Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2016, 06:42   #1
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard Schauvliege wil verbod op plastic zakken.

Eindelijk een goed voorstel. Als het goed is zeggen wij het ook. Na de verschrikkelijke reportage gisteren van al de plastic afval in de zee en bijvoorbeeld ook in onze mosselen, moest er reactie komen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 07:03   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Behalve op de plastic zak voor Schauvliege....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 07:27   #3
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Eindelijk een goed voorstel. Als het goed is zeggen wij het ook. Na de verschrikkelijke reportage gisteren van al de plastic afval in de zee en bijvoorbeeld ook in onze mosselen, moest er reactie komen.
Het woordje "verbod" zie weeral,, ,,,( er zou natuurlijk kunnen gezocht worden naar een alternatief voor de plastiek in het algemeen.... we gaan eens onderzoeken hoe we dat kunnen aanpakken en het plastiek proberen te vervangen door.... andere gewoontes ,of een ander vorm van niet milieu vervuilende producten te fabriceren ..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:00   #4
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Woorden van elke politieker : verbieden, meer gaan controleren (lees geld afpakken) en extra belasten. En zo hun bevolking steeds meer onderdrukken. Waar is nog de vrijheid? Als ik morgen beslis om voor iets een GEKOCHTE PVC zak te gebruiken, waar haalt die trut dan het recht om mij dat te verbieden? Zelfs met een zak over haar hoofd zou ik er nog niet willen aankomen. Schauvliege, gekend om de grote zakken om zwart geld in te steken en gedirigeerd door sommige grote bedrijven en machthebbers. Maar totaal onbekwaam om haar job te doen!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:07   #5
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Woorden van elke politieker : verbieden, meer gaan controleren (lees geld afpakken) en extra belasten. En zo hun bevolking steeds meer onderdrukken. Waar is nog de vrijheid? Als ik morgen beslis om voor iets een GEKOCHTE PVC zak te gebruiken, waar haalt die trut dan het recht om mij dat te verbieden? Zelfs met een zak over haar hoofd zou ik er nog niet willen aankomen. Schauvliege, gekend om de grote zakken om zwart geld in te steken en gedirigeerd door sommige grote bedrijven en machthebbers. Maar totaal onbekwaam om haar job te doen!
Ok we zitten in het plastiek tot over ons oren en het vervuilt de planeet , door de overconsumptie en overbevolking !, maar dat weten wij en iedereen al langer dan vandaag ,, het is de schuld van de overbevolking , ZE moet nu beginnen niet janken .... dat ze zwijgt en oplossingen zoekt die niemand schaad want niemand vraag nog extra belastingen! , en zekers wij niet . Madam
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:15   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Een verbod is niet per definitie vies.

Die plastiek in ons milieu is al een te groot probleem geworden.

Eigenlijk raar, die evolutie.
Eerst hadden we papieren zakken, dan zakken van gerecycleerd papier, en dan plastieken zakken ... moeten we nu terug naar papier ?

Enige jaren geleden deed men aan de univ van Gent nogal eurorisch: men was op weg om een heleboel zaken te kunnen maken uit eetbare en verteerbare grondstoffen. Dat was nuttig, niet om die dingen dan te kunnen opeten, maar wel omwille van het ecologisch karakter.
Vb. borden en tassen. Eenmalig gebruiken en dan, zonder te moeten afwassen, met het afval op de composthoop. Alleen al de zeep en het warme water dat uitgespaard werd, was de moeite.

Ook hier zal de wetenschap ons ter hulp moeten komen.
En om de overgang te bespoedigen: inderdaad, een verbod.
Word je al ziek van zo'n klein verbodje, dat op geen enkele manier in jouw persoonlijke vrijheid ingrijpt ? Zit ge te bleiten voor uw plastiek zakske ? Wel, ik trek het me geen teelbal aan.
Een properder milieu, dat trek ik me wel aan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:20   #7
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een verbod is niet per definitie vies.

Die plastiek in ons milieu is al een te groot probleem geworden.

Eigenlijk raar, die evolutie.
Eerst hadden we papieren zakken, dan zakken van gerecycleerd papier, en dan plastieken zakken ... moeten we nu terug naar papier ?

Enige jaren geleden deed men aan de univ van Gent nogal eurorisch: men was op weg om een heleboel zaken te kunnen maken uit eetbare en verteerbare grondstoffen. Dat was nuttig, niet om die dingen dan te kunnen opeten, maar wel omwille van het ecologisch karakter.
Vb. borden en tassen. Eenmalig gebruiken en dan, zonder te moeten afwassen, met het afval op de composthoop. Alleen al de zeep en het warme water dat uitgespaard werd, was de moeite.

Ook hier zal de wetenschap ons ter hulp moeten komen.
En om de overgang te bespoedigen: inderdaad, een verbod.
Word je al ziek van zo'n klein verbodje, dat op geen enkele manier in jouw persoonlijke vrijheid ingrijpt ? Zit ge te bleiten voor uw plastiek zakske ? Wel, ik trek het me geen teelbal aan.
Een properder milieu, dat trek ik me wel aan.

.
Geitenwollen sokkendrager? Wiet smorende hippie? Ik noem dat geen klein verbodje maar eerder een persoonlijke aanval op mijn manier van leven. En zoals gij er geen teelbal van aantrekt trek ik mij nog minder aan van het milieu. Ik betaal zoals iedereen voor mijn afval en ik heb dus het recht om afval te produceren! En om PVC zakskes te gebruiken. Stoort dat u dan heb jij pech want ik zal er mijn manier van leven niet voor veranderen.

Waarom wil schauvliege dat doen denk je? Ik zal het u zeggen : extra belasten en zo weer geld in de kassa brengen. Waarschijnlijk jaloers op Tommelein die met de erfeniscontroles zo 130 miljoen hoopt binnen te halen. ELKE politieker denkt nu nog enkel van "ik wil het meeste geld kunnen afpakken en de beste in extra belastingen verzinnen zijn".
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:24   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een verbod is niet per definitie vies.

Die plastiek in ons milieu is al een te groot probleem geworden.

Eigenlijk raar, die evolutie.
Eerst hadden we papieren zakken, dan zakken van gerecycleerd papier, en dan plastieken zakken ... moeten we nu terug naar papier ?

Enige jaren geleden deed men aan de univ van Gent nogal eurorisch: men was op weg om een heleboel zaken te kunnen maken uit eetbare en verteerbare grondstoffen. Dat was nuttig, niet om die dingen dan te kunnen opeten, maar wel omwille van het ecologisch karakter.
Vb. borden en tassen. Eenmalig gebruiken en dan, zonder te moeten afwassen, met het afval op de composthoop. Alleen al de zeep en het warme water dat uitgespaard werd, was de moeite.

Ook hier zal de wetenschap ons ter hulp moeten komen.
En om de overgang te bespoedigen: inderdaad, een verbod.
Citaat:
Word je al ziek van zo'n klein verbodje
, dat op geen enkele manier in jouw persoonlijke vrijheid ingrijpt ? Zit ge te bleiten voor uw plastiek zakske ? Wel, ik trek het me geen teelbal aan.
Een properder milieu, dat trek ik me wel aan.

.
het 550 verbodje wil je zeggen ..
ik kan het woordje niet meer horen .mag ik .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:28   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

[quote=PORSCHE;8099495]Geitenwollen sokkendrager? Wiet smorende hippie? Ik noem dat geen klein verbodje maar eerder een persoonlijke aanval op mijn manier van leven. En zoals gij er geen teelbal van aantrekt trek ik mij nog minder aan van het milieu. Ik betaal zoals iedereen voor mijn afval en ik heb dus het recht om afval te produceren! En om PVC zakskes te gebruiken. Stoort dat u dan heb jij pech want ik zal er mijn manier van leven niet voor veranderen.

Citaat:
Waarom wil schauvliege dat doen denk je? Ik zal het u zeggen : extra belasten en zo weer geld in de kassa brengen. Waarschijnlijk jaloers op Tommelein die met de erfeniscontroles zo 130 miljoen hoopt binnen te halen. ELKE politieker denkt nu nog enkel van "ik wil het meeste geld kunnen afpakken en de beste in extra belastingen verzinnen zijn".[/QUOTE
]

Die geld hongerige gestoorde hommel hoeren om te kotsen zijn ze , steek ze zelf in een zak ! dat ze weg zijn.. gvd 2 egotrippers zijn het,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:33   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geitenwollen sokkendrager? Wiet smorende hippie? Ik noem dat geen klein verbodje maar eerder een persoonlijke aanval op mijn manier van leven. En zoals gij er geen teelbal van aantrekt trek ik mij nog minder aan van het milieu. Ik betaal zoals iedereen voor mijn afval en ik heb dus het recht om afval te produceren! En om PVC zakskes te gebruiken. Stoort dat u dan heb jij pech want ik zal er mijn manier van leven niet voor veranderen.

Waarom wil schauvliege dat doen denk je? Ik zal het u zeggen : extra belasten en zo weer geld in de kassa brengen. Waarschijnlijk jaloers op Tommelein die met de erfeniscontroles zo 130 miljoen hoopt binnen te halen. ELKE politieker denkt nu nog enkel van "ik wil het meeste geld kunnen afpakken en de beste in extra belastingen verzinnen zijn".
En ondertussen laat de trut bossen kappen.....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:37   #11
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Natuurlijk omdat H. Essers haar daar waarschijnlijk vorstelijk voor vergoed heeft. De dame werkt niet gratis en van haar loontje zal ze haar oude dag niet naar haar normen kunnen verzekeren. Dus een mens moet dan wat bijverdienen. Komt morgen een hippiebende zoals groene vrede met meer centen over de brug dan zullen die bossen niet meer gekapt worden. Is het spel van geven en nemen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:39   #12
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En ondertussen laat de trut bossen kappen.....
Dat bedrijf zal haar wel een extra kopje koffie aangeboden hebben met een chocolatje na haar handtekening .....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 mei 2016 om 08:39.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:39   #13
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Het woordje "verbod" zie weeral,, ,,,( er zou natuurlijk kunnen gezocht worden naar een alternatief voor de plastiek in het algemeen.... we gaan eens onderzoeken hoe we dat kunnen aanpakken en het plastiek proberen te vervangen door.... andere gewoontes ,of een ander vorm van niet milieu vervuilende producten te fabriceren ..
eetbare zakken met veel vezels en eiwitten en mineralen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:40   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
eetbare zakken met veel vezels en eiwitten en mineralen
we gaan eens onze zak opeten vanavond...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 mei 2016 om 08:41.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:43   #15
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Speelt geen rol hoe of wat. Komen ze morgen met een goed alternatief voor een PVC zak, milieuvriendelijk en even goedkoop dan is er geen probleem. Maar dan zullen er anderen er wel een stokje gaan voor steken. Of denk je dat de industrie zomaar het gaat toelaten dat ze geen PVC meer gaan of mogen produceren? Van wie zou Schauvliege deze keer een dikke enveloppe hebben mogen ontvangen om de PVC zakskes te gaan verbieden?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:44   #16
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
we gaan eens onze zak opeten vanavond...
als tussendoortje, n zak van zeewier of zo. Snelle hap. En zak eindigt in toilet. Opgekuist staat netjes.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:52   #17
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een verbod is niet per definitie vies.

Die plastiek in ons milieu is al een te groot probleem geworden.

Eigenlijk raar, die evolutie.
Eerst hadden we papieren zakken, dan zakken van gerecycleerd papier, en dan plastieken zakken ... moeten we nu terug naar papier ?

Ook hier zal de wetenschap ons ter hulp moeten komen.
En om de overgang te bespoedigen: inderdaad, een verbod.
Word je al ziek van zo'n klein verbodje, dat op geen enkele manier in jouw persoonlijke vrijheid ingrijpt ? Zit ge te bleiten voor uw plastiek zakske ? Wel, ik trek het me geen teelbal aan.
Een properder milieu, dat trek ik me wel aan.

.
Dit is gewoon weer de zoveelste aanval van de overheid op het privéleven. Laat winkeliers zelf beslissen of ze plastic zakken aanbieden. Het is een dienst die veel klanten appreciëren.

En wat die plastic zakken zelf betreft, het is niet het plastic dat het probleem is, het is waar dat plastic terechtkomt. Net zozeer als we auto's niet verbieden omdat er jaarlijks wel een motorkap in de buikholte van een voetganger wordt gevonden, moet je ook geen plastic zakken gaan verbieden omdat er een zakje werd teruggevonden in de maag van een zeekoe. Controleer dan beter op sluikstorten en de voorschriften van industriële afvalverwerking.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:52   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Speelt geen rol hoe of wat. Komen ze morgen met een goed alternatief voor een PVC zak, milieuvriendelijk en even goedkoop dan is er geen probleem. Maar dan zullen er anderen er wel een stokje gaan voor steken. Of denk je dat de industrie zomaar het gaat toelaten dat ze geen PVC meer gaan of mogen produceren? Van wie zou Schauvliege deze keer een dikke enveloppe hebben mogen ontvangen om de PVC zakskes te gaan verbieden?
echte zakkenvullers ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:55   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geitenwollen sokkendrager? Wiet smorende hippie? Ik noem dat geen klein verbodje maar eerder een persoonlijke aanval op mijn manier van leven. En zoals gij er geen teelbal van aantrekt trek ik mij nog minder aan van het milieu. Ik betaal zoals iedereen voor mijn afval en ik heb dus het recht om afval te produceren! En om PVC zakskes te gebruiken. Stoort dat u dan heb jij pech want ik zal er mijn manier van leven niet voor veranderen.
Het plastiekprobleem is een veel grotere aanval op mijn manier van leven, dan het verbod op plastiek zakjes zal zijn op uw manier van leven.

Persoonlijke vrijheid is niet absoluut, maar dient afgewogen te worden tegen de vrijheid van anderen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 08:56   #20
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 mei 2016 om 08:56.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be