Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2010, 20:12   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik doe zo goed als alles per fiets en ik kijk niet meer naar de lichten, enkel nog naar mijn veiligheid. Bijna elke dag moet ik op verschillende plaatsen in de remmen bij groen licht. (bvb bij fietspaden met tweerichtingsverkeer, zeer drukke kruispunten waar automobilisten al genoeg naar de andere auto's moeten zien, ...)
Eigelijk moet je als fietser je als auto gedragen. Dat doe ik als ik in Belgie fiets ook meestal. Vaak zijn de fietspaden juist de onveiligste plaats waar je als fietser kan zijn. Tweerichtingsfietspaden dicht aan een weg bijvoorbeeld, of aanliggende fietspaden bij een rotonde.
Ik rij dan gewoon midden in de rijstrook. Moeten autos wel rekening met mij houden, en de kans dat ze mij niet zien is het kleinst.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 21:35   #22
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik doe zo goed als alles per fiets en ik kijk niet meer naar de lichten, enkel nog naar mijn veiligheid. Bijna elke dag moet ik op verschillende plaatsen in de remmen bij groen licht. (bvb bij fietspaden met tweerichtingsverkeer, zeer drukke kruispunten waar automobilisten al genoeg naar de andere auto's moeten zien, ...) Ik geef overal voorrang aan voetgangers en die kijken steevast raar op. Net als zoveel automobilisten gaan zij uit van het recht van de sterkste en niet van het verkeersreglement (dat ik tracht te respecteren). De voorrang van rechts mogen ze gerust afschaffen. Die is enkel goed voor de verzekeringsmaatschappijen. Ik ben jaren wel voor elk rood licht gestopt maar vermits het voor een fietser op zoveel kruispunten echt veiliger is om bij rood door te rijden als je het ritme van het kruispunt kent ben ik daar dus mee gestopt. Het is te belachelijk op een kruispunt te wachten wanneer je steevast veilig met rood tot op de middenberm kan maar als je wacht tot groen verraste bestuurders doet verschieten of zelf in de remmen moet.
Persoonlijk denk ik enkel nog aan mijn persoontje als ik aan het fietsen ben.
Het verkeersreglement daar veeg ik dik mijn voeten aan want anders geraak je nergens, enkel op de spoedafdeling.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 13:11   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kan er mij iemand uitleggen wat de bedoeling is van het onafhankelijk functioneren van de lichten voor voetgangers en fietsers bij het oversteken van een kruispunt?
Vanmorgen dit voorval gehad. Ik wil oversteken met de fiets – het is groen voor de fietsers -, maar het is rood voor de voetgangers. Komt er een automobilist afgedraaid die gewoon doorrijdt zodat ik in de remmen moest. Misschien had hij het rode licht voor de voetgangers gezien, misschien was hij gewoon lomp.

Anyway, is dit niet gewoon verwarring zaaien en om problemen vragen door levensgevaarlijke situaties creëren? Waarom laten de voetgangers/fietslichten niet gewoon synchroon lopen en wat kan überhaupt de bedoeling zijn van de onafhankelijk van elkaar te laten functioneren?
Misschien best oim devolgende keer dat kruispunt over te steken met de fiets aan de hand.
U wordt in dat geval technisch gezien een voetganger i.p.v. een weggebruiker.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be