Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Welke partij heeft uw stem?
PVDA 1 5,56%
Groen 0 0%
sp.a 0 0%
CD&V 0 0%
Open VLD 1 5,56%
N-VA 5 27,78%
VB 9 50,00%
Ik stem niet/blanco 2 11,11%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2016, 08:52   #21
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Het stemmen op partijen heeft me nooit echt aangesproken. Niemand is het op alle vlakken eens met een partij. Ik zou veel liever op standpunten stemmen. Nu ben ik genoodzaakt om een partij te kiezen die enkele standpunten van mij aanhang.

Ik weet echter niet of ze voorrang geven aan die standpunten of aan standpunten waar ik het oneens over ben.
En natuurlijk moet er bij elke coalitie weer water bij de wijn worden gedaan. Soms is plan A beter dan plan B, maar plan B nog beter dan een mengelmoes van A en B.

Op wie ik ga stemmen: geen idee, waarschijnlijk zal ik zoals Loki weeral via eliminatie moeten werken wanneer het moment daar is.
Op zich niet zo'n slecht idee maar dan kan de overheid de resultaten manipuleren aan de hand van de vraagstellling. Dan is kiezen tussen partijen op basis van welke het meest aan uw eigen standpunten of prioriteiten beantwoordt toch iets gezonder (hoe ergerlijk het ook is als je eigenlijk nergens bij hoort).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:04   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
Ik ben ook links, nen sos al 45 jaar en toch ben ik ook fel zeer fel gekant tegen de zandbak toeristen die hier juist komen om hun willetje op te leggen. Daarom krijgen het VB de twee laatste stemmingen mijn stem. En zeker die broekschijters en achterlijke zwammen van de nva soort zouden nooit meer in een regering mogen zitten omwille van hun migratiepolitiek die er geen is of toch wel # luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden #.
nog nooit zo een bende landverraders meegemaakt.
Je bent maw alleen voor solidariteit als het voor je eigen goed is. Maw een hyperindividualist die mee geprofiteerd heeft van een sociaal beleid en nu komt klagen dat er ook anderen van kunnen profiteren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:30   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Je bent maw alleen voor solidariteit als het voor je eigen goed is. Maw een hyperindividualist die mee geprofiteerd heeft van een sociaal beleid en nu komt klagen dat er ook anderen van kunnen profiteren.
Dus België/Vlaanderen moet het OCMW van de wereld spelen? Dus we moeten massaal armoede, kansarmoede, analfabetisme importeren? Dus we moeten massaal laagopgeleiden importeren die bovendien geen enkele Europese taal spreken? Dus we moeten toelaten dat een bepaalde godsdienst hier voet aan wal krijgt terwijl 1)die godsdienst haaks staat op de cultuur en verworvenheden van Europa en 2)men in Europa decennia lang heeft geijverd om de invloed en macht van de Kerk te beperken (hoe hypocriet kan men zijn)? En zo zijn er nog wel issues op tafel te gooien waar je vanuit de linkerzijde eigenlijk geen antwoord op krijgt, tenzij onder de vorm van een hoop clichés en dooddoeners.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 maart 2016 om 09:31.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:31   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
N-Vb, de Nieuwe Volksbeweging

- voor 30-urenweek
- voor vermogensbelasting
- voor langer onderwijsrecht
- voor een extra vakantiedag
- voor de uitmesting van Justitie
- voor een socialer Europa
Onbetaalbaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:36   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus België/Vlaanderen moet het OCMW van de wereld spelen? Dus we moeten massaal armoede, kansarmoede, analfabetisme importeren? Dus we moeten massaal laagopgeleiden importeren die bovendien geen enkele Europese taal spreken? Dus we moeten toelaten dat een bepaalde godsdienst hier voet aan wal krijgt terwijl 1)die godsdienst haaks staat op de cultuur en verworvenheden van Europa en 2)men in Europa decennia lang heeft geijverd om de invloed en macht van de Kerk te beperken (hoe hypocriet kan men zijn)? En zo zijn er nog wel issues op tafel te gooien waar je vanuit de linkerzijde eigenlijk geen antwoord op krijgt, tenzij onder de vorm van een hoop clichés en dooddoeners.
In dit soort wit/zwart denken ga ik niet mee, sorry.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:36   #26
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
N-Vb, de Nieuwe Volksbeweging

-
Citaat:
voor 30-urenweek
- voor vermogensbelasting
- voor langer onderwijsrecht
-
Citaat:
Citaat:
voor een extra vakantiedag
- voor de uitmesting van Justitie
- voor een socialer Europa
Allee kom kom als je maar 30 uren werkt per week wat doet die onnozel extra vakantiedag in je leven ??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:41   #27
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus België/Vlaanderen moet het OCMW van de wereld spelen? Dus we moeten massaal armoede, kansarmoede, analfabetisme importeren? Dus we moeten massaal laagopgeleiden importeren die bovendien geen enkele Europese taal spreken? Dus we moeten toelaten dat een bepaalde godsdienst hier voet aan wal krijgt terwijl 1)die godsdienst haaks staat op de cultuur en verworvenheden van Europa en 2)men in Europa decennia lang heeft geijverd om de invloed en macht van de Kerk te beperken (hoe hypocriet kan men zijn)? En zo zijn er nog wel issues op tafel te gooien waar je vanuit de linkerzijde eigenlijk geen antwoord op krijgt, tenzij onder de vorm van een hoop clichés en dooddoeners.
ja we kunnen niet verder blijven proberen te toveren ... gelijk heb je
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:42   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In dit soort wit/zwart denken ga ik niet mee, sorry.
"zwart/wit denken". Wat zei ik ook alweer over antwoorden in clichés en dooddoeners?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:46   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Allee kom kom als je maar 30 uren werkt per week wat doet die onnozel extra vakantiedag in je leven ??
Inderdaad, één dag minder per week werken is toch al rap een dag of 40 extra verlof. Maar blijkbaar moet er nog één dag bij. Waarschijnlijk voor het Suikerfeest.

Vergeet niet dat een 30 urenweek impliceert dat iemand maar 4 dagen moet werken. Bij voorkeur dan 4 dagen van 8 uur. De twee uur die er teveel gewerkt worden, wordt dan automatisch 1 dag extra verlof per maand.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 maart 2016 om 09:47.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 09:58   #30
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, één dag minder per week werken is toch al rap een dag of 40 extra verlof. Maar blijkbaar moet er nog één dag bij. Waarschijnlijk voor het Suikerfeest.

Vergeet niet dat een 30 urenweek impliceert dat iemand maar 4 dagen moet werken. Bij voorkeur dan 4 dagen van 8 uur. De twee uur die er teveel gewerkt worden, wordt dan automatisch 1 dag extra verlof per maand.
Uurroosters kunnen toch aangepast worden? en werk taken optimaal verdeeld ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 13 maart 2016 om 09:59.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:11   #31
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Niet dat ik het economisch programma van VB heb gelezen, maar dat is toch altijd vrij links? Ze noemen zich toch een sociale volkspartij.
Zo noemt de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie zich ook
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:19   #32
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
Ik ben ook links, nen sos al 45 jaar en toch ben ik ook fel zeer fel gekant tegen de zandbak toeristen die hier juist komen om hun willetje op te leggen. Daarom krijgen het VB de twee laatste stemmingen mijn stem. En zeker die broekschijters en achterlijke zwammen van de nva soort zouden nooit meer in een regering mogen zitten omwille van hun migratiepolitiek die er geen is of toch wel # luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden #.
nog nooit zo een bende landverraders meegemaakt.
Weet jij wel het verschil tussen links en rechts ?
Want jij zit DUIDELIJK wat in de knoei met je linker en rechterzijde !
Daarom dit korte geheugen steuntje voor jou:
IK = RECHTS
WIJ = LINKS

Doe nu nog eens een poging ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:23   #33
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In dit soort wit/zwart denken ga ik niet mee, sorry.
Net zoals in Amerika, oogst rechts Vlaanderen wat het heeft gezaaid !
Want niet iedereen heeft de eigenschap om NIET wit/zwart te denken.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:28   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"zwart/wit denken". Wat zei ik ook alweer over antwoorden in clichés en dooddoeners?
Tja, als jij begint met idiote dooddoeners alla "OCMW van de wereld", ga ik er niet veel woorden aan vuil maken hoor. En deftige discussie over dat er veel meer nuance zit tussen "alles voor mij en niets voor een ander" en "geef alles maar aan een ander", is dan sowieso onmogelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:28   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Uurroosters kunnen toch aangepast worden? en werk taken optimaal verdeeld ?
Begrijpt u wel wat ik schreef?

Als je maart 30 uur per week moet werken, dan is het het meest economisch om dat te doen in dagen van 8 uren.
Het spaart verplaatsingskosten uit en een bedrijf kan dezelfde orders aan (let op, ik ben de 30 urenweek niet aan het verdedigen hé).

Stel, een KMO heeft 4 werknemers, door de 30 urenweek worden dit er 5.
Ieder om beurt is één dag thuis per week.
Je vrije dag verschuift iedere week één dag.

Je eerste vrije dag op maandag, je tweede op dinsdag, je derde op .....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:29   #36
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Weet jij wel het verschil tussen links en rechts ?
Want jij zit DUIDELIJK wat in de knoei met je linker en rechterzijde !
Daarom dit korte geheugen steuntje voor jou:
IK = RECHTS
Citaat:
WIJ = LINKS
Doe nu nog eens een poging ?
Er is ook eentje van WIJ RECHTS
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:33   #37
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er is ook eentje van WIJ RECHTS
Is dat de Nieuwe nog op te richten RECHTSE forum partij ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:37   #38
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Citaat:
Begrijpt u wel wat ik schreef?
Als je maart 30 uur per week moet werken, dan is het het meest economisch om dat te doen in dagen van 8 uren.
Het spaart verplaatsingskosten uit en een bedrijf kan dezelfde orders aan (let op, ik ben de 30 urenweek niet aan het verdedigen hé).

Stel, een KMO heeft 4 werknemers, door de 30 urenweek worden dit er 5.
Ieder om beurt is één dag thuis per week.
Je vrije dag verschuift iedere week één dag.

Je eerste vrije dag op maandag, je tweede op dinsdag, je derde op .....
Misschien niet ik heb altijd de 40 uren week gedaan in mijn jong leven , en dan nog onderbreking werkuren in ziekenhuis ,7u tot 12 u - retour 16u tot 19. veel baan gedaan per dag... het waren andere tijden...hard werken voor een gewoon loontje ,wekend werk en feestdagen incl. werken werken en nog eens werken .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:38   #39
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Is dat de Nieuwe nog op te richten RECHTSE forum partij ?
Ja recht tegen links hier op forum dat zal wat geven
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 10:49   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Tja, als jij begint met idiote dooddoeners alla "OCMW van de wereld", ga ik er niet veel woorden aan vuil maken hoor. En deftige discussie over dat er veel meer nuance zit tussen "alles voor mij en niets voor een ander" en "geef alles maar aan een ander", is dan sowieso onmogelijk.
als "zij" hun kut-religie opgeven, kan het in hun regio even goed leven zijn, als hier bij ons. Ze moeten juist ondervinden dat welvaart enkel kan ontstaan door hard werken, ipv door te bidden en oorlog voeren met hun buren. Waarschijnlijk is het gemakkelijker naar hier komen, omdat "wij" toch toegeven op wat "zij" eisen. Want mispakt u niet, binnen een paar maanden, gaan zij die nu steen en been klagen, aan ons eisen stellen. En zoals onze politici eeuwige platbroeken zijn, gaan die toegeven (want in hun rechtstreekse residentiële omgeving zal immers van geen "vluchteling" sprake zijn)
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be