Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2024, 17:55   #1
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard Overbodige jobs

Recruiters die je via LinkedIn contacteren: wie zijn ze, wie betaalt ze, hebben ze daar ooit succes mee ???
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 17:58   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Recruiters die je via LinkedIn contacteren: wie zijn ze, wie betaalt ze, hebben ze daar ooit succes mee ???
De laatste jaren niet nee. Als all round technieker zit ik goed waar ik nu zit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 19:34   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Recruiters die je via LinkedIn contacteren: wie zijn ze, wie betaalt ze, hebben ze daar ooit succes mee ???
Wel...

Als de werkgevers die in de gaten krijgen dat hun mensen "ge-headhunt" worden door die "overbodige jobbers"(omdat ze ZELF van die perversiteiten ,die onzinjobs,gebruik maken) geen obstructie voeren (desnoods legaal)dan zal dat blijven bestaan hé....


enjoy,ze HOUDEN van U,de overbodige jobbers,zonder jouw HEBBEN ze geen job...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2024 om 19:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 23:12   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Recruiters die je via LinkedIn contacteren: wie zijn ze, wie betaalt ze, hebben ze daar ooit succes mee ???
hebt gij daar ook zo last van ?

Van sommige vraag ik me dan ook nog wel af of ze uw profiel eigenlijk wel lezen, en bijgevolg eigenlijk wel weten waar ze mee bezig zijn.

En dan willen ze nog vriendjes worden ook, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 23:41   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

wtf=linkedin ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 00:16   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
wtf=linkedin ?
ne faecesboek voor werkende mensen. wordt dan ook veel gebruikt door recruiters om te koppen snellen
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 04:54   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ne faecesboek voor werkende mensen. wordt dan ook veel gebruikt door recruiters om te koppen snellen
Dat verklaart ook waarom sommigen hier dat niet kennen. Het is voor werkende mensen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 05:58   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat verklaart ook waarom sommigen hier dat niet kennen. Het is voor werkende mensen.
Bwoaff....zo achter ben ik toch nog niet hoor....ik heb er wel al van gehoord...van dat linke dinges....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 06:16   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
hebt gij daar ook zo last van ?

Van sommige vraag ik me dan ook nog wel af of ze uw profiel eigenlijk wel lezen, en bijgevolg eigenlijk wel weten waar ze mee bezig zijn.

En dan willen ze nog vriendjes worden ook, ...

Last heb ik er niet van. Ik negeer die voornamelijk. Er zijn zo'n aantal van die kantoren die blijkbaar de visser-techniek toepassen. Het net breed uitwerpen.
Alle profielen waar misschien 1 relevant woord instaat aanschrijven.

Het probleem is, voor techniekers is de zee leeggevist. De headhunters moeten al geluk hebben willen ze nog een halfdood sardientje kunnen ophalen.

Gisteren op de gekoppelde Maintenance en Pumps&Valves beurs. Een Job Wall. Een paneel van zo'n 15m lang 2 m hoog volgeplamuurd met A'tjes met jobaanbiedingen.
Elke stand waar ik me voorstelde werd er gevist: "interesse in een nieuwe job"....
En ik was er voornamelijk om te zien welke nieuwe technologie relevant voor mijn takenpakket zou kunnen zijn. Veel heb ik niet gevonden.
Veel "software" met toeters, bellen, de belofte van het simpeler te maken en neonverlichting, en ook een hoop drones/robots.

Maar bitter weinig nieuwe technologie die de bouten aandraaid, de onderdelen vervangt , reviseert of herstelt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 maart 2024 om 06:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 06:39   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Om een medeforummer in een ander draadje omtrent bullshit-jobbers" te parafraseren is het een kwestie van tijd voordat ook gewone platte sleutels 25mm enkel bediend zullen kunnen worden door iemand die een linke-ding profiel heeft.....Dan zal op dat "profiel" te zien zijn hoeveel keer je een sleutel aangedraaid hebt.......aha......voer voor de "overbodige jobbers" die dat een recruteringspunt van belang gaan vinden....

enfin...

Ik ga op pensioen zijn tegen dan...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 08:01   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Last heb ik er niet van. Ik negeer die voornamelijk. Er zijn zo'n aantal van die kantoren die blijkbaar de visser-techniek toepassen. Het net breed uitwerpen.
Alle profielen waar misschien 1 relevant woord instaat aanschrijven.

Het probleem is, voor techniekers is de zee leeggevist. De headhunters moeten al geluk hebben willen ze nog een halfdood sardientje kunnen ophalen.

Gisteren op de gekoppelde Maintenance en Pumps&Valves beurs. Een Job Wall. Een paneel van zo'n 15m lang 2 m hoog volgeplamuurd met A'tjes met jobaanbiedingen.
Elke stand waar ik me voorstelde werd er gevist: "interesse in een nieuwe job"....
En ik was er voornamelijk om te zien welke nieuwe technologie relevant voor mijn takenpakket zou kunnen zijn. Veel heb ik niet gevonden.
Veel "software" met toeters, bellen, de belofte van het simpeler te maken en neonverlichting, en ook een hoop drones/robots.

Maar bitter weinig nieuwe technologie die de bouten aandraaid, de onderdelen vervangt , reviseert of herstelt.
Ah nog een echte beurs, Dat is van voor Covid dat ik nog op een geweest ben. Wij stonden vroeger ook op zo een beurzen, 3 of 4 sjieke stands voor de verschillende merken, op een toplocatie, koste bakken vol geld. Alleen al den engineer die daar 14 dagen zijn tijd zat te verschijten en in een pokke duur hotel zat. (ja die hotels trekken hun tarieven op voor bepaalde beurzen) Om een lang verhaal kort te maken, de grand chef, laat zijn secretaresse haar calculator trekken om een rekeningske te maken, ... gevolg bye bye beurs,

Ze organiseren nu special events, in exotische plaatsen in nog steeds pokke dure hotels, maar ze laten er de geintereseerden, die uit een vrij select publiek komen er nog voor betalen ook.

Geniaal eigenlijk
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 08:32   #12
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
hebt gij daar ook zo last van ?

Van sommige vraag ik me dan ook nog wel af of ze uw profiel eigenlijk wel lezen, en bijgevolg eigenlijk wel weten waar ze mee bezig zijn.

En dan willen ze nog vriendjes worden ook, ...

Nee ze lezen dat profiel niet, enen is zelfs in geslaagd me te me contacteren voor mijn vorige job
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 08:35   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Om een medeforummer in een ander draadje omtrent bullshit-jobbers" te parafraseren is het een kwestie van tijd voordat ook gewone platte sleutels 25mm enkel bediend zullen kunnen worden door iemand die een linke-ding profiel heeft.....Dan zal op dat "profiel" te zien zijn hoeveel keer je een sleutel aangedraaid hebt.......aha......voer voor de "overbodige jobbers" die dat een recruteringspunt van belang gaan vinden....

enfin...

Ik ga op pensioen zijn tegen dan...
Een sleutel 25... Da's eentje die ik niet ga verslijten, da's zeker. Net te klein voor een 1" boutkop, veel te groot voor een M16 (normaal maatje 24mm, Chinesium 22mm) .
Misschien voor een exotische koppeling, maar die ben ik nog niet tegengekomen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 08:40   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Nee ze lezen dat profiel niet, enen is zelfs in geslaagd me te me contacteren voor mijn vorige job


zo nen debiel die heeft er bij mij dan direct al gelegen, die mag met nog zo een schitterend voorstel afkomen. Als ge maar zoveel van uw eigen shit afweet dan is elk verder gesprek volkomen nutteloos.

ooit was er zo eens nen bedrijfsleider die het gore lef had, om mij voor mijn solicitatie 20 minuten te laten wachten, Dat gesprek was ook al direct nutteloos, ik heb die zijne parle nog laten doen, en op zijn vraagskes geantwoord. Maar die opgeblazen kwal, was al direct in de schuif met hopeloze gevallen weg gezet. Maar geheel nutteloos was het gesprek niet, "als gij dat wilt, dan moet ge hier naast gaan soliciteren" grapjas, ja 14 dagen later was ik daarnaast aan de slag, straffer nog, ik loop daar ene tegen het lijf waar hij exact hetzelfde aan had gezegd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 08:43   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een sleutel 25... Da's eentje die ik niet ga verslijten, da's zeker. Net te klein voor een 1" boutkop, veel te groot voor een M16 (normaal maatje 24mm, Chinesium 22mm) .
Misschien voor een exotische koppeling, maar die ben ik nog niet tegengekomen.
ik heb mij zo ooit eens zot gezocht achter een soort inbus sleutel, ne 7 dacht ik dat het was, nergens te vinden, uiteindelijk zelf moeten bestellen via t internet.

(dat was om de shroud van ne loop te kunnen losmaken )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 08:43   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat ken ik. In voorjaar 2003, voor mijn C4 afgedrukt was, had ik al ander werk, 2 gebouwen eerder in't straat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 09:24   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Ik werk alleen met tijdelijke contracten. Ik ben ooit eens via zo een recruitmentbureau aan de slag gegaan voor zo een maand of 6 omdat het bedrijf in kwestie met die recruiters werkte. Hun werk bestond er dus uit om mij in contact te brengen met de potentiele opdrachtgever. Vervolgens had ik een gesprek met de opdrachtgever zelf. Daarna kreeg de recruiter bericht dat het ok was. Ze gingen akkoord met mijn fee. De recruiter stelt 2 contracten op. 1 met mij, 1 met de opdrachtgever. Ik factureerde 1000 of zo. Uit nieuwsgierigheid keek ik dan eens naar de facturen van die recruiter richting opdrachtgever en dat was dan 1300. Ik heb daar uiteindelijk een dag of 100 gepresteerd wat betekende dat die mannen 30K op mij hebben verdiend voor een contract van een half jaar.

Op die manier heb je niet al te veel successen nodig om die loonkost eruit te halen van zo een recruiter, want meestal zijn dat jonge vrouwen die niet teveel kosten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 09:37   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Ge moet eens zonder werk vallen en uw CV 'verplicht' publiceren op de website van de VDAB...

Dan kunt ge de dag erna alvast nen hele voormiddag naast uw telefoon blijven zitten.
De interimburo's komen op u af als vliegen op ne stront.

Wat ge kunt of niet kunt, of ge fysiek in orde bent, waar ge woont, wat ge zelf wilt,.... speelt allemaal geen rol.
U binnenrijven, dat is het enige wat telt.

Mijn dochter werkte ooit een half jaar op een interim-buro en die zegt nu dat ze ooit een half jaar in de mensenhandel heeft gezeten.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 maart 2024 om 09:38.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 10:00   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ge moet eens zonder werk vallen en uw CV 'verplicht' publiceren op de website van de VDAB...
Ik en de VDAB, geen goeie combinatie.

Citaat:
Dan kunt ge de dag erna alvast nen hele voormiddag naast uw telefoon blijven zitten.
De interimburo's komen op u af als vliegen op ne stront.
Neee hoor. Ge geeft gewoon een telefoonnummer van een telefoon die ge niet bij u hebt. Later kiest ge zelf welke onzin je wil horen.
Citaat:
Wat ge kunt of niet kunt, of ge fysiek in orde bent, waar ge woont, wat ge zelf wilt,.... speelt allemaal geen rol.
U binnenrijven, dat is het enige wat telt.
We zien de resultaten op de werkvloer, de uitzendkrachten waar ge wel iets mee zijt, zijn echt wel zeldzaam aan het worden.
Citaat:
Mijn dochter werkte ooit een half jaar op een interim-buro en die zegt nu dat ze ooit een half jaar in de mensenhandel heeft gezeten.
Dat is het dan ook, koppelbazerij.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 10:22   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik en de VDAB, geen goeie combinatie.


Neee hoor. Ge geeft gewoon een telefoonnummer van een telefoon die ge niet bij u hebt. Later kiest ge zelf welke onzin je wil horen.

We zien de resultaten op de werkvloer, de uitzendkrachten waar ge wel iets mee zijt, zijn echt wel zeldzaam aan het worden.

Dat is het dan ook, koppelbazerij.
Het is lang geleden dat ik nog in logistieke magazijn toestanden of productie heb rondgelopen.

Maar op ne keer waren er zo een paar gasten van een maatwerkbedrijf aan het werk. Wel die manager was contenter van die gasten dan van een paar andere 'slimmere' die uit zo een interim kantoor kwamen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be