonden....


Citaat:
BBC zal binnenkort een nieuwe serie uitzenden.Uiteraard mogen we verwachten dat technologische evoluties (AI?) zichtbaar zullen zijn in de nieuwe generatie vechtmachientjes.....
benieuwd.....
Gaat tegenslagen.
De basispremisse is nog steeds dezelfde. Doch de regels zijn een beetje aangescherpt om achterpoortjes te sluiten en nieuwere technologie toe te laten.
De grote veranderingen zijn:
  • Zender/ontvangertechnologie. Toen waren het storingsgevoelige maandloondure zender/ontvangersets. Nu zijn het bombproof stukjes speelgoed met de prijs van 20 broden.
  • De accutechnologie. IPV een 15kg accupack kunnen we het nu doen met 2 kg.
  • Motortechnologie. Waar 12 jaar geleden seriegewonden motoren de krachtpatsers waren, zijn het nu borstelloze permanent magneetmotoren. Verschil in efficientie is enorm, en het gewicht is ook ferm verlaagd.
  • Beschikbaarheid van snelheidsregelingen en besturingselectronica. Toen was het een omgebouwde rolstoel of golfkar motorsnelheidsregelaar, of een zeer zeldzame en nog steeds peperdure specifieke motorcontroler (denk half maandloon minimaal). Nu is het al mogelijk een "heavyweight" van 110 kg te controleren met een €150 setje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 14:20   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hier een voorproefje "on the rocks".

https://www.youtube.com/watch?v=PN7eB-amryY
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2016, 22:03   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Oh! wat leuk dat men dat terug gaat uitzenden.

Dat was best funny om naar te kijken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2016, 01:29   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In maart zijn de opnames voor series 8.
Ik hoop een rechtstreeks verslag vanuit de pits te kunnen typen.
Maar ik weet nu al dat we niks zullen mogen vertellen over de uitslag.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 01:18   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We hebben de juiste datums voor de opnames, maar nog geen bevestiging van deelname.

2 sessies van 3 dagen, gecentreerd rond de 2 eerste weekends van maart. In Glasgow.

Hmmm, ideaal, wisky en robot wars...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2016, 04:42   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Omdat Team RCC niet geselecteerd werd voor de opnames in Schotland (begrijpelijk, onze opgegeven machine is een flipper, en daar zijn er een paar dozijn van), hebben we de volle pot ingezet op het fantastische Russisch event Bronebots.

De Russische deelnemers zitten nog in series 1-2. Dit door hun beperkt budget en de onbekendheid van het idee.
De organisatie erkende dit, en gedurende de hele reeks van gevechten werden de "EU machines" niet samen gebracht met de Russische, maar mochten een reeks oudgedienden van de 12 jaar live events het in hun arena uitknokken.

Toch heb ik dingen gezien die me frisse ideeën geven ,omdat ze zou "out of the box zijn".

Onze foto's.

Mits wat verbeteringen die "we" aangegeven hebben (en die zelfs kostenbesparend kunnen werken), kan dit event op eenzelfde niveau geraken als de UK en US gefilmde reeksen.

Team RCC is nu al bezig met de planning voor volgend jaar.

Ander punt. Mijn beeld van Moskou is compleet omgeslagen. Ik had altijd gedacht dat het afgeleefde versie van Brussel zou zijn, met halfvervallen betonnen woonblokken, roet en vetzakkerij overal. In realiteit zijn de stukken die ik gezien heb een pak interessanter dan Brussel, met een lagere onveiligheidsfactor. Desondanks dat er metaaldetectoren en veiligheidsmensen te vinden zijn op alle grote publieke plaatsen. Je leert er snel mee leven. Vooral Babeths zwart-witte steampunk corset gaf regelmatig hilarische situaties.

Maar ja, er zijn woonblokken die volgens onze maatstaven onbewoonbaar zijn.(zeer weinig heimweeschotels) En ja, het grauwe beton is overal zichtbaar. Wegroestende lada's zijn te vinden, doch eerder de uitzondering dan de regel.

Ook had ik veel minder last van mijn astma, niet omdat er minder verkeer is, maar ik gok op't feit dat het vooral een gebrek aan dieselwagens/bussen en mazoutkachels is. De hoofdmoot van de verwarming is warmtekrachtgekoppeld aan de vele kleine aardgaselectriciteitscentrales en zelfs stadsverwarmingsinstallaties.
Buiten rondwandelen in de avond nu was voor ons gevoel koud, maar als je ergens binnen kwam, was het snel strippen tot op het Tshirt of hemd.
Hetgeen mij vooral opviel zijn de vele kleine parkjes en speeltuintjes.

Volgens onze begeleidster is het vanaf het mogelijk is een bloemenfestijn. Losslingerend afval is zeldzaam. De mensen lopen trots rechtop, zelfs in een forse sneeuwbui.

Ik vergelijk de stad nu eerder met Stockholm dan met Brussel.
En we gaan er terug naar toe, als we de uitnodigingen kunnen krijgen. Want da's een punt, een bezoek aan Rusland is een dubbelopcombinatie van bureaucratie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 februari 2016 om 05:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be