Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2010, 14:22   #201
snowseals
Burger
 
snowseals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Berichten: 117
Standaard

kilometerheffing definief de prullenmand in ! dus einde topic
__________________
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!!

verdraagzaamheid is een mooi ding!
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 15:16   #202
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowseals Bekijk bericht
kilometerheffing definitief de prullenmand in ! dus einde topic
Voorlopig toch, definitief misschien niet.
Volgens dit artikel uit DS van 18/03/2010:
Citaat:
Kilometerheffing in Nederland (voorlopig?) van de baan
donderdag 18 maart 2010, 17u54Bron: dpa, anp, belga Auteur: llo
DEN HAAG - In Nederland is de met de grote trom aangekondigde kilometerheffing van de baan, al dan niet voorlopig. In ieder geval wordt het plan dat de vertrekkende verkeersminister Camiel Eurlings tot voor kort verdedigde, vooralsnog niet uitgevoerd.
Bij een debat in het parlement liet de christendemocratische regeringspartij CDA (van Eurlings) weten dat de ‘kilometerheffing niet de juiste weg is’.

Overigens is het door Eurlings bepleite systeem wegens de val van de vierde regering-Balkenende ‘controversieel’ verklaard zodat het in het parlement niet wordt behandeld.

'Er is nu een kamermeerderheid tegen het plan, maar dat leidt er niet toe dat de kilometerheffing nu van de baan is', meldde de openbare omroep NOS. Het CDA komt met nieuwe plannen voor deze kwestie in het verkiezingsprogramma.
Ik deel alleszins de analyse van het CDA dat een kilometerheffing niet de juiste weg is.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2010, 08:15   #203
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowseals Bekijk bericht
kilometerheffing definief de prullenmand in ! dus einde topic
ik denk dat wij die binnen dit en twee jaar opnieuw nodig zullen hebben maar dan niet voor Nederland.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 05:50   #204
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard Kilometerheffing mogelijk in Benelux-verband

Nu het Nederlandse plan voor de wegbeprijzing weer op losse schroeven staat, is er een kans voor een Benelux-systeem dat ook in Vlaanderen, Wallonië en Luxemburg functioneert. Secretaris-generaal Jan van Laarhoven van de Benelux-samenwerkingorganisatie zei dat gisteren bij de presentatie van het jaarplan.

De Belgische gewesten en Luxemburg werken zelf ook aan eigen systemen voor kilometerheffing. "Het zou toch een beetje vreemd zijn als we op een relatief klein gebied veel verschillende systemen zouden hebben", aldus Van Laarhoven.

Demissionair minister Camiel Eurlings (CDA, Verkeer & Waterstaat) had eerder een plan gepresenteerd voor kilometerheffing, maar daarvoor blijkt in de Tweede Kamer voorlopig geen steun meer te zijn. Vlaanderen denkt aan een systeem dat lijkt op de Nederlandse opzet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 09:04   #205
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Wat ik mij afvraag is als je nu gewoon met een RFID in uw auto rondrijdt, en je rijdt bvb om de week eens rond met uw wagen, en je leest die RFID bij de meeste kruispunten bvb met een flitspaal. Dan kun je zonder moeite van alle auto's hun kilometerstand bijhouden.

Dus wat je doet is niet bijhouden waar en wanneer ze rijden, je houdt bij op die plaats zegt de transponder van de auto, mijn auto heeft bvb 21000km, 10 km verder zegt hij 21010km

>Op het einde van het jaar maak je de rekening je had 10.000km op 23dec2010 en je hebt bvb 20.000km op 27dec2010 of 10.000km gereden...

Echt moeilijk kan dat toch niet zijn ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 09:17   #206
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag is als je nu gewoon met een RFID in uw auto rondrijdt, en je rijdt bvb om de week eens rond met uw wagen, en je leest die RFID bij de meeste kruispunten bvb met een flitspaal. Dan kun je zonder moeite van alle auto's hun kilometerstand bijhouden.

Dus wat je doet is niet bijhouden waar en wanneer ze rijden, je houdt bij op die plaats zegt de transponder van de auto, mijn auto heeft bvb 21000km, 10 km verder zegt hij 21010km

>Op het einde van het jaar maak je de rekening je had 10.000km op 23dec2010 en je hebt bvb 20.000km op 27dec2010 of 10.000km gereden...

Echt moeilijk kan dat toch niet zijn ?
Dit is wel een verschrikkelijke inbreuk op mijn privacy. Iemand die mij niet kent heeft geen zaken met waar ik ben of waar ik geweest ben, zwijg stil dat er ook nog een database van gemaakt wordt.

En nog iets, jij haalt aan dat een transponder in je wagen de kilometerstand zou kunnen doorgeven. Zoals ik hier al eerder heb aangehaald. Ik ga vaak met mijn auto op het circuit rijden. Dat is geen openbare weg en ik betaal om er op te mogen rijden. Hoe gaat dit systeem onderscheid maken tussen kilometers die ik op de openbare weg heb gereden en kilometers die ik op een privé omloop waar ik al voor heb betaald heb gereden?

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 31 maart 2010 om 09:20.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 09:26   #207
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag is als je nu gewoon met een RFID in uw auto rondrijdt, en je rijdt bvb om de week eens rond met uw wagen, en je leest die RFID bij de meeste kruispunten bvb met een flitspaal. Dan kun je zonder moeite van alle auto's hun kilometerstand bijhouden.

Dus wat je doet is niet bijhouden waar en wanneer ze rijden, je houdt bij op die plaats zegt de transponder van de auto, mijn auto heeft bvb 21000km, 10 km verder zegt hij 21010km

>Op het einde van het jaar maak je de rekening je had 10.000km op 23dec2010 en je hebt bvb 20.000km op 27dec2010 of 10.000km gereden...

Echt moeilijk kan dat toch niet zijn ?
Maar dat is niet genoeg, ze willen ook weten waar je reed en wanneer, want de A2 in de spits kost meer dan een landweggetje midden in de nacht, dus verzamelen ze zoveel mogelijk gegevens die door de wet op de bewaarplicht natuurlijk 12 jaar moeten blijven liggen etc.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 09:44   #208
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
ik denk dat wij die binnen dit en twee jaar opnieuw nodig zullen hebben maar dan niet voor Nederland.
Geen zorgen over maken.

Wij kijken meestal eerst of er wat belastingen betreft iets te leren is in het buitenland.

De Belgische regering zal de kilometerheffing ook dumpen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 11:39   #209
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen zorgen over maken.
idd
Citaat:
Wij kijken meestal eerst of er wat belastingen betreft iets te leren is in het buitenland.
En desnoods 30 jaar lang kijken en niets doen.
Smog-90 borden zetten en geregeld omdraaien bij smogalarm noem ik ook niets. Lijkt wel iets uit de prehistorie...

Citaat:
De Belgische regering zal de kilometerheffing ook dumpen.
Beter gezegd de "Belgische democratie" is niet bekwaam iets in die aard op poten te zetten.

Be mag al blij zijn als ze de officiele EU-gestandariseerde nummerplaat ingevoerd krijgen als laatste van de 27 EU-landen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2010 om 11:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be