Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2017, 05:09   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard waarom op de ene supermarkt meer neerkijken dan op een andere?

zo is men heb ik opgemerkt eerder geneigd op den Aldi neer te kijken - of tenminste te doen alsof - dan op zeg maar de Colruyt....

hoe zou dit komen, wat zijn de redenen, oftewel hoe verklaart u dit.... ?

mijn uitleg: den Aldi werd aanvankelijk geassocieerd met oostblok-achtige winkel toestanden die zich vooral toespitsten op de verkoop van goedkope voedingswaren waardoor de armeren er zonder schroom gingen shoppen (logisch vermits ze weinig andere keus hadden), om die reden werd de keten in het begin geweerd door zij die het hoog in de bol hadden meer bepaald vanwege het weinig hoge chi-chi gehalte; heden ten dage durft iedereen er zich te tonen, op enkele snobs na dan...

de Colruyt daarentegen had imo van bij de aanvang het imago mee van 'gewone' supermarkt met oog voor redelijke prijzen, dit ondanks het eveneens magazijn-opslagplaats-gehalte van de winkels.... mogelijk speelde het feit mee dat men er producten in grote aantallen kon inslaan wat het aspect 'supermarkt voor het gezin' onderstreepte.... huisvaders & huismoeders vertoonden nagenoeg weinig schroom om er voor het gezin hun inkopen te doen...

conclusie; schijn & imago doen veel, ze beïnvloeden de consument en zelfs tot op heden speelt dit bij nogal wat mensen mee aangezien er ergens nog steeds op den Aldi wordt neergekeken (al was het maar licht spotterig) als zijnde een supermarkt voor marginalen.... dit terwijl een vd meest gepercipieerde marginale bieren (Cara pils) een Colruyt product is...

dus mensen ik zou zeggen van met de voetjes op de grond te komen ipv Aldi shoppers meedogenloos te bashen in andere topics, re
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:14   #2
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
zo is men heb ik opgemerkt eerder geneigd op den Aldi neer te kijken - of tenminste te doen alsof - dan op zeg maar de Colruyt....

hoe zou dit komen, wat zijn de redenen, oftewel hoe verklaart u dit.... ?

mijn uitleg: den Aldi werd aanvankelijk geassocieerd met oostblok-achtige winkel toestanden die zich vooral toespitsten op de verkoop van goedkope voedingswaren waardoor de armeren er zonder schroom gingen shoppen (logisch vermits ze weinig andere keus hadden), om die reden werd de keten in het begin geweerd door zij die het hoog in de bol hadden meer bepaald vanwege het weinig hoge chi-chi gehalte; heden ten dage durft iedereen er zich te tonen, op enkele snobs na dan...

de Colruyt daarentegen had imo van bij de aanvang het imago mee van 'gewone' supermarkt met oog voor redelijke prijzen, dit ondanks het eveneens magazijn-opslagplaats-gehalte van de winkels.... mogelijk speelde het feit mee dat men er producten in grote aantallen kon inslaan wat het aspect 'supermarkt voor het gezin' onderstreepte.... huisvaders & huismoeders vertoonden nagenoeg weinig schroom om er voor het gezin hun inkopen te doen...

conclusie; schijn & imago doen veel, ze beïnvloeden de consument en zelfs tot op heden speelt dit bij nogal wat mensen mee aangezien er ergens nog steeds op den Aldi wordt neergekeken (al was het maar licht spotterig) als zijnde een supermarkt voor marginalen.... dit terwijl een vd meest gepercipieerde marginale bieren (Cara pils) een Colruyt product is...

dus mensen ik zou zeggen van met de voetjes op de grond te komen ipv Aldi shoppers meedogenloos te bashen in andere topics, re
Zal u ff helpen, je hebt de A-merken, de huismerken en dan de rommel.
Doe eens een blik tonijn open van een A-merk en eentje van de rommelmerken, je zal het verschil snel merken.
Zoals steeds is den Hoomer er weer om te verhelderen.
@ your service.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:18   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

euh nee hoomer, tonijn is tonijn.. als je dat niet inziet ben je gewoon dom, maar ik volg je wel in die zin dat de mooiste stukken verdeeld worden onder afnemers die per blikje meer willen betalen, maar wat betreft de kwaliteit vd vis zelf zie ik weinig tot geen verschil, geen dank bb ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:38   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
zo is men heb ik opgemerkt eerder geneigd op den Aldi neer te kijken - of tenminste te doen alsof - dan op zeg maar de Colruyt....

hoe zou dit komen, wat zijn de redenen, oftewel hoe verklaart u dit.... ?

mijn uitleg: den Aldi werd aanvankelijk geassocieerd met oostblok-achtige winkel toestanden die zich vooral toespitsten op de verkoop van goedkope voedingswaren waardoor de armeren er zonder schroom gingen shoppen (logisch vermits ze weinig andere keus hadden), om die reden werd de keten in het begin geweerd door zij die het hoog in de bol hadden meer bepaald vanwege het weinig hoge chi-chi gehalte; heden ten dage durft iedereen er zich te tonen, op enkele snobs na dan...

de Colruyt daarentegen had imo van bij de aanvang het imago mee van 'gewone' supermarkt met oog voor redelijke prijzen, dit ondanks het eveneens magazijn-opslagplaats-gehalte van de winkels.... mogelijk speelde het feit mee dat men er producten in grote aantallen kon inslaan wat het aspect 'supermarkt voor het gezin' onderstreepte.... huisvaders & huismoeders vertoonden nagenoeg weinig schroom om er voor het gezin hun inkopen te doen...

conclusie; schijn & imago doen veel, ze beïnvloeden de consument en zelfs tot op heden speelt dit bij nogal wat mensen mee aangezien er ergens nog steeds op den Aldi wordt neergekeken (al was het maar licht spotterig) als zijnde een supermarkt voor marginalen.... dit terwijl een vd meest gepercipieerde marginale bieren (Cara pils) een Colruyt product is...

dus mensen ik zou zeggen van met de voetjes op de grond te komen ipv Aldi shoppers meedogenloos te bashen in andere topics, re
jij bent nooit in t oostblok geweest eigenlijk hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:41   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

sommige mensen hebben het gewoon nodig om anderen naar beneden te halen, bembem, meer moet je daar niet achter zoeken. gebrek aan zelfvertrouwen. eigenlijk voelen ze zich niet zo goed in hun vel, meer moet je daar niet achter zoeken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2017 om 05:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:42   #6
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euh nee hoomer, tonijn is tonijn.. als je dat niet inziet ben je gewoon dom, maar ik volg je wel in die zin dat de mooiste stukken verdeeld worden onder afnemers die per blikje meer willen betalen, maar wat betreft de kwaliteit vd vis zelf zie ik weinig tot geen verschil, geen dank bb ^^
Hu, je zegt zelf de goede stukken gaan naar de A-merken en het snijafval wordt in een blikje gepropt en gaat naar de mindere merken.

Een gouden regel, je krijgt wat je betaald. Vanwaar het prijsverschil tussen een Dacia en een BMW bv.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:49   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hu, je zegt zelf de goede stukken gaan naar de A-merken en het snijafval wordt in een blikje gepropt en gaat naar de mindere merken.

Een gouden regel, je krijgt wat je betaald. Vanwaar het prijsverschil tussen een Dacia en een BMW bv.
jij zei 'rommelmerken', nu kom je af met 'mindere merken', wat is het nu rommel of minder? (dat was m'n punt)

btw je hoeft niet van onderwerp te veranderen, auto's zijn geen voedingswaren... zo is melk bvb gewoon melk.... of men moet al helemaal de bio weg opgaan om een merkelijk verschil in prijs te wettigen, en dan nog want bio staat niet steeds garant voor 'beterkoop'...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:53   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

lol anna ik zen idd niet in het oostblok geweest~
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:53   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sommige mensen hebben het gewoon nodig om anderen naar beneden te halen, bembem, meer moet je daar niet achter zoeken. gebrek aan zelfvertrouwen. eigenlijk voelen ze zich niet zo goed in hun vel, meer moet je daar niet achter zoeken.
true ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:58   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol anna ik zen idd niet in het oostblok geweest~
stel u ne lege Aldi voor

ttz 1 soort groente in die week (afhankelijk vd oogst)
en 1 soort brood
haast nooit wc papier (feest als dat er wel eens is)

en 27 cassières die staan te sjouwelen en voortsjouwelen ook al staat er inmiddels 10 man aan te schuiven om hun droog ongesneden brood te betalen.

ps en iedereen loopt altijd met een touw op zak ... voor die dag dat er wel eens wc papier is (uiteraard onverpakt) en dan zie je in heel de stad mensen lopen 10 wc rollen aan een touw rond hun nek!

soit je zal dat in Noord Korea wel kunnen gaan bekijken, de moeite waard, echt doen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 05:58   #11
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
jij zei 'rommelmerken', nu kom je af met 'mindere merken', wat is het nu rommel of minder? (dat was m'n punt)

btw je hoeft niet van onderwerp te veranderen, auto's zijn geen voedingswaren... zo is melk bvb gewoon melk.... of men moet al helemaal de bio weg opgaan om een merkelijk verschil in prijs te wettigen, en dan nog want bio staat niet steeds garant voor 'beterkoop'...
Ik verander niet van onderwerp, ik toon aan.
Verdunde melk? Ik weet het niet.
Ik ga ook wel eens in de Lidl winkelen ze hebben daar lekkere koffiekoeken en een best wel lekker roggebroodje met rozijnen (het brood dat is dan weer niet vreetbaar)Die verse pizzaatjes met sossis mogen er ook wezen maar daar stopt het dan ook mee.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 06:00   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

anna ik heb er v gehoord daar niet van, maar toch thx vh te belichten lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 18:06   #13
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zal u ff helpen, je hebt de A-merken, de huismerken en dan de rommel.
Doe eens een blik tonijn open van een A-merk en eentje van de rommelmerken, je zal het verschil snel merken.
Zoals steeds is den Hoomer er weer om te verhelderen.
@ your service.
't zelfde met muesli, die van de Colruyt of Den Aldi is niet te vreten. Als in: nog liever quinoa dan die "muesli".

en in de fishsticks van dunaldi zit minder vis
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 18:19   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Oh, moest je eens weten hoeveel 'madammen met een bontjas' er ook naar den Aldi gaan.
Ze gaan dat nu wel niet dadelijk gaan toegeven, maar 't gebeurd meer dan dat men denkt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:16   #15
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euh nee hoomer, tonijn is tonijn.. als je dat niet inziet ben je gewoon dom ^^
ik denk dat vooral wie dit soort praat post, dom is
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:18   #16
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
maar wat betreft de kwaliteit vd vis zelf zie ik weinig tot geen verschil, geen dank bb ^^
dat jij dat niet ziet, verbaast me niets. Ga anders nog wat brol uit de muur halen
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:22   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Als twee-wekelijks Lidl klant stel ik nogal dikwijls vast dat mijn karretje regelmatig op de parking tussen veel en veel grotere bakken "geklemd" (die dingen zijn precies een verdieping hoger,je ziet niks meer en moet serieus opletten met je deuren ) staat op de parking....

Het is natuurlijk mogelijk dat die bakken echt wel wel VEEL geld gekost hebben....

Er zit ook vrijwel altijd een hond achterin die "bak"....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 september 2017 om 19:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:25   #18
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als twee-wekelijks Lidl klant stel ik nogal dikwijls vast dat mijn karretje regelmatig op de parking tussen veel en veel grotere bakken "geklemd" (die dingen zijn precies een verdieping hoger,je ziet niks meer en moet serieus opletten met je deuren ) staat op de parking....

Het is natuurlijk mogelijk dat die bakken echt wel wel VEEL geld gekost hebben....

Er zit ook vrijwel altijd een hond achterin die "bak"....
misschien kopen in de Lidl het eten voor den hond
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:29   #19
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
zo is men heb ik opgemerkt eerder geneigd op den Aldi neer te kijken - of tenminste te doen alsof - dan op zeg maar de Colruyt....

hoe zou dit komen, wat zijn de redenen, oftewel hoe verklaart u dit.... ?

mijn uitleg: den Aldi werd aanvankelijk geassocieerd met oostblok-achtige winkel toestanden die zich vooral toespitsten op de verkoop van goedkope voedingswaren waardoor de armeren er zonder schroom gingen shoppen (logisch vermits ze weinig andere keus hadden), om die reden werd de keten in het begin geweerd door zij die het hoog in de bol hadden meer bepaald vanwege het weinig hoge chi-chi gehalte; heden ten dage durft iedereen er zich te tonen, op enkele snobs na dan...

de Colruyt daarentegen had imo van bij de aanvang het imago mee van 'gewone' supermarkt met oog voor redelijke prijzen, dit ondanks het eveneens magazijn-opslagplaats-gehalte van de winkels.... mogelijk speelde het feit mee dat men er producten in grote aantallen kon inslaan wat het aspect 'supermarkt voor het gezin' onderstreepte.... huisvaders & huismoeders vertoonden nagenoeg weinig schroom om er voor het gezin hun inkopen te doen...

conclusie; schijn & imago doen veel, ze beïnvloeden de consument en zelfs tot op heden speelt dit bij nogal wat mensen mee aangezien er ergens nog steeds op den Aldi wordt neergekeken (al was het maar licht spotterig) als zijnde een supermarkt voor marginalen.... dit terwijl een vd meest gepercipieerde marginale bieren (Cara pils) een Colruyt product is...

dus mensen ik zou zeggen van met de voetjes op de grond te komen ipv Aldi shoppers meedogenloos te bashen in andere topics, re
Het grote probleem van de Aldi is dat ze geen of weinig merkproducten verkopen en dat ze daarenboven proberen hun producten op merkprodukten te laten lijken, denk maar aan Olé ipv Leo.

Op deze manier kan men natuurlijk moeilijk prijzen vergelijken en met de Colruyt kan men dit wel.

De Colruyt heeft natuurlijk ook zijn huismerken en daar is de kwaliteit ook zeer divers. Overlaatst is de Colruyt overgeschakeld naar Boni als algemeen huismerk. Wij hebben gemerkt dat ze daarmee ook voor een aantal producten veranderd zijn van leverancier en meestal kwam dit de kwaliteit niet ten goede.

Bottomline voor mij is dat de Aldi en de Colruyt vergelijkbaar zijn voor huismerken maar dat de Colruyt natuurlijk veel beter scoort voor merkproducten.

Natuurlijk is het zo dat mensen die in de Aldi winkelen kunnen beschouwd worden als klanten die enkel huismerken kopen en daar zouden sommigen kunnen op neerkijken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:34   #20
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het grote probleem van de Aldi is dat ze geen of weinig merkproducten verkopen en dat ze daarenboven proberen hun producten op merkprodukten te laten lijken, denk maar aan Olé ipv Leo.

Op deze manier kan men natuurlijk moeilijk prijzen vergelijken en met de Colruyt kan men dit wel.

De Colruyt heeft natuurlijk ook zijn huismerken en daar is de kwaliteit ook zeer divers. Overlaatst is de Colruyt overgeschakeld naar Boni als algemeen huismerk. Wij hebben gemerkt dat ze daarmee ook voor een aantal producten veranderd zijn van leverancier en meestal kwam dit de kwaliteit niet ten goede.

Bottomline voor mij is dat de Aldi en de Colruyt vergelijkbaar zijn voor huismerken maar dat de Colruyt natuurlijk veel beter scoort voor merkproducten.

Natuurlijk is het zo dat mensen die in de Aldi winkelen kunnen beschouwd worden als klanten die enkel huismerken kopen en daar zouden sommigen kunnen op neerkijken.

waarmee Hoomer zijn punt gemaakt is.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be