Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2004, 11:33   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard Collaboratiedebat in Zuid-Korea

Het valt me op dat de Zuid-Koreanen veel minder tolerant zijn tov collaboratie dan hier in Belgie, waar er uiteindelijk ook nooit een gewetensonderzoek gekomen is naar het eigen verleden.

Uit een interessant artikel:

"I still find it shocking and difficult to believe details of recent reports about my father," he said.
"In place of my father, I deeply apologise and ask forgiveness," he said, vowing to help the country continue to answer questions about its past.

Je kan zeggen wat je wil, maar dat is al iets correcter dan vragen om amnestie zoals ze bij het blok doen.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 11:52   #2
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Potver, dat is 50 jaar terug. Hoelang gaan we dat nog moeten blijven meesleuren? Moeten mensen zich al verontschuldigen voor hun ouders ook?

Als onze vlamingen 50 jaar geleden zo idioot waren om zich door de duitsers in de luren te laten leggen, en zelfs doden op hun geweten hebben, dan hadden die 50 jaar geleden een gepaste straf moeten krijgen. Eventueel een aantal jaren in de gevangenis en daarmee uit.

Je verwacht van Dutroux's kinderen toch ook geen excuses?

Laat het verleden in het verleden, geef de vroegere collaborateurs niet langer het voordeel van de slachtofferrol en vergeet ze.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 13:29   #3
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Potver, dat is 50 jaar terug. Hoelang gaan we dat nog moeten blijven meesleuren? Moeten mensen zich al verontschuldigen voor hun ouders ook?

Als onze vlamingen 50 jaar geleden zo idioot waren om zich door de duitsers in de luren te laten leggen, en zelfs doden op hun geweten hebben, dan hadden die 50 jaar geleden een gepaste straf moeten krijgen. Eventueel een aantal jaren in de gevangenis en daarmee uit.

Je verwacht van Dutroux's kinderen toch ook geen excuses?

Laat het verleden in het verleden, geef de vroegere collaborateurs niet langer het voordeel van de slachtofferrol en vergeet ze.
ik noteer je mening
echter, ik stel ook vast dat dit iets dat nog enorm leeft bij de mensen

ik vind het in elk geval een stuk serener dan wat ik hier in belgie lees (alwaar de politieke erfgenamen van de collaboratie zelf om amnestie vragen, althans in VL)
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 14:34   #4
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Citaat:
Potver, dat is 50 jaar terug. Hoelang gaan we dat nog moeten blijven meesleuren? Moeten mensen zich al verontschuldigen voor hun ouders ook?
Buiten de Vlamingen en Walen zijn het enkel nog de oost-Duitsers die met onverwerkte oorlogstrauma's zitten dunkt me. Ok ge hebt hier en daar nog wel nen hollander die er moeilijk over doet maar dat is omdat hij de vreemdelingen graag moet zien en toch ergens met zijn racisme heen moet.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 15:37   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De stroming van mensen die spijt hebben dat Duce en Dolf den oorlog hebben verloren bestaat nog in heel Europa - in België is deze stroming voornamelijk vertegenwoordigd bij de leden en sympathisanten van het Vlaams Blok, alhoewel de partij ontkent dat zij eens aan de macht een dergelijk staatsbestel zou installeren.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be