Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 22:38   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En tussen Frankrijk en de Nederlanden een hek van 30 meter met 1 miljoen volt erop.
En dan nog een dakje erop en dan zijn ze eindelijk van die verrekte Nederlanders af?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 02:47   #22
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waalse_Rattachist Bekijk bericht
Ze zouden beter aan elke plaats die grenst aan Duitsland een afsluiting zetten van 5 meter hoogte met scherpe pinnen en met 200 000 Volt daar op dat ding! Sales Boches!
Dat men den Franschman aan de raven ten spijze voere !


Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 07:43   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.947
Standaard

Eigenlijk zouden "de Duitsers" beter eens de grote bazen van hun eigenste multinationals bij het nekvel grijpen en vragen of en wanneer ze helemaal naar China verhuizen met hun business...ongetwijfeld is daar nog wel een paar eurocent per stuk meer te winnen...

Want DAT is het probleem,de reden,voor de problematiek van al de grotere Europese steden in het algemeen,en feitelijk ganse landstreken in Europa...


Is het lokale bewind zo idioot om "de tewerkstelling te stimuleren" door het geven van serieuze "incentives" dan komt daar wel een fabriekje.....om dan na 5 jaar of zo weer te verdwijnen....

De integratie van Duitsland is in de soep gereden eind jaren negentig toen de "grote verhuis" naar de goedkoopste Republiek "bon ton" werd...in plaats van te verhuizen naar de "goedkopere landsstreek"


Ondertussen hebben een paar tiental miljoen Europeanen feitelijk geen hoop op een ordentelijke full-time job in de industrie.....hoewel van hen verwacht wordt dat ze deelnemen aan het kopen van dingen....Ook onze Zuidelijke buren,de Magreb-landen hebben rake klappen gekregen door het verleggen van productiestromen naar China...om van de rest van Afrika maar niet te spreken(je zal maar migratie-stromen proberen te beperken)

De grootste "anarchisten" zijn niet die "kraakbewegingen","straatschoffies van allerlei afkomst",de grootste anarchisten zijn de "big chiefs" van die grote ondernemingen...!


Ondertussen loopt Oost-Duitsland leeg......

Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2007 om 07:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 09:20   #24
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
DDR was een prachtige samenleving, ik gun ze het van harte.
Jaja en daarom probeerden zoveel te vluchten naar het Westen tuurlijk.
BTW ze zouden beter ne muur rond Europa bouwen om de moslims buiten te houden, maj das nu te laat.
Moke zijn ideologie is nog 10x erger dan Marx ideekes.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 11:13   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Dat men den Franschman aan de raven ten spijze voere !


Raven zijn een beschermde vogelsoort, ze zullen nog sterven aan dat knoflookvlees.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 06:02   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik mis de Oost Duitse steroidsvrouwmensen die de wereldrecords zwemmen keer op keer verpulverden op de olympische spelen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 19:36   #27
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik mis de Oost Duitse steroidsvrouwmensen die de wereldrecords zwemmen keer op keer verpulverden op de olympische spelen.
Sommige van die vrouwen zijn nu man
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 22:04   #28
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Sommige van die vrouwen zijn nu man
Ik las eens een interview met eentje, ze ging bij de dokter om van geslacht te veranderen en die vroeg "waarom wil u eigenlijk vrouw worden?"
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 21:38   #29
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Het artikel stond eerst vandaag in de metro : 79 % van de duitsers willen "niet splitsen"- ik ben erv an overtuigd dat indien men in eender welke staat dergelijke referenda zou houden er altijd een percentage tussen de 15 en de 45 % gevonden zal worden die om een of andere reden "het land wil splitsen". Alle ellende die men beleefd komt nl. door "de anderen", men ziet zich in zijn rechten te kort gedaan en heeft een gevoel van "te veel verplichtingen". Het besef dat men zijn verdienste moet halen uit de "verkoop" mits de toepassing van een grote dosis "klantvriendelijkheid"
en dat men dus behoefte heeft aan quasi veel "anderen"lijkt bij een groot deel van de mensen niet te leven.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 14:31   #30
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter
 
GaRnaaLBeeR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat 20% van de Oost-Duitsers terug naar de DDR willen lijkt mij een heel normaal gegeven, een deel hiervan zijn oudere mensen die in dat regime een goede functie hadden en dus een goed leven een ander deel ervan zijn jonge mensen die de DDR idealiseren, zoals veel seperatisten dat doen voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Deze mensen zien enkel de voordelen en vergeten de grote nadelen die er aan verbonden zijn.
Of hoeveel van die ondervraagde Duitsers hebben nooit de muur meegemaakt, en hoeveel ervan hebben nog nooit in Oost Duitsland gewoond? Ik zie niet waarom die mensen eerder geneigd zouden zijn om de DDR te idealizeren dan om ze te bekijken vanuit het aangeleerde geschiedkundig beeld dat we allemaal hebben.
En zo'n groot deel van Duitse bevolking in een gegoede staatsfunctie, lijkt mij practisch onmogelijk.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 29 november 2007 om 14:37.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 23:44   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
hehe, doet me denken aan de anekdote van mijn prof Duitse cultuurkunde:

blijkbaar reden ze in de DDR ook nog rond met goederenwagons van voor 1945, waarop zelfs nog de tekst "DEUTSCHE REICHSBAHN" stond, zo van die wagons waarmee de joden werden gedeporteerd. Na de hereniging in 1990 werden de wagenparken van de Oost-Duitse en West-Duitse spoormaatschappijen gewoon gemengd. Passagiers keken in West-Duitse stations maar wat raar toen ze plots wagons met de tekst "DEUTSCHE REICHSBAHN" zagen passeren
Je prof Duitse cultuurkunde is in zijn anecdote één detail vergeten: op de wagons van de DDR stond er "Deutsche Reichsbahn"... omdat de spoorwegmaatschappij van de DDR de naam "Deutsche Reichsbahn" heeft behouden, of voluit: "Deutsche Reichsbahn (DDR)".

Een ander merkwaardig detail is dat, tot lang in de Koude Oorlog (tot de jaren '70 geloof ik) ook de West-Berlijnse metro door de Reichsbahn van de DDR werd uitgebaat.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 12:37   #32
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je prof Duitse cultuurkunde is in zijn anecdote één detail vergeten: op de wagons van de DDR stond er "Deutsche Reichsbahn"... omdat de spoorwegmaatschappij van de DDR de naam "Deutsche Reichsbahn" heeft behouden, of voluit: "Deutsche Reichsbahn (DDR)".

Een ander merkwaardig detail is dat, tot lang in de Koude Oorlog (tot de jaren '70 geloof ik) ook de West-Berlijnse metro door de Reichsbahn van de DDR werd uitgebaat.
Het gaat over de zgn. "S-Bahn" - in de grotere duitse steden bestaat er openbaar vervoer in samenwerking met de spoorwegmaatschappij de zgn. "S Bahn", die gewoonlijk samen met de "U-Bahn" van de stedelijke vervoermaatschappij in één enkel metrosysteem vervlochten is (voorbeeld
de HVV = Hamburger Verkehrs-Verein is een samenwerking tussen alle venootschappen die aan stadsvervoer doen + de DB). Tijdens de opdeling van Berlijn in West en Oost was het dus logisch dat de DR het Berlijnse Stadsspoorstelsel van de S bahn uitbaatte - na het bouwen van de "muur van de schande" stelde men al vlug vast dat op die manier er nog vluchtwegen overbleven en werdt dus ook alle stations van de S Bahn in West-Berlijn systematisch gesloten en vergrendeld. Na de val van de muur was het heropenen van die stations en de reïntegratie van het S en U bahnnet vanzelfsprekend een prioriteit.

Een goede illustratie van de DDR nostalgie vind je overigens in de film "Goodbye Lenin", waaruit blijkt dat zelfs de schijnbaar meest fervente regime-aanhangers niet blind waren voor de gebreken ervan en vooral het democratische tekort om zijn/haar bezwaren kenbaar te maken en vooral te reizen buiten de "gevangenis en verklikkersstaat". Het percentage duitsers dat "de muur der schande" terug wil is eerder het geddelte van de bevolking die vindt dat de "Ossies" luie profiteurs zijn, gepamperd enz..
Het zou me niet verwonderen indien er onder deze mensen een groot aantal ex DDR vluchtelingen was. Vanzelfsprekend zullen er in de Ostgebiete ook een groot aantal mensen zijn die de arrogantie van de rijkere westelijke neven kotsbeu zijn...

Kortom : lijken wij europeanen niet ongelofelijk veel op elkaar ? Je zou bijna gaan denken dat we één en hetzelfde volk zijn...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 12:44   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Jaja en daarom probeerden zoveel te vluchten naar het Westen tuurlijk.
BTW ze zouden beter ne muur rond Europa bouwen om de moslims buiten te houden, maj das nu te laat.
Moke zijn ideologie is nog 10x erger dan Marx ideekes.
Wanneer hadden ze volgens U die muur dan moeten bouwen ? Sedert ca. 750 NC is er een moslim-aanwezigheid in Europa.. Ze werden weliswaar in de 15de eeuw uit het Iberische schiereiland verjaagd, maar ze lven nog altijd in sommige baltische staten, Bulgarije, Bosnië, Albanië (& dan heb ik het niet over de "nieuwe" immigranten, maar over gemeenschappen die er
sedert eeuwen zijn gebleven getuige o.a. de prachtige moskeeën in Vilnius).

De Islam is diep geworteld in de bevolkingen van zowel Europa, Afrika als Azië & niet alleen in het Midden-Oosten en de Mahgreb (de lastigere varianten).
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 17:06   #34
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eigenlijk zouden "de Duitsers" beter eens de grote bazen van hun eigenste multinationals bij het nekvel grijpen en vragen of en wanneer ze helemaal naar China verhuizen met hun business...ongetwijfeld is daar nog wel een paar eurocent per stuk meer te winnen...

Want DAT is het probleem,de reden,voor de problematiek van al de grotere Europese steden in het algemeen,en feitelijk ganse landstreken in Europa...
Zo eenvoudig is het niet hoor. Ongetwijfeld zijn er heel wat van die multinationals die maar met één ding bezig zijn: "In welk land schraap ik zoveel mogelijk geld bijeen" maar niet alle grote Duitse bedrijven denken zo. Toevallig werk ik voor een Duits bedrijf dat in heel wat landen actief is en ik kan je verzekeren dat het met de moed der wanhoop is dat men daar probeert een zo groot mogelijk deel van de productie in Duitsland te houden. Maar hoe gaat dat in de praktijk: De politiek maakt het multinationals gemakkelijk zich te vestigen in lageloonlanden, er happen er één of twee toe en de rest moet volgen. Wie niet volgt bezwijkt op termijn aan de enorme concurrentie met de lageloonlanden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2007, 18:02   #35
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Wel grappig:

DDR goed en oud in één zin.

de DDR was niet goed en niet oud. Niet goed omdat het een politiestaat van jewelste was en niet oud omdat de staat maar 45 heeft bestaan.
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be