Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2005, 07:38   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard Leterme: "Franstaligen mogen voorbeeld nemen aan Nahima Amzil"

Leterme: "Franstaligen mogen voorbeeld nemen aan Nahima Amzil"


Wat voor Nahima Amzil kan - de taal leren en zich integreren - kan toch niet teveel gevraagd zijn voor de Franstaligen in de Vlaamse rand. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme in Kortrijk verklaard tijdens zijn Rerum Novarum-toespraak. Hij maakte op die manier een link tussen het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde en de gebeurtenissen bij de firma Remmery in Ledegem.

Taal leren en zich aanpassen
Volgens de Vlaamse regeringsleider heeft de discussie rond de kieskring te maken met het recht van elk volk en elke gemeenschap op onbetwiste grenzen, respect voor de grondwet en de arresten van het Arbitragehof en de ethiek van het gegeven woord. Leterme maakte de vergelijking met Nahima Amzil van de firma Remmery. "Wat mogelijk is voor een jonge Marokkaanse vrouw - de taal leren en zich aanpassen - kan toch niet teveel gevraagd zijn voor mensen uit de rand rond Brussel?". "Mensen die in Vlaanderen al 10, 20 of 30 jaar wonen, passen zich best aan aan de samenleving. Mevrouw Amzil doet dat wel. Als men langs alle kanten zijn goede wil toont, kunnen we tot oplossingen komen", verklaarde de christen-democraat.

Gezond verstand
Over de politieke toestand rond BHV deed Leterme geen straffe uitspraken. "Ik zie dat de federale regering veel inspanningen levert om tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat resultaten worden geboekt. Ik hoop dat ook bij de Franstaligen gezond verstand heerst", stelde hij na afloop van zijn toespraak. De Vlaamse regering zal elke oplossing toetsen aan het Vlaams regeerakkoord, klonk het nog. (FEM, belga)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 07:54   #2
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

De taal leren en zich aanpassen ?
Bevestigt ze niet voor tv dat ze waarschijnlijk terug met hoofddoek gaat werken ?
Of heb ik dat verkeerd gehoord.
Als alle vlamingen samenstemmen voor splitsing, hebben we dan geen meerderheid in de federale regering ?
Zo ja ? waarom doen ze het dan niet ?
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 08:11   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
De taal leren en zich aanpassen ?
Bevestigt ze niet voor tv dat ze waarschijnlijk terug met hoofddoek gaat werken ?
...
Of ze nu met die hoofddoek gaan werken of niet, gaat wandelen of niet, dat heeft niet zoveel te maken met aanpassen.
Jouw opmerking in dit verband irriteert me mateloos, omwille van het grote gebrek aan kennis van onze maatschappij en omwille van je blindheid.
Of hebt gij geen groottante nonneke,(voor sommige families misschien inmiddels overleden), maar die toch ook maar met een hoofddoek rondloopt (of liep)? Voorgaande zinnen zijn een eufemisme voor de oer-Vlaamse uitdrukking "je bent een kieken zonder kop", dat heel veel zegt over je vermogen om zelfstandig na te denken.


Maar wat ik echt wou zeggen: die tsjeven-leider heeft hier een prachtige vergelijking gevonden. Ik moet hem proficiat wensen.
Op welke manier kunnen we dat statement hard, vaak en duidelijk voor de ogen houden van de fransdolle politiekers en dito media in ons zuidelijk buurland?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 08:20   #4
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

@ schoofzak
U hoeft mij helemaal niet te beledigen.
De regels moeten gevolgd worden.
In jou ogen lopen er dan veel kiekens zonder kop rond.
Of denk je nu echt dat ik met deze mening alleen sta ?
Aanpassen is geen hoofddoek dragen op werk, school, etc....
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 08:20   #5
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
De taal leren en zich aanpassen ?
Bevestigt ze niet voor tv dat ze waarschijnlijk terug met hoofddoek gaat werken ?
Of heb ik dat verkeerd gehoord.
Als alle vlamingen samenstemmen voor splitsing, hebben we dan geen meerderheid in de federale regering ?
Zo ja ? waarom doen ze het dan niet ?
Ze werkt ze betaalt belastingen ze kan nederlands wat wil je nog meer?

nu ik ben ook geen voorstander van hoofddoeken op het werk maar als haar baas dat toelaat kunnen wij daar niets aan doen

het is alleen als ze een openbare functie hebben enz en als de baas petten enz verbied op het werk dan moet hij hoofddoeken ook verbieden maar ff terug naar de topic!!

Leterme heeft wel een beetje gelijk is het nu zo moeilijk voor die franstaligen om nederlands te leren?

alé ja ik kan ook geen frans hoor zou niet weten of het nodig is om frans te kennen in vlaanderen engels kan ik wel ben ik dan ook niet god aangepast aan mijn land
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 08:24   #6
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
alé ja ik kan ook geen frans hoor zou niet weten of het nodig is om frans te kennen in vlaanderen engels kan ik wel ben ik dan ook niet god aangepast aan mijn land
idem

Maar als ik zinnens ben om mij in het Zuiden te vestigen dan zal ik wel Frans praten, weest gerust. Je past je nu eenmaal aan aan de omgeving.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 5 mei 2005 om 08:24.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 08:30   #7
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
idem

Maar als ik zinnens ben om mij in het Zuiden te vestigen dan zal ik wel Frans praten, weest gerust. Je past je nu eenmaal aan aan de omgeving.
Ik verhuist dan nog liever naar buitenland als het echt moet
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 08:46   #8
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
@ schoofzak
U hoeft mij helemaal niet te beledigen.
De regels moeten gevolgd worden.
In jou ogen lopen er dan veel kiekens zonder kop rond.
Of denk je nu echt dat ik met deze mening alleen sta ?
Aanpassen is geen hoofddoek dragen op werk, school, etc....
Ben jij de baas van het bedrijf Remmery? Nee. Heb jij er aandelen in? Nee. Maw, je hebt er niets te zeggen ... Wij die het geld hebben wel. Wij beslissen in onze bedrijven wat we willen en de rest kan dimmen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:20   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Wij die het geld hebben wel.
Zo te zien zijn alle gelegenheden goed om ons te laten weten dat JIJ geld hebt. Ik begin me voorwaar af te vragen waarom daar zo de nadruk op moet gelegd worden.

Volgens mij speelt het al dan niet bezitten van geld hier geen enkele rol.
Zolang Remmery vindt dat er geen gevaar voor is dat welbepaald textiel tussen zijn vleesmolens geraakt is hij ook niet aan de eventuele veiligheidsvoorschriften in dat verband gebonden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:23   #10
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zo te zien zijn alle gelegenheden goed om ons te laten weten dat JIJ geld hebt. Ik begin me voorwaar af te vragen waarom daar zo de nadruk op moet gelegd worden.

Volgens mij speelt het al dan niet bezitten van geld hier geen enkele rol.
Zolang Remmery vindt dat er geen gevaar voor is dat welbepaald textiel tussen zijn vleesmolens geraakt is hij ook niet aan de eventuele veiligheidsvoorschriften in dat verband gebonden.
Probeer maar eens een bedrijf te starten zonder geld ... wie geeft er jobs? Wij. Wie beslist er. Wij. Waarom? Omdat wij het geld hebben.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:29   #11
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Probeer maar eens een bedrijf te starten zonder geld ... wie geeft er jobs? Wij. Wie beslist er. Wij. Waarom? Omdat wij het geld hebben.
of da hij nu GELD hebt of niet wat kan mij da schelen jong!!

En de kwstie Remmery heeft niets met geld te maken
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:30   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Of ze nu met die hoofddoek gaan werken of niet, gaat wandelen of niet, dat heeft niet zoveel te maken met aanpassen.
Jouw opmerking in dit verband irriteert me mateloos, omwille van het grote gebrek aan kennis van onze maatschappij en omwille van je blindheid.
Of hebt gij geen groottante nonneke,(voor sommige families misschien inmiddels overleden), maar die toch ook maar met een hoofddoek rondloopt (of liep)? Voorgaande zinnen zijn een eufemisme voor de oer-Vlaamse uitdrukking "je bent een kieken zonder kop", dat heel veel zegt over je vermogen om zelfstandig na te denken.
Nu, tante nonneke liep dan wel een paar generaties terug met een kap rond. Het is in elk geval de geschiedenis terugdraaien. En dit verdedigen lijkt mij toch ook maar uit het brain te ontspruiten van "een kieken zonder kop".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:31   #13
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
of da hij nu GELD hebt of niet wat kan mij da schelen jong!!

En de kwstie Remmery heeft niets met geld te maken
Dank zij ons heb jij een job ... En de discussie ging erover wie er mag beslissen wie wat draagt in een bedrijf. Daar beslissen wij over, wij die het geld hebben.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:34   #14
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Dank zij ons heb jij een job ... En de discussie ging erover wie er mag beslissen wie wat draagt in een bedrijf. Daar beslissen wij over, wij die het geld hebben.
Dat ik een job heb heb ik niet aan u te danken jongen maar aan de belastingen

Wat ik word betaald door vlaams fonds die geld krijgt van de staat

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 5 mei 2005 om 09:35.
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:34   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3

En de kwstie Remmery heeft niets met geld te maken
In essentie misschien niet. Maar Remmery heeft het in elk geval goed meegespeeld. En moest hij ook maar het idee hebben gehad dat het negatieve reklame was voor zijn bedrijf, dan zou de mediashow wel wat kleiner geweest zijn (dan had men iets of iemand anders moeten zoeken om ne mediashow mee op te zetten).
Want zeg nu eerlijk. Een mediashow is het geweest. Maar ja, als de mensen daar over zeveren houden ze zich met geen ernstige dingen bezig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:34   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Het gaat hier om het wel of niet toelaten van hoofddoeken.
Op bepaalde plaatsen worden die bijvoorbeeld NIET toegelaten door de overheid zelf, dus wat heeft het bezitten van geld of een bedrijf daar mee maken, Rand-geval?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 mei 2005 om 09:36.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:36   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Dat ik een job heb heb ik niet aan u te danken jongen maar aan de belastingen

Wat ik word betaald door vlaams fonds die geld krijgt van de staat
En wie denkt ge dat de belastingen betaald ? De werknemers, die een job hebben...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:38   #18
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
En wie denkt ge dat de belastingen betaald ? De werknemers, die een job hebben...
jajaja

maar daarvoor moet mijnheer of madam hier niet beginnen stoefen met zijn Geld
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:39   #19
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Dank zij ons
Ons ??? Ben jij één van die vier van 'Verdeel en Heers' op Canvas, misschien?

Citaat:
heb jij een job
Onzin. Ik maak mijn job zelf en heb daar geen omhooggevallen parvenus voor nodig. Rot op, blaaskaak!

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 mei 2005 om 09:42.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:40   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
En wie denkt ge dat de belastingen betaald ? De werknemers, die een job hebben...
Richt je pijlen liever op degenen die er plezier in scheppen werknemers te vernederen inplaats van zelf (ongewild) werkwilligen te vernederen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 mei 2005 om 09:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be