Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2017, 15:59   #41
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Ik zie in dit verhaal geen schuldigen maar enkel slachtoffers.

...

De eerste migranten die anderen zijn gaan overheersen en verzieken zijn Europeanen geweest ....we zijn zowel de Noord -Amerikaanse als de Afrikaanse volkeren gaan uitmoorden en opsluiten in kampen of hoe het ons ook uitkwam. En dan heb ik het nog niet over alle landen in het verre oosten waar Engelsen Fransen Hollanders en Portugezen de plak zijn gaan zwaaien...;als daar zijn Indonesië Vietnam Laos Indië en noem maar op.
Oh, the irony.

Bovenstaande is trouwens onzin, de Turken bijvoorbeeld hadden grote delen van Europa gekoloniseerd, onderdrukt als slavenmarktje, lang voor de "eerste" Europese migranten die je hierboven aanhaalt. Die Turken zitten trouwens nog altijd in Europa.
En de Turken waren niet de eerste en enige niet-Europeanen die Europees gebied met geweld koloniseerden en uitzogen.
Straffer nog, als de Europeanen alternatieve routes zijn gaan zoeken langs andere continenten is het voor een groot deel te wijten aan de Turkse inpalming van het Byzantijns rijk.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 19:53   #42
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je vergeet ook aan ons Europeanen nog die destijds met hun griep en aanverwante virussen hele bevolkingsgroepen zijn gaan doden aan de andere kant van de wereld
Is het feit dat Europeanen ooit aan de basis liggen van de dood van miljoenen indianen dat dan een vrijgeleide om:

Door het binnenhalen en grenzen open beleid (wir shaffen das) zijn er ziekten die wij jaren geleden al hebben kunnen overwinnen terug de opmars aan het maken.

* longontskekingen
* de tijgermug
* malariamug
* pokken

Een ellenlang lijstje ...
*

Of ooit de slavenhandel van hier naar America en ginder ter plaatse, is dat dan maar en moet kunnen vrijgeleide om de mensenhandel naar Europa te begeleiden door belangengroepen?
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 20:34   #43
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
We hebben syfilis in ruil gekregen. Fair deal ?
...waar haalt ge dat vandaan ?
De naam komt zelfs van een Griekse mythe over een schaapherder
( niet dat dat verder een indicatie zou zijn )
Beide hypothesen columbiaanse en pre-columbiaanse zijn vrij evenwaardig met een lichte voorsprong voor de eerste
Wat het precies te maken heeft met de latere opzettelijke besmetting van het noordelijke deel met griepvirus en vooral pokkenvirus is me een raadsel
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 20:41   #44
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Tja, en hoe zat dat met HIV, waar kwam dat alweer vandaan ? Wacht, we zullen ook wel ergens een schuldige Europeaan vinden zeker.
Neen volgens de meest gangbare hypothese was het een 'stoute' chimpansee uit Kameroen die een onschuldige brave jager ( Europeaan ? ) aanviel
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 21:04   #45
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

[quote=Zucht;8535714]Oh, the irony.

Bovenstaande is trouwens onzin, de Turken bijvoorbeeld hadden grote delen van Europa gekoloniseerd, onderdrukt als slavenmarktje, lang voor de "eerste" Europese migranten die je hierboven aanhaalt. Die Turken zitten trouwens nog altijd in Europa./quote]
lang voordat ?
Ge bedoelt zowat 200 �* 300 jaar later dan onze eigen expansieondernemingen nádat er weer wat stabilietit was gekomen omdat vanwege de Hunnen en vikings en Moren ( ik zal het er maar bijzetten voor de volledigheid *) ?

Citaat:
En de Turken waren niet de eerste en enige niet-Europeanen die Europees gebied met geweld koloniseerden en uitzogen.
*

Citaat:
Straffer nog, als de Europeanen alternatieve routes zijn gaan zoeken langs andere continenten is het voor een groot deel te wijten aan de Turkse inpalming van het Byzantijns rijk.
...vrij vér gezocht
Hoofdreden was de technologische vooruitgang van de scheepvaart, de cartografie de ervaringen van de routes rondom Afrika (oa door opdroging van naburige Afrikaanse brongebieden ) en de wens ( want die in feite nooit ver weggeweest) om in een nieuwe kuisvaart de Moslims langs de achterhoede te kunnen bekampen.
De expeditie naar de nieuwe wereld ( die geheel onverwacht ontdekt werd) vormde in feite een logische uitbreiding (hopende op een extra aantal eilanden, goede wind en een geringe afstand) omdat men Indië dacht nog sneller en beter te bereiken dan rondom Afrika
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 21:09   #46
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Is het feit dat Europeanen ooit aan de basis liggen van de dood van miljoenen indianen dat dan een vrijgeleide om:

Door het binnenhalen en grenzen open beleid (wir shaffen das) zijn er ziekten die wij jaren geleden al hebben kunnen overwinnen terug de opmars aan het maken.

* longontskekingen
* de tijgermug
* malariamug
* pokken

Een ellenlang lijstje ...
*
peanuts als ge het mij vraagt
Da's appelen met citreoenen vergelijken daar al die ziekten te bemeesteren vallen.
Het zou al een totaal onbekende nieuwe ziekte moten zijn waar we ons niet meteen tegen kunnen wapenen en dat enkele miljoenen van ons ( niet van hen ) zou kosten

Citaat:
Of ooit de slavenhandel van hier naar America en ginder ter plaatse, is dat dan maar en moet kunnen vrijgeleide om de mensenhandel naar Europa te begeleiden door belangengroepen?
Er is geen vrijgeleide voor mensenhandel gegeven... eerder het tegendeel is waar
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 00:23   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Is het feit dat Europeanen ooit aan de basis liggen van de dood van miljoenen indianen dat dan een vrijgeleide om:

Door het binnenhalen en grenzen open beleid (wir shaffen das) zijn er ziekten die wij jaren geleden al hebben kunnen overwinnen terug de opmars aan het maken.

* longontskekingen
* de tijgermug
* malariamug
* pokken

Een ellenlang lijstje ...
*

Of ooit de slavenhandel van hier naar America en ginder ter plaatse, is dat dan maar en moet kunnen vrijgeleide om de mensenhandel naar Europa te begeleiden door belangengroepen?
De pokken ook al ??

Ik dacht dat het pokkenvirus nog enkel bestond in laboratoriums net als de pest ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken

Heeft U daar andere informatie over ?

De malariamug ?

Bent U zeker dat die niet gewoon is meegekomen met een vliegtuig vol toeristen van Brussels Airlines ?

Of had U informatie dat één of andere vluchteling zo een mug in zijn knapzak had steken ??

Voor de rest denk ik niet dat longontsteking een ingevoerde ziekte is. Ik denk dat longontstekingen hier al sinds mensenheugenis bestaan.

LongonsKekingen heb ik nog nooit over gehoord en vind ik geen enkele informatie over ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 00:23   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Is het feit dat Europeanen ooit aan de basis liggen van de dood van miljoenen indianen dat dan een vrijgeleide om:

Door het binnenhalen en grenzen open beleid (wir shaffen das) zijn er ziekten die wij jaren geleden al hebben kunnen overwinnen terug de opmars aan het maken.

* longontskekingen
* de tijgermug
* malariamug
* pokken

Een ellenlang lijstje ...
*

Of ooit de slavenhandel van hier naar America en ginder ter plaatse, is dat dan maar en moet kunnen vrijgeleide om de mensenhandel naar Europa te begeleiden door belangengroepen?
De pokken ook al ??

Ik dacht dat het pokkenvirus nog enkel bestond in laboratoriums net als de pest ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken

Heeft U daar andere informatie over ?

De malariamug ?

Bent U zeker dat die niet gewoon is meegekomen met een vliegtuig vol toeristen van Brussels Airlines ?

Of had U informatie dat één of andere vluchteling zo een mug in zijn knapzak had steken ??

Voor de rest denk ik niet dat longontsteking een ingevoerde ziekte is. Ik denk dat longontstekingen hier al sinds mensenheugenis bestaan.

LongonsKekingen heb ik nog nooit over gehoord en vind ik geen enkele informatie over ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 00:27   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Of ooit de slavenhandel van hier naar America en ginder ter plaatse, is dat dan maar en moet kunnen vrijgeleide om de mensenhandel naar Europa te begeleiden door belangengroepen?
Kan u die wartaal wat verduidelijken ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 08:04   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...

De eerste migranten die anderen zijn gaan overheersen en verzieken zijn Europeanen geweest ...
Lees eens iets over https://en.wikipedia.org/wiki/Assyria.

En over https://en.wikipedia.org/wiki/Genghis_Khan.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 14:43   #51
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bedoelt de vlaamse zuipschuit homans zeker ?
Homans is één keer betrapt met iets teveel op. Jij maakt daar onmiddellijk een zuipschuit van. Wat nog eens bewijst dat ook een man met een universitair diploma stupiede én leugenachtige verklaringen kan afleggen, geholpen door een flinke scheut aversie voor het Vlaams-nationalisme.
Nooit gehoord van M. Daerden, de gewezen federale minister van pensioenen?
D�*t was pas een zuipschuit. Alle dagen zat. Maar ja, sossen onder elkaar, we kennen dat zootje.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 15:51   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja heb nu wat over Dzengis Khan gelezen. Over door die veroveraars geïmporteerde ziektes heb ik niks gelezen ? Zijn eigen doodsoorzaak is zelfs niet echt bekend. Volgens de legende zou hij van zijn paard zijn gevallen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be