Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2017, 08:09   #281
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is toch niet mijn fout dat wij hier om de haverklap het verwijt te horen krijgen dat we niet van onze franstalige vrienden houden en hen zelfs haten... Terwijl er totaal niet over gevoelens gediscuteerd werd...
Waarom zou er over gevoelens gediscussieerd moeten worden?
Jouw haat voor alles, maar dan ook alles dar Frans(talig) is, is gewoon ingebed in jouw posts.
Je slaagt er zelfs in de waarheid te verkachten, enkel om toch maar niet te moeten aanvaarden dat ook de Fransen/Franstaligen (veel) positieve dingen hebben gedaan.

Citaat:
Jijzelf hebt je er gisteren of eergisteren schuldig aan gemaakt...
Guilty as hell!

Citaat:
En het is niet omdat jij het zegt; maar de francofone werkelijkheid toont ten volle aan dat die twee begrippen niet strijdig zijn en ze worden alletwee, overal waar het hen past, te past en te onpast opgevoerd... Zie de hele demonstratie 'je suis Charlie', waar ze als terechte callimero's de hele wereld opzadelde met hun zelfbeklacht...
Nog een voorbeeld voor jouw haat. Je slaagt erin de mensen overal in Europa die hun afgunst tonen tegen aanslagen en solidariteit tonen met de slachtoffers, 'Calimero's' te noemen. Ik wed enkel en alleen omdat de aanslagen in Parijs hebben plaatsgevonden.

Citaat:
Laten we zeggen dat we een moderne kolonie van de Fransen zijn... evengoed uitgebuit maar dan onder het mom van democratie...
Zolang ze maar kunnen scheppen, gunnen ze ons voor de rest alles ...
Ik denk dat de politiek van de oude kolonies veel te duur is geworden...
Een 'moderne kolonie'? Wat ga je nog uitvinden?
Feit: Belgische Parlement: Vlaamse meerderheid. Punt.

Citaat:
Een schuldenberg van hier tot de maan verdoezelt het slechte economische plaatje nog een beetje...
Stel je voor dat Vlaanderen inderdaad zijn eigen weg had kunnen gaan... Vlaanderen stond nu op het gebied van economie, sociale voorzieningen, armoedebestrijding, onderwijs, wegenwerken en zo veel meer overal op de eerste plaats, zeker van Europa, om niet te zeggen van de hele wereld...
Maar de francofonie heeft daar inderdaad een hele grote en dikke stok tussen gestoken...
Zoek eens het begrip 'uchronie' op. Goed om romans te schrijven, maar niet om politieke discussies te voeren.

Citaat:
Alsof Bruxelles en meer en meer de rand geen etterende francofone wonde is in een vredig Vlaams landschap...
Brussel is Vlaanderen niet. En de Rand is vooral een welvarende streek met lokale folklore.

Citaat:
Neen, dank zij de schuldenberg liggen Vlaanderen en Wallonië veel dichter bij elkaar en de francofonie kennende zal die schuldenberg negen op tien kansen helemaal, misschien als afscheidscadeau van de grote francofone hoer, naar Vlaanderen worden doorgeschoven...
Ik betrouw la Belgique voor geen haar...
Tiens, ken jij eigenlijk het verhaal achter de splitsing van de schuld na de Belgische revolutie? De moeite waard om eens te bekijken.

Los daarvan, wees gerust, het zullen de grote internationale financiële instellingen zijn die in de realiteit zullen bepalen wie wat overneemt en betaalt. La Belgique zal niet veel te vertellen hebben.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 08:12   #282
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tegenwoordig kunnen we dat inderdaad nog moeilijk beweren.
Maar toch is het zo dat in 1830 de Belgische (zeg maar Waals-Brusselse) francofonie Vlaanderen wel degelijk op een zeer "koloniale" wijze heeft behandeld. Net zoals elke koloniserende macht heeft het Vlaanderen zijn eigenheid ontkend. En dat heeft toch zowat honderd jaar blijven aanslepen.
Behalve dat een groot deel van de Belgische elite uit Vlaanderen kwam. En dat je (vrijwillig?) vergeet dat de Waalse bevolking eveneens compleet onder de knoet leefde en uitgebuit werd.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 08:19   #283
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Behalve dat een groot deel van de Belgische elite uit Vlaanderen kwam. En dat je (opzettelijk?) vergeet dat de Waalse bevolking eveneens compleet onder de knoet leefde en uitgebuit werd.
FIFY.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 10:21   #284
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zou er over gevoelens gediscussieerd moeten worden?
Jouw haat voor alles, maar dan ook alles dar Frans(talig) is, is gewoon ingebed in jouw posts.
Je slaagt er zelfs in de waarheid te verkachten, enkel om toch maar niet te moeten aanvaarden dat ook de Fransen/Franstaligen (veel) positieve dingen hebben gedaan.
Je begint goed... 'Waarom zou er over gevoelens gediscussieerd moeten worden'.... Inderdaad...
En je gaat verder... Jouw (door jou aan mij toegeschreven en voor mij duidelijk onbestaande) haat... Ik dacht dat er niet over gevoelens gediscussieerd moest worden...
Kun je, zonder over gevoelens uit te wijken, bij de kern van de post blijven...
Jouw gevoelens interesseren mij geen haar...

Het is niet omdat de waarheid die ik hier, dag in, dag uit, aanhaal, jou niet aanstaat dat je, blijkbaar als enige mogelijke verdediging voor jou, mij dan maar moet komen beschuldigen van haat...

En het toppunt van alles is dat je zo juist bewijst wat ik hier de hele tijd al probeer aan te tonen...

Citaat:
Nog een voorbeeld voor jouw haat. Je slaagt erin de mensen overal in Europa die hun afgunst tonen tegen aanslagen en solidariteit tonen met de slachtoffers, 'Calimero's' te noemen. Ik wed enkel en alleen omdat de aanslagen in Parijs hebben plaatsgevonden.
Het spijt mij, maar voor zover ik weet heeft alleen Parijs een zo grootste internationale betoging tegen de moslimterroristische aanslagen op eigen bodem opgezet...
Alle andere landen riepen niet in het koor, 'arme wij'... Alle andere landen veroordeelden de aanslagen met klem en staken de handen uit de mouwen om met verenigde krachten en vol eigenwaarde, zeker niet dat calimerogedoe, de boel op te ruimen, de schuldigen te zoeken en te berechten en maatregelen uit te dokteren om verdere aanslagen te voorkomen...


Citaat:
Een 'moderne kolonie'? Wat ga je nog uitvinden?
Feit: Belgische Parlement: Vlaamse meerderheid. Punt.
En hier verder zeg je:

Citaat:
het zullen de grote internationale financiële instellingen zijn die in de realiteit zullen bepalen wie wat overneemt en betaalt. La Belgique zal niet veel te vertellen hebben.
Waar zie jij hier democratie??? Of wil je nu zeggen dat la Belgique zelf niet meer dan een kolonie van de internationale financiële instellingen is???

En/of wie heeft ons verkocht aan die financiële internationale instellingen???
Toch niet de Vlaamse vertegenwoordiging in de democratie van dit land...
Je kunt misschien wel de schijndemocratie van la Belgique beschuldigen waarin de franstalige voordelen tot in de grondwet verankerd zitten... maar dat is dan duidelijk geen democratie...
Wie heeft de hele kolonie, la Belgique, dan verkocht ?
Zijn dat nu juist niet die Belgen, die hoofdzakelijk francofone Brusselaars (en je mag voor mij gerust de uit Vlaanderen komende hogere 'verfranste' heren erbij tellen) met Parijs als drukkingsgroep, tegen de uitdrukkelijke en voortdurend herhaalde wil van de Vlaamse goegemeente (democratie) in???

Oh we zijn geen kolonie zoals wij dat geleerd hebben over de oude kolonies... Wij mogen democratisch beslissen over veel, schijnbaar heel veel, maar niet over de uiteindelijke financiële economische toestand van onze Vlaamse gemeenschap op wereldniveau... Dat niveau zit en blijft muurvast in de handen zitten van die grote 'internationale financiële instellingen', waar de grote francofonie, wat la Belgique betreft een overgrote dikke vinger in de pap te brokken heeft...

Citaat:
Brussel is Vlaanderen niet. En de Rand is vooral een welvarende streek met lokale folklore.
België beperkt zich niet tot Brussel; België beperkt zich nog minder tot de francofonie en de francofone wensen alleen...
Maar dat en juist dat steekt die francofonie zo geweldig; nog meer omdat ze enkel een democratischz minderheid in België zijn; anders hadden ze die armslachtige Vlaamse gemeenschap al lang herleid tot een, eens bestaande, oudere en nu uitgestorven gemeenschap uit de geschiedenisboeken...
En bekijk de hele franse geschiedenis; bekijk de geschiedenis van Frankrijk zelf... Als de grote francofonie sterk was en is in iets dan is het wel in het absorberen, inslikken en uitschakelen van plaatselijke kulturele eigenheid om ze in te passen in de grote francofone éénheidsworst

Nu kunnen ze hun hegemonie enkel staande houden dank zij maffieuze praktijken; dank zij verregaande indoctrinatie van de franstalige bevolking; dank zij de verankering van hun priviliges in de grondwet; dank zij het vertellen van vele onwaarheden, leugens en halve waarheden; en dank zij overdreven de sentimentele callimero kaart te bespelen (zo van 'ze houden niet van ons' en/of 'ze haten ons') wanneer de tegenstander hen met de neus op de (voor hen zo gehate feiten) drukt...
Enkel dank zij dat hele toneelspel, die hele franstalige schitterende schijndemocratie waar ze geen duimbreed op toegeven... bestaat la Belgique en hebben ze Brussel, eens een Vlaamse stad, kunnen verfransen en verfransen ze nu nog de Vlaamse rand tot heel Vlaams brabant...

En hun adepten komen hier schreeuwen dat het het Vlaamse extremisme is dat la Belgique onleefbaar maakt...
Maar zelfs een ezel moet zien dat wat goed is voor hen ineens slecht wordt als de Vlamingen het ook durven vragen...
Hoe durven ze het... zo de grote francofonie te haten... dat ze hen geen alleenspel gunnen...


Citaat:
Tiens, ken jij eigenlijk het verhaal achter de splitsing van de schuld na de Belgische revolutie? De moeite waard om eens te bekijken.
Dat verhaal mag je mij gerust eens uit de doeken doen; enfin toch de franstalige interpretatie van dat verhaal...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juli 2017 om 10:25.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 10:38   #285
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Behalve dat een groot deel van de Belgische elite uit Vlaanderen kwam. En dat je (vrijwillig?) vergeet dat de Waalse bevolking eveneens compleet onder de knoet leefde en uitgebuit werd.
Het is niet omdat de Walen hetzelfde lot hebben ondergaan (dus ook niet meer dan een moderne kolonie waren), maar zich later als gedweeë schapen hebben laten inlijven in die grote francofonie dat het niet de waarheid is...

En een groot deel van die Belgische verfranste elite kwam inderdaad uit Vlaanderen... Je vergeet dat we uit een tijd van franse supprematie over heel Europa kwamen, waar de grote Napoleon met zijn 'grote' veldslagen een einde aan gemaakt heeft...
Waar zie je nog iets van die grote francofone overheersing in Europa??? Maar in la Belgique hebben ze natuurlijk een gemakkelijk prooi gevonden... en die laten ze niet los...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 11:02   #286
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Behalve dat een groot deel van de Belgische elite uit Vlaanderen kwam. En dat je (vrijwillig?) vergeet dat de Waalse bevolking eveneens compleet onder de knoet leefde en uitgebuit werd.
Ik vergeet trouwens ook niet dat de Waalse bevolking eveneens uitgebuit wordt door de Belgische elite. Ik heb trouwens onder hen destijds op camping onder de Franstaligen veel vrienden gehad die hun zegje hadden over politiek en die mij zelfs aanvaard hebben als destijdse VU-voorvechter.
Die volgens U uit Vlaanderen afkomstige tweetalige elite had geen zaken met zowel Vlaams- als Franstalige boeren. Dat waren de ergsten.
Ik heb bijna twintig jaar met dat tweetalig gespuis moeten samen werken in Brussel. En met eentalige Walen ook nooit miserie gehad. Die waren trouwens zo eerlijk van te bekennen dat zij evenmin als de gewilde Vlaamse eentalige boerkes nooit het noodzakelijke basisonderwijs in dit tweetalig land hadden gekregen. Na het atheneum; waar ik de volledige cyclus afmaakte; kende ik geen yota van de Franse taal. Frans werd er behandeld als een verwaarloosbaar bijvakje en werd er gegeven door een CVP-adept die verhaaltjes vertelde en zelfs soms examenvragen gaf om te verhinderen dat de ganse klas zou gebuisd worden.
De eerste vraag die ik kreeg in Brussel bij mijn tewerkstelling was er eentje van een tweetalige Vlaming die wilde weten of ik "Montaigu" wist liggen.
Plezante mannen hoor; die dubbeltalige snobs.
Voor de rest hadden ze evenmin een nagel om aan hun aars te krabben maar ze achtten zich wel bij de elite.
"Nous n'avons pas eu la base" beweerde een Franstalige collega uit Moucron.
(Moeskroen dus) Ook ene die de volledige cyclus atheneum doorlopen had.
Hij is gedurende jaren mijn beste vriend geweest want hij wist het ook al waar de klepel van de klok hing. Slimme mensen verdienen respect.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 juli 2017 om 11:05.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 13:09   #287
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je begint goed... 'Waarom zou er over gevoelens gediscussieerd moeten worden'.... Inderdaad...
En je gaat verder... Jouw (door jou aan mij toegeschreven en voor mij duidelijk onbestaande) haat... Ik dacht dat er niet over gevoelens gediscussieerd moest worden...
Kun je, zonder over gevoelens uit te wijken, bij de kern van de post blijven...
Jouw gevoelens interesseren mij geen haar...
Ik heb geen gevoelens ter zake. Ik stel enkel vast. De reden daarvoor is ook simpel: bij jou is haat geen gevoel, maar een objectief gegeven, dat gevolgen heeft op wat jij post. Namelijk niks dat objectief aantoonbaar is, en enkel beweringen vanuit een bepaalde visie, of non-visie, gevoed door eenzijdighied, vooroordelen, haat, oogkleppen, enz.

Dat is uiteraard heel belangrijk om weten wanneer uw post worden gelezen.

Citaat:
Het is niet omdat de waarheid die ik hier, dag in, dag uit, aanhaal, jou niet aanstaat dat je, blijkbaar als enige mogelijke verdediging voor jou, mij dan maar moet komen beschuldigen van haat...
Het gaat niet over het aanhalen van de waarheid, maar over het aantonen van een mogelijke waarheid. Iets waar jij steeds maar in faalt.

Citaat:
En het toppunt van alles is dat je zo juist bewijst wat ik hier de hele tijd al probeer aan te tonen...
Jij toont niks aan, nooit, never, jamais. Jij poneert dogma's, niet meer, niet minder.

Citaat:
Het spijt mij, maar voor zover ik weet heeft alleen Parijs een zo grootste internationale betoging tegen de moslimterroristische aanslagen op eigen bodem opgezet...
En? Wat is daar mis aan?
btw, een concert met 50.000 toeschouwers, hoe noem jij dat?

Citaat:
Alle andere landen riepen niet in het koor, 'arme wij'... Alle andere landen veroordeelden de aanslagen met klem en staken de handen uit de mouwen om met verenigde krachten en vol eigenwaarde, zeker niet dat calimerogedoe, de boel op te ruimen, de schuldigen te zoeken en te berechten en maatregelen uit te dokteren om verdere aanslagen te voorkomen...
Ah? En de Fransen hebben dat dat niet gedaan? Zij zijn als enigen beginnen bleiten dat de wereld toch zo oneerlijk was? En voor het overige zijn ze bij de pakken blijven zitten?

Citaat:
En hier verder zeg je:

Waar zie jij hier democratie??? Of wil je nu zeggen dat la Belgique zelf niet meer dan een kolonie van de internationale financiële instellingen is???
Mooi geprobeerd zaken bij elkaar te voegen om daarna uw Eigen conclusies aan mij te linken.
Maar toch braafjes mislukt.

Citaat:
En/of wie heeft ons verkocht aan die financiële internationale instellingen???
Toch niet de Vlaamse vertegenwoordiging in de democratie van dit land...
Je kunt misschien wel de schijndemocratie van la Belgique beschuldigen waarin de franstalige voordelen tot in de grondwet verankerd zitten... maar dat is dan duidelijk geen democratie...
Wie heeft de hele kolonie, la Belgique, dan verkocht ?
Weer een voorbeeld van uw manier van niet-discussieren: je stelt een vraag, je antwoord zelf, en dan ga je de conclusies uit jouw antwoord verkopen als een evidentie, bewerende dat jouw antwoord eigenlijk de onze is.

Dus zal ik eens antwoorden: waarom zou de Vlaamse vertegenwoordiging in dit land ons niet hebben kunnen verkopen aan de IMF of de ECB?
Waarom zouden wij als enige land 'gekoloniseerd' zijn?

Citaat:
Zijn dat nu juist niet die Belgen, die hoofdzakelijk francofone Brusselaars (en je mag voor mij gerust de uit Vlaanderen komende hogere 'verfranste' heren erbij tellen) met Parijs als drukkingsgroep, tegen de uitdrukkelijke en voortdurend herhaalde wil van de Vlaamse goegemeente (democratie) in???
Neen. Maar je mag het gerust aantonen op basis van feiten, en niet jouw dikke duim.

Citaat:
Oh we zijn geen kolonie zoals wij dat geleerd hebben over de oude kolonies... Wij mogen democratisch beslissen over veel, schijnbaar heel veel, maar niet over de uiteindelijke financiële economische toestand van onze Vlaamse gemeenschap op wereldniveau... Dat niveau zit en blijft muurvast in de handen zitten van die grote 'internationale financiële instellingen', waar de grote francofonie, wat la Belgique betreft een overgrote dikke vinger in de pap te brokken heeft...
Ook hier vermeng je alles. Heb je zelfs enig idee in welke context ik naar de grote internationale financiele instellingen heb verwezen?

Citaat:
België beperkt zich niet tot Brussel; België beperkt zich nog minder tot de francofonie en de francofone wensen alleen...
Heb ik nooit ofte nooit beweerd. Dat beweer JIJ.

Citaat:
Maar dat en juist dat steekt die francofonie zo geweldig; nog meer omdat ze enkel een democratischz minderheid in België zijn; anders hadden ze die armslachtige Vlaamse gemeenschap al lang herleid tot een, eens bestaande, oudere en nu uitgestorven gemeenschap uit de geschiedenisboeken...
Indien zij het écht hadden gewild, zou het Vlaams al lang verdwenen zijn en zou Vlaanderen vandaag een Franstalige regio zijn.
En in tegenstelling tot jou, heb ik daar argumenten voor, namelijk wat ge zelf hieronder beweert.

Citaat:
En bekijk de hele franse geschiedenis; bekijk de geschiedenis van Frankrijk zelf... Als de grote francofonie sterk was en is in iets dan is het wel in het absorberen, inslikken en uitschakelen van plaatselijke kulturele eigenheid om ze in te passen in de grote francofone éénheidsworst
De langue d'oc en langue d'oïl zijn gewoon variante van het Frans, hoor... Het 'Frans' zoals wij ze nu kennen is trouwens een van de vormen van de langue d'oïl, die zelf verschilllende oorsprongen heeft.

Voor het overige heb je geen enkele historische kennis van Frankrijk, en kan je dus niet begrijpen hoe het 'Frans' de centrale taal is geworden, noch dat de lokale culturele gebruiken nog steeds bestaan, en bevorderd worden. Ik ga daar dan ook geen discussie met jou over voeren, dat zou enkel tijdsverlies zijn.

Citaat:
Nu kunnen ze hun hegemonie enkel staande houden dank zij maffieuze praktijken; dank zij verregaande indoctrinatie van de franstalige bevolking; dank zij de verankering van hun priviliges in de grondwet; dank zij het vertellen van vele onwaarheden, leugens en halve waarheden; en dank zij overdreven de sentimentele callimero kaart te bespelen (zo van 'ze houden niet van ons' en/of 'ze haten ons') wanneer de tegenstander hen met de neus op de (voor hen zo gehate feiten) drukt...
lol, en ik jou om feiten vraag, dan krijg ik weer eens aan litanie aan algemeenheden die je nooit aantoont.

Citaat:
Enkel dank zij dat hele toneelspel, die hele franstalige schitterende schijndemocratie waar ze geen duimbreed op toegeven... bestaat la Belgique en hebben ze Brussel, eens een Vlaamse stad, kunnen verfransen en verfransen ze nu nog de Vlaamse rand tot heel Vlaams brabant...
Belgie bestaat omdat het bestaat, hoor. Vlamingen zouden met 2 minuten politieke moed hun onafhankelijkheid kunnen verklaren. En zeg mij eens, waarom doen zij het niet? Als ze dan toch zo zwaar lijden onder franstalige maffia, zijn die twee minuten politieke moed toch niks om vrij te geraken?

Eens onafhankelijk hebben de Franstaligen immers niks meer te vertellen in Vlaanderen... Dus, wat drijft de Vlamingen om zich zo verder slaafs op te stellen?

Citaat:
En hun adepten komen hier schreeuwen dat het het Vlaamse extremisme is dat la Belgique onleefbaar maakt...
Maar zelfs een ezel moet zien dat wat goed is voor hen ineens slecht wordt als de Vlamingen het ook durven vragen...
Hoe durven ze het... zo de grote francofonie te haten... dat ze hen geen alleenspel gunnen...
Ah bon? Dus is Belgie nog steeds een unitaire staat, waar de Franstaligen alles controleren, zelfs het parlement?

Citaat:
Dat verhaal mag je mij gerust eens uit de doeken doen; enfin toch de franstalige interpretatie van dat verhaal...
Weer eens bewijs je uw vooringenomenheid, sie. Waarom zou er een 'aparte franstalige interpretatie van het verhaal' zijn?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 14:57   #288
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb geen gevoelens ter zake. Ik stel enkel vast. De reden daarvoor is ook simpel: bij jou is haat geen gevoel, maar een objectief gegeven, dat gevolgen heeft op wat jij post. Namelijk niks dat objectief aantoonbaar is, en enkel beweringen vanuit een bepaalde visie, of non-visie, gevoed door eenzijdighied, vooroordelen, haat, oogkleppen, enz.

Dat is uiteraard heel belangrijk om weten wanneer uw post worden gelezen.

Het gaat niet over het aanhalen van de waarheid, maar over het aantonen van een mogelijke waarheid. Iets waar jij steeds maar in faalt.

Jij toont niks aan, nooit, never, jamais. Jij poneert dogma's, niet meer, niet minder.
Jouw regelrechte vooroordelen als bewijs dat ik niets aantoon; terwijl la Belgique, Bruxelles, de verdere van boven uit opgedrongen verfransing van de Vlaamse rand met Vlaams Brabant feiten zijn waar niemand naast kan kijken...

Enfin de hele franstalige geindoctrineerde massa ontkennen die feiten ook niet, in tegendeel, die vinden dat de gewoonste zaak van de wereld en die vinden dat dat 'democratisch' zo hoort waar de grote francofonie zijn gezicht laat zien...
Alsof dat op zichzelf geen bewijzen genoeg zijn van wat ik beweer... of ontken jij soms die werkelijkheid???


Citaat:
En? Wat is daar mis aan?
btw, een concert met 50.000 toeschouwers, hoe noem jij dat?
Bij een concert spreek ik over een internationale happening...
Denk je dat 'ik ben Charlie' als een internationale happening moet gezien worden???

Citaat:
Ah? En de Fransen hebben dat dat niet gedaan? Zij zijn als enigen beginnen bleiten dat de wereld toch zo oneerlijk was? En voor het overige zijn ze bij de pakken blijven zitten?
Waar zeg ik dat ze bij de pakken zijn bijven zitten??? Maar ze hebben wel een grootst nummertje van 'kijk eens wat die stouterikken ons, de grote internationale francofonie, hebben durven aandoen...'
Terwijl islamterrorisme anti-westerse wereld en anti-westerse waarden en niet zozeer anti-francofonie gericht is...

Citaat:
Mooi geprobeerd zaken bij elkaar te voegen om daarna uw Eigen conclusies aan mij te linken.
Maar toch braafjes mislukt.
Niets mislukt... Waarom denk je dat de francofonie zijn hegemonistisch spel zo voor de volle 100% en, op democratische gebied, totaal onrechtvaardig tegenover vooral de Vlaamse bevolking kan verder zetten???
Juist omdat van in den beginne zij en hun bende het Belgische kapitaal in handen hadden en beheersten...

Citaat:
Weer een voorbeeld van uw manier van niet-discussieren: je stelt een vraag, je antwoord zelf, en dan ga je de conclusies uit jouw antwoord verkopen als een evidentie, bewerende dat jouw antwoord eigenlijk de onze is.
Is het mijn fout dat jullie met argumenten afkomen waarvan jullie enkel die consequenties willen aanvaarden die in jullie eigen kraam passen???

Citaat:
Dus zal ik eens antwoorden: waarom zou de Vlaamse vertegenwoordiging in dit land ons niet hebben kunnen verkopen aan de IMF of de ECB?
Waarom zouden wij als enige land 'gekoloniseerd' zijn?
Eerst en vooral wie zeg jou dat wij als enig land 'gekoloniseerd' zouden zijn, alsof de grote internationale financiële instellingen alleen België als werkgebied zouden hebben???
En wat de Vlaamse vertegenwoordiging op het hoogste vlak in dit land betreft hebben zij ons zeer zeker meeverkocht aan die 'grote internationale instellingen' want, dank zij de Belgische controle, kon gene enkele Vlaming opklimmen tot dat hoogste niveau zonder eerst zich te hebben laten omkopen door die Belgische controle...

Citaat:
Neen. Maar je mag het gerust aantonen op basis van feiten, en niet jouw dikke duim.
Het grootste feit is dat goedwerkend en welvarend Vlaanderen, als laatste voorbeeld in de rij, de zesde staatsmisvorming, de duimen heeft moeten leggen voor de politieke verloedering van het zuiden van het land...
De deal was niet dat Vlaanderen goed werkte en goed ging en dat we dan die Vlaamse politiek over heel het land zouden uitproberen...
De deal was dat de Walen niet mochten verarmen en dat zij dus, op kosten van Vlaanderen, hun totale katastrofale en dure politiek van pamperen en graaien moesten kunnen verder zetten...

Citaat:
Ook hier vermeng je alles. Heb je zelfs enig idee in welke context ik naar de grote internationale financiele instellingen heb verwezen?
Ik veronderstel in het geval dat la Belgique zou uiteenvallen en dat de schulden zouden moeten betaald worden...
De grote internationale financiële instellingen hebben lak aan interne politiek, zolang ten minste hun eigen belangen goed lopen...
De francofone Belgische financiële instellingen spelen daar op in door de twee gemeenschappen in ons land communautair tegen elkaar uit te spelen... Vlaanderen werkt en spaart en Wallonië gooit dat gespaarde geld uit door deuren en vensters, recht in hun portemonnee.

Citaat:
Heb ik nooit ofte nooit beweerd. Dat beweer JIJ.
En jij beweerde: Brussel is Vlaanderen niet. En de Rand is vooral een welvarende streek met lokale folklore.
Brussel is en was een deel van Vlaanderen;
De Rand is een deel van Vlaanderen
Waarom kom jij dan hier zeggen dat dat niet zo is???
Gene enkele Vlaming heeft problemen met die stelling...
Oei, maar de grote francofonie die al jaren geijverd heeft om een wig tussen Brussel en Vlaanderen en nu tussen de rand en Vlaanderen te slaan... Die grote francofonie verdraagt zulk een waarheid totaal niet...
Hewel België is niet alleen de grote francofonie, België is vooral zijn Vlaamse vertegenwoordiging... Maar dat verdraagt la Belgique niet...

Citaat:
Indien zij het écht hadden gewild, zou het Vlaams al lang verdwenen zijn en zou Vlaanderen vandaag een Franstalige regio zijn.
En in tegenstelling tot jou, heb ik daar argumenten voor, namelijk wat ge zelf hieronder beweert.
Zij hebben het echt gewild en zij willen het nog echt en ze doen, ook nu nog, alles wat ze kunnen om dat te berijken...
Misschien dat ze in den beginne dachten dat constant zwaaien met de 'grootsheid' van hun taal en een beetje burgerlijke druk van bovenuit volstond om dat, zoals het in het Walenland wel lukte, volstond om dat te bekomen...
Zij hebben de diep ingewortelde eigenheid van het Vlaamse volk onderschat..;
Het ging dan ook niet alleen om taal; het ging bovendien ook niet alleen om kultuur; maar het ging bovenal om een Vlaams boerenrealisme dat niets moest hebben van grootsprakerige, naast zijn schoenen lopende, de bevolking uitbuitende francofone regering...

Citaat:
De langue d'oc en langue d'oïl zijn gewoon variante van het Frans, hoor... Het 'Frans' zoals wij ze nu kennen is trouwens een van de vormen van de langue d'oïl, die zelf verschilllende oorsprongen heeft.

Voor het overige heb je geen enkele historische kennis van Frankrijk, en kan je dus niet begrijpen hoe het 'Frans' de centrale taal is geworden, noch dat de lokale culturele gebruiken nog steeds bestaan, en bevorderd worden. Ik ga daar dan ook geen discussie met jou over voeren, dat zou enkel tijdsverlies zijn.
Het Vlaams in Frans Vlaanderen en het Duits uit Elzas-Lotharingen horen ook bij die franse dialecten???

Op een zeker moment, en dat mag men de Fransen als positief aanrekenen, hebben zij als eerste ingezien, dat het ontwikkelen en het promoten van hun eigen taal, in den beginne naast, en later in de plaats van het Latijn, dat tot dan als de politieke, wetenschappelijke, kerkelijke... taal werd gebruikt..., maar de heersende klasse totaal vervreemde van het plebs, een goed bindingsmiddel van de plaatselijke bevolking met de heersende machten zou kunnen zijn...
Later hebben ze hun taal en kultuur internationaal voorgedragen als vervanger van het oudbollige Latijn...
Napoleon heeft die Franse grootheidsidealen doen stranden in de velden van Waterloo; maar la Belgique draagt nog altijd de gevolgen van die franse overheersingszucht...

Citaat:
lol, en ik jou om feiten vraag, dan krijg ik weer eens aan litanie aan algemeenheden die je nooit aantoont.
Sinds wanneer moeten algemeenheden aangetoond worden??? De dag dat ze hun status van algemeenheid verliezen misschien???

Citaat:
Belgie bestaat omdat het bestaat, hoor. Vlamingen zouden met 2 minuten politieke moed hun onafhankelijkheid kunnen verklaren. En zeg mij eens, waarom doen zij het niet? Als ze dan toch zo zwaar lijden onder franstalige maffia, zijn die twee minuten politieke moed toch niks om vrij te geraken?

Eens onafhankelijk hebben de Franstaligen immers niks meer te vertellen in Vlaanderen... Dus, wat drijft de Vlamingen om zich zo verder slaafs op te stellen?
Inderdaad, waarom doen de heersende Vlaamse beleidsmakers dat niet???
Je wil mij toch niet zeggen dat ze dat niet doen uit liefde voor de franse taal en kultuur; de franstalige medeburgers???
Zou het kunnen dat er nog veel meer schandalen moeten losbarsten om het Belgische cement verder bloot te leggen???
Als je het vanuit die hoek bekijkt blijken wel meer en meer stukken van de puzzle op hun plaats te vallen...

Citaat:
Ah bon? Dus is Belgie nog steeds een unitaire staat, waar de Franstaligen alles controleren, zelfs het parlement?
Heb je het over de Kazakhgate affaire???

Citaat:
Weer eens bewijs je uw vooringenomenheid, sie. Waarom zou er een 'aparte franstalige interpretatie van het verhaal' zijn?
Hela, een ezel stoot zich ook geen twee keer aan dezelfde steen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juli 2017 om 15:03.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 18:03   #289
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Jouw regelrechte vooroordelen als bewijs dat ik niets aantoon; terwijl la Belgique, Bruxelles, de verdere van boven uit opgedrongen verfransing van de Vlaamse rand met Vlaams Brabant feiten zijn waar niemand naast kan kijken...
Dat Brussel en België bestaan, klopt. Maar wat jij daarmee wilt bewijzen, is een raadsel...
En uw 'van boven opgedrongen' verfransing zal je toch best met iets anders dan een eenvoudige verklaring bewijzen, hé?

Citaat:
Enfin de hele franstalige geindoctrineerde massa ontkennen die feiten ook niet, in tegendeel, die vinden dat de gewoonste zaak van de wereld en die vinden dat dat 'democratisch' zo hoort waar de grote francofonie zijn gezicht laat zien...
Alsof dat op zichzelf geen bewijzen genoeg zijn van wat ik beweer... of ontken jij soms die werkelijkheid???
Het bestaan van Brussel ontkennen? Waarom zouden de Franstaligen dat doen? Ontken jij dat misschien?

Citaat:
Bij een concert spreek ik over een internationale happening...
Denk je dat 'ik ben Charlie' als een internationale happening moet gezien worden???
Neen, en dat geldt eveneens voor het concert...
Uw empatisch vermogen lijkt wel heel laag, eerlijk gezegd.


Citaat:
Waar zeg ik dat ze bij de pakken zijn bijven zitten??? Maar ze hebben wel een grootst nummertje van 'kijk eens wat die stouterikken ons, de grote internationale francofonie, hebben durven aandoen...'
Terwijl islamterrorisme anti-westerse wereld en anti-westerse waarden en niet zozeer anti-francofonie gericht is...
Jij schrijft nochtans 'alle andere landen', waardoor je Frankrijk uitsluit. Jouw woorden, hé...
Btw, kan je mij een paar artikels linken waar iemand een verband zou leggen tussen de aanslagen in Parijs en de 'grote internationale francofonie'?

Citaat:
Niets mislukt... Waarom denk je dat de francofonie zijn hegemonistisch spel zo voor de volle 100% en, op democratische gebied, totaal onrechtvaardig tegenover vooral de Vlaamse bevolking kan verder zetten???
Omdat ze dat doodgewoon niet doet, en het enkel in jouw verbeelding bestaat?

Citaat:
Is het mijn fout dat jullie met argumenten afkomen waarvan jullie enkel die consequenties willen aanvaarden die in jullie eigen kraam passen???
Het is inderdaad jouw verantwoordelijkheid woorden in de mond van anderen te steken, en er dan verontwaardigd doch inhoudsloos op te reageren.

Citaat:
Eerst en vooral wie zeg jou dat wij als enig land 'gekoloniseerd' zouden zijn, alsof de grote internationale financiële instellingen alleen België als werkgebied zouden hebben???
Ah, is de grote francofonie dan in zoveel landen actief met de 'moderne kolonisering'?

Citaat:
En wat de Vlaamse vertegenwoordiging op het hoogste vlak in dit land betreft hebben zij ons zeer zeker meeverkocht aan die 'grote internationale instellingen' want, dank zij de Belgische controle, kon gene enkele Vlaming opklimmen tot dat hoogste niveau zonder eerst zich te hebben laten omkopen door die Belgische controle...
Je spreekt jezelf tegen. Dat zgn probleem is eenvoudig te verhelpen via de Vlaamse meerderheid (of zelfs onafhankelijkheid). Wat hebben zij dan te winnen in het huidig systeem?

Citaat:
Het grootste feit is dat goedwerkend en welvarend Vlaanderen, als laatste voorbeeld in de rij, de zesde staatsmisvorming, de duimen heeft moeten leggen voor de politieke verloedering van het zuiden van het land...
De deal was niet dat Vlaanderen goed werkte en goed ging en dat we dan die Vlaamse politiek over heel het land zouden uitproberen...
De deal was dat de Walen niet mochten verarmen en dat zij dus, op kosten van Vlaanderen, hun totale katastrofale en dure politiek van pamperen en graaien moesten kunnen verder zetten...
Jij droomt dus dat Vlaanderen eigenlijk een unitair België beheert? Hoe hypocriet kan je wel zijn.
Btw, Vlaanderen heeft uiteraard veel gewonnen aan de zesde staatshervorming. Volgens tellingen alleen al, miljarden aan minder transfers.

Citaat:
Ik veronderstel in het geval dat la Belgique zou uiteenvallen en dat de schulden zouden moeten betaald worden...
De grote internationale financiële instellingen hebben lak aan interne politiek, zolang ten minste hun eigen belangen goed lopen...
De francofone Belgische financiële instellingen spelen daar op in door de twee gemeenschappen in ons land communautair tegen elkaar uit te spelen... Vlaanderen werkt en spaart en Wallonië gooit dat gespaarde geld uit door deuren en vensters, recht in hun portemonnee.
Zesde staatshervorming dus. Oei ja, jij verfoeit die, wat nu...

Citaat:
En jij beweerde: Brussel is Vlaanderen niet. En de Rand is vooral een welvarende streek met lokale folklore.
Brussel is en was een deel van Vlaanderen;
De Rand is een deel van Vlaanderen
Waarom kom jij dan hier zeggen dat dat niet zo is???
Gene enkele Vlaming heeft problemen met die stelling...
Brussel is Vlaanderen inderdaad niet. Van waar haal jij die bewering? Btw, enkel al op P.be zijn er Vlamingen die jouw stelling verwerpen. Ook Vlaams-nationalisten.

De Rand is Vlaanderen, dit heb ik nooit ontkend hoor. Net als de meeste Franstaligen trouwens.

Citaat:
Oei, maar de grote francofonie die al jaren geijverd heeft om een wig tussen Brussel en Vlaanderen en nu tussen de rand en Vlaanderen te slaan... Die grote francofonie verdraagt zulk een waarheid totaal niet...
Hewel België is niet alleen de grote francofonie, België is vooral zijn Vlaamse vertegenwoordiging... Maar dat verdraagt la Belgique niet...
Wat een onzin toch...

Citaat:
Zij hebben het echt gewild en zij willen het nog echt en ze doen, ook nu nog, alles wat ze kunnen om dat te berijken...
Misschien dat ze in den beginne dachten dat constant zwaaien met de 'grootsheid' van hun taal en een beetje burgerlijke druk van bovenuit volstond om dat, zoals het in het Walenland wel lukte, volstond om dat te bekomen...
Zij hebben de diep ingewortelde eigenheid van het Vlaamse volk onderschat..;
Lol, wat zit jij hier dan te bleiten over Brussel en de Rand? Zelfs zonder structurele maatregelen zijn die verfranst. Stel u voor dat de Franstaligen een echt verfransingsbeleid in Vlaanderen hadden ontwikkeld.

En wat wordt er in Frans-Vlaanderen gesproken? Daar is wél beleid gevoerd trouwens...

Citaat:
Het ging dan ook niet alleen om taal; het ging bovendien ook niet alleen om kultuur; maar het ging bovenal om een Vlaams boerenrealisme dat niets moest hebben van grootsprakerige, naast zijn schoenen lopende, de bevolking uitbuitende francofone regering...
Lol.
En dan staan de Franstaligen zogezegd te pronken. De enige reden waarom Vlaanderen vandaag nog Vlaams is, is gewoon omdat de Franstalige elite enkel interesse vertoonde in de Franstalige elite uit Vlaanderen.

Citaat:
Het Vlaams in Frans Vlaanderen en het Duits uit Elzas-Lotharingen horen ook bij die franse dialecten???
Leer uw geschiedenis een beetje. En stop met alles steeds te veralgemenen.

Citaat:
Op een zeker moment, en dat mag men de Fransen als positief aanrekenen, hebben zij als eerste ingezien, dat het ontwikkelen en het promoten van hun eigen taal, in den beginne naast, en later in de plaats van het Latijn, dat tot dan als de politieke, wetenschappelijke, kerkelijke... taal werd gebruikt..., maar de heersende klasse totaal vervreemde van het plebs, een goed bindingsmiddel van de plaatselijke bevolking met de heersende machten zou kunnen zijn...
Lol. De Vorsten spraken gewoon Frans. In welke taal werd Gargantua of la Ballade des Pendus geschreven, denk je?
Het Latijn was intern nog enkel voorbehouden voor de Kerk (en dan nog) en wetenschappelijke litteratuur. Ken je de oorsprong van het woord 'roman'?

Citaat:
Later hebben ze hun taal en kultuur internationaal voorgedragen als vervanger van het oudbollige Latijn...
er is nooit geen voordracht geweest. Het Frans is gewoon de elitetaal par excellence geworden, een natuurlijke evolutie.
Ja Marie, op verschillende momenten van de geschiedenis, was Frans de cultureel overheersende taal. En nochtans zal het tot 1714 duren eer het als officieel diplomatische taal erkend zal worden.

Citaat:
Napoleon heeft die Franse grootheidsidealen doen stranden in de velden van Waterloo; maar la Belgique draagt nog altijd de gevolgen van die franse overheersingszucht...
Ah bon? Bereiden wij dan een aanval op Rusland voor?

Los daarvan, Frankrijk heeft Napoleon niet nodig, hoor. Het is altijd een groot land geweest, en een van de belangrijkste spelers geweest in Europa doorheen de laatste 1000 jaar.

Citaat:
Sinds wanneer moeten algemeenheden aangetoond worden??? De dag dat ze hun status van algemeenheid verliezen misschien???
De regel in een discussie is dat je je bewering tenminste staaft. Wat jij nooit doet.

Citaat:
Inderdaad, waarom doen de heersende Vlaamse beleidsmakers dat niet???
Je wil mij toch niet zeggen dat ze dat niet doen uit liefde voor de franse taal en kultuur; de franstalige medeburgers???
Zou het kunnen dat er nog veel meer schandalen moeten losbarsten om het Belgische cement verder bloot te leggen???
Als je het vanuit die hoek bekijkt blijken wel meer en meer stukken van de puzzle op hun plaats te vallen...
Je bent weer uw eigen vragen aan het antwoorden en die antwoorden in mijn mond aan het leggen.

[quote-2Heb je het over de Kazakhgate affaire???[/quote]

Neen, waarom?

Citaat:
Hela, een ezel stoot zich ook geen twee keer aan dezelfde steen...
Ah, je hebt dit dan al ooit bediscussieerd?
Bizar dat je er niks van weet, dan...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 18:34   #290
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En uw 'van boven opgedrongen' verfransing zal je toch best met iets anders dan een eenvoudige verklaring bewijzen, hé?
Als voorbeeld; vertel dat aan de démocrate Maingain die alle franstaligen aanraadde om altijd en overal in heel België frans te praten en te blijven frans te praten, want dat was, volgens hem, hun franstalig democratisch recht en geen enkele francofone politici, noch francofone media hebben hem tegengesproken... In tegendeel werd hij als grote verdediger van de Francofonie door iedereen, ook de zogezegde gematigde en Belgisch voelende leden van ecolo geduld en door vele anderen opgehemeld...

Men mag van een franstaligen niet verlangen dat hij Nederlands leert, ook niet van een franstalige in het Brussels tweetalig gewest in de openbare dienst, in de ziekenhuizen, in instellingen die ten dienste staan van de hele bevolking... en alle kwade gevolgen voor de Vlamingen, daar wordt nooit overgesproken maar oh wee als een franstalige in Vlaanderen eens moeite heeft met een ééntalige Vlaming... Dan is het Belgische kot te klein en dan vallen ze achterover over de weinig aanvaarbare houding (toch in hun ogen) van die arme Vlaming die alleen maar Nederlands spreekt...

Dat het omgekeerde ook zou moeten gelden??? Hoe durven ze hun Nederlands gewauwel op hetzelfde niveau te zetten dan onze wereldtaal, het Frans...
Hewel dat is een zuiver vorm van ver doorgevoerd racisme... Maar daar hoort je Unia nooit over klagen...

En ben je werkelijk zo lomp of zo'n steenezel dat je weigert te beseffen dat die houding van elke franstalige (enfin toch meer dan 90%) de grootste hefboom is van de verfransing van Bruxelles en Vlaanderen???
Wat moet je antwoorden aan iemand die jou heel vriendelijk zegt: 'excusez moi mais je ne parle pas le Néerlandais; on ne m'a jamais appris'...
Wat moet je zeggen aan al die franstaligen die er heilig van overtuigd zijn, want ze horen niets anders, dan dat de Vlamingen nationalistische extremisten zijn en de franstaligen niets gunnen???
Wat moet je zeggen aan diezelfde franstaligen die er heilig van overtuigd zijn dat hun regio slecht geregeerd wordt omdat de Vlamingen hen niets gunnen en dat hun franstalige vertegenwoordigers daar niets aan kunnen doen want zij zijn in de minderheid???

Hoe zou het zijn als van in den beginne de Vlaamse overheid op zijn strepen gestaan had in Bruxelles en overal in de Belgische regering en geëist hadden dat de taal van iedereen, ook de Vlamingen, gerespecteerd zou worden...
en dat was inderdaad volledig hun democratisch recht...
Geen Nederlands, hewel geen werk, niet in een openbare functie in Bruxelles, zeker niet in de ziekenhuizen en zeker niet daar waar ze in contact komen met alle bewoners van dit land, niet alleen de franstaligen, maar ook de Vlamingen???

Alle problemen die we nu kennen zouden we niet gekend hebben en de francofonie zou dan inderdaad een volk gelijk een ander geworden zijn waar fijn mee samen te leven valt...
Spijtig, maar de francofonie heeft haar eigen grootheid verkozen boven goed nabuurschap met alle bewoners van België en zij hebben hun nepotisme uitgeroepen tot het enige aanvaarbare in dit achterlijke Belgique.

En hou maar op, want ik weet dat alles wat er voor je neus gebeurt en dat niet in je francofiele plaatje past dat je het naar het rijk der fabels gaat verwijzen...
Liever lomp met ezelsoren op dan rechtvaardig en met je ogen wagenwijd open...
Leve de francofonie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 18:51   #291
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als voorbeeld; vertel dat aan de démocrate Maingain die alle franstaligen aanraadde om altijd en overal in heel België frans te praten en te blijven frans te praten, want dat was, volgens hem, hun franstalig democratisch recht en geen enkele francofone politici, noch francofone media hebben hem tegengesproken...
Ik ga zelfs niet verder gaan dan dit, en wachten op bewijs van jou dat Maingain zoiets ooit beweerd heeft. Een bewijs hé, zoals een persartikel, geen zoveelste herkauwde verhaal uit uw duim gezogen.

Dit gezegd zijnde, hij heeft gelijk, alle Franstaligen hebben het recht altijd en overal Frans te praten, behalve wanneer de wet dit niet toelaat (contacten met de administratie bij voorbeeld). Wat valt er dan tegen te spreken?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 10 juli 2017 om 18:52.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 20:47   #292
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

.. bart kaëll, peter van de veire, filet d'anvers, lollie lolbroek en maya de bij .. veest vlaemen veest .. (arm volk) ..


De Groenplaats en de Grote Markt staan op 11 juli helemaal in het teken van de feestdag van de Vlaamse Gemeenschap. Heeft u zin in een namiddag en avond vol ambiance en bekende meezingers? Dan kruist u 11 juli best nu al aan in uw agenda.

Op de Vlaamse feestdag verandert het centrum van Antwerpen naar een dansvloer, festivaldorp en podium tegelijkertijd. Jong en oud zijn welkom op de Groenplaats en Grote Markt.

In de namiddag staan de kinderen centraal. Zij kunnen zich tot 18 uur uitleven in het kinderdorp op de Groenplaats. Tal van Studio 100-figuren, zoals Maya De Bij en Lolly Lolbroek, zullen er zijn. Ze gaan mee op de foto of treden op.

Om 19.30 uur maakt dj Dimitri d’Anvers zijn opwachting op de Grote Markt. Hij warmt het publiek op voor Vlaanderen Feest, een muzikale show met uitsluitend Nederlandstalige artiesten. Peter Van de Veire praat de boel aan elkaar op zijn eigen, onnavolgbare manier. De show wordt live uitgezonden op één.

Om 22 uur begint Bart Kaëll aan de slotshow.


__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 juli 2017 om 20:49.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 21:49   #293
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
De Groenplaats en de Grote Markt staan op 11 juli helemaal in het teken van de feestdag van de Vlaamse Gemeenschap. Heeft u zin in een namiddag en avond vol ambiance en bekende meezingers? Dan kruist u 11 juli best nu al aan in uw agenda.
Toch een treurige bedoening eigenlijk als je weet hoe klein de Grote Markt uiteindelijk is. Het podium neemt bijna meer plaats in dan het publiek.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 21:46   #294
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

.. le lion de flandres ne doit pas sommelier? meneertje heertje op zijn best in Kortrijk gisteren .. pompeus pedant maar desalniettemin op&top vloms ..


..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 juli 2017 om 21:50.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be