Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2016, 19:15   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Abortus op 20 weken: een wetsvoorstel

SPa politica's Monica De Coninck en Karin Jirofléé hebben vastgesteld dat er jaarlijks enkele honderden vrouwen naar Nederland trekken en hebben daarom een wetsvoorstel ingediend, om abortus hier ook maar tot 20 weken te legaliseren.

Ze vergeten hierbij wel enkele dingen in hun argumenten. Ten eerste zijn er weinig Nederlandse websites, eigenlijk maar 1 die correcte informatie durft te geven over een abortus na 13 weken zwangerschap.

Feit is dat het een erg complexe ingreep is, die niet zonder gevaar is voor de moeder en die ook weinig dokters in Nederland weigeren uit te voeren.

Daarnaast gaan we met een hiaat in de wet blijven, want in Nederland is het wettelijk tot 24 weken, al wil geen enkele arts er na 22 weken nog aan beginnen.

Feministen die pleiten voor late abortussen zonder medische redenen, vergeten wel enkele erg belangrijke argumenten, die meegespeeld hebben in het besluit van onze huidige wetgeving, die tot 12 weken zwangerschap, of eigenlijk 14 weken na conceptie is.

De waarheid is dat bij een zwangerschap van 12 weken alles al gevormd is en een kind geen hoopje cellen meer, zoals de politica's in kwestie beweren.

Een foetus van 12 weken heeft een zenuwstelsel en kan autonoom bewegen en dokters nemen aan dat het hij ook pijn kan voelen. Met andere woorden: de mens, die eigenlijk een uniek wezen is een genetisch niet gelijk aan de moeder en een apart persoon, kan misschien nog niet los van de moeder leven, maar kan wel al voelen.

Door de vooruitgang van de medische wetenschap is foetologie een wetenschap aan zich en het is ook erg onrespectvol om een embryo of foetus als een hoopje cellen te beschouwen. Denk eens aan vrouwen die een miskraam moeten doorstaan. Ga je tegen hen zeggen: och mevrouw, je bent geen kind kwijt, maar een hoopje cellen dat wettelijk zelfs nog mag afgevoerd worden?

Dat is dus wat de dames De Coninck en Jirolée willen zeggen. Dames die op 20 weken zwangerschap hun kindje verliezen, hebben het in hun buik voelen trappen, hebben hun buik dikker zien worden, maar moeten er maar mee leven dat ze een hoopje cellen en geen nieuw leven kwijt zijn.

Terwijl het dus wetenschappelijk bewezen is, dat de foetus vanaf 12 weken wel degelijk pijnprikkels voelt, is het blijkbaar in onze maatschappij interessanter om over de pijn van een onverdoofde slachting van een dier voor menselijke consumptie bezig te zijn, dan over het leed van een ongeboren leven.

Feit is dat te vroeg geboren kinderen op 20 weken niet overleven buiten de baarmoeder, maar dat ze wel even kunnen leven en zelfs nog kunnen bewegen en schreeuwen.

Feit is dat nergens in het wetsvoorstel er ergens concrete inlichtingen gegeven worden over de procedure van een abortus na 13 weken.

De waarheid is dat een kindje dan te groot is om er met een pilletje uit gehaald te worden. Dat kan maar tot 11 weken.

Dan is het ook te groot voor de curretage. Op 20 weken is een baby ruim 20 cm lang en weegt het meer dan 300 gram. Dat krijg je er zo maar niet uit. De moeder heeft het dan ook al voelen bewegen en zal, tenzij ze een serieus overgewicht heeft, wat nog een serieus risico meebrengt, haar buik ook al niet meer kunnen verbergen. Waarom moet ze dan zo lang wachten?

Dus op 12 weken is een baby nog maar 7 cm en op 20 is het 20 cm. Tijdens de tweede trimester is er een enorme groei. Groeien is nu eenmaal een kenmerk van een onvolwassen levend wezen.

Nu de procedure, wordt dus maar op 1 Nederlandse website uitgelegd. Waarom? Omdat daar niemand graag over spreekt, gezien ze zo gruwelijk is.

Het kindje kan dus voelen en heeft alle organen. Het hartje klopt, waarna dus de baarmoederhals van de moeder kunstmatig wordt open gezet. Dat gaat niet voldoende lukken, om het kindje er door te laten. Dus zal de dokter een tang nemen en alle ledematen van het kindje er af rukken, terwijl het nog leeft en het dus kan voelen.

Als het kindje uiteindelijk er in stukken gerukt uit is, blijft het hoofd, dat het grootste is en er bij een normale bevalling eerst uit komt, over. De dokter verbrijzeld dat. Alle botten zijn al gevormd en verhard. Ze moeten gebroken worden.

Als alle stukken er uit zijn, puzzelt de dokter ze terug bij elkaar, om zeker te zijn, dat hij geen stuk in de moeder achterlaat.

Bij deze ingreep is ook de kans op complicaties met zware gevolgen voor de moeder groot.

Hier een Engelstalig filmpje over een abortus tussen de 13 en de 20 weken:

https://www.youtube.com/watch?v=ESqdmQFTNhE

Hier een Nederlandstalige pagina met info over abortus:

http://www.erishulp.nl/index.php?paginaID=16

en de complicaties: http://www.erishulp.nl/index.php?paginaID=26

Je kan je de vraag stellen, of dit wetsvoorstel echt humaan bedoelt is en of er echt iemand beter van wordt, behalve de abortuscentra.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 20:11   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

En het blijft hier stil. Persoonlijke nota: ik weet iemand die op 18 weken naar Nederland ging voor een abortus en nooit meer terug kwam. Ze bloedde dood bij de procedure.

Jaarlijks sterven er vrouwen bij legale abortussen. Hoe later op de zwangerschap, hoe groter het risico. Er zijn ook genoeg vrouwen onvruchtbaar of verminkt door deze ingrepen.

Dus ik weet niet wie men hierbij helpt, behalve de dokters en de klinieken. Abortus wordt vergoed en we betalen er dus ook voor mee, of we er nu mee akkoord gaan of niet.

Er moet een grens getrokken worden en onze huidige wet is in mijn ogen voldoende. Nu wil men een brug te ver, terwijl late abortussen in Nederland ter discussie staan.

Binnenkort krijgen we nog de omgekeerde wereld dat Nederland de limiet terug schroeft en dat vrouwen van daar naar hier komen, als deze wet er door komt.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 20:33   #3
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Ik vind 13 weken ook wel genoeg. Ontdek je het pas later dan wordt het dragen en voor adoptie tenzij in zeer uitzonderlijke gevallen (drugsverslaafde moeder, zieke moeder kans op dood, ...).
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2016, 21:02   #4
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik spreek dus ook niet over abortus om medische redenen. In geval van bv een zwangerschapsvergiftiging en het is of het kind offeren om de moeder te redden of beide dood, is de keuze in mijn ogen ook snel gemaakt. Ook in geval van kinderen met afwijking en dan mag het volgens de wet ook later dan 13 weken.

Ik spreek hier louter over een abortus van een ongewenst kind. Ik denk dat je de zwangerschap pas na 3 maanden opmerkt, dat er toch dikwijls een argument kan zijn dat medisch te verantwoorden is, maar als het louter gaat om uitstellen en twijfel, denk ik persoonlijk ook dat een zwangerschap uit doen en het kind desnoods afstaan voor adoptie, ook moet bekeken worden.

Ik denk dat vrouwen die zo laat een abortus ondergaan, er eigenlijk niet echt uit zijn wat ze willen en het is ook bewezen dat die dikwijls later zware mentale problemen krijgen.

Ik vind sowieso dat een abortus een zware ingreep is en dat vrouwen die het ondergaan, niet onbegeleid aan hun lot mogen overgelaten worden.

Feit is dat we nooit kunnen voorspellen wat het met iemand gaat doen. Ja, er zijn vrouwen die opgelucht zijn en er misschien weinig trauma's aan overhouden. Dat zijn dikwijls degene die het in een vroeg stadium hebben ondergaan.

En toch: soms duiken er bij een volgende zwangerschap pas complicaties op.

Je kan het dus nooit weten. Eigenlijk valt het me heel hard op dat er precies bewust weinig studie naar gedaan is.

Dat er vrouwen na een abortus zelfmoord plegen, gebeurd ook. Ik denk dat dit komt, omdat die niet voorbereid waren op wat er ging gebeuren, of het misschien niet helemaal uit vrije wil gedaan hebben.

Dat wil ik dus ook even duidelijk maken: ik ben niet het soort persoon die vrouwen die een abortus ondergaan hebben een schuldgevoel wil aanpraten, maar wel wil dat vrouwen die een abortus willen ondergaan, op voorhand weten waar ze aan beginnen.

Abortuscentra zouden in mijn ogen filmpjes van de procedure moeten laten zien, zoals ik nu liet zien. Veel vrouwen ondergaan het en hebben veel pijn en verdriet, waar ze niet op voorbereid waren.

Ik denk dat veel vrouwen, als ze sociale ondersteuning kregen, of als er bijvoorbeeld crèches aan scholen zouden komen, voor tienermoeders op te vangen, er minder abortussen zouden zijn.

Onze maatschappij drijft sommige vrouwen zo ver, dat ze denken dat hun kind vermoorden de beste oplossing is voor iedereen, maar misschien zijn ze zelf niet overtuigd en willen ze het zichzelf wijs maken.

Gevolg is dat ze een abortus misschien uitstellen, waardoor het met nog meer pijn en ellende moet, misschien in Nederland.

Ik spreek dus ook voor ongewenst zwangere vrouwen. Ik denk dat een groot deel ongepland zwanger is, maar in de grond het kind misschien niet kwijt wil en onder druk handelt.

Daar mogen we ook eens bij stilstaan.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 13:04   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Nog eventjes een vraag:

Wie kan het filmpje op deze pagina uitkijken zonder over te geven?

http://www.abortionno.org/

Dat is dus de realiteit die niet besproken mag worden volgens het politiek correct debat.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 13:10   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Volledige tegenstander van abortus.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 13:19   #7
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Deze video mocht in oorsprong NIET op Youtube wegens te gruwelijk. Het is wel de normale gang van zaken in abortusklinieken die het na 13 weken nog toestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=InLe...has_verified=1

Kijken op eigen risico, want ik kan het niet uit zien. Ik vind dat wie vind dat abortus na 13 weken nog moet kunnen, dit eerst moet zien.

Ik weet dat er mensen zijn die het weglachen en dat niet iedereen een gezonde empathie heeft, maar ik hoop dat de mensen die voor het wetsvoorstel van De Coninck en Jiroflée moeten stemmen, dit eerst zien, voor ze stemmen.

Dat voorstel staat vol leugens. Er zijn wel degelijk medische tegenindicaties voor abortussen meer dan 13 weken, die ze hier minimaliseren en onder de mat vegen.

Wel, het zal jouw dochter, jouw vrouw, jouw zus maar eens moeten zijn, die toevallig die complicatie heeft, dat ze in het beste geval nooit geen kinderen zal krijgen, of dat je haar mee moet begraven.

Op die termijn kan er meer fout lopen dan in een vroegere zwangerschap en als de wet er is om vrouwen te beschermen, dat een abortus zo veilig mogelijk kan, dan verliest die zijn doel na onze termijn zeker.

Er sterven vrouwen in legale abortusklinieken in "beschaafde" landen die abortus na 13 weken nog toelaten.

Er zijn zelfs gevallen bekend van babies die late abortussen overleven. Denk aan Gianna Jessen, die moedig blijft pleiten dat mensen haar moeder niet gaan nadoen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 13:25   #8
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Deze video mocht in oorsprong NIET op Youtube wegens te gruwelijk. Het is wel de normale gang van zaken in abortusklinieken die het na 13 weken nog toestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=InLe...has_verified=1

Kijken op eigen risico, want ik kan het niet uit zien. Ik vind dat wie vind dat abortus na 13 weken nog moet kunnen, dit eerst moet zien.

Ik weet dat er mensen zijn die het weglachen en dat niet iedereen een gezonde empathie heeft, maar ik hoop dat de mensen die voor het wetsvoorstel van De Coninck en Jiroflée moeten stemmen, dit eerst zien, voor ze stemmen.

Dat voorstel staat vol leugens. Er zijn wel degelijk medische tegenindicaties voor abortussen meer dan 13 weken, die ze hier minimaliseren en onder de mat vegen.

Wel, het zal jouw dochter, jouw vrouw, jouw zus maar eens moeten zijn, die toevallig die complicatie heeft, dat ze in het beste geval nooit geen kinderen zal krijgen, of dat je haar mee moet begraven.

Op die termijn kan er meer fout lopen dan in een vroegere zwangerschap en als de wet er is om vrouwen te beschermen, dat een abortus zo veilig mogelijk kan, dan verliest die zijn doel na onze termijn zeker.

Er sterven vrouwen in legale abortusklinieken in "beschaafde" landen die abortus na 13 weken nog toelaten.

Er zijn zelfs gevallen bekend van babies die late abortussen overleven. Denk aan Gianna Jessen, die moedig blijft pleiten dat mensen haar moeder niet gaan nadoen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 13:25   #9
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Deze video mocht in oorsprong NIET op Youtube wegens te gruwelijk. Het is wel de normale gang van zaken in abortusklinieken die het na 13 weken nog toestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=InLe...has_verified=1

Kijken op eigen risico, want ik kan het niet uit zien. Ik vind dat wie vind dat abortus na 13 weken nog moet kunnen, dit eerst moet zien.

Ik weet dat er mensen zijn die het weglachen en dat niet iedereen een gezonde empathie heeft, maar ik hoop dat de mensen die voor het wetsvoorstel van De Coninck en Jiroflée moeten stemmen, dit eerst zien, voor ze stemmen.

Dat voorstel staat vol leugens. Er zijn wel degelijk medische tegenindicaties voor abortussen meer dan 13 weken, die ze hier minimaliseren en onder de mat vegen.

Wel, het zal jouw dochter, jouw vrouw, jouw zus maar eens moeten zijn, die toevallig die complicatie heeft, dat ze in het beste geval nooit geen kinderen zal krijgen, of dat je haar mee moet begraven.

Op die termijn kan er meer fout lopen dan in een vroegere zwangerschap en als de wet er is om vrouwen te beschermen, dat een abortus zo veilig mogelijk kan, dan verliest die zijn doel na onze termijn zeker.

Er sterven vrouwen in legale abortusklinieken in "beschaafde" landen die abortus na 13 weken nog toelaten.

Er zijn zelfs gevallen bekend van babies die late abortussen overleven. Denk aan Gianna Jessen, die moedig blijft pleiten dat mensen haar moeder niet gaan nadoen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 14:08   #10
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze video mocht in oorsprong NIET op Youtube wegens te gruwelijk. Het is wel de normale gang van zaken in abortusklinieken die het na 13 weken nog toestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=InLe...has_verified=1

Kijken op eigen risico, want ik kan het niet uit zien. Ik vind dat wie vind dat abortus na 13 weken nog moet kunnen, dit eerst moet zien.

Ik weet dat er mensen zijn die het weglachen en dat niet iedereen een gezonde empathie heeft, maar ik hoop dat de mensen die voor het wetsvoorstel van De Coninck en Jiroflée moeten stemmen, dit eerst zien, voor ze stemmen.

Dat voorstel staat vol leugens. Er zijn wel degelijk medische tegenindicaties voor abortussen meer dan 13 weken, die ze hier minimaliseren en onder de mat vegen.

Wel, het zal jouw dochter, jouw vrouw, jouw zus maar eens moeten zijn, die toevallig die complicatie heeft, dat ze in het beste geval nooit geen kinderen zal krijgen, of dat je haar mee moet begraven.

Op die termijn kan er meer fout lopen dan in een vroegere zwangerschap en als de wet er is om vrouwen te beschermen, dat een abortus zo veilig mogelijk kan, dan verliest die zijn doel na onze termijn zeker.

Er sterven vrouwen in legale abortusklinieken in "beschaafde" landen die abortus na 13 weken nog toelaten.

Er zijn zelfs gevallen bekend van babies die late abortussen overleven. Denk aan Gianna Jessen, die moedig blijft pleiten dat mensen haar moeder niet gaan nadoen.
Vraag eens aan Drukazz en JvdB of ze mee willen komen spelen met u...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be