Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2012, 11:18   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard nu gaan ze nog werkloze walen op de baan sturen...

http://www.standaard.be/artikel/deta...21121_00376150

straks nog meer ongevallen ze
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 11:59   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Schandalig, werkloze Walen aan werk willen helpen. Met een Waal kan je toch niets aanvangen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 12:51   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Deel maar uit, geld genoeg in la belgique.

En werk alleen te vinden met de auto, kunnen we openbaar vervoer en dure stations meteen schrappen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 13:51   #4
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Deel maar uit, geld genoeg in la belgique.

En werk alleen te vinden met de auto, kunnen we openbaar vervoer en dure stations meteen schrappen
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:01   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Minder bedoel je ?
Paul, in de Walen zouden de verkeersongevallen (-13,2 %) meer als dubbel zoveel gedaald zijn als in Vlaanderen (- 5,9 %) (verschil tussen 1995 en 2011), je moet "uw statistiekjes" eens nakijken.

Citaat:
Datum 1995 2000 2005 2007 2008 2009 2010 2011
Aantal ongevallen
Vlaams Gewest 32.487 33.022 31.457 31.935 31.341 30.024 29.120 30.556
Waals Gewest 15.495 13.335 13.918 13.802 13.489 13.691 13.016 13.443

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...ersongevallen/
Verkeersdoden is andere koek natuurlijk, zulk sterk verschillende Gewesten kan je moeilijk vergelijken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2012 om 14:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:03   #6
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.
Tja, toen ik afstudeerde was er ook niemand om mij te ondersteunen om mijn rijbewijs te halen. Kon nochtans ook helpen om me sneller een job te laten vinden.

Int vervolg niemand nog werken en wachten op de overheid om tussen te komen in de noodzakelijke kosten...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:04   #7
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Waarom krijgt een werkloze wel steun bij het behalen van een rijbewijs terwijl iemand die voor een minimumloon moet werken, dit niet krijgt? Als het bezit van een rijbewijs inderdaad zo belangrijk is, kan die werkende misschien ook die steun gebruiken om een betere job te zoeken.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:07   #8
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Waarom hangen die vlamingen altijd calimero uit als wallonie zelf een initiatief neemt?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:07   #9
drenkeling
Burger
 
drenkeling's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2011
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.

Is in elk geval nog niet te laat voor werklozen Walen in grensstreek. De tram en bus stoppen tot nader order nog niet aan de taalgrens

Maar oei, ook dat lijkt niet het fundamenteel probleem te zijn...

Véél noten op hun zang en totale geldverkwisting terwijl socio-economisch de gehele waalse regio, met uitzondering van enkele villa-wijken in waals Brabant, zich stilaan kan meten met Oost-Polen of Bulgarije...
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:10   #10
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
Is in elk geval nog niet te laat voor werklozen Walen in grensstreek. De tram en bus stoppen tot nader order nog niet aan de taalgrens

Maar oei, ook dat lijkt niet het fundamenteel probleem te zijn...

Véél noten op hun zang en totale geldverkwisting terwijl socio-economisch de gehele waalse regio, met uitzondering van enkele villa-wijken in waals Brabant, zich stilaan kan meten met Oost-Polen of Bulgarije...
En moeten ze dan een voorbeeld nemen aan het gebruik van openbaar vervoer zoals in vlaanderen?

Uw kaart stopt aan de taalgrens precies.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:11   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

op zich geen slecht voorstel maar dat Ecolo dit steunt, snap ik niet goed.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:12   #12
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op zich geen slecht voorstel maar dat Ecolo dit steunt, snap ik niet goed.
Inderdaad dat snap ik ook niet, maar als je kijkt naar vacatures vragen ze dikwijls dat je in het bezit bent van rijbewijs B. Ze zeggen dus niet dat je een wagen moet hebben.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:13   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Waarom krijgt een werkloze wel steun bij het behalen van een rijbewijs terwijl iemand die voor een minimumloon moet werken, dit niet krijgt? Als het bezit van een rijbewijs inderdaad zo belangrijk is, kan die werkende misschien ook die steun gebruiken om een betere job te zoeken.
Ik denk eraan een huisje te huren in wallonie, en mijn kinderen daar als werkloze in te schrijven, zodat ze daar dan gratis hun rijbewijs kunnen halen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:15   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Inderdaad dat snap ik ook niet, maar als je kijkt naar vacatures vragen ze dikwijls dat je in het bezit bent van rijbewijs B. Ze zeggen dus niet dat je een wagen moet hebben.
dat kan ik me goed voorstellen in Wallonië. maar dan nog, raar voorstel. zoals hier al correct opgemerkt is, wat doe je met mensen die wel werken maar tegen het minimumloon?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:16   #15
drenkeling
Burger
 
drenkeling's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2011
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Waarom hangen die vlamingen altijd calimero uit als wallonie zelf een initiatief neemt?
Op wie zijn kap? Waar haalt men het lef om in deze crisis-tijden zulkse geldverslindende, ridicule initiatieven op poten te zetten? Dat ze FOREM eens achter hun veren zitten om mensen te activeren op een doeltreffende manier!!

Quid resultaat van dit bijsterend initiatief? Zullen anders deze draad binnen enkele maanden updaten met het statistisch gegeven 'rijbewijs-werk' (indien voorhanden natuurlijk).
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:18   #16
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat kan ik me goed voorstellen in Wallonië. maar dan nog, raar voorstel. zoals hier al correct opgemerkt is, wat doe je met mensen die wel werken maar tegen het minimumloon?
Die hebben wel werk gevonden, met of zonder rijbewijs hé. Die zouden natuurlijk ook steun kunnen gebruiken maar het gaat er natuurlijk om dat zoveel mogelijk mensen aan werk geraken.
En tenslotte gaat het hier over mensen die 1 jaar stempelen en al zijn geslaagd voor het theorie examen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:20   #17
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
Op wie zijn kap? Waar haalt men het lef om in deze crisis-tijden zulkse geldverslindende, ridicule initiatieven op poten te zetten? Dat ze FOREM eens achter hun veren zitten om mensen te activeren op een doeltreffende manier!!

Quid resultaat van dit bijsterend initiatief? Zullen anders deze draad binnen enkele maanden updaten met het statistisch gegeven 'rijbewijs-werk' (indien voorhanden natuurlijk).
Ge wilt toch meer autonomie, maar als ze dan in de andere deelstaat iets doen dat u niet aanstaat komt ge wat klagen.
Maar gij hebt blijkbaar die statistieken niet nodig want gij weet nu al dat het geldverslindend is en niets zal opleveren.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:24   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ge wilt toch meer autonomie, maar als ze dan in de andere deelstaat iets doen dat u niet aanstaat komt ge wat klagen.
Maar gij hebt blijkbaar die statistieken niet nodig want gij weet nu al dat het geldverslindend is en niets zal opleveren.
zolang de waalse schulden zich bijschrijven bij de belgische schulden, maak ik mij eigenlijk geen grote illusies

zolang de waalse grotere weddes, finaal betaald worden door de federale pensioenbegroting, maak ik mij ook geen illusies wie wat betaalt...

je werkt tot 55j, je krijgt 20% boven de VL wedde de laatste 5 jaar wedde, en je kunt op pensioen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:27   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Die hebben wel werk gevonden, met of zonder rijbewijs hé. Die zouden natuurlijk ook steun kunnen gebruiken maar het gaat er natuurlijk om dat zoveel mogelijk mensen aan werk geraken.
En tenslotte gaat het hier over mensen die 1 jaar stempelen en al zijn geslaagd voor het theorie examen.
het kan werken, ze doen maar, het is hun bevoegdheid en hun geld.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 14:38   #20
drenkeling
Burger
 
drenkeling's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2011
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ge wilt toch meer autonomie, maar als ze dan in de andere deelstaat iets doen dat u niet aanstaat komt ge wat klagen.
Maar gij hebt blijkbaar die statistieken niet nodig want gij weet nu al dat het geldverslindend is en niets zal opleveren.
Autonomie? Je legt woorden in mijn mond.

Geldverslindend is het inderdaad, dat weet ik nu al

Het resultaat wacht ik af met een be-vooroordeeld buikgevoel, zoals dat ik ook doe vol ongeduld op de concrete resultaten van de laatste, met veel poehoe aangekondigde, relance-plannen voor La Wallonie.

Btw, dat zijn er ettelijke tientallen, tot regionale kleine actie-plannen toe, waarvoor honderden miljoenen werden vrijgemaakt vanuit de Federale kas (lees = ook mijne portomonee!).


Weet je wat, dat ze eerst een congolees paspoort kopen in Matongé (ja, er rijden ook geboren en getogen blanken in Congo DR rond) en dit dat inruilen voor een EU versie - kost in elk geval al minder. Moet er alvast niet in andermans zakken gegraaid worden en is best wel een 'humaan initiatief' te vinden niet
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be