Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2016, 12:42   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Geen wonder dat men euro5 wil verplichten.

Er zijn tijden geweest dat het de leuze was "de vervuiler betaald "
Heden is dat ook het geval voor de propere.

Of wat te denken dat een euro5 wagen u 17,5% meer inschrijvingstaks kost dan een euro4?

In combinatie met alle andere berekeningen en gemeentetaks bovenop loopt dat al samen al rap 200€ meer op dan dezelfde een jaar terug.

Jaja...het is voor het stof?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2016 om 12:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2016, 14:39   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn tijden geweest dat het de leuze was "de vervuiler betaald "
Heden is dat ook het geval voor de propere.

Of wat te denken dat een euro5 wagen u 17,5% meer inschrijvingstaks kost dan een euro4?

In combinatie met alle andere berekeningen en gemeentetaks bovenop loopt dat al samen al rap 200€ meer op dan dezelfde een jaar terug.

Jaja...het is voor het stof?
Diesels zijn in de regel altijd veel vervuilender dan een benzine.

In Duitsland wordt een Euro 1 benzine quasi gelijkgesteld aan een Euro 5 diesel. Beide groene fijnstofsticker.

En in feite sjoemelen quasi alle diesels, zelfs die met euronorm 6, onlangs haalden maar 3 euro 6-diesels van de 36 hun normgrenswaarde qua NOx.

Bron:
Citaat:
https://ecomento.tv/2016/09/09/duh-s...enzwerte-fest/

Die Deutsche Umwelthilfe (DUH) hat ihre bisher umfangreichste Abgasuntersuchung im realen Straßenbetrieb von 36 Diesel- sowie drei Benzin- bzw. Benzinhybridfahrzeugen der Abgasstufe Euro 6 vorgestellt. Obwohl die Messungen zwischen Mai und September bei überwiegend sommerlichen Temperaturen erfolgten, überschreiten 33 der 36 Fahrzeuge die Stickoxid-Grenzwerte um das bis zu 9,2-fache.

Die Tatsache, dass drei Fahrzeuge die Grenzwerte unterschreiten, zeigt allerdings auch die grundsätzliche Machbarkeit einer wirksamen Abgasreinigung. Mit den nun sinkenden Außentemperaturen überprüft die DUH nun das Abgasverhalten im Winterhalbjahr. Von mehreren Herstellern ist bekannt, dass sie unterhalb von +19 Grad (Fiat), +17 Grad (Opel, Porsche, Renault) bzw. +10 Grad (Mercedes) die Abgasreinigung massiv reduzieren, obwohl die Zulassungsvorschriften die Funktionstüchtigkeit der Abgasreinigung auch für niedrige Außentemperaturen vorschreiben und zwei Tests bei -7 bzw. -15 Grad Celsius vorsehen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2016 om 14:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2016, 16:51   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Euro6 binnenkort verplicht uiteraard kost nu al 1/3 meer sedert dit jaar bij inschrijving.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2016, 17:37   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Diesels zijn in de regel altijd veel vervuilender dan een benzine.

In Duitsland wordt een Euro 1 benzine quasi gelijkgesteld aan een Euro 5 diesel. Beide groene fijnstofsticker.

En in feite sjoemelen quasi alle diesels, zelfs die met euronorm 6, onlangs haalden maar 3 euro 6-diesels van de 36 hun normgrenswaarde qua NOx.

Bron:
Kan je op één of andere manier u er eens toe beperken tot waar het over gaat zonder eens in hersenloos getreiter te hervallen?

Wat the fuck hebben groene stickers of sjoemel te maken met prijsverhogingen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2016 om 17:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 13:03   #5
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Euro6 binnenkort verplicht uiteraard kost nu al 1/3 meer sedert dit jaar bij inschrijving.
Op dat vlak is België dan ook WEER EENS een apenland.

Een iets goedkoper en vooral mensvriendelijk land waar ik in 2017 resident inwoner van hoop te worden : de wegenbelasting (Impuesto Veh�*culos Tracción Mecánica of Impuesto Municipal de Circulación) in Spanje is een gemeentelijke heffing en wordt dus door de woongemeente waar u staat ingeschreven geïnd. De hoogte van het bedrag wordt bepaald aan de hand van het vermogen (aantal KW) dat uw auto heeft. Het bedrag zal liggen tussen de 40 en 100 euro per jaar.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 13:32   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Bij electrische auto´s zijn er geen emissienormen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 13:40   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij electrische auto´s zijn er geen emissienormen.
Daar komt dan capaciteitstarief en andere heffingen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 10:27   #8
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij electrische auto´s zijn er geen emissienormen.
Binnen enkele jaren kilometerheffing en dan is het gedaan met goedkoop elektrisch rijden. Of dacht je dat de politiek niets gaat ondernemen tegen alsmaar minder inkomsten aan rijdtaksen, BIV en verlies aan accijnzen? Ik denk zelfs dat ze een soort taks gaan uitvinden op het elektrisch vermogen of zo ... EN TERECHT! België is nu eenmaal een apenland waar ze zoveel mogelijk hun burgers het geld uit hun zakken wil halen en nog meer koeioneren. Dus ze zullen wel weer van alles uitvinden om ook het geld uit de zakken van eigenaars met elektrische wagens te halen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 11:28   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar komt dan capaciteitstarief en andere heffingen.
Ja net zoals bij de zonnepanelen. Eerst dat langs alle kanten aanmoedigen. Een paar jaar later komen ze tot de constatatie dat die certificaten massa's geld kosten en dat het net daar niet op voorzien is.
Maar geen probleem, dan verhogen we de tarieven voor electriciteit maar en voeren een extra taks in.

Gaat net dezelfde kant opgaan met elektrische auto's.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 11:29   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Binnen enkele jaren kilometerheffing en dan is het gedaan met goedkoop elektrisch rijden. Of dacht je dat de politiek niets gaat ondernemen tegen alsmaar minder inkomsten aan rijdtaksen, BIV en verlies aan accijnzen? Ik denk zelfs dat ze een soort taks gaan uitvinden op het elektrisch vermogen of zo ... EN TERECHT! België is nu eenmaal een apenland waar ze zoveel mogelijk hun burgers het geld uit hun zakken wil halen en nog meer koeioneren. Dus ze zullen wel weer van alles uitvinden om ook het geld uit de zakken van eigenaars met elektrische wagens te halen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij electrische auto´s zijn er geen emissienormen.
Het zal niet meer zo lang duren dan ben je met een snelle electrische fiets sneller op het werk dan met de auto:
Citaat:
https://radio1.be/supersnelle-elektr...oeding-krijgen

"Supersnelle elektrische fietsen moeten vergoeding krijgen"

13 september 2016
En die vergoeding gaan de fossiele vervuilers betalen door extra accijnzen op diesel, zeker weten. En naarmate het gat in de begroting groter wordt die verhoging nog wat sneller ingevoerd:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...w-omhoog.dhtml

In 2018 zou diesel duurder kunnen zijn dan benzine:
Citaat:
https://www.vab.be/nl/nieuws/2015/12/22/dieselrijden

Volgens een simulatie zal diesel tegen 2018 zo’n vier eurocent per liter duurder zijn dan benzine. Een compleet tegenovergestelde situatie dan nu. Belangrijk om weten voor wie nu een auto koopt.
Dus @Porsche zie maar dat je rap uw showdiesels kwijtgeraakt, desnoods op de boot naar Afrika:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...stort-in.dhtml
Tweedehandsmarkt dieselwagens stort in
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2016 om 11:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 08:32   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

eigenlijk zijn dat domme belastingen: je heft een belasting op een auto waardoor je hem gewoon rapper uit de markt aan het belasten bent. Dus dergelijke belastingen zijn rechtstreeks een subsidie voor de export.

Vanaf je voor een auto gedurende 10 jaar nog 700euro per jaar moet betalen omdat hij zogenaamd een euro3 diesel is, en je kan Antwerpen niet meer binnen, ben je bezig met stevig die auto weg te belasten.

In feite is er maar één efficiente belasting die zorgt dat mensen minder vervuilen. Dat is rechstreeks de brandstof belasten aan 2euro per liter case closed. Al de rest is spielerij...Als iemand met een euro3 diesel nog 1000 km of een bakje diesel arato van 50 euro per jaar rondtuft, kun je moeilijk zitten zagen over de vervuiling van die diesel...

Als je 30.000km rijdt per jaar
met diesel >5liter/100km > 3000euro per jaar
met elektrisch >5000kWh >verbruikt 1000 euro pe rjaar

dat zijn de shifts die het gaan doen

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 december 2016 om 08:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 09:54   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

snip..

Dus @Porsche zie maar dat je rap uw showdiesels kwijtgeraakt, desnoods op de boot naar Afrika:
Ja en dat ze nog wat meer hybrides verkopen die door de staat gesubsidieerd worden en waarvan de klanten aan de garagist gaan vragen om de elektrische aandrijving uit te schakelen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 11:38   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja en dat ze nog wat meer hybrides verkopen die door de staat gesubsidieerd worden en waarvan de klanten aan de garagist gaan vragen om de elektrische aandrijving uit te schakelen
Grapjas.

Mijn buurman heeft een nieuwe Mercedes C350e stationwagen (wslk salariswagen), hangt netjes regelmatig aan de stekker in zijn carport. Heeft sowieso krachtstroom sinds hij onlangs zijn huis vergroot heeft (hijskraan). Die zware stekker in zijn open carport komt nu goed van pas. Op een uurtje is de kleine accu meestal volgeladen.

De volgende is wslk een Tesla zei hij lachend, toch als Mercedes blijft slapen met zijn e-modelllen, zijn e haalt zowat tot 30 km puur electrisch als hij wil in stand E (praktijk 15 km), maar na een 2-tal km (buiten woongebied) en naargelang buitentemperatuur.. gaat hij in de E-saver stand als ideaal compromis. Verbeterd instant-koppel van E-motor bij vertrekken en dan neemt de benzinemotor over.
ff linkje: http://www.egear.be/mercedes-c350e-test/

Aangezien onze slaapkamer aan die kant ligt is die hybride natuurlijk een verademing en vooral helemaal geen stinkend dieselgeluid meer als hij vroeg morgens geruisloos start/vertrekt. Eindelijk doorslapen´s morgens.

Elke lawaaistinker in de woonbuurt minder is sowieso een weldaad.
Electrowagens zorgen tenminste voor een stukje betere levenskwaliteit.

Nu nog hopen dat de andere buurman zijn stookolieketel eindelijk de geest geeft. Overal ligt hier aardgas, en de meesten hebben al omgeschakeld.
Naja zal wel knap bij kas zitten...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2016 om 11:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 13:16   #14
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

1/ Ik werk niet meer dus ik moet geen woon-werk verplaatsingen doen. Ik verplaats mij waar en wanneer ik wil. En een elektrische fiets is voor losers, de wannabee Sven Nys types die sportief willen overkomen.

2/ Extra accijnzen op diesel? Doe maar. Ik rij geen diesels (nu even om onder de radar te duiken). Voor mijn part zetten ze morgen de diesel en waarom niet ook de benzine aan 3 euro/liter. Maar dan kan het plebs niet meer naar hun baas rijden en ligt de economie helemaal plat. Of verwacht je dat iedereen opeens een Muskie mobiel gaat kopen

3/ Ik koop noch verkoop ook maar 1 diesel dus ik moet ze niet op de boot zetten. Eigenlijk zou ik het eens moeten bekijken. Spotgoedkoop oude diesels opkopen en aan de black boys verkopen. Die betalen altijd handje contant en hebben geen papieren nodig

4/ ik heb ook een E-hybride gehad. Zoals velen nooit aan de stekker gehangen maar enige wat telde was 90% fiscaal in te brengen. Ik ken enkele mensen met een E-hybride en enkel een uitzondering hangt die aan het stopcontact.

5/ Micheleke : uw buurman zijn rekening maken omdat hij diesel rijdt = zielig jaloers ventje. Omdat hij toevallig naast jou woont en jij last hebt van zijn "stank"? Verhuis dan en ga dan met Christof" babyface" Calvo'ke samenwonen. Lekker rampetampen en over onbenulligheden zeveren en zagen. Ik durf er op te wedden dat moest je buurman morgen opeens vb. een zwembad aanleggen je hem bij de fiscus zou verklikken (ook al zou het officieel zijn en verantwoord). Dus in mijn ogen = gefrustreerde zak die wel eens zelf de rekening zou gepresenteerd kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 30 december 2016 om 13:17.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:12   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Grapjas.

Mijn buurman heeft een nieuwe Mercedes C350e stationwagen (wslk salariswagen), hangt netjes regelmatig aan de stekker in zijn carport. Heeft sowieso krachtstroom sinds hij onlangs zijn huis vergroot heeft (hijskraan). Die zware stekker in zijn open carport komt nu goed van pas. Op een uurtje is de kleine accu meestal volgeladen.

De volgende is wslk een Tesla zei hij lachend, toch als Mercedes blijft slapen met zijn e-modelllen, zijn e haalt zowat tot 30 km puur electrisch als hij wil in stand E (praktijk 15 km), maar na een 2-tal km (buiten woongebied) en naargelang buitentemperatuur.. gaat hij in de E-saver stand als ideaal compromis. Verbeterd instant-koppel van E-motor bij vertrekken en dan neemt de benzinemotor over.
ff linkje: http://www.egear.be/mercedes-c350e-test/

Aangezien onze slaapkamer aan die kant ligt is die hybride natuurlijk een verademing en vooral helemaal geen stinkend dieselgeluid meer als hij vroeg morgens geruisloos start/vertrekt. Eindelijk doorslapen´s morgens.

Elke lawaaistinker in de woonbuurt minder is sowieso een weldaad.
Electrowagens zorgen tenminste voor een stukje betere levenskwaliteit.

Nu nog hopen dat de andere buurman zijn stookolieketel eindelijk de geest geeft. Overal ligt hier aardgas, en de meesten hebben al omgeschakeld.
Naja zal wel knap bij kas zitten...
één keer moet die motor toch aanslaan en roet braken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:12   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Grapjas.

Mijn buurman heeft een nieuwe Mercedes C350e stationwagen (wslk salariswagen), hangt netjes regelmatig aan de stekker in zijn carport. Heeft sowieso krachtstroom sinds hij onlangs zijn huis vergroot heeft (hijskraan). Die zware stekker in zijn open carport komt nu goed van pas. Op een uurtje is de kleine accu meestal volgeladen.

De volgende is wslk een Tesla zei hij lachend, toch als Mercedes blijft slapen met zijn e-modelllen, zijn e haalt zowat tot 30 km puur electrisch als hij wil in stand E (praktijk 15 km), maar na een 2-tal km (buiten woongebied) en naargelang buitentemperatuur.. gaat hij in de E-saver stand als ideaal compromis. Verbeterd instant-koppel van E-motor bij vertrekken en dan neemt de benzinemotor over.
ff linkje: http://www.egear.be/mercedes-c350e-test/

Aangezien onze slaapkamer aan die kant ligt is die hybride natuurlijk een verademing en vooral helemaal geen stinkend dieselgeluid meer als hij vroeg morgens geruisloos start/vertrekt. Eindelijk doorslapen´s morgens.

Elke lawaaistinker in de woonbuurt minder is sowieso een weldaad.
Electrowagens zorgen tenminste voor een stukje betere levenskwaliteit.

Nu nog hopen dat de andere buurman zijn stookolieketel eindelijk de geest geeft. Overal ligt hier aardgas, en de meesten hebben al omgeschakeld.
Naja zal wel knap bij kas zitten...
één keer moet die motor toch aanslaan en roet braken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:14   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
1/ Ik werk niet meer dus ik moet geen woon-werk verplaatsingen doen. Ik verplaats mij waar en wanneer ik wil. En een elektrische fiets is voor losers, de wannabee Sven Nys types die sportief willen overkomen.

2/ Extra accijnzen op diesel? Doe maar. Ik rij geen diesels (nu even om onder de radar te duiken). Voor mijn part zetten ze morgen de diesel en waarom niet ook de benzine aan 3 euro/liter. Maar dan kan het plebs niet meer naar hun baas rijden en ligt de economie helemaal plat. Of verwacht je dat iedereen opeens een Muskie mobiel gaat kopen

3/ Ik koop noch verkoop ook maar 1 diesel dus ik moet ze niet op de boot zetten. Eigenlijk zou ik het eens moeten bekijken. Spotgoedkoop oude diesels opkopen en aan de black boys verkopen. Die betalen altijd handje contant en hebben geen papieren nodig

4/ ik heb ook een E-hybride gehad. Zoals velen nooit aan de stekker gehangen maar enige wat telde was 90% fiscaal in te brengen. Ik ken enkele mensen met een E-hybride en enkel een uitzondering hangt die aan het stopcontact.

5/ Micheleke : uw buurman zijn rekening maken omdat hij diesel rijdt = zielig jaloers ventje. Omdat hij toevallig naast jou woont en jij last hebt van zijn "stank"? Verhuis dan en ga dan met Christof" babyface" Calvo'ke samenwonen. Lekker rampetampen en over onbenulligheden zeveren en zagen. Ik durf er op te wedden dat moest je buurman morgen opeens vb. een zwembad aanleggen je hem bij de fiscus zou verklikken (ook al zou het officieel zijn en verantwoord). Dus in mijn ogen = gefrustreerde zak die wel eens zelf de rekening zou gepresenteerd kunnen krijgen.
ken hier twee handelaars die zo hun geld verdienen, de ene met italiaanse auto's, en de andere met alle merken, handjekontantje voor de afrikanen. ALhoewel de fiscus natuurlijk ook die gasten gezellig ondersteboven zitten te keren, paranoia als ze zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:36   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
één keer moet die motor toch aanslaan en roet braken ?
Yup, maar het is een benzine (dus al veel minder giftigere roet en pakweg 30 maal minder NO2) en dat zal hij wslk pas braken op een vlotte weg, wie weet pas op de snelweg die op 20 km van hier ligt.

Voor de rest lees de uitvoerige rijtest, daar vind je meer over diverse rijmodussen en het automatsich overschakelen electrisch naar fossiel of beide:
http://www.egear.be/mercedes-c350e-test/

Een BMW 330e is wel serieus goedkoper (-8k), maar wel veel minder ruimte.
Want een compacte e-break heeft BMW nog niet.

Citaat:
Tot slot

De vraag die ik me stel bij deze wagen: wie koopt zoiets? Als particulier is het niet te verantwoorden: een C250 geeft (afgaande op de cijfers) een gelijkwaardige beleving voor 10k minder (basisprijs voor een break). Of als het een diesel mag zijn, een C250d break voor 8k minder.

Heb je één of andere vennootschapsvorm, dan wordt het een ander verhaal. Dan kan je Vadertje Staat meer geld ontfutselen (of zit ‘ie minder in jouw zakken). Maar je maakt best eerst de berekening, met de op dat moment geldende wetten en premies en dies meer. En ook dan dien je er rekening mee te houden dat je ferm in ’t zak gezet kan worden als de spelregels plots veranderd worden (denk maar aan de invoering van een VAA gebaseerd op CO2 waar menig SUV-bezitter indertijd ferm op gevloekt heeft). Tot slot, als die berekening positief uitvalt, dan moet je al een hele grote fanboy zijn om voor deze Benz te kiezen en niet voor een gelijkwaardig geconfigureerde BMW 330e aan 8k minder. Tenzij het een break moet zijn, want dat hebben ze in München nog niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2016 om 17:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:41   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
5/ Micheleke : uw buurman zijn rekening maken omdat hij diesel rijdt = zielig jaloers ventje.
Diesel reed. Hij heeft zijn dwaze kemel ingezien, nu nog de anderen want een kankerdiesel is totaal nutteloos, tenzij men geld verdient aan puffertjes te verkopen. Eigenbelang heeft meestal prioriteit op het geweten?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:46   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Diesel reed. Hij heeft zijn dwaze kemel ingezien, nu nog de anderen want een kankerdiesel is totaal nutteloos, tenzij men geld verdient aan puffertjes te verkopen. Eigenbelang heeft meestal prioriteit op het geweten?
Nu nog zijn houtkachel wegdoen, dan kan hij met gelijke emissies 100 diesels laten rijden
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be