Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Stedenbouwkundige vergunning voor de Lange Wapper?
Ja 26 38,81%
Neen 41 61,19%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2012, 20:13   #241
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

de beste tekst is hier
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...VgpokKkUFZhwww

ik denk dat die tekst als basidocument dient voor de rest

moest die leuvense studie eerlijk opgesteld zijn, zou ze gewoon met verschillende onzekerheden cumuleren een 'range' geven van rendement vb tussen de 0.3 - 0.9

wat ik ook niet teruggevonden heb in de studie van leuven is he tprincipe dat je de 'tolheffing' aftrekt van de tijdswinst van de burger. Normaal is de waarde van een investering lager met tolheffing dan het geval zonder tolheffing. Dus het bevreemdt mij dat die waarde in de leuvense studie hoger is, dan zou willen zeggen dat de waarde van de tijd van de mensen hoger is, maar dat dit inderdaad niet meegerekend wordt in het project


pç4 Er is dus niet slechts één waarderingsbedrag voor een uur reistijdwinst en dan wil jij dat ik als een moslim die teksten van de KUL inslik en aanbid als de bijbel.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 september 2012 om 20:22.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:37   #242
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

nog zo grappig: hier legt hij letterlijk mijn cashflow idee uit..;
je ziet toch hopelijk in Voltian, dat dit maar redeneermodellen zijn, endat er geen één methode is om iets te bepalen...

Het enige dat juist is in dat rapport dat mecanno veel rendabeler is dan wapper
en het andere die juist is, dat het rendement heel laag ligt
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  cashflow.png‎
Bekeken: 61
Grootte:  116,4 KB
ID: 87729  


Laatst gewijzigd door brother paul : 17 september 2012 om 20:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:50   #243
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

We hebben al vaker gezien dat democratie vaak tot een problematiek leidt waarbij er niet cordaat beslissingen kunnen genomen worden . het hele lange wapper verhaal kost inmiddels een fortuin aan onderzoek en waardeloze adviezen die enkel twijfels zaaien .

Referendum zou ik somige beslissingen kunnen , maar zeker niet in een komplex dossier als een brug / tunnel complex .
Op 10.000 mensen die je raadpleegt aijn er maximum 5 die een dergelijk project amper oppervlakig kunnen inschatten , dat betekend meteen dat de opportuniteit van hun stemming geen grond van bestaan heeft .

Ja , ik was ook een van de zovelen op het referendum .

en in de rij waarin ik aanschoof waren er vier dames van 70 en ouder . geen van hen had ooit een auto bestuurd en met alle respect over die dames , maar objectief een standpunt innemen over mobiliteit . kom zeg .........
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 21:09   #244
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
We hebben al vaker gezien dat democratie vaak tot een problematiek leidt waarbij er niet cordaat beslissingen kunnen genomen worden . het hele lange wapper verhaal kost inmiddels een fortuin aan onderzoek en waardeloze adviezen die enkel twijfels zaaien .

Referendum zou ik somige beslissingen kunnen , maar zeker niet in een komplex dossier als een brug / tunnel complex .
Op 10.000 mensen die je raadpleegt aijn er maximum 5 die een dergelijk project amper oppervlakig kunnen inschatten , dat betekend meteen dat de opportuniteit van hun stemming geen grond van bestaan heeft .

Ja , ik was ook een van de zovelen op het referendum .

en in de rij waarin ik aanschoof waren er vier dames van 70 en ouder . geen van hen had ooit een auto bestuurd en met alle respect over die dames , maar objectief een standpunt innemen over mobiliteit . kom zeg .........
inderdaad zo'n rapporten zijn beter dan een referendum. Maar hier zit ik bvb de poten van die studies af te zagen en wijs op enkele knelpunten, en voltian hyperventileert al bij het idee dat door die poten af te zagen de mecano rendabel kan worden. Hij vind het al zalig dat er ergens een getal staat die volgens hem nooit rendabel kan worden, ik stel dat het rapport in feite ultraconservatief opgesteld is, en de tijdwaarde nauwelijks de waarde van een kuisvrouw neemt, en voor de investering de volledige kost neemt inclusief verschillende posten. In het document heb ik nergens gezien dat men zo uitgebreid de financieringskosten meesleept van een investering, terwijl ze in feite niet van belang zijn Het rendement op de investering moet gewoon groter zijn dan de financieringskost. (vb 10% rendement versus 5% financieringskost.. Noteer bvb dat de overheid momenteel gratis geld krijgt)

Dan nemen ze gewoon een onderhoudskost die groter is dan de tijdswinst van die kuisvrouwen weddes en komen ze natuurlijk uit dat het project nooit geld kan opbrengen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 september 2012 om 21:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:17   #245
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

Voltian

na nog wat lezen constateer ik dat de engelse zeggen dat je bruto met een correctiefactor met netto kunt vergelijken en omgekeerd

http://www.dft.gov.uk/webtag/topics/cost.php


in UK is de value of time voor een chauffer 50euro/uur...
http://www.dft.gov.uk/webtag/documen.../unit3.5.6.pdf

in UK gaan ze dus met eencoefficient dit verschil tegen het lijf, of anders ben je zoals ik hier al 4 draden lang aan het uitleggen bent, bezig met appels met peren te vergelijken
http://www.dft.gov.uk/webtag/documen...sis-020723.pdf
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  factorcost.png‎
Bekeken: 64
Grootte:  83,1 KB
ID: 87745  


Laatst gewijzigd door brother paul : 19 september 2012 om 16:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 16:51   #246
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Op 10.000 mensen die je raadpleegt aijn er maximum 5 die een dergelijk project amper oppervlakig kunnen inschatten , dat betekend meteen dat de opportuniteit van hun stemming geen grond van bestaan heeft .

Ja , ik was ook een van de zovelen op het referendum .

en in de rij waarin ik aanschoof waren er vier dames van 70 en ouder . geen van hen had ooit een auto bestuurd en met alle respect over die dames , maar objectief een standpunt innemen over mobiliteit . kom zeg .........

Interessant artikel hierover


Zoals in dit topic al ter sprake gekomen is, ligt de oorzaak van de gigantische geldverspilling net bij politiekers die eens 'kordaat een beslissing namen'. Het geld moést in de juiste zakken, dat de burger er niets mee vooruit kwam deed er niet toe... Ironisch genoeg hebben die actiegroepen ons dus behoed voor verdere verspilling...

Hoewel, dat is buiten de Vlaamsche regering gerekend natuurlijk

Citaat:
Toch verneemt Christian Leysen herhaaldelijk in aannemers- en politieke kringen dat Noriant een contract heeft gesloten met de Vlaamse regering, waarin staat dat als Noriant niet aan boord blijft voor de werken van het Masterplan de Vlaamse regering zich engageert voor een schadevergoeding van minstens 400 miljoen. De afspraak is wel dat iedereen zijn mond moet houden.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 10:52   #247
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...ing+kost+haven

De staking kost haven Antwerpen 1miljoeneuro per uur...
dat is dan de bruto kostprijs

Als je die bruto kostprijs extrapoleert op het verkeersinfarct in antwerpen, kost dit 300miljoen per jaar aan de haven alleen.

In het rapport van TEM staat dat de kostprijs van die uur structurele file en de tijdswinst van het mecanotrace resultaart in een waarde van 27miljoen per jaar

vanwaar komt dat verschil in prijs ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be