Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2004, 11:17   #21
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Als ik zulke dinges lees, vraag ik me altijd af hoe het toch komt
dat ze die klootzakken kunnen vatten. Ik vind da knap werk, die mensen opsporen.
het feit dat er slechts 1/6 echt iets te maken heeft, wil natuurlijk al iets zeggen
het is klassiek hier in het VK
The Sun heeft het usually all over the front page: "NEW TERROR RAIDS"
Dan volgt een klassieke opsomming van argumenten die de arrestaties linkt met een rechtvaardiging van de oorlog in Irak

2 weken later lees je dan in een artikel van 2 zinnetjes op de meest anonieme plaats in de krant dat de arrestanten weer vrijgelaten zijn
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 11:19   #22
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

JIj zit in London niet? Hoe reageren de Londenaars en als je dit leest hoe voel jij je tov een eventuele aanslag in London? Let je meer op naar waar je gaat? Of trek je er niet teveel van aan?
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 12:01   #23
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Als ik zulke dinges lees, vraag ik me altijd af hoe het toch komt dat ze die klootzakken kunnen vatten. Ik vind da knap werk, die mensen opsporen.
vergeet al die Hollywood crap maar, betrapping op heterdaad en vooral verklikking zijn verantwoordelijk voor 90% van de arrestaties. Dat en een hoop degelijk observatie-werk.

Artikel verwijst al naar geplande aanslag in de VS, info daarover vonden ze op PC van een Pakistaniër, info was wel al paar jaar oud. Ene keer ene kerel gesnapt is het gewoon kijken en afwachten met wie die contact heeft.

Kleine wereld, zeker wat betreft de terroristen die in het Westen verblijven. Niet echt zo moeilijk om telefoonverkeer, vliegtuigtickets en uitgaven te tracen. Web-toestanden quoi, alleen meerdere spinnen en hopelijk niet teveel vliegskes...
Whole different ball game in vb Pakistaanse tribal areas: vooral face-to-face ontmoetingen, cash geld of ruilhandel, niks op papier en (vooral) een zéér beperkt aantal betrouwbare informanten en nog veel minder "good guys" die er een kijkje (enzo ) kunnen nemen.
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 17:22   #24
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Onzin een vuile bom veroorzaakt op een beperkt gebied een verhoogde straling alleen moest je dat laten ontploffen in een klein dorp zou je dat moeten ontruimen. Londen als stad zou amper beinvloed zijn .
Zeg ik toch, het is vooral de angst die de meest effectieve factor hierin is.

Een goede manier om radioactief materiaal over een groostad te verspreiden, is trouwens niet via een ontploffing, gewoon wat Heliumgas, je U of Pu, en nog ietske maar dat zeg ik niet

Veel efficienter en geen kat dat het merkt, tenzij er geigertellers in de stad aanwezig zijn. Iedereen besmet en zonder dat ze het weten naar huis, -> [dirty bomb]³
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 18:46   #25
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
JIj zit in London niet? Hoe reageren de Londenaars en als je dit leest hoe voel jij je tov een eventuele aanslag in London? Let je meer op naar waar je gaat? Of trek je er niet teveel van aan?
Wel, uiterlijk nemen ze het hier nogal laconiek op. Aan de andere kant zit het natuurlijk wel in je acherhoofd. Als ik bv een valies zie staan die bij niemand lijkt te horen, ga ik altijd vragen of ze van iemand is (en ik niet alleen). Ik stel trouwens bij mezelf vast dat dit eerder een reflex is dan een rationele beslissing. Dus ja, er is wel enige onrust. Aan de andere kant, je leven aanpassen is toegeven aan de dreiging, en als de Britten iets niet graag doen, dan is het wel toegeven aan een externe kracht/macht. Gezonde mix tussen vastberadenheid en alertheid, in my opinion!
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 21:25   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Wel, uiterlijk nemen ze het hier nogal laconiek op. Aan de andere kant zit het natuurlijk wel in je acherhoofd. Als ik bv een valies zie staan inde metro, die bij niemand lijkt te horen, ga ik altijd vragen of ze van iemand is (en ik niet alleen). Ik stel trouwens bij mezelf vast dat dit eerder een reflex is dan een rationele beslissing. Dus ja, er is wel enige onrust. Aan de andere kant, je leven aanpassen is toegeven aan de dreiging, en als de Britten iets niet graag doen, dan is het wel toegeven aan een externe kracht/macht. Gezonde mix tussen vastberadenheid en alertheid, in my opinion!
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 19 augustus 2004 om 21:26.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be